Mies teki aloitteen lasten tekoon ja nyt ei ole kiinnostunut hoidosta eikä kasvattamisesta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Mieheni siis ehdotti aikoinaan että jätettäis ehkäisy pois, mikspä ei, oli aivan loistava elämän tilanne.

Nyt kolme lasta maailmassa ja hän on ihan väsähtänyt hoitamiseen/kasvattamiseen. Olen yksin tietoinen lasten asioista, ja yritän pitää kasvatuksen linjassaan että opetetaan kaikki perus asiat järkevästi eikä olla hunnigolla. Hoidan myös suurimman osan yksin, eikä miehellä ole kiinnostusta leikkiäkkään lasten kanssa. Joskus tekee minun mieliksi.

onko muilla käynyt näin?

No meillä oli aivan sama juttu, mies oli kyllä innokkaana lapsia tekemässä muttei oo koskaan osallistunut niiden hoitoon tai ksvatukseen. Ollaan erottu juurikin sen takia ja koska ei tukenut mua mitenkään, harrasti vaan omiaan tietokoneella. Et oo ainut!!!

No eikö olis jo ensimmäisen lapsen kohdalla kannattanut miettiä, tehdäkkö sellaiselle miehelle vielä lisää niitä lapsia, jos ei hoida sitä ensimmäistäkään?

Sama se kumpi aloitteen tekee, naisen pitää tiedostaa se, että on olemassa se mahdollisuus, että mies ei osallistukaan syystä tai toisesta. Tekee ehkä pitkää päivää töissä, tai ei ole vaan kiinnostunut osallistumaan. Syystä tai toisesta nainen voi jäädä lasten kanssa kokonaan yksinkin.

Joten naisen kannattaa miettiä lapsijuttuja ensisijaisesti siitä lähtökohdasta, että mitä minä itse haluan ja jaksan.

Ja joo, vaikka mies tekisi aloitteita miten paljon tahansa, niin naisen ei oo pakko suostua tekemään pienimuotoista lapsilaumaa, jos mies ei ensimmäisenkään lapsen hoitoon osallistu.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
Täällä oli ihan sama juttu! Mies oli innokkaasti tekemässä lasta, mutta jättikin minut lapsen kanssa kahden heti synnäriltä päästyämme. Yrtin puhua asiasta moneen kertaan, mutta ei auttanut, enkä saanut ikinä järkevää selitystä siihen miksi hän ei osallistunut. Lopulta päädyimmekin eroon kun viimein tajusin ettei mies tulisi koskaan ottamaan vastuuta.

Niin se usein menee. Lastenlasten kanssa jaksetaan sit leikkiä ja touhuta, etenkin jos ollaan jo eläkkeellä.

Peiliinkin pitää sen verran kattoa et miettii onko itse ollut vaikuttamassa asetelmaan "me= minä ja lapset ja sitten on toi mies". Jos vaan mahollista niin järkkää asiat niin et mies joutuu olemaan lasten kanssa ja hoitamaan niiden asioita.

Kyllä se näkyy jo ensimmäisen lapsen kanssa millainen isä miehestä kehkeytyy. Sitten voikin miettiä niitä seuraavia, että kannattaako.jos ei leiki yhden knssa niin luuleeko jotkut, että leikkii kolmen kanssa?

varmaankin uskalsin tehdä lapsia koska näin miten hyvin piti huolta lapsesta joka on edellisestä suhteesta. Ei olisi ikinä uskonut päätöksien teko hetkellä että näin käy. Ja tunnollisesti vieläkin huoltaa vanhinta lasta, pienemmät jää jostain syystä enemmän mun huollettavaksi. Tällaista yhtälöä en voi mitenkään käsittää/ymmärtää :(

[QUOTE="pettynyt";27418592]varmaankin uskalsin tehdä lapsia koska näin miten hyvin piti huolta lapsesta joka on edellisestä suhteesta. Ei olisi ikinä uskonut päätöksien teko hetkellä että näin käy. Ja tunnollisesti vieläkin huoltaa vanhinta lasta, pienemmät jää jostain syystä enemmän mun huollettavaksi. Tällaista yhtälöä en voi mitenkään käsittää/ymmärtää :([/QUOTE]

No se rakastaa sitä edellisestä suhteesata olevaa lasta enemmän kuin teidän yhteisiä,sillä laillakin voi käydä.

Esikoiseen voi olla ihan erilainen tunneside. Varsinkin jos mies kokee lapsen kokeneen eron vaikeaksi tai se on ollut rankkaa lapselle. Turha olla mustasukkainen lapselle.

[QUOTE="anni";27418598]No se rakastaa sitä edellisestä suhteesata olevaa lasta enemmän kuin teidän yhteisiä,sillä laillakin voi käydä.[/QUOTE]

Jotain se on joskus sanonut että esikoinen on jollain tapaa vanhemmille se tärkein, mutta tasa arvon puolesta on puhunut koko ajan myös. Hitto kun tulee paha olo lasten puolesta jos näin on.....vähän eri asia kun se esikoinen on jonkun toisen kans tehty. Sit meidän lapset jotain toisarvoisia. Kiva.

Heh. Me naiset ollaan hyvinkin marttyyreja. Aina me joudumme kantamaan vastuun kaikesta.

Että pitikin antaa pesää sille miehelle, kun se ehdotti lastenTEKOA. Voi hitsi, kun olisi tiennyt, ettei sitä kiinnosta noi kersat enää sen jälkeen....

Mitäs, jos annettaisiin miehille puheenvuoro? Miksi ei kiinnosta kasvattaa? Miksi uupunut?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="pettynyt";27418611]Jotain se on joskus sanonut että esikoinen on jollain tapaa vanhemmille se tärkein, mutta tasa arvon puolesta on puhunut koko ajan myös. Hitto kun tulee paha olo lasten puolesta jos näin on.....vähän eri asia kun se esikoinen on jonkun toisen kans tehty. Sit meidän lapset jotain toisarvoisia. Kiva.[/QUOTE]

Nyt kuulostaa kyllä siltä, että sinun täytyy miettiä näitä asioita. Ei ole kypsää olla mustasukkainen lapselle. Miksi otit miehen jolla on jo lapsi. Lapsettomia miehiä on maailma pullollaan. Jos tekee nämä ratkaisut niin pitää hyväksyä myös seuraukset. Miksi teit kolme lasta, yksikin olisi varmasti riittänyt jos mies on tuollainen.

Nyt kuulostaa kyllä siltä, että sinun täytyy miettiä näitä asioita. Ei ole kypsää olla mustasukkainen lapselle. Miksi otit miehen jolla on jo lapsi. Lapsettomia miehiä on maailma pullollaan. Jos tekee nämä ratkaisut niin pitää hyväksyä myös seuraukset. Miksi teit kolme lasta, yksikin olisi varmasti riittänyt jos mies on tuollainen.

"tuollainen"ilmeni vasta kun odotin kuopusta ja siitä pikku hiljaa eteni häiritseväksi asti. Minnepä niitä sitten enäö palauttamaan. Nyt siis lapset pieniä ja hommaa riittäs mutta kun rupes valkenemaan miten paljon hommaa pienissä lapsissa yhteensä on,jätettiin suurin vastuu mulle"kun jaksan muka paremmin" ....juu kyllähän sitä jaksaa yksin hoitaa kun on pakko. Sit ihmetellään mistä kumpuaa nää katkerat fiilikset kun toisen äidin kans yksi ja isoin huolletaan yhdessä.

Sama se kumpi aloitteen tekee, naisen pitää tiedostaa se, että on olemassa se mahdollisuus, että mies ei osallistukaan syystä tai toisesta. Tekee ehkä pitkää päivää töissä, tai ei ole vaan kiinnostunut osallistumaan. Syystä tai toisesta nainen voi jäädä lasten kanssa kokonaan yksinkin.

Joten naisen kannattaa miettiä lapsijuttuja ensisijaisesti siitä lähtökohdasta, että mitä minä itse haluan ja jaksan.

Ja joo, vaikka mies tekisi aloitteita miten paljon tahansa, niin naisen ei oo pakko suostua tekemään pienimuotoista lapsilaumaa, jos mies ei ensimmäisenkään lapsen hoitoon osallistu.

Totta, jokaisen naisen, joka päättää lisääntyä, pitää olla valmis ottamaan vastuu lapsista, tarvittaessa myös yksin. Mutta se pätee yhtä lailla toisinpäin. Jokainen isä on yhdenvertaisesti vastuussa lapsistaan. On olemassa mahdollisuus, ettei se äiti handlaakaan hommaa, tai halua handlata. Ehkä äiti tekee pitkää päivää töissä tai häntä ei vain kiinnosta? Ehkä isä jää lasten kanssa yksin...?

Ei se ole mikään äitien yksinoikeus, tuo kasvatusvastuu. Se on joka ikisen lisääntyvän yksilön velvollisuus, ihan sukupuoleen katsomatta.

Heh. Me naiset ollaan hyvinkin marttyyreja. Aina me joudumme kantamaan vastuun kaikesta.

Että pitikin antaa pesää sille miehelle, kun se ehdotti lastenTEKOA. Voi hitsi, kun olisi tiennyt, ettei sitä kiinnosta noi kersat enää sen jälkeen....

Mitäs, jos annettaisiin miehille puheenvuoro? Miksi ei kiinnosta kasvattaa? Miksi uupunut?

Tekeekö se naisesta marttyyrin, jos kantaa yksin vastuun lapsista ja katkeroituu tilanteessa, jossa mies muuttuu huithapeliksi ja käytännössä hylkää perheensä?

Vähemmästäkin alkaa vituttaa ukon naama, jos ensin halutaan tehdä lapsia ja sitten heitetään kaikki vastuu emännälle! Ukolle tärkeämpää on esim. kaverit, kalja ja tietokonepelit.

Haluaisin todellakin kuulla miesten mielipiteitä ja puolustuspuheita tässä asiassa.
Ja mielellään näiden perkeleen lusmujen mielipiteitä...

Tekeekö se naisesta marttyyrin, jos kantaa yksin vastuun lapsista ja katkeroituu tilanteessa, jossa mies muuttuu huithapeliksi ja käytännössä hylkää perheensä?

Vähemmästäkin alkaa vituttaa ukon naama, jos ensin halutaan tehdä lapsia ja sitten heitetään kaikki vastuu emännälle! Ukolle tärkeämpää on esim. kaverit, kalja ja tietokonepelit.

Haluaisin todellakin kuulla miesten mielipiteitä ja puolustuspuheita tässä asiassa.
Ja mielellään näiden perkeleen lusmujen mielipiteitä...

Ja mielipiteitä myös tuohon mitä ap kirjoitti siitä että mies huoltaa isomman, entisen suhteen, lapsen tunnollisesti hänen äidin kanssa. Ja aplle jää vastuu, yhteisistä, eniten töitä ja huomiota vaativista pienistä lapsista...

Yhteistyössä