mies sitten suuttui kunnolla ja läks :(

• Viestiketjun aloittaja mikä miestä riivaa
  • Ensimmäinen viesti
justjust
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Kilometrinmittaiset lauseet jotka koostuvat pelkästään pienistä kirjaimista, on melko vi**umaisia lukea.[/quot

pidä suus kiini!!
PIDÄ SUUS KIINI!!
ei tartte tulla valittamaan kirjoitusvirheistä...vai luulekkos en vuoks olevas jotenkin PARMEPI häh?!
tämä taitaa olla käytöksensä perusteella sukua ap:n ukolle :D
Mua niin ärsyttää tuommoiset ihmiset, jotka kuvittelee olevansa jotenkin yläpuolella. Kaiketi he yrittävät jotenkin päteä ja ovat nokkavia ja ylpeitä huomautellessaan ihmisten kirjoitusvirheistä! Pääasia on se, että asia tulee ymmärretyksi.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Tekstiä on mukavampi ja helpompi lukea, jos se on edes suurinpiirtein jäsenneltyä ja sääntöjen mukaan laadittua.
Kyllä se vain on, mikäli joku toisen kirjoitusvirheistä täällä moittii, niin kyllä hän saa tuommoisen leiman otsaansa, että yrittää päteä ja olla jotenkin parempi -ollaksensa. Etkö tiedä että kaikki aina nauravat ihmisille jotka näsäviisaasti puuttuvat huomautellen ja pilkaten toisten tekemiin kirjoitusvirheisiin, sellainen ihminen yrittää vaan pönkittää omaa egoansa ja olla olevinaan jotakin.
Höpö höpö. Typot ovat asia erikseen, mutta jos ajatustenvirta ei katkea kappalejaon edes verran eikä isoja kirjaimia käytetä, on teksti aika kammottavaa luettavaa. Peruskoulua käydään yhdeksän vuotta, voisi kuvitella, että edes yksinkertaiset säännöt tarttuvat korvan taakse...
Kuin itse huomaat, kaikille ei yksinkertaisesti mene kaaliin ja se siitä! Jotakuta ei sitten pätkänvertaan kiinosta äidinkieli ja hyvä luettavuus, turha siitä on kenenkään repiä hernettä nenäänsä! Meitä on niin moneksi ja kiinostuksen kohteet ovat niin moninaiset, joku pitää toista asiaa täysin turhana ja toinen taas toista tärkeänä. Tämän vuoksi itse en tykkää alkuunkaan siitä, että ketään aletaan täällä mollaamaan siitä kuinka kirjoittaa.

bella
Alkuperäinen kirjoittaja justjust :
Kilometrinmittaiset lauseet jotka koostuvat pelkästään pienistä kirjaimista, on melko vi**umaisia lukea.[/quot

pidä suus kiini!!
PIDÄ SUUS KIINI!!
ei tartte tulla valittamaan kirjoitusvirheistä...vai luulekkos en vuoks olevas jotenkin PARMEPI häh?!
Mua niin ärsyttää tuommoiset ihmiset, jotka kuvittelee olevansa jotenkin yläpuolella. Kaiketi he yrittävät jotenkin päteä ja ovat nokkavia ja ylpeitä huomautellessaan ihmisten kirjoitusvirheistä! Pääasia on se, että asia tulee ymmärretyksi.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Tekstiä on mukavampi ja helpompi lukea, jos se on edes suurinpiirtein jäsenneltyä ja sääntöjen mukaan laadittua.
Kyllä se vain on, mikäli joku toisen kirjoitusvirheistä täällä moittii, niin kyllä hän saa tuommoisen leiman otsaansa, että yrittää päteä ja olla jotenkin parempi -ollaksensa. Etkö tiedä että kaikki aina nauravat ihmisille jotka näsäviisaasti puuttuvat huomautellen ja pilkaten toisten tekemiin kirjoitusvirheisiin, sellainen ihminen yrittää vaan pönkittää omaa egoansa ja olla olevinaan jotakin.
Höpö höpö. Typot ovat asia erikseen, mutta jos ajatustenvirta ei katkea kappalejaon edes verran eikä isoja kirjaimia käytetä, on teksti aika kammottavaa luettavaa. Peruskoulua käydään yhdeksän vuotta, voisi kuvitella, että edes yksinkertaiset säännöt tarttuvat korvan taakse...
Kuin itse huomaat, kaikille ei yksinkertaisesti mene kaaliin ja se siitä! Jotakuta ei sitten pätkänvertaan kiinosta äidinkieli ja hyvä luettavuus, turha siitä on kenenkään repiä hernettä nenäänsä! Meitä on niin moneksi ja kiinostuksen kohteet ovat niin moninaiset, joku pitää toista asiaa täysin turhana ja toinen taas toista tärkeänä. Tämän vuoksi itse en tykkää alkuunkaan siitä, että ketään aletaan täällä mollaamaan siitä kuinka kirjoittaa.
Niin tuskinpas kukaan on sitä tässä kiistämässäkään, ettikös olisi mukavaa kun tekstit olisivat selkeätä lukea. Rajansa kaikella kuitenkin, meitä on moneksi niinkuin jo sanoin. Ihmisten erilaisuus näkyy kirjoittamasta tekstistä enemmänkuin hyvin. Antaa kaikkien kukkien kukkia!

bella
Alkuperäinen kirjoittaja kdx:
Alkuperäinen kirjoittaja kdx:
Kilometrinmittaiset lauseet jotka koostuvat pelkästään pienistä kirjaimista, on melko vi**umaisia lukea.
pidä suus kiini!!
PIDÄ SUUS KIINI!!

No hei haloo ei oikeasti jaksa lukea tollast pötkötekstiä! Vois hieman katsoa mitä sieltä näppikseltä tulee, se mitään ylemmyydentuntoa ole.
Ole hyvä ja sano asiasi sitten nätisti, ilman että mollaat toista. Useimmiten se on juuri nokkavuutta ja ylemyydentuntoa, näin on. Jokainen kirjoittakoon omalla tyylillään -ilman että tarvitsee kenenkään siihen puuttua.
Ok no turha sitten vinkua kun ei tuu vastauksia kun monet jättää lukematta jos on huonosti kirjoitettu. Ja tuo joka aluksi kommentoi kirjoitustyyliä, kirjoitti kyllä ihan asiallisesti...
Siinäpäs sitten oppivat kirjoittamaan luettavasti -kun kukaan ei vastaa. Kommentoinnit toisten kirjoitusvirheistä voitaisiin lopettaa täysin.

ei hyvä ei..
Mielestäni olisi hyvä jos nyt ottaisit sen ero. Lapselle aiheuttaa PALJON traumoja kun isäpuoli ei hänestä välitä piirunkaan vertaa ja kohtelee äitiä todella huonosti. Tuota lukiessani tuli minulle kyllä mieleen, että lievää perheväkivaltaa, henkistä sellaista. Mies saisi lähteä samantien jos haukkuisi lastani s****nan kakaraksi!! ihan kamalaa!!!!! Hyvänen aika, jätä tuollainen mies, se on sinun ja lapsesi etu. Meinaatko antaa tuon mihen haavoittaa lastasi yhä syvemmin ja syvemmin? näin lapsesi katkeroituu sinua kohtaa, kun mies joka ei ollut hänen isänsä vihasi häntä ja oli julma hänelle ja äiti ei puolustanut häntä eikä tehnyt mitään asian eteen. Jätä mies, kiitos!! jos lapsesi on sinulle vähänkään rakas!
kirjoita sit miten olet päättänyt tehdä!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä ei..:
Mielestäni olisi hyvä jos nyt ottaisit sen ero. Lapselle aiheuttaa PALJON traumoja kun isäpuoli ei hänestä välitä piirunkaan vertaa ja kohtelee äitiä todella huonosti. Tuota lukiessani tuli minulle kyllä mieleen, että lievää perheväkivaltaa, henkistä sellaista. Mies saisi lähteä samantien jos haukkuisi lastani s****nan kakaraksi!! ihan kamalaa!!!!! Hyvänen aika, jätä tuollainen mies, se on sinun ja lapsesi etu. Meinaatko antaa tuon mihen haavoittaa lastasi yhä syvemmin ja syvemmin? näin lapsesi katkeroituu sinua kohtaa, kun mies joka ei ollut hänen isänsä vihasi häntä ja oli julma hänelle ja äiti ei puolustanut häntä eikä tehnyt mitään asian eteen. Jätä mies, kiitos!! jos lapsesi on sinulle vähänkään rakas!
Meinasin just kirjottaa ihan saman! Itse olen tällaisen lapsuuden kokenut.. Toivottavasti ei tarvitse kenenkään muun kokea..
Ja meikäläisen ukko ei IKINÄ puhuisi minulle noin. Ihan sama onko nälkänen vai väsynyt. Ja lapsille ei varsinkaan. Tiätkö, ap, ei kuulosta yhtään hyvälle tuo mitä kirjotit:/

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä ei..:
Meinasin just kirjottaa ihan saman! Itse olen tällaisen lapsuuden kokenut.. Toivottavasti ei tarvitse kenenkään muun kokea..
Ja meikäläisen ukko ei IKINÄ puhuisi minulle noin. Ihan sama onko nälkänen vai väsynyt. Ja lapsille ei varsinkaan. Tiätkö, ap, ei kuulosta yhtään hyvälle tuo mitä kirjotit:/
niin, eihän noi hyviä juttuja ollut ei.. :|
katsotaan nyt miten tästä eteenpäin.. tuli se sentään kotiin ja kuulemma kukkia olis tuonut jos olis ollut vielä kukkakauppa auki silloin... tiedä nyt siitä.. (on toki aiemminkin kukkia tuonut ilman syytäkin että kyllä se sinne osaa mennä)
vakavan keskustelun paikka huomenna, tänään en jaksa

ap
pyysi se mies anteeksi, sanoi olevansa idiootti ja ääliö eikä tarkoittanut niitä juttuja mitä sanoi.
pahoillaan tuo tuntuu olevan joten katsotaan mitä päivä tuo tullessaan :|

merimies
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pyysi se mies anteeksi, sanoi olevansa idiootti ja ääliö eikä tarkoittanut niitä juttuja mitä sanoi.
Pyysikö anteeksi myös lapselta?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
eipä ne oo eilisestä jutellut, mutta jos lapsi ottaa puheeksi eilisen niin varmasti pyytää.. nyt katsovat piirrettyjä sulassa sovussa sylikkäin tuossa sohvalla, eli vaikuttais ainakin kaikki olevan kunnossa heidän välillään

Sivusta
eipä ne oo eilisestä jutellut, mutta jos lapsi ottaa puheeksi eilisen niin varmasti pyytää.. nyt katsovat piirrettyjä sulassa sovussa sylikkäin tuossa sohvalla, eli vaikuttais ainakin kaikki olevan kunnossa heidän välillään
Jos lapsi ottaa puheeksi?
Toivottavasti sä vitsailet, huoh. kamala elämä teillä. Isäpuoli jo noin pienellä kuviossa ja touhut tuollaisia. Säälittää.

Vieras
Hei! Lapselta pitäisi kanssa aina pyytää anteeksi, kun on pahasti sanottu /tehty. Se on hyvä malli lapsellekin. Muuten kiva kuulla, että sopu on palautunut.

ps. Itse juuri kävin pyytämässä anteeksi murkkutyttäreltäni anteeksi, kun olin ollut aamulla kiukkuinen väsyneenä. Vastasi: "Ei se mitään. Jokaisella on joskus huonoja hetkiä." :)
ps2. Pidäthän huolen, että lastasi kohdellaan rakastavasti ja hyvin. Uusperheissä joskus lapsille jää ikäviä traumoja, kun vanhemman puoliso puhuu mitä sattuu.

merimies
Kyllä se on sun miehen asia ottaa eilinen puheeksi!
Oikeasti hei, yritäs nyt vähän miettiä tätä teidän tilannetta ulkopuolisen silmin. Miehesi pääsee kuin koira veräjästä, sinä ja LAPSESI kärsitte.
Vaikka kaikki vaikuttaa olevan hyvin, on jotain jo mennyt rikki. Jos jatkatte samaa rataa, ei sitä enää pysty korjatakaan.

...
Onko tässä ihmisillä pientä ylidramasoinnin makua?.
Jokainen meistä(paitsi ne superihmiset) on joskus olleet väsyneitä,stressaantuneita ja päästäneet sammakoita suusta.
Tottakai olisi oikein että mies pyytäisi myös lapselta anteeksi mutta tuskin nyt tästä lapselle mitään elinikäistä traumaa jää, jokainen meistä myös lapsena luultavasti on nähnyt jonkinnäköstä riitaa ja kuullut aikuisen suusta "ruman" sanan lapsena yms.
Itsekkin olen sanonut omalle lapselle joskus jotenkin tökerösti väsyneenä ja suutuspäissään ja tietysti pyytänyt anteeksi sitten jälkeenpäin mutta aika monesti lapsi ei edes moista äitin sammakkoa enää "muista", eikä ole jäänyt mitenkään kaivelemaan. Ainakin omat lapseni elää aika paljon hetkessä, kun on paha mieli niin "kaikki" on huonosti ja kun on hyvä mieli niin kaikki on vallan mainiosti.

ap
Oikeasti hei, yritäs nyt vähän miettiä tätä teidän tilannetta ulkopuolisen silmin. Miehesi pääsee kuin koira veräjästä, sinä ja LAPSESI kärsitte.
Vaikka kaikki vaikuttaa olevan hyvin, on jotain jo mennyt rikki. Jos jatkatte samaa rataa, ei sitä enää pysty korjatakaan.
niin siis lapsi itse ei edes varmasti kuullut sitä kakara juttua, saatika sitten ymmärtänyt (koska lapsi itki uhmaansa siinä vaiheessa) siis toki olen jo eilen lapsen kanssa puhunut asiasta mutta eipä tuo tunnu olevan moksiskaan koko jutusta eikä eilenkään asiasta puhunut muuta kuin kysyi miksi mies oli vihainen..
eli jos tänään tai huomenna aisiasta kysyy niin mies saa itse selittää ja pyytää anteeksi, mutta jos lapsi ei sitä itse muista niin asiaa on sinänsä turha ottaa puheeksi kun ei se ymmärrä mistä on kyse siinä vaiheessa.
minä ja mies kyllä puhutaan asiasta vielä, se on varma..
ja mies kyllä pääsääntöisesti on ihan huippu ton lapsen kanssa, eli siis leikkii,puuhastelee,hellii jne. eli kyse ei ole siitä että mies inhoais/ei jaksaisi lasta. mutta otan puheeksi kyllä sen miten aikuisen tulee hillitä kiukkunsa eikä purkaa sitä lapseen ja että uhmaikäinen ei voi noille tunteilleen mitään ja se on vain kestettävä, vaikka tiedän kyllä itsekkin miten helposti sitä sortuu siihen huutamiseen ja äkäilyyn..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:
Jos lapsi ottaa puheeksi?
Toivottavasti sä vitsailet, huoh. kamala elämä teillä. Isäpuoli jo noin pienellä kuviossa ja touhut tuollaisia. Säälittää.
eilinen ei mikään huippu päivä ollut, mutta kyllä se oli myös ihan eka kerta tällästä ja toivonmukaan vika myös. mutta ei meillä mikään kamala elämä ole kun ei tällästä ole jatkuvasti, ei edes usein että 99% sujuu hyvin tai todella hyvin

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Mihin aikaan teidän oli alunperin tarkoitus lähteä yhdessä johonkin? Ja miksi kello oli soimassa kuudelta sunnuntaina? Inhimillinen rytmi? :xmas:
tarkoitus oli aloittaa heti herättyä ne kotihommat ja lähteä sen jälkeen liikenteeseen, tai toinen vaihtari oli että heti liikenteseen, kotio lounaalle ja nukkumaan ja sitten ne kotihommat..
ja kello 6 on meille normaali rytmi, myös viikonloppuisin...

merimies
niin siis lapsi itse ei edes varmasti kuullut sitä kakara juttua, saatika sitten ymmärtänyt (koska lapsi itki uhmaansa siinä vaiheessa) siis toki olen jo eilen lapsen kanssa puhunut asiasta mutta eipä tuo tunnu olevan moksiskaan koko jutusta eikä eilenkään asiasta puhunut muuta kuin kysyi miksi mies oli vihainen..
eli jos tänään tai huomenna aisiasta kysyy niin mies saa itse selittää ja pyytää anteeksi, mutta jos lapsi ei sitä itse muista niin asiaa on sinänsä turha ottaa puheeksi kun ei se ymmärrä mistä on kyse siinä vaiheessa.
minä ja mies kyllä puhutaan asiasta vielä, se on varma..
ja mies kyllä pääsääntöisesti on ihan huippu ton lapsen kanssa, eli siis leikkii,puuhastelee,hellii jne. eli kyse ei ole siitä että mies inhoais/ei jaksaisi lasta. mutta otan puheeksi kyllä sen miten aikuisen tulee hillitä kiukkunsa eikä purkaa sitä lapseen ja että uhmaikäinen ei voi noille tunteilleen mitään ja se on vain kestettävä, vaikka tiedän kyllä itsekkin miten helposti sitä sortuu siihen huutamiseen ja äkäilyyn..
No hyvä juttu, että homma on hoidossa.
Toivon perheellenne oikein aurinkoista kevättä. :)

Yhteistyössä