Mies siirsi tililtäni rahat pois! :/

  • Viestiketjun aloittaja Morkkis
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="huoh";25606921]mä en todellakan ymärrä teidän joidenkin pointteja tässä ketjussa! tiesittekö että jopa ÄIDILLÄ ON OIKEUS TUULETTUA? se ei ole vain miesten etuoikeus! ja hei 30e palo koko iltana rahaa!! kertokaas et millaset lärvit tohon hintaan saa ja matkarahaki kotiin on tos summas!! et on ollu lärvejä vetämäs,haloo!
toki ap olis voinut ilmottaa miehelle et jää laulaa karaokeamut luulenpa et mies ois silti tän temppunsa tehnyt!!!![/QUOTE]

On. Mutta on myös velvollisuus sopia asiasta etukäteen. Ja tosiaan jos rahat on yhteisiä,niin ymmärrän aika selkeesti että miestä vituttaa jos toinen lähtee baariin sanomatta mitään. Mistä se mies olis voinu etukäteen tietää että siellä menee "vain" 30e? Ihan yhtä hyvin ois voinu olettaa että ap tulee kotiin viideltä perseet olalla,kun ei vaivautunu suunnitelmistaan sen vertaa kertomaan. Jos me elettäis yhden ihmisen tuloilla,niin olisin tehnyt varmaan saman tempun. Se ei oo mitenkään harvinaista että kun alkaa aamulla kuitteja kaivelemaan niin se summa onkin jotain muuta.
 
"vieraana"
[QUOTE="huoh";25606921]mä en todellakan ymärrä teidän joidenkin pointteja tässä ketjussa! tiesittekö että jopa ÄIDILLÄ ON OIKEUS TUULETTUA? se ei ole vain miesten etuoikeus! ja hei 30e palo koko iltana rahaa!! kertokaas et millaset lärvit tohon hintaan saa ja matkarahaki kotiin on tos summas!! et on ollu lärvejä vetämäs,haloo!
toki ap olis voinut ilmottaa miehelle et jää laulaa karaokeamut luulenpa et mies ois silti tän temppunsa tehnyt!!!![/QUOTE]

Ajattelen ihan tismalleen NÄIN asiasta kuten kirjoitit!! Ihme vouhkaamista ja AP:n syyttelyä... Itse olisin kyllä soittanut miehelleni , jotta nyt on niin kivaa että sopiiko jos vähän venyy.... Mutta en siltikään ymmärrä ap.n miehen käytöstä. Oli sitten perheen pääelättäjä tai ei....
 
"vieras"
[QUOTE="vieraana";25607714]Ajattelen ihan tismalleen NÄIN asiasta kuten kirjoitit!! Ihme vouhkaamista ja AP:n syyttelyä... Itse olisin kyllä soittanut miehelleni , jotta nyt on niin kivaa että sopiiko jos vähän venyy.... Mutta en siltikään ymmärrä ap.n miehen käytöstä. Oli sitten perheen pääelättäjä tai ei....[/QUOTE]

Eli sun mielestä on ihan ok että joku menee ilmottamatta tuhlaamaan sun palkkaas baariin vaikka olisit itse ajatellut käyttää sen vaikkapa ruokaan tai vaatteisiin?
 
"vieraana"
[QUOTE="vieras";25607737]Eli sun mielestä on ihan ok että joku menee ilmottamatta tuhlaamaan sun palkkaas baariin vaikka olisit itse ajatellut käyttää sen vaikkapa ruokaan tai vaatteisiin?[/QUOTE]

Sanoin että olisin ITSE ilmoittanut asiasta, mutta kun Ap. ei niin tehnyt , en ymmärrä tuollaista rahojen siirtelyä ja lasten edessä nöyryyttämistä....
Olis varmaan itseäni suututtanut juu, mutta outoa käytöstä ap.n mieheltä silti.PISTE.
 
On tuo mieheltäkin outoa käytöstä. Ymmärrän sen vain siinä tapauksessa, jos ap:llä on ollut tapana vetää tili nollille "kahvi"reissuillaan.

En mä ymmärrä myöskään niitä naisia, jotka ottaa mieheltä avaimet pois ja lähtevät evakkoon mummolaan kun mies on ollut ryyppäämässä niinsanotusti ilman lupaa.

Mutta sitäkään en tosiaan tajua, että jos on halu parantaa parisuhdetta, ja oikein terapiassakin juostaan, niin miksi sitten tekee tuollaisia ohareita, sanoo menevänsä jonnekin mutta meneekin oikeasti muualle. Tai että ylipäätään jätetään ilmoittamatta siitä että menenkin baariin & menee myöhäiseksi.
 
"vierailija"
[QUOTE="kamilla";25607784]Moniko on lukenut jutun ihan ajatuksella? Mieshän vei muut ulos syömään SEURAAVANA päivänä. Tuskin siis oli ruokarahoista kiinni tai vaatteista...[/QUOTE]

Nii, lapset ja mies ei saa tehdä mitään mukavaa koska ÄIDILLÄ on oikeus tuulettua. Sehän joi jo ruokarahat, joten ei todellakaan lähde mukaan.
Ois voinut ajatella, että haluuko olla miehensä ja lasten kanssa vai istua karaokebaarissa.
 
"vieraana"
[QUOTE="vierailija";25607799]Nii, lapset ja mies ei saa tehdä mitään mukavaa koska ÄIDILLÄ on oikeus tuulettua. Sehän joi jo ruokarahat, joten ei todellakaan lähde mukaan.
Ois voinut ajatella, että haluuko olla miehensä ja lasten kanssa vai istua karaokebaarissa.[/QUOTE]

Onks sulla vierailija joku henk.koht ongelma...?
 
Juuri näin
Onko sulla useinkin tapana unohtua sinne karaokebaariin tai minne lie, onko sulla ollu ongelmia alkoholin käytön kanssa? Onko sun mies ollu huolissaan sun reissuista, meneekö sulla yleensä enemmän aikaa ja viinaa kun suunnittelit?

Okei, käytit vaan 30 euroa, mutta oisko menny enemmän jos kortti ois toiminutkin siinä vaiheessa kun sinne tiskille menit?
 
Huoh!
[QUOTE="vierailija";25607799]Nii, lapset ja mies ei saa tehdä mitään mukavaa koska ÄIDILLÄ on oikeus tuulettua. Sehän joi jo ruokarahat, joten ei todellakaan lähde mukaan.
Ois voinut ajatella, että haluuko olla miehensä ja lasten kanssa vai istua karaokebaarissa.[/QUOTE]

Voi pyhä yksinkertaisuus...

Ja ISÄLLÄKÖ on yksinoikeus kuluttaa rahaa? Sun logiikkasi perustuu siihen, että jos toinen on älytön, niin sitten saa olla toinenkin. Tuskin oli nyt 30 eurosta kiinni koko elämä...

Molemmissa on vikaa ihan yhtä paljon!
 
77777777
Toi rahajuttu on torkeeta. Ei halla ole oikeutta moiseen. Meni ihan overiksi halla. JOka tapauksessa, mita teet miehen kanssa, joka kavelee sun yli tolleen ja panee lapsenkin tollaiseen tilanteeseen? Panna nyt pieni lapsi keskelle vanhempien riitoja. Saalittaa lapsi polonen. Teilla ei oo mitaan keskinaista kunnioitusta eika rajoja, joita molemmat ymmartaisi noudattaa riidoista huolimatta. Yksi keskeinen saanto on, etta lapsia ei riitoihin sotketa. En usko, etta ootta kummosiakaan vanhempina, jos lapsi joutuu tollasta nakemaan.
 
"vierailija"
Voi pyhä yksinkertaisuus...

Ja ISÄLLÄKÖ on yksinoikeus kuluttaa rahaa? Sun logiikkasi perustuu siihen, että jos toinen on älytön, niin sitten saa olla toinenkin. Tuskin oli nyt 30 eurosta kiinni koko elämä...

Molemmissa on vikaa ihan yhtä paljon!
Isällä on oikeus tuhlata, jos se on ne rahat tienannu. Jos isä maksaa äidin puhelinlaskut ja perheen yhteiset laskut, elämisen jne, niin kyllä loput saa käyttää itseensä. Ap vois mennä töihin.
Ap meinaa, että voi tehdä mitään vaan ja ukko maksaa.
Ennen lasten hankintaa ois voinu hyvin säästää sen verran, että on omiin menoihin rahaa silloin kun ei muuta tuloja pahemmin ole.
Itse säästin 15 000€ ja sit aloin tekemään lapsia. Nyt voin hyvin olla kodinhoidontuella, mutta ei tarvii mieheltä rahaa vinkua.
Ap on vaan patalaista. Itse ei viitsi edes soittaa olevansa myöhempää liikenteessä, mutta miehen tietenkin pitäis ymmärtää asia.
 
Morkkis
[QUOTE="vieras";25607737]Eli sun mielestä on ihan ok että joku menee ilmottamatta tuhlaamaan sun palkkaas baariin vaikka olisit itse ajatellut käyttää sen vaikkapa ruokaan tai vaatteisiin?[/QUOTE]

paitsi että minä olen pääasiassa hommannut ne lasten vaatteet yksin. en tuhlaile rahoja; en juuri osta uusia vaatteita, en tilaile lehtiä,en käy kampaajalla yms yms. leikkaan lasten hiukset itse sekä omani, ostan vaatteet kirpparilta/alesta.
lapsilisät menee mieheni tilille, sekä siirrän joka kk hänen tililleen mulle tulevasta rahasta auttaakseni laskujen maksussa.

En todellakaan väitä etteikö minussa olisi vikaa ja etteikö olisi ollut fiksua ilmoittaa miehelle että ilta venyy.

Tähän nyt liittyy niin paljon muuta kuten sitä yleistä tapaa millä mies kohtelee ja puhuu mulle SEKÄ lapsille. ja jos minä olen se tuhlailija, niin se että mies osti kerralla 500e viinaa,sehän ei ole mitään..:/

ja se joka kirjoitti siitä etten yritä.. tuo tuntui kyllä pahalle,todella!! olen vuosia tuntenut että yritän pitää tätä parisuhdetta kasassa yksin. mies ei puhu asioista yhtään. minä olen hommannut perheellemme ulkopuolista apua, sekä nyt tuon pariterapian.
 
Morkkis
On tuo mieheltäkin outoa käytöstä. Ymmärrän sen vain siinä tapauksessa, jos ap:llä on ollut tapana vetää tili nollille "kahvi"reissuillaan.

En mä ymmärrä myöskään niitä naisia, jotka ottaa mieheltä avaimet pois ja lähtevät evakkoon mummolaan kun mies on ollut ryyppäämässä niinsanotusti ilman lupaa.

Mutta sitäkään en tosiaan tajua, että jos on halu parantaa parisuhdetta, ja oikein terapiassakin juostaan, niin miksi sitten tekee tuollaisia ohareita, sanoo menevänsä jonnekin mutta meneekin oikeasti muualle. Tai että ylipäätään jätetään ilmoittamatta siitä että menenkin baariin & menee myöhäiseksi.
mä pidän parisuhdetta kahden kauppana ja tasavertaisena suhteena. kummankin osapuolen täytyy tehdä töitä suhteen eteen, yksin ei jaksa.myönnän kyllä että tein väärin kun en ilmoittanut miehelleni että menee myöhään. Siltikin mun mielestä pitäisi kunnioittaa toista ihmistä ja kohdella toista sen mukaan. asiat voi myös puhumalla selvittää.. kertoa että "minusta tuntuu nyt tältä ja tältä." jne.

ei ole mukavaa kuunnella päivästä toiseen arvostelua, nimittelyä, raivoamista jne jne. on lukemattomia kertoja yrittänyt vedota mieheen että puhuttaisiin asiat,selvittäisiin ne. mutta kun mies ei puhu.

mulla ei todellakaan ole tapana tuhlailla meidän rahoja.
 
Morkkis
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin;25607879:
Onko sulla useinkin tapana unohtua sinne karaokebaariin tai minne lie, onko sulla ollu ongelmia alkoholin käytön kanssa? Onko sun mies ollu huolissaan sun reissuista, meneekö sulla yleensä enemmän aikaa ja viinaa kun suunnittelit?

Okei, käytit vaan 30 euroa, mutta oisko menny enemmän jos kortti ois toiminutkin siinä vaiheessa kun sinne tiskille menit?
en olisi käyttänyt enempää ,enkä myöskään käyttänyt. siirsin vain sen verran takaisin tililleni ettei olisi edes mahdollsuutta käyttää enempää.
 
Morkkis
[QUOTE="vierailija";25608646]Isällä on oikeus tuhlata, jos se on ne rahat tienannu. Jos isä maksaa äidin puhelinlaskut ja perheen yhteiset laskut, elämisen jne, niin kyllä loput saa käyttää itseensä. Ap vois mennä töihin.
Ap meinaa, että voi tehdä mitään vaan ja ukko maksaa.
Ennen lasten hankintaa ois voinu hyvin säästää sen verran, että on omiin menoihin rahaa silloin kun ei muuta tuloja pahemmin ole.
Itse säästin 15 000€ ja sit aloin tekemään lapsia. Nyt voin hyvin olla kodinhoidontuella, mutta ei tarvii mieheltä rahaa vinkua.
Ap on vaan patalaista. Itse ei viitsi edes soittaa olevansa myöhempää liikenteessä, mutta miehen tietenkin pitäis ymmärtää asia.[/QUOTE]

siis loistavaa kun sä tiedät meidän elämän noin hyvin!!! huhhuijaa..
 
"vieras"
Kai sä nyt ymmärrät, ettei se sun mies ole voinut telepaattisesti ymmärtää näitä sun kaikkia kauniita syitä olla siellä baarissa. Sen näkökulmasta sä olet ilmottamatta kadonnut jonnekin teille tietymättömille.

Että varmaan on pistänyt vihaksi, ja suutuksissaan tehnyt ääliömäisen tempun.

Sä et nyt ollenkaan näe omaa osuuttasi tässä sopassa. Varmaan ootte kummatkin aika lapsellisia noissa tempuissa, mutta yleensä asioiden selvittely on helpointa alottaa perkaamalla se oma tontti puhtaaksi.
 
Keittiönoita
Minusta sikamainen temppu tyhjentää ap:n tili. Jotain olisi voinut oikeasti reissussa tapahtua ja ap tarvita rahaa esim taksiin.

Uskoisin ymmärtäväni ap:tä myös siinä, että hän ei halunnut mennä kotiin. Olen joskus ennen lapsia elänyt suhteessa, jossa töistä kotiin palatessani porraskäytävässä mietin, kääntyisinkö takaisin. Eipä se suhde sitten sen jälkeen kovinkaan kauaa jatkunutkaan. Mutta se tunne, että edes hetken aikaa voi nauraa, laulaa ja olla iloinen, voi olla niin huumaava, että sitä haluaisi vielä jonkin aikaa pitkittää. Silti ap:n olisi pitänyt ilmoittaa, että jääkin pidemmäksi aikaa. Ihan jo senkin vuoksi, että toinen ei ole huolissaan siitä, että jotain on sattunut.
 
kysynpä
mä pidän parisuhdetta kahden kauppana ja tasavertaisena suhteena. kummankin osapuolen täytyy tehdä töitä suhteen eteen, yksin ei jaksa.myönnän kyllä että tein väärin kun en ilmoittanut miehelleni että menee myöhään. Siltikin mun mielestä pitäisi kunnioittaa toista ihmistä ja kohdella toista sen mukaan. asiat voi myös puhumalla selvittää.. kertoa että "minusta tuntuu nyt tältä ja tältä." jne.

ei ole mukavaa kuunnella päivästä toiseen arvostelua, nimittelyä, raivoamista jne jne. on lukemattomia kertoja yrittänyt vedota mieheen että puhuttaisiin asiat,selvittäisiin ne. mutta kun mies ei puhu.

mulla ei todellakaan ole tapana tuhlailla meidän rahoja.
Miksi olet vielä miehen kanssa?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vierailija";25606991]Missä sanotaan, että äidillä on oikeus tuulettua sellasten asioiden parissa joihin ei ole varaa? Menköö lenkille jos rahat ei muuhun riitä. Ei ole miehen tehtävä hankkia rahoja baaria varten, oli summa kuin pieni vaan.[/QUOTE]

Musta tääkin on vähän outoa ajattelua. Jos meillä olisi jostan syystä tilanne, että minä olisin ainoa meistä joka tienaa, musta olisi todella outoa ja väärinkin käyttää niitä rahoja yksin ja sanoa puolisolle että mene lenkille jos ei muuhun ole varaa. Kun yhdessä ollaan niin eikö se ole ihan molempien etu että molemmilla on hyvä olla, ja välillä mahdollisuus omiin juttuihinsakin? Ja ap on kuluttanut ehkä tunnin - max. kahden palkan sen illan aikana, joten kuinka pikkumainen oikeasti pitää olla että ei sen vertaa suo toiselle?

Sitä en kyllä tajua yhtään, ettei viitsitä ilmoittaa että meneekin pitempään. Mä olisin huolesta puolikuollut jos mun puoliso katoaisi tuolleen (en kyllä ikinä uskaltaisi tyhjentää silloin toisen tiliä :| ). Musta se on ihan peruskunnioitusta ja huomaavaisuutta toista kohtaan ettei tee katoamistemppuja vaan ilmoittaa, edes sen verran että toinen tietää ettei tarvi olla huolissaan, ja tietää omankin iltansa suunnitella sen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä