Mies sitten meni ja löi lasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pelottaa"

Vieras
tarttui minuakin kädestä voimakkaasti. Mies suuttui kun lapsi kertoi illalla että häntä kiusataan koulussa. En nukkunut koko yönä ja mietin pitäisikö erota?
Mies ei ole ikinä käyttäytynyt noin. :(

[QUOTE="mimmi";29462934]Mies suuttuu lapselle ja lyö kun häntä kiusataan? Ei oo kaikki muumit laaksossa miehellä! :([/QUOTE]

Provo tai sitten jätetään jotain oleellista kertomatta, tässä jutussa ei ole muuten mitään järkeä.

Mutta kun joku tekee provosta lastensuojeluilmoituksen niin siinä provoperheessä on selittelyjen paikka ja mies varmaan tykkää ihan älyttömästi jos on perätön juttu....

Juuri tämä on esimerkki huonosta provosta. Tätä ei voi uskoa edes etäisesti.

Valitettavasti tällaista kyllä tapahtuu. Se on tietty eri asia että tullaanko sitten oikeissa tilanteissa kerjäämään huomiota palstalta vai eletäänkö vaan ihan hipihiljaa perhehelvetissä.

Lasta kiusataan-->mies lyö lasta

En ymmärrä logiikkaa tuossa kuviossa
Miehen kannattaisi lyödä itseään kun on kerran noin typerä.
Yrittäkää nyt saada apua lapselle siinä kiusaamisasiassa. Myös ettei kotona kiusattaisi.

Äskeiseen pelikeskusteluun liittyen, jotenkin luulen, että tääkin lapsi on tullut kertomaan koulukiusaamisesta ja iskällä on ollut pelit kesken ja on ärsyyntynyt keskeytyksestä, tai sitten alkoholilla on osuutta asioihin, ja nämä pelit ja alkoholi liittyvät usein keskenään kuten toisesta keskustelusta ilmeni.

Äskeiseen pelikeskusteluun liittyen, jotenkin luulen, että tääkin lapsi on tullut kertomaan koulukiusaamisesta ja iskällä on ollut pelit kesken ja on ärsyyntynyt keskeytyksestä, tai sitten alkoholilla on osuutta asioihin, ja nämä pelit ja alkoholi liittyvät usein keskenään kuten toisesta keskustelusta ilmeni.

minä taas mietin mielessäni sitä, että ehkä tämä isä on ollut koulukiusattu itse lapsuudessaan. Sitten se on lapselle sanonut että pitäisi puolustautua ja lapsi on jotain ärsyttävää siinä sanonut ja sitten isältä on otsasuoni alkanut pullottaa vanhojen aikojen muistoksi ja on sitten lyönyt omaa lastansa, kun ei kerta niitä omia kiusaajiakaan koskaan ollut saanut lyötyä.

Meillä isä löi minua kerran lapsena sen vuoksi, että joku tuntematon poika halusi tulla juttelemaan. Olimme risteilyllä ja läväytti täysiä päin näköä keskellä laivan kantta. Kukaan ei reagoinut mitenkään.

Olin silloin siis juuri teini-iän kynnyksellä ja herätin poikien mielenkiinnon, tämähän on tietysti tytön syy ja tyttö on huora. Näin meillä 90-luvulla, joten tämä tuskin on provo. Toisella kertaa sain turpaani autossa, kun isä oli tulossa hakemaan ja poikajoukko ajoi autolla ohi. Kuvitteli minun olleen tuolla autossa "huoraamassa" ja löi ihan kunnolla, olin muistaakseni 13-vuotias.

[QUOTE="Pellepeloton";29463526]Meillä isä löi minua kerran lapsena sen vuoksi, että joku tuntematon poika halusi tulla juttelemaan. Olimme risteilyllä ja läväytti täysiä päin näköä keskellä laivan kantta. Kukaan ei reagoinut mitenkään.

Olin silloin siis juuri teini-iän kynnyksellä ja herätin poikien mielenkiinnon, tämähän on tietysti tytön syy ja tyttö on huora. Näin meillä 90-luvulla, joten tämä tuskin on provo. Toisella kertaa sain turpaani autossa, kun isä oli tulossa hakemaan ja poikajoukko ajoi autolla ohi. Kuvitteli minun olleen tuolla autossa "huoraamassa" ja löi ihan kunnolla, olin muistaakseni 13-vuotias.[/QUOTE]

Voi kamalaa :( Missä päin Suomea tällaista elämää eletään? Tulee heti mieleen Pohjois-Pohjanmaan avomielinen ilmapiiri.

Ap: todellakin harkitsisin eroa, tai ainakin vaatisin miehen menemään jonnekin vihanhallintakurssille tai muuhun terapiaan. Siellä on jotain pahoja patoumia nyt takana tuollaisessa käytöksessä.

Voi kamalaa :( Missä päin Suomea tällaista elämää eletään? Tulee heti mieleen Pohjois-Pohjanmaan avomielinen ilmapiiri.

Ap: todellakin harkitsisin eroa, tai ainakin vaatisin miehen menemään jonnekin vihanhallintakurssille tai muuhun terapiaan. Siellä on jotain pahoja patoumia nyt takana tuollaisessa käytöksessä.

Joo nimenomaan Pohjois-Pohjanmaalla, aika hyvin arvattu! Neuvoisin kyllä ap:ta tekemään juuri noin, eli ukko hoitoon tai pihalle. Olen nyt yli 30-vuotias ja vieläkin traumoja noista isän tempaisuista (teki siis kaikkea muutakin, hakkasi esim. äitiä monta vuotta).

Niin, ja ap: en tarkoittanut aiemmalla kommentillani väheksyä sun kokemaa vääryyttä. Monella on lapsuudestaan traumoja, mm. mun pohjoispohjanmaalta kotoisin olevalla miehelläni on vaikka mitä scheissee mitä siellä päin on tehty ja pidetty täysin normaalina ja hyväksyttävänä. Noista ahdistuksista on hyvä puhua ääneenkin jollekulle niin niistä pääsee helpommin yli. Ei ole missään nimessä oikein että sinua on lyöty kun olet kertonut suhun kohdistuvasta kiusaamisesta. Lisäksi sulle on tullut lyömistäkin isompi trauma siitä, että et saanut apua ihmisiltä joiden nimenomaan olisi pitänyt auttaa sua, ihmisiltä joita rakastit ja joihin luotit. Olen pahoillani sun puolestasi! :hug: