Mies töissä vaimo kotona

Juuh. Kävipä nyt niin että mies pääsi vähäksi aikaa töihin mikä on hyvä asia.
Miten te kotiäidit klaaraatte tämän arjen? Meillä on kaksi pientä lasta (3.v) Ja (10kk) Tuntuu välillä että huh huh ku joka paikassa pitäis olla samaan aikaan toinen kiukuttelee ja toinen itkee ei oikein tiedä mihin ryntää kun pitäs tehdä kotihommiakin välillä plääh...ei voikkaan enää huutaa että otappa sinä tuo toinen ja syötä se niin minä teen tämän homman =) No varmasti teitä muitakin on... =)

juu kyllä täällä ollaan... 5 löytyy vanhin koulussa sitten seuraava esikoulussa ja sit nää riiviöt :D .. 3.5v ja 2v ja kohta 6kk eli menoo melskettä piisaa.. hyvin se menee kunhan asennoituu.. kaikki ajallaan...vuoroa täytyy odottaa.. kun en ole mustekala enkä osaa jakautua :eek: ... :D ..
sanotaan näin että pahimmat on illat kun pitäs saada muksuja nukkumaan ja mies ilosesti töissä silloin tulee välillä turhautumista... mutta tsemppii kyllä se siitä

moiskis!meill kanss mies reissuhommissa.2vk töiss ja2vk kotona.mie kolmen lapsen kanss kotona.iät 8v 4v ja 2v.kyll näitten kanss on välil helisemäs,varsinkin kun pitäs muksut nukkumaan laittaa.mut tähänkin tottuu mies koht 5v tehny reissuhommia

Siis huhhuh. Onko tämäki nnyt provo??

Kolme vuotias ja 10kk? Nehä on isoja jo.
Liian hyvälle olet tottunu kun miehesi oli kotona. Kyllä nyt saat opettaa lapset odottamaankin ja kolmevuotias osaa jo paljon itekkin jos täytyy.

Liian helppoa on sulla ollut vaan. Ei se kotiäitiys helppoa ole, mut just niin vaikeaa kuin mikskä sen tekee! Luulitko helpolla pääseväsi kun teit lapset?

Mieti että moni hoitaa monta alle kolmevuotiasta kotona ja mies töissä. Entä jos tulee lisäksi kaksoset...

Mulla on yks ja kaksvuotias. Isä töissä päivät. Pärjättävä on, ja en rutise. Itse olen tilanteeni valinnut ja olen lapsistani kiitollinen!!

pigglet
aika kiukkusta tekstiä...mut..no joo, ei kannata ottaa paineita siitä lasten hoidosta..vaikka myönnän, et joskus on pakko rähjätä vähän.. mut mä teen niin, että yritän touhuilla koti töitä siinä samalla ku vahin lasta (kohta niitä on sit kaks) ja kannattaa ottaa pienokaiset mukaan niihi koti hommii! meilä ainaki poika 1w tykkää laittaa mun kans pyykkiä ja lämmittää kämppää..ja tiskikoneen tyhjennys on kyl sen ehoton lemppari! tosin aikaa nuissa hommissa menee ihan mahottomasti ku pojan pitää kaikki aina huolellisesti tutkia, mut tuleepa etes jonku verran hommailtua näitä pakollisia juttuja.. :D :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2004 klo 13:41 Mira kirjoitti:
Siis huhhuh. Onko tämäki nnyt provo??

Kolme vuotias ja 10kk? Nehä on isoja jo.
Liian hyvälle olet tottunu kun miehesi oli kotona. Kyllä nyt saat opettaa lapset odottamaankin ja kolmevuotias osaa jo paljon itekkin jos täytyy.

Liian helppoa on sulla ollut vaan. Ei se kotiäitiys helppoa ole, mut just niin vaikeaa kuin mikskä sen tekee! Luulitko helpolla pääseväsi kun teit lapset?

Mieti että moni hoitaa monta alle kolmevuotiasta kotona ja mies töissä. Entä jos tulee lisäksi kaksoset...
Niin siis mies on ollut sen takia kotona kun on ollut (ei omasta tahdostaan) TYÖTÖN! Ja sitä ennen opiskeli. Entäs kun on voimakastahtoisia lapsia niin kylläpä siinä saa vähän huhhutellakin välillä vaikka "olenkin hyvälle tottunut" Ajattelin vain vähän oikaista luulin että nää palstat on tätä varten!?

olipa laidasta laitaan noi edelliset vastaukset...joo no mä hoidan kotona neljää lasta joista 2 vanhinta on koulussa ja sit on 3 ja 1 vuotiaat koko päivän mun kans kotona.hyvin meillä ainaki menee ja se on normaalia ettei ne kaikki päivät oo hyviä eli mulla ainaki välillä hitsaa kiinni mutta kyllä ne lapset sen kestää jos äiskä on välillä pahalla päällä ja saattaa huutaa ja mesota.niinhän niillä itelläki on niitä huonoja päiviä.oon ajatellu ettei tää ikuisuuksia kestä tää kotiäitinä oleminen ja nyt koitan nauttia vaan tästä ajasta ja sit joskus palaan työelämään.tavallista arkea meillä eletään ja sen oon oppinu yhdeksän vuoden aikana että kotityöt ei karkaa mihinkään eli kun tulee kiukuttelupäivä lapsille niin silloin annan suosiolla kotihommien oottaa aikaa parempaa.tsemppiä vaan omaan arkees ja kyllä se aika tuottaa sullekki sellaset rutiinit että kohta huomaat että kuin hyvin tässä pärjätäänki jo....ja hommia pystyy tekee siinä sivussa huomaamatta.

Kyllä se varmasti onkin rankkaa, kun on tottunut, että on toinen apuna
:hug:
Rankkaa se on silloinkin, kun pitäisi moneen suuntaan revetä, eikä ole apua, vaikka olisikin "tottunut" siihen, että mies on töissä.

Toivottavasti sun miehelle ei synny sitä asennevammaa, että "sähän et tee mitään, kun sä oot vaan kotona". :ashamed:

nikitön
Anteeksi, mua huvitti lukea tota tekstiä.Itselläni oli tyttö 1v2kk, kun toinen syntyi, huusi koliikkia ensimmäiset 2kk:tta ja sen jälkeen huusi 9kk ikään yötä päivää, kun oli pahasti allerginen...hoidin pojan täysin yksin kaksi vuotiaaksi ja valvoin kaikki yöt jne...mies tekee joka toisen viikon yötä ja joka toisen viikon aamua 6-14. Voi kun olisi ollut terve lapsi niin koko perhe olisi voinut paremmin enkä itse olisi ainakaan ruikuttanut jos lapset ovat terveitä... :kieh:

minttu81
Juup juup... Itselläni on poika kohta 3 vuotias ja tyttö 9kk. Mies tekee kolmea vuoroa ja itselläni ei ole edes ajokorttia, kotona oleskelen...

Eihän siinä... Tätä en vaihtaisi mihinkään. Vanhempi hoitaa kovasti pikkusiskoa, ja osaa tarvittaessa olla hetken itsekseenkin...

Onhan se varmasti vaikeaa jos on koko ajan ollut joku siinä auttamassa. Kyllä täälläkin välillä tuntuu, että voisi mies olla useamminkin kotona auttamassa, mutta kun keksii lasten kanssa päivisín kaikille mieluista tekemistä ja pitää tietynlaisen järjestyksen niin kyllä se lähtee siitä sujumaan.

Tsemppiä kovasti...
:flower:

Sarita-80
Lapset oppii kärsivällisyyttä, kun ei äiti aina ihan heti ehdi tekemään kaikkea. Näin se ainakin meillä menee. Ei se lapsi pieneen odotteluun tai edes itkuun kuole.

Yhteistyössä