Mies tahtoo olla yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjastiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marjastiina

Vieras
Olen reilut kaksi vuotta seukannut tiiviisti sympaattisen miehen kanssa. Asumme vielä omissa asunnoissamme, mutta yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia leijuu ilmassa...
Yksi juttu minua ihmetyttää miehen käytöksessä: hän saattaa perjantaina iltapäivällä ihan vaan yhtäkkiä ilmoittaa, että haluaa viettää viikonlopun yksin, tarvitsee yksinoloa.
Tämä tulee aikas tylynpuoleisenä ilmoitusasiana. Ymmärrän, että hän(kin) tarvitsee joskus yksinoloa, mutta tuo tapa ilmoittaa siitä on ... Tätä on sattunut muutaman kerran ja edellis kerralla sanoin, että yksinolo on ok, mutta toivon että hän kertoisi suunnitelmistaan hieman aikaisemmin, että minäkin voin järjestää itselleni ohjelmaa esim. ystävieni kanssa. Miehen mielestä teen tästä liian suuren numeron.
Teenkö? - Mitä sinä tekisit minun tilanteessani?
ps.Hän ilmoittaa muistakin suunnitelmistaan/menoistaan vain infoamalla liki h-hetkellä, ei kysele sopiiko minulle tms. Harmi! Muuten niin hyvä tyyppi !

muista että tilanne pysyy niin kauan samana kuin mies sitä haluaa - älä kuvittele että kyllä se sitten on huomaavaisempi mua kohtaan kun asutaan yhdessä- päinvastoin-
Taidat olla itsestäänselvyys. Miehellä on parempaa tekemistä kuin olla kanssasi, siltä se vähän vaikuttaa. Ehkä sinunkin kannattaisi elää oman aikataulusi mukaan, se saattaa herättää miehen tai sitten suhde kariutuu...Mitä häviät jos kokeilet?
Itse kyllä miettisin enemmän kuin kaksi kertaa yhteenmuuttoa tuollaisen miehen kanssa. Sehän riippuu miten haluat itseäsi kohdeltavan - sitä saat mitä tilaat.
Näytä miehellesi että arvostat itseäsi niin ehkä hänkin sen tekee.

Itselläni juuri samanlainen tilanne. Olen käynyt läpi vaihtoehtoja: eikö kiinnosta, sitoutumiskammo vai mitä?

Tiedän, kuinka inhottavaa tuo on. Välillä on olo kuin koiralla, ulos mennään, kun herralle sopii ja muuten voin olla hiljaa kotona. Häntää pitää heiluttaa kun nähdään ja murista ei saa koskaan. Palkaksi saan rapsutuksen silloin tällöin, jos olen ollut kiltti tyttö.

Alkaa oksettaa koko äijä! Ja vielä sanoo, että vaadin liikaa! Niinpä niin... Alan olla pikkuhiljaa valmis etsimään itselleni aivan toisenlaisen miehen, jos tuo käytös ei ala loppua!

Alkuperäinen kirjoittaja Marjastiina:
Olen reilut kaksi vuotta seukannut tiiviisti sympaattisen miehen kanssa. Asumme vielä omissa asunnoissamme, mutta yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia leijuu ilmassa...
Yksi juttu minua ihmetyttää miehen käytöksessä: hän saattaa perjantaina iltapäivällä ihan vaan yhtäkkiä ilmoittaa, että haluaa viettää viikonlopun yksin, tarvitsee yksinoloa.
Tämä tulee aikas tylynpuoleisenä ilmoitusasiana. Ymmärrän, että hän(kin) tarvitsee joskus yksinoloa, mutta tuo tapa ilmoittaa siitä on ... Tätä on sattunut muutaman kerran ja edellis kerralla sanoin, että yksinolo on ok, mutta toivon että hän kertoisi suunnitelmistaan hieman aikaisemmin, että minäkin voin järjestää itselleni ohjelmaa esim. ystävieni kanssa. Miehen mielestä teen tästä liian suuren numeron.
Teenkö? - Mitä sinä tekisit minun tilanteessani?
ps.Hän ilmoittaa muistakin suunnitelmistaan/menoistaan vain infoamalla liki h-hetkellä, ei kysele sopiiko minulle tms. Harmi! Muuten niin hyvä tyyppi !

Jospa hän ei niin kovasti haluaisikaan sitä yksinoloa, mutta tosissaan tarvitsee omaa aikaa.
Siinä valossa ymmärtäisin että ehkä on helpompi käyttää tuota ilmoitustyyliä välttyäkseen pidemmiltä selvityksiltä.

Tulee mieleen että ehkä hän kaipaa rauhaa ja lepoa, ja sinun kanssasi viikonloppu olisi jatkuvaa suorittamista, pitää nähdä kavereita ja pitää olla sosiaalinen ja pitää tehdä kaikkea energisesti ja pitää kuunnella loputtomiin pitkästyttäviä tarinoitasi menneen viikon tapahtumista....

Entäs,jos on toinen nainen tuolloin.Kannattaisi ehkä vähän katsoa,mitä tekee.Jotakin se on,mitä ei halua sinun tietävän.
en oikein usko tuohon yksinolo haluun koko viikolopun ajan..vähän outoa.

Kiitos, kun kommentoitte. On hyvä vaihtaa mielipiteitä ja tässähän se käy helposti.
sdf:lle pieni tarkennus: teemme töitä yhdessä, yleensä viikonloput " elvymme " rauhallisella tavalla, luonnossa, kulttuurinautintoja silloin tällöin, hyvää ruokaa ja kotona oloilua sopivasti. Ei ole kysymys koheltamisesta kanssani :)
En ole suorittajatyyppi enkä tunne sanaa kiire, hommat hoituu ilman näitäkin.
Olen tässä pähkännyt asiaa itsekin ja päätynyt siihen tulokseen, että kysymys lienee viimekädessä juuri oman ajan tarpeesta. Eepu, johdattelit asian ytimeen ;)
Itse olen nauttinut viikonlopusta omassa seurassa ja olen oikeastaan mahdottoman tyytyväinen tähän pieneen irtiottoon.
Harmonista ja värikästä syksyä kaikille !

Yhteistyössä