Mies seurana ostoksilla, outoako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Öööööhhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

Öööööhhhhh

Vieras
Oltiin tänään mieheni kanssa kaupoissa etsimässä minulle yhtiin juhliin vaatteita. Pyysin miestä mukaan, ja se lähti. Ei hän mitenkään nauti shoppailusta, mutta kunhan nyt tuli mukaani kun tietää, että olen mielissäni jos hän lähtee seuraksi. Miehen kaveri soitti kesken ostosreissun, ja ei voinut MILLÄÄN ymmärtää, että miksi olemme yhdessä kaupoilla etsimässä minulle vaatteita.

Ihan pikkujuttuhan tää on, mutta jäi itseäni hieman ihmetyttään... Onko siinä teidän mielestä jotain ihmeellistä jos mies lähtee "ihan vaan seuraksi" vaatekauppoihin pyörimään?

No olisi tuo meille omituista.

Ei minuakaan kiinnosta "ihan vaan seurana" pyöriä jonkun Motonetin hyllyjen välissä. Pikaisesti voidaan käydä, yleensä odotan silloin autossa ja joku yhteiseen käyttöön tuleva ostos on eri asia, mutta me ei pyöritä turhan päiten toistemme seurassa kaupoilla, jos kyseisessä putiikissa ei ole toiselle tarjolla mitään kiinnostavaa.

Ulkomaillakin lähdetään shoppailupäivinä eri teitä.

Ei ole outoa, meille ihan normaalia ja on hauskaa shoppailla yhdessä. Jopa niitä vaatteita. En voi sietää miehiä jotka nyrpistelevät kaupassa nokkaansa kun on muka niin tylsää.

Aijaa :D Mä kyllä lähden sinne biltemaankin seuraksi. Koitan katsella sieltä jotain edes vähän kiinnostavaa, ja mies bongailee kaikkia "mahdollisimman tyhmiä" vaatteita kaupoista :D Se on vaan sellaista.. Yhteistä ajanvietettä!

[QUOTE="Jenis";28546160]Teillä ei selvästikään ole lapsia. Vai onko ne lapsetkin siellä rättikaupoilla/biltemassa/motonetissa mukana?[/QUOTE]

Ei ole, siksi puhuinkin vaan minusta ja miehestä ;)

[QUOTE="A P";28546155]Aijaa :D Mä kyllä lähden sinne biltemaankin seuraksi. Koitan katsella sieltä jotain edes vähän kiinnostavaa, ja mies bongailee kaikkia "mahdollisimman tyhmiä" vaatteita kaupoista :D Se on vaan sellaista.. Yhteistä ajanvietettä![/QUOTE]

Juuri näin :) Ihan sitä pystyy yhdessä katselemaan sopivan kokoisia ruuvejakin jos tarvis on, en ole niin rajoittunut ettenkö osaisi myös "miehisempiä" vempeleitä kaupassa katsella. Rajoittuneet miehet ovat totaalinen turn off.

[QUOTE="A P";28546166]Ei ole, siksi puhuinkin vaan minusta ja miehestä ;)[/QUOTE]

Ei ole lapsia vai ei ole mukana? Tässä on nimittäin sellainen alilauseke, että jos on lapsia (miel. vastasyntyneitä osa) ja ainoa vapaahetki on vaikkapa siellä biltemassa/ginatricotissa, niin sitten siipan mukaanottaminen on suotavaa ;)

[QUOTE="mouse";28546154]Ei ole outoa, meille ihan normaalia ja on hauskaa shoppailla yhdessä. Jopa niitä vaatteita. En voi sietää miehiä jotka nyrpistelevät kaupassa nokkaansa kun on muka niin tylsää.[/QUOTE]

Mä taas en voi sietää miehiä jotka shoppailemalla shoppailee :D Ehkäpä siksi kun en itsekään tee sellaista. No jossain Motonetissä (en oikeasti siellä koska on paskin kauppa ikinä mutta samantyylisessä) viihdyn paremmin kuin rättikaupassa mutta en sielläkään huvikseen hengaile. Se on sitten huonompi homma varmaan jos himoshoppaaja ja kauppojenvihaaja pariutuvat.

[QUOTE="Jenis";28546176]Ei ole lapsia vai ei ole mukana? Tässä on nimittäin sellainen alilauseke, että jos on lapsia (miel. vastasyntyneitä osa) ja ainoa vapaahetki on vaikkapa siellä biltemassa/ginatricotissa, niin sitten siipan mukaanottaminen on suotavaa ;)[/QUOTE]

Ei ollenkaan.

En ajattelis, että tossa on mitään erityisen outoa.
Me yleensä kyllä tehdään niin, että ollaan lähdetty jonnekin kauppakeskukseen tai jonnekin yhdessä, ja mies mennyt sillä aikaa jonnekin elektroniikka tai vastaavaan putiikkiin, kun minä olen käynyt haluamassani putiikissa. Me kyllä saatetaan yhdessä käydä jossain Motonetissäkin, eikä siellä käyminen tunnu omasta mielestäni sen inhottavammalta, kuin ruokakaupassa käyntikään.

[QUOTE="mouse";28546167]Juuri näin :) Ihan sitä pystyy yhdessä katselemaan sopivan kokoisia ruuvejakin jos tarvis on, en ole niin rajoittunut ettenkö osaisi myös "miehisempiä" vempeleitä kaupassa katsella. Rajoittuneet miehet ovat totaalinen turn off.[/QUOTE]

Jos ei vaan kiinnosta?
Meille se on toisen huomioonottamista, ettei raahata toista perässä paikkaan, jossa ei viihdy. Mies vihaa shoppailua, niin elektroniikan kuin vaatteidenkn. Se tekee kotona hintavertailuja netissä, tilaa tai menee halvimpaan kauppaan hakemaan tarvitsemansa.
Minä taas rakastan kierrellä kauppoja, hypistellä, vertailla ja sovitella.

Ei mieskään raahaa minua museoon ja taidenäyttelyihin. Minua ei kiinnosta kulkea hipihiljaa massan mukana rumalta kuvalta toiselle ja tuijotella pää kallellaan tuhruja, millaisia syntyy jo vauvojen värikylpykerhoissakin.

Meillä on omat kiinnostuksenkohteet. Mies soittelee kitaraansa ollessaan yksin ja minä puunaan keräilyesineitäni ja askarteluprojektejani omassa rauhassani. Me ei olla sellaista yhdessä tekevää sorttia ollenkaan. Se on jotenkin rajoittunutta, että kaikki pitäisi jakaa toisen kanssa.

Mulla on melkein aina mies seurana ostoksilla. Se on meidän yhteistä aikaa ja yhteistä tekemistä.

Miks ihmeessä mies ei haluis ostoksille naisensa kanssa, sitä en käsitä millään!? Ehkä on sit niin tylsiä naisia tai jotain ku ei seura kiinnosta.:confused:

• Tykkää
Reactions: Von Hopo
[QUOTE="A P";28546155]Aijaa :D Mä kyllä lähden sinne biltemaankin seuraksi. Koitan katsella sieltä jotain edes vähän kiinnostavaa, ja mies bongailee kaikkia "mahdollisimman tyhmiä" vaatteita kaupoista :D Se on vaan sellaista.. Yhteistä ajanvietettä![/QUOTE]

Nimenomaan! Miksi ei sitäkin aikaa vietä yhdessä, jos on mahdollisuus. Ei Motonetissä mitään vikaa ole, onhan siellä vaikka mitä.

Jos ei vaan kiinnosta?
Meille se on toisen huomioonottamista, ettei raahata toista perässä paikkaan, jossa ei viihdy. Mies vihaa shoppailua, niin elektroniikan kuin vaatteidenkn. Se tekee kotona hintavertailuja netissä, tilaa tai menee halvimpaan kauppaan hakemaan tarvitsemansa.
Minä taas rakastan kierrellä kauppoja, hypistellä, vertailla ja sovitella.

Ei mieskään raahaa minua museoon ja taidenäyttelyihin. Minua ei kiinnosta kulkea hipihiljaa massan mukana rumalta kuvalta toiselle ja tuijotella pää kallellaan tuhruja, millaisia syntyy jo vauvojen värikylpykerhoissakin.

Meillä on omat kiinnostuksenkohteet. Mies soittelee kitaraansa ollessaan yksin ja minä puunaan keräilyesineitäni ja askarteluprojektejani omassa rauhassani. Me ei olla sellaista yhdessä tekevää sorttia ollenkaan. Se on jotenkin rajoittunutta, että kaikki pitäisi jakaa toisen kanssa.

Makuasioita, luonnekysymyksiä ja opittuja asioita varmaankin. Pitäisin kyllä itseänikin rajoittuneena jos ahdistuisin kauheasti vaikkapa museoreissusta tai taidenäyttelystä tai mistä vain. Kaikesta voi oppia uutta ja saada uusia kokemuksia. Vaatekaupassa, autokaupassa, näyttelyissä missä vaan. Mua vaan ahdistaisi sellaisen ihmisen seura joka rajoittuu tiettyihin paikkoihin ja mun pitäis vain yksinäni käydä pällistelemässä maailmaa.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Me käydään kaupoilla koko porukka yhdessä, minä, siippa ja pikkunulikka. Tykätään kierrellä kauppoja ja toreja, se on samalla semmoista yhteistä tekemistä. Lapsikaan ei oikeastaan koskaan kiukuttele kaupoilla, katselee ihmeissään vaan ihmisiä ja asioita. Yksi ensimmäisistä oppimistaan sanoista on kauppa, tod näk kiitos autokärryjen.

En ole koskaan ymmärtänyt miksei mies voisi viihtyä kaupassa. No tietty jos on rajoittunut maailmankuva, mutta silti.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mouse";28546199]Makuasioita, luonnekysymyksiä ja opittuja asioita varmaankin. Pitäisin kyllä itseänikin rajoittuneena jos ahdistuisin kauheasti vaikkapa museoreissusta tai taidenäyttelystä tai mistä vain. Kaikesta voi oppia uutta ja saada uusia kokemuksia. Vaatekaupassa, autokaupassa, näyttelyissä missä vaan. Mua vaan ahdistaisi sellaisen ihmisen seura joka rajoittuu tiettyihin paikkoihin ja mun pitäis vain yksinäni käydä pällistelemässä maailmaa.[/QUOTE]

Olenhan minä museoissa käynyt, kun tiedän millaista siellä on. :D
Vaatekaupoissakin olen kierrellyt miehen kanssa, Motonetissä ollaan käyty kyllä ja mies jaksoi kirjakaupassakin olla seurana ensimmäiset puoli tuntia viime viikolla.

Ei kyse ole siitä, ettemmekö koskaan mitään yhdessä tekisi ja paikkoja kiertelisi, paljon on toiselta uutta opittu, mutta meillä on vaan niin erilaiset kiinnostuksenkohteet. Kerta riittää sen uuden kokemiseen, sen jälkeen tietää, haluaako mukaan toiste vastaavaan.
Ja jos toinen on tehnyt selväksi, ettei kaupoissa kiertelystä tykkää, niin en edes pyydä mukaan.

Olenhan minä museoissa käynyt, kun tiedän millaista siellä on. :D
Vaatekaupoissakin olen kierrellyt miehen kanssa, Motonetissä ollaan käyty kyllä ja mies jaksoi kirjakaupassakin olla seurana ensimmäiset puoli tuntia viime viikolla.

Ei kyse ole siitä, ettemmekö koskaan mitään yhdessä tekisi ja paikkoja kiertelisi, paljon on toiselta uutta opittu, mutta meillä on vaan niin erilaiset kiinnostuksenkohteet. Kerta riittää sen uuden kokemiseen, sen jälkeen tietää, haluaako mukaan toiste vastaavaan.
Ja jos toinen on tehnyt selväksi, ettei kaupoissa kiertelystä tykkää, niin en edes pyydä mukaan.

Niin no mä heitin vain tuon museoesimerkin kun itsekin siitä puhuit. Lähinnä ajattelin itseäni että jos en olis halukas kiinnostumaan mistään muusta kuin vain niistä intohimoisemmista kiinnostuksen kohteistani, pitäisin itseäni rajoittuneena. Mutta mä olenkin tällainen joka repii vaikka tikusta asiaa ja keksii kaikenlaista tylsimmistäkin jutuista. Tottakai mullakin on asioita jotka mua ei niin kiinnosta mutta jos mies pyytäis mukaan, niin lähtisin kyllä seuraksi ja uskon että tulee ihan mukavaa yhdessä koska tykkään yhdessä tehdä kaikenlaista. En ole sellainen ihminen joka tykkää vetäytyä omaan pajaansa askartelemaan. Olen kai sitten enempi seurallista lajia.
Mutta niinkuin sanoin, se on ihmisestä kiinni ja kaikki tekee miten parhaaks kokee. Mulle ei tosiaan sopisi kauppakammoinen kumppani.

Isäni on juuri sellainen ellei sitten satu olemaan jotain omalle mielenkiinnolle sopivaa katsomista. Ja on mun siskokin. Sen kanssa on tosi rasittavaa käydä jossain ostoksilla kun sillä on hirveä kiire pois jos ei ole jotain todella tärkeää mitä pitää juuri silloin hankkia.

Ja lisättäköön vielä että on meillä useimmiten ne lapsetkin mukana :D Suurin osa kauppareissuista on kaikkien lasten kanssa mennyt vauvasta lähtien mukavasti ja lapsetkin tykkää kaupoissa käymisestä. Olipa sitten ruoka-, vaate- tai joku muu kauppa. Kai me ollaan perheenä sitten sellainen shoppailuhuvittelijaperhe, vaikkei aina mitään ostettaiskaan :)

Joskus ne kaupoilla pyörimiset oli sitä ainoota "laatuaikaa" meille ja muinaisina huuman aikoina mies kulki joka rättikaupan läpi mukana..

Ei siinä mitään outoa pitäis olla jos pariskunta yhdessä viihtyy kaupoilla? Ompahan makutuomari samalla ja kyl Motonetit sun muut on tuttuja kans.
Joskus jos on isännälle mieluisampi rätti kysees, ni myös maksaakin sen.. onhan sen kivaa lahjomista, vaikka samoista rahoista tavallaan pois onkin ;)

Ei ole outoa, yhdessä meilläkin ostoksilla (riippumatta tavarasta) käydään. Sitä paitsi usein mies on se, joka innokkaammin esim. vaatteita katselee (itselleen siis) .

Jopa niin kummallinen on mieheni, että ottaa kantaa esim. mattoihin verhoihin jne. Minusta se on ihanaa, koska hänellekin on väliä miltä meillä näyttää. Exä kun sanoi aina vaan että ihan sama, osta minkä haluat.

Mies ei tykkää "rättikaupoista", mutta lähtee kumminkin mun seuraksi. Oon entinen panikoija ja mua alkaa yhäkin helposti ahistamaan jos olen yksin liikkeellä.
Olen itsekin ollut mukana hakemassa rakennustarvikkeita, moottoriöljyjä, mitä vaan.

• Tykkää
Reactions: astrolabe