Mies sitten avautui humalapäissään äidilleen kaikesta mitä olemme kahden kesken jutelleet...Paska miniä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiva"

Vieras
Oltiin miehen kanssa yhdessä havainneet, että saattaa olla mahdollista, että anoppi harrastaa yhden lapsen suosimista tuomalla tälle esim.lelun tulleessaan ja muille ei mitään. sama toistunut kun lapsi mummin luona ja tulee rojujen kanssa ja muut tulee tyhjin käsin.

juteltiin aiheesta useamman kerran aina kun jotain ilmaantui. sitten mies meni humalapäissään purkautumaan äidilleen miten vaimo napisee täällä että hän ei ole tasapuolinen ja miten vaimo ajattelee että anoppi rakastaa vain yhtä lapsenlapsistaan eniten. oli kyse vain materiasta mitä jokainen lapsi tykkää ymmärrettävästi saada toisinaan. niin ukko sitten latoi koko laidallisen ja enemmän, varmasti vaikutti kun en ollut yhtään mielissään aamulla kun oli taas kännissä. Ja minusta huomasi sen. eipä jaksanut hoitaa asiaa enää fiksusti...

oli koko ajan aiemmat viikot minun kanssa samaa mieltä ja yhdessä pohdimme miten asian voisi tuoda esille ilman sotaa...noh veti sitten kännin päälle ja jutteli anopille että en kyllä tiedä miksi se vaimo nyt noin ajattelee ja en minä tiedä miksi se napisee..minun piikkiin koko homma.jes!

laitoin anopille viestin jossa kerroin oman näkemyksen ja kiitin häntä kaikesta.

takaisin tuli kiitos...

en ihan kaikkea kuullut mitä mies minun "ajatuksista" puhui mutta veikkaan ettei ollut minun eduksi.

Jos miehesi on ollut niin tyhmä, että on kännipäissään ryhtynyt sössöttämään ajatuksiaan omasta äidistään/sinun anopistasi voit ainakin työntää vastuun tyhmyydestä miehellesi. Kännikaloista voi aina sanoa, että kaikkea sekin saa juodessaan mieleensä.

Se, että alat selittelemään ja pyytelemään anteeksi asiaa miehesi puolesta pahentaa vain asiaa.

[QUOTE="Maija";28803698]"varmasti vaikutti kun en ollut yhtään mielissään aamulla kun oli taas kännissä. "

Suomennatko?[/QUOTE]

siis, mies oli ärtynyt kun minä en tykännyt hänen juopottelustaan, sanoin pari valittua sanaa kun jatkoi juomistaan toiseen päivään. siitä ajattelin että ei ollut hänelle niin väliä tekeekö hallaa minun ja äitinsä välille....

[QUOTE="aloittaja";28803873]siis, mies oli ärtynyt kun minä en tykännyt hänen juopottelustaan, sanoin pari valittua sanaa kun jatkoi juomistaan toiseen päivään. siitä ajattelin että ei ollut hänelle niin väliä tekeekö hallaa minun ja äitinsä välille....[/QUOTE]

Ok. Ymmärsin siis oikein. Aika kusipää äijä sulla.

Äidit helposti puoltavat lapsiaan etenkin silloin kun tietävät, että lapsella on ongelma. Jos miehesi äiti kokee, että miehesi on nyt heikoilla tuon juomisensa takia, hän saattaa hyvin voimakkaasti pitää miehesi puolia kaikessa ja uskoa humalapäisenkin poikansa puheita ennen miniänsä sanaa, koska ne äidinvaistot eivät kuole lapsen aikuistuttua, päinvastoin. Anopin rooliin päästyään suojeluvaisto voi joissakin tapauksissa herätä entistäkin voimakkaampana, vaikka se ei miniälle reilulla tavalla esiintyisikään ja saattaa sokaista anopin uskomaan humalaisen höpötyksiä.

Tuollaiset ovat hyvin vaikeita tilanteita, eivätkä parisuhteenne ongelmat millään tavalla kuulu anopillesi, mutta koska miehesi on vielä noin kiinni äidissään, kannattaisi ehkä sinunkin ottaa teidän asiat puheeksi anoppinne kanssa ihan kahden kesken. Se tarkoittaa sitä, että otat anopin parisuhteesi kolmanneksi osapuoleksi, mutta miehesi on tehnyt tämän tavallaan jo ennen sinua, joten ei kai siinä mitään hävittävääkään ole. Toinen vaihtoehto on, että teette selvän pesäeron anoppiinne ja selvitätte tämän parisuhde-asianne ihan kahden kesken, mikä tarkoittaa sitä, ettei miehelläsi ole enää mitään asiaa äitinsä luo ennen kun teidän suhde on raiteillaan.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti se, jos joku vetää omat vanhempansa mukaan omiin parisuhdeympyröihinsä. Se kertoo epäkypsyydestä ja liiasta riippuvuudesta, kyvyttömyydestä ottaa vastuuta omasta elämästään edes aikuisiällä. Vastuuta yritetään edelleen työntää vanhemmille, kun ei itse uskalleta elämää (ja omaa parisuhdettaan) rehellisesti kohdata ja käsitellä. Läheisissä väleissä anoppiin ja appeen voi olla myös ilman, että siihen suuntaan vuodattaa tietoja intiimisuhteistaan.

Juuri noin, Birgitte. Minäkin olen vanhempaini "omaishoitaja" joka voi kuulostaa ulkopuolisen korviin niinkuin olisin liian läheinen...silti olen aina osannut pitää omat parisuhdeasiana erillään suhteestani vanhempiini, ei tulisi mieleenkään tilittää vanhemmille henkilökohtaisia asioita!

• Tykkää
Reactions: Birgitte
[QUOTE="aloittaja";28804554]olen ihmetellyt miksi lähteminen on niin vaikeeta, lapsienko takia....tuntuu kuin unelma mies ja painajainen vuorottelis, todella ristiriitaiset tunteet...[/QUOTE]

No juoko sun miehes, niin usein, että lähtemistä on pakko harkita? Mitäpä jos kysyisit mieheltäs, että miksi meni latelemaan asiat äitilleen? Voihan olla, että humalassa tuli vaan jokin piikki, että iski huono- omatunto. Mut, emmä tollasen takia miestäni jättäis, tosin mulla ei ole anopistani pahaa sanottavaa.

Yhteistyössä