mies-suomi-sanakirjaa kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Hermoraunio
  • Ensimmäinen viesti
Hermoraunio
Mun mies on sanonut mulle usein, että mun täytyy pyytää jos haluan hänen tekevän jotain. Keskustellaan usein siitä, että toivoisin miehen olevan oma-aloitteisempi kotihommissa, ja ollaan sitten tehty kompromissi, että minä pyydän ja mies tekee.
Kuitenkin tilanne on se, että esim.eilen pyysin miestä tyhjentämään pojan kylpyammeen saunan jälkeen ettei se vesi jää sinne lillumaan ja että se ehtii kuivua täksi päiväksi niin saan pyykit kuskattua siinä narun luo.
Mies ei tehnyt sitä.

Pyysin eilen, että mies tyhjentäisi tiskikoneen samalla kun minä teen ruokaa.
Mies ei tehnyt sitä.

Pyysin tänään miestä tekemään ruokaa, koska minä siivoan vessan ja pesuhuoneen.
Mies ei ole tehnyt mitään.

Sanoin sitten, että miksi sä pyydät, että mä pyydän kun ei tapahdu siltikään mitään? Niin kuulema siksi, kun häntä ärsyttää et mä käsken. Ja mä olen nimenomaan asiallisesti pyytänyt, koska tiedän, että jos käsken, niin ei varmana tapahdu mitään.
Nyt mies mököttää tuolla kun suvaitsin sanoa, ettei kiinnosta olla mikään kodinhoitaja ja kahta lasta päivittäin opastaa, että mitä seuraavaksi tehdään. Mä en halua olla mikään työjohtaja joka jakaa tehtäviä, enkä halua tehdä kaikkea yksin.
Ei vaan mene jakeluun ja aina tulee riita. Pakko kai alistua vaan olemaan kyökkipiika.

yksi kohtalotoveri lisää :wave: sitten mä olen kuulemma saamaton ja laiska, kun joskus jätän jotain tekemättä ihan kattoakseni kauanko menee että ukko tajuaa itse tehdä. lopputulos: se kysyy multa missä se puhtaat kalsarit on, vastaus "et sä ole pessy niitä, kaikki on likasena" :LOL:

RiehujaRouva
Meillä oli sama juttu jokin aika sitten! Tein listan jääkaapin oveen mitä mies voisi tehdä: tiskit tiskata, pyykit koneeseen, pyykit koneesta, imurointi..

Jos ei jotain tehnyt niin tiskasin vain itselleni ja lapselle tarvittavat astiat tai pesin tarvittavat pyykit, jos villakoirat alkoi pyöriä jaloissa otin vain isoimmat pois harjalla ja rikkalapiolla!

Eipä aikaakaan kun mies huomasi ettei hänellä ole puhtaita vaatteita päälle eikä ole puhtaita astioita mistä syödä! Ja "villiksetkin" kiipeää kinttuja pitkin!

En jaksa olla äiti myös aikuiselle ihmiselle joka ei osaa tehdä mitään oma-aloitteisesti!

Ihanaa kohdata teidät kohtalontoverit :'( :flower:

Täällä tilanne kuitenkin vähän erilainen.. Mies on monesti lupaa tehdä jotain. Esim. "huomenna imuroin kun olet kaupungissa", kun tulen kotiin niin imuriin ei ole koskettukkaan. Hukuttais paskaan jos odottaisin että mies siivoaa lopulta.

Alkuperäinen kirjoittaja RiehujaRouva:
Meillä oli sama juttu jokin aika sitten! Tein listan jääkaapin oveen mitä mies voisi tehdä: tiskit tiskata, pyykit koneeseen, pyykit koneesta, imurointi..

Jos ei jotain tehnyt niin tiskasin vain itselleni ja lapselle tarvittavat astiat tai pesin tarvittavat pyykit, jos villakoirat alkoi pyöriä jaloissa otin vain isoimmat pois harjalla ja rikkalapiolla!

Eipä aikaakaan kun mies huomasi ettei hänellä ole puhtaita vaatteita päälle eikä ole puhtaita astioita mistä syödä! Ja "villiksetkin" kiipeää kinttuja pitkin!

En jaksa olla äiti myös aikuiselle ihmiselle joka ei osaa tehdä mitään oma-aloitteisesti!

:LOL: Pitäisi kokeilla tätä oikeasti! Varmaan tehoaisi meilläkin :)

myöskin ?
mä kerran kysyin pojaltamme että mitä te söisitte jos äitiä ei olisikaan ? Poika iloisena vastaa : " :) Me käytäs mäkkärillä ! " :)

(ei siis tullut mieleenkään että isi laittais ruokaa... ;) )

Hermoraunio
Tuolla tuo mies nyt loukkaantuneena makaa sohvalla ja odottaa et ruoka valmistuu itsestään, koska hän hermostui kun en sillä siunaaman sekunnilla mennyt kädestäpitäen kertomaan miten makaroni keitetään ja pastakastike tehdään. Sanoin, et lue makaronipussin kyljestä, paista pekoni, lisää ruokakermaa jne.
Kummallakin kiljuva nälkä ja se kiristää hermoja ennestään.
Mutta minä en ruokaa tee. Piste.

papukaijan ruokottomat puheet
Ehkä miehelle kannattaisi opettaa jotenkin käytännönläheisesti, etteivät asiat tapahdu itsestään?

Unohda pariksi päiväksi siivoaminen, tiskaus ja ruuanlaitto, ja hanki parempaa tekemistä!

Ehdotuksia:

http://www.freetetris.org/

http://www.dailysudoku.co.uk/sudoku/

http://www.freegames.ws/games/boardgames/mahjong/mahjong.htm

Voit tehostaa opetusta korvatulpilla tai kuuntelemalla kuulokkeista kovaäänistä musiikkia.

Hermoraunio
Mulla on nyt niin nälkä et on huono olo, joten menen tekeen sitä ruokaa, mutta laitan sinne sikana sipulia ja mausteita (mies ei voi sietää...) olkoon miten lapsellista tahansa ja aion tyynenviileesti todeta, että olisit tehny itte niin ei olis ollu sipulia eikä mausteita HA HA HA. prkl.

reino44
Alkuperäinen kirjoittaja Hermoraunio:
Mulla on nyt niin nälkä et on huono olo, joten menen tekeen sitä ruokaa, mutta laitan sinne sikana sipulia ja mausteita (mies ei voi sietää...) olkoon miten lapsellista tahansa ja aion tyynenviileesti todeta, että olisit tehny itte niin ei olis ollu sipulia eikä mausteita HA HA HA. prkl.
Miksi naiset ottavat kumppaniksi tuollaisia kun olisi kunnollisiakin tarjolla ?

Yhteistyössä