Mies teki sterilisaation

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
itselleen ollenkaan välittämättä siitä, että mä haluaisin vielä lapsia. Olen ihan hajalla ja itkenyt silmät turvoksiin. Eilen mies ihmetellen kysyi, että mikä vaivaa. Niin mikäköhän? En viitti edes puhua koko ukolle enää. Onhan miehelläkin oikeus päättää omasta tulevaisuudesta, muttei voi olettaa ettei tällä ole mitään vaikutusta meidän avioliittoon.

Ei ketään voi (tai ei ainakaan saisi) pakottaa isäksi vasten tahtoaan! Joudut ap valitsemaan joko lapsiluvun lopullisuuden tai uuden miehen etsimisen.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Ei ketään voi (tai ei ainakaan saisi) pakottaa isäksi vasten tahtoaan! Joudut ap valitsemaan joko lapsiluvun lopullisuuden tai uuden miehen etsimisen.

mutta mie en ymmärrä tuota et miks se on miehen päätettävissä?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Montako lasta teillä jo on? oliko tästä tai edes tämän suuntaisesta ollut ikinä puhetta?

Meillä on kolme lasta. En ole suostunut keskustelemaan koko asiasta, koska olen tiennyt, että haluan vielä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vierAS:

No ihan yhtälailla, kuin naisen päätettävissä on abortti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Montako lasta teillä jo on? oliko tästä tai edes tämän suuntaisesta ollut ikinä puhetta?

Meillä on kolme lasta. En ole suostunut keskustelemaan koko asiasta, koska olen tiennyt, että haluan vielä lapsia.

Eli sunko halujen ja toiveiden olis mentävä miehen toiveiden edelle?

No ihan yhtälailla, kuin naisen päätettävissä on abortti
Näin. Miehillä nuo ehkäisyvaihtoehdot on varsin vähäiset, joten jos ei kondomia halua käyttää, niin jäljelle jää vain vasektomia tai selibaatti.

Alkuperäinen kirjoittaja vierAS:

Kummalla vaan on täysi vapaus (tai ainakin pitäisi olla) valita, ettei halua enempää lapsia!

Sen sijaan, jos lapsi halutaan, molempien tulisi olla päätöksestä ehdottoman yksimielisiä!

Mitä lapsikin siihen sanoisi, jos sitten vaikka 10-vuotiaana hänen isänsä vahingossa menisikin möläyttämään, että "en mä sua oikeastaan olisi halunnut, mutta äitisi pakotti".. :o :(

No toisaalta ymmärrän kyllä miehen kannan siinä mielessä, että onhan 3 lastakin jo aika paljon. Kyllä jo niissäkin on puuhaa, eikä ne lapset ilmaisia ole.

Kummalla vaan on täysi vapaus (tai ainakin pitäisi olla) valita, ettei halua enempää lapsia!

Sen sijaan, jos lapsi halutaan, molempien tulisi olla päätöksestä ehdottoman yksimielisiä!

näinpä... ei se nyt vaan voi mennä niin että jos toinen puolisoista ei halua (enempää) lapsia niin sen olisi ruvettava niitä tekemään vaikka ei tahdo koska toinen haluaa.

toistan itseäni mutta jos mies ei kerran enempää lapsia halua niin sillä ei pitäisi olla silloin mitään väliä onko sterilisaatio tehty vai ei... ellet meinannut tehdä niin että aioit jättää pillerit ottamatta salaa ja väittää raskautta vahingoksi

No nyt varmaan pakko sinun etsiä vaan viriilissä kunnossa oleva suurempaa perhettä haluava mies. On tuo väärin sinua kohtaan kuitenkin jos lapsia haluat. Ei ole oikein että joudut myöntymään kohtaloosi väkisin.

Voinhan mä tosiaan vaihtaa miestä ja perustaa uuden perheen. Harmi vaan, että joudun luopumaan lasten isästä. Tai tyydyn kohtalooni ja yritän nauttia terveistä lapsista, jotka olen saanut.

Voinhan mä tosiaan vaihtaa miestä ja perustaa uuden perheen. Harmi vaan, että joudun luopumaan lasten isästä. Tai tyydyn kohtalooni ja yritän nauttia terveistä lapsista, jotka olen saanut.
Toisaalta on hyvä, että asia selvisi sulle nyt. Tilanne olisi ollut harmillisempi, jos lapsen hankintapäätöstä olisi siiretty vuodesta toiseen ja kun sun biologinen kello olisi alkanut jo pahasti tikittää, mies olisi ilmoittanut, ettei halua enempää lapsia. Helpompaa sun nyt vielä on löytää uusi mies ja saada lisää lapsia kuin joskus myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Minulta menisi ainakin kokonaan seksihalut jos steriloidun miehen kanssa puuhastelisin! Ei ole yhtään luonnollista.

Tähän ei voi muuta sanoa kuin että huh huh... Päinvastoin käy ainakin täällä B) kun ei ole enää mitään pelkoa yllätysraskaudesta... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Minulta menisi ainakin kokonaan seksihalut jos steriloidun miehen kanssa puuhastelisin! Ei ole yhtään luonnollista.

Tähän ei voi muuta sanoa kuin että huh huh... Päinvastoin käy ainakin täällä B) kun ei ole enää mitään pelkoa yllätysraskaudesta... :whistle:

Minä en taas kiihotu yhtään jos tiedän ettei ole raskautumisen mahdollisuutta! Se hedelmöittymisriski vain kuuluu luonnollisiin seksivietteihin. Mikään ei ole sen kiihottavampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Minä en taas kiihotu yhtään jos tiedän ettei ole raskautumisen mahdollisuutta! Se hedelmöittymisriski vain kuuluu luonnollisiin seksivietteihin. Mikään ei ole sen kiihottavampaa.

No jokainen tyylillään, jos on valmis vastaanottamaan jokaisen vauvan joka päättää ilmoittaa tulostaan. :whistle:

Kuumimmat

Yhteistyössä