Mies sanoi näin kun erosimme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loukattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loukattu

Vieras
Olen köyhä yh-äiti. Tällä hetkellä en ole töissä, viimeiset 12 vuotta olen työelämässä ollut tiiviisti, ainoana pysähdyksenä oli lapsen syntymä.

Minulla on koira ja vaikea lapsi. Lapsella on aikalaisia vaikeuksia tunne-elämältään, hän on hyvin vaativa ja temperamenttinen.
Aloimme tapailemaan kaksi vuotta takaperin, suhde kaatui ihan omaan mahdottomuuteensa. Hän on hyvätuloinen, hienoissa työympyröissä pyörivä, paljon työmatkoja ja illallisia hienojen, kuuluisien ihmisien kanssa...

Kaksi vuotta hän oli elämässämme, lapseni kiintyi häneen aika tavalla, lapsen isä ei ole kuvioissa mukana.
Rakastuneena naisena näin hänessä pelkkää hyvää.

Ja tänään hän sanoi: "Minä en olisi koskaan kestänyt tuota sinun laumaasi"

Ja niin älykkäältä ja koulutetulta ihmiseltä kului kaksi vuotta tuon tajuamiseen?
Kyllä on mennyt muutama kouluvuosi ihan hunningolle. Minä itse olisin tajunnut tuon jo muutamassa kuukaudessa, jos olisin hän.

Tähänkö minä tosiaan hassasin kaksi vuotta?
Ihmiseen, joka katselee pitkin nokan vartta minun kotiani, perhettäni, elämääni?

Miten ikävää, ettei hän kestänyt laumaani. Toki siinä vaiheessa, kun alkaa haaveilemaan koti-idylliä pitäisi ajatella jotain sellaista.
Oli hienoa, että minun perheeni oli tällaisena koekappaleena tässä kokeilussa.

Tuo lause.... Olisin ollut valmis hautaamaan suhteen kauniina ajatuksena, hymyilemään sille vuosienkin päästä.
Mutta tuo lause herätti minussa vihan, kuplivan vihan.
Noinko hän ajatteli minusta ja perheestäni? Todellakin?

Ja mitä minä ajattelin kun en tätä nähnyt?

Sorry, piti purkaa, edes johonkin... Tätä ihmistä minä vielä rakastin, ja rakastan edelleen. Olkoon se minun häpeäni.

Itsekin yh-äitinä pelkään jotain tuonkaltaista. Liekö koskaan uskallan edes kokeilla suhdetta kenenkään kanssa, kun pelot ovat aika suuret. Ja nimenomaan lapsen kannalta on niin surullista, jos mies häipyy jonain ei-niin-kauniina päivänä.

En ole vielä sanonut lapselle mitään.. Enkä sanokaan, odotan kunnes hän unohtuu. Lapsen muisti on lyhyt, ja tuon ikäinen unohtaa nopeasti.

Itse en voi unohtaa.
Tämän jälkeen en enää koskaan luota kehenkään.

Täytyy vaan ajatella positiivisesti. Parempi että katosi nyt kuvioista kuin vaikka 5 vuoden päästä. Ansaitset oikeasti jotain parempaa, sellaisen joka rakastaa sinua ja "laumaasi".
Nyt on varmasti vaikeaa, mutta ajan kanssa helpottaa.

Paradoksaalista, että juuri ne "väärät" miehet kannattaisi ja pitäisi unohtaa, mutta kun toisaalta juuri he usein loukkaavat eniten, saaden eniten tuhoa aikaan. Ja sitten menee taas itsensä kokoamiseen ja rohkeuden keräämiseen vaikka kuinka kauan, ihankuin se päättynyt suhde ei olisi jo itsessään vienyt aivan liikaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Täytyy vaan ajatella positiivisesti. Parempi että katosi nyt kuvioista kuin vaikka 5 vuoden päästä. Ansaitset oikeasti jotain parempaa, sellaisen joka rakastaa sinua ja "laumaasi".
Nyt on varmasti vaikeaa, mutta ajan kanssa helpottaa.

Näin juuri koetan ajatella. Ja tiedän että vuoden päästä tästä on toinen tunne.. Mutta nyt olen lähes vereslihalla kaiken tämän jälkeen... Ja tuo lause kulkee uudestaan ja uudestaan ajatuksissa..
Niin paljon parempi olisi ollut ilman tätä kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Paradoksaalista, että juuri ne "väärät" miehet kannattaisi ja pitäisi unohtaa, mutta kun toisaalta juuri he usein loukkaavat eniten, saaden eniten tuhoa aikaan. Ja sitten menee taas itsensä kokoamiseen ja rohkeuden keräämiseen vaikka kuinka kauan, ihankuin se päättynyt suhde ei olisi jo itsessään vienyt aivan liikaa aikaa.

Aivan.
Kiitos. Sanoit lohduttavia sanoja. Kiitos.

Olipa julmasti sanottu, olen tosi pahoillani *halaa*.

Kokemukset opettaa, todella surullista että lapsesi ehti jo kiintyä mieheen, mutta kyllä hän unohtaa.

Olet varmasti ihana ihminen ja joku onnellinen mies saa vielä joskus teistä perheen :) .

Alkuperäinen kirjoittaja Voi:
Olipa julmasti sanottu, olen tosi pahoillani *halaa*.

Kokemukset opettaa, todella surullista että lapsesi ehti jo kiintyä mieheen, mutta kyllä hän unohtaa.

Olet varmasti ihana ihminen ja joku onnellinen mies saa vielä joskus teistä perheen :) .

Kiitos :)
Tiedän että tämä on vain hetki elämässäni, yksi suru lisää mikä pitää vain haudata jonnekkin. Kyllä tämän jaksaa ja tämän jälkeen tulee ilon ja surun aiheita lisää.
Olisin niin kovasti tästä halunnut itselleni ilon loppuelämäkseni, mutta näin on sitten.

Kiitos sinullekin sanoistasi, toivotan hyvää yötä.

Minulla on kyyneleitä tavattavissa peittoni alla.

Olisko vaan ollut miehellekin tiukka paikka, ja käyttäytyi siksi niin huonosti? Halusi tavallaan päästä helpommalla ja siksi loukkasi sinua, niinhän ihmiset usein tekee kun tilanne on kestämätön, loukkaavat toista että itselle tulisi "ylempi" olo :(

Mä myös luulen että miehelle oli tiukka paikka ja hän sanoi noin pahasti "happamia pihlajanmarjoja"-tyyliin. Onhan tuo loukkaava, en itse antaisi anteeksi tollaista lausetta :(

Miehille on jo ihan biologian puolesta vaikea hyväksyä toisen miehen lapsia, se kannattaa muistaa jos niitä lapsia jo on. Tietysti iän myötä on pikku hiljaa pakko miestenkin hyväksyä toisten miesten lapsia, mutta ei se aina niin hyvin onnistu. Itse taas olen nuori nainen, niin en haluaisi miestä, jolla on lapsia. Ikävää, mutta olen asian suhteen täysin rehellinen. Miehelläni ei lapsia ole, mutta yhteisiä kyllä pian toivomme.

Tosi kurjaa, että tyypillä kesti tosiaan 2 vuotta. Ehkäpä hänessä näkyi jo merkkejä pitkin matkaa, mutta kumpikaan teistä ei ehkä huomannut niitä.

Ole onnellinen, että sanoi noin veemäisesti. Koska nyt sinun on huomattavasti helpompaa päästää irti!=) Jos sulla olisi tosi mukava ja ihana muisto, niin se voisi olla vaikeampaa ja aina uusia kumppaneita saattaisit vertailla tähän -ihan turhaan! Nyt tiedät tarkkailla tiettyjä merkkejä, jotka toimivat hälytysmerkkinä. Ei siinä sen kummempaa voi. Harvempi kuitenkaan ajattelee noin, joten mielestäni ei kannata ajatella ettei koskaan enää luottaisi ihmisiin. Sillä tavalla ei pitkälle pötki missään merkeissä. Sinun pitää vain tutustua ehkä hitaammin ja kuulostella, kunhan et vainoharhaisuuksiin asti. Jos mies ei tiedä, onko sinulla lapsia, niin tiedustele vähän että mitä mieltä on ym.

Kun on kerta noin huono mies näemmä, niin voitkin tästä sekunnista lähtien unohtaa koko tyypin, muttet niitä hälytysmerkkejä. Olet unohtanut koko ukon jo ens viikkoon mennessä, yleensä ihmisillä on helpompi päästää irti ihmisistä, jotka ovat veemäisiä. Eiphän ole tarvetta säästellä kuvia eikä muistoja, jotka ovat muistuttamassa.

Mä oon kyllä eri mieltä kuin juups. Se, että sanoo ilkeästi ei tarkoita että pystyisi unohtamaan helpommin. Päinvastoin. Loukkaus ihmiseltä jota rakastaa tekee loukkauksen kaksinverroin pahemmaksi.

Seurustelin siis kaksi vuotta miehen kanssa, joka lopetti suhteen lopulta siksi koska ei kuitenkaan halua lapsia (siis minun omia) elämäänsä sekoittaa. Vaikka suhteen alussa, ja noin vuoden kuluttua suhteen alettua tätä asiaa kysyin,luotin sitten siihen miehen vastaukseen että lapset on hänelle ihan ok.
Pari kuukautta tämän suhteen jälkeen löysin lopulta sen Maailman Ihanimman Miehen, ja siitä lähtien ollaan oltu onnellisesti yhdessä. Se oli vaan hyvä että minut jätettiin, ite en olisi osannut lähteä, ja näin sain mahdollisuuden löytää sen joka todella haluaa olla minun ja lasteni elämässä mukana :)
Tsemppiä sinulle!

älä ap välitä,miehesi olikin kateellinen paska sinun elämällesi joten hänen oli pakko sanoa jotain joka todella saa sinut pahalle mielelle:(Sinulla jotain mitä häneltä puuttuu,ja tuolla asenteella siltä tulee se jokin eli perhe puuttumaan lopun ikää;)

vieras, kaipa nuo on henkkoht asioita. Mutta positiivista tossa negatiivisuudessa on just se, ettei vahingossakaan koskaan vertaa tähän mieheen haikaillen yhtäkään mieskandidaattia. Itse unohdan negatiiviset miehet hetkessä, koska mielenkiintoa ei yksinkertaisesti löydy. Tosin tämmöistä tilannetta ei enää ole, kun olen ollut pitkäään parisuhteessa, mutta näin enne. Kaikista typerintä olisi, että vertailisi uusia ehdokkaita tähän "unelmaan" ja sitten ei tietäisi, millanen paska se onkaan ollu =D Eli ihan turhana. Koskaan ei kannattais vertailla, mutta varmasti monet kuitenkin vahingossaki nvertaa, varsinkin jos joku on tuntunut ungelmalta.

Huomenta tähän ketjuun.
Eilisilta meni tosiaan itsesäälissä rypemiseen.. :(

Tosiaan, oli niin kirvelevä kommentti häneltä, että siihen kariutui nätti ero.
En pystynyt siihen mitään lisäämään silloin, olin vain ihmeissäni, että noinko oikeasti ajattelit.
Miksi sitten piti haaveilla kanssani talosta, matkoista, tulevaisuudesta, ja luvata lapselle sitä ja tätä yhdessätekemistä?

Toinen minkä ymmärsin oli se, että hän häpesi minua. Hän häpesi että olen duunari enkä hieno akateeminen ihminen. Hän häpesi pätkätöitäni, pukeutumistani ja taustaani.
Olin aina kuvitellut ettei hänelle merkitse mitään pukeutumiseni, mutta niin kai merkitsi. Omasta mielestäni pukeudun siististi, joskaan en jakkupukuun ja korkokenkiin.

Hän jopa ohjeisti minua, että minun tulisi etsiä vakavarainen mies, joka voisi kustantaa jatko-opiskeluni ja elämäni.

Voi miten pahalta se tuntui :(
Kauhean pahalta. Hän ryöpytti minua monesta asiasta, en olisi ikinä uskonut että elämäni on noin kurja hänen silmissään.

Ylpeydelle kolahti kieltämättä.

empä osaa muuta enää sanoa, mitä ei ole jo sulle ap sanottu. :hug:

mutta lauma??? mikä hemmetin lauma jos sulla vaan yks lapsi on? onko se ihan täys idiootti se mies? :o

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Miehille on jo ihan biologian puolesta vaikea hyväksyä toisen miehen lapsia, se kannattaa muistaa jos niitä lapsia jo on. Tietysti iän myötä on pikku hiljaa pakko miestenkin hyväksyä toisten miesten lapsia, mutta ei se aina niin hyvin onnistu. Itse taas olen nuori nainen, niin en haluaisi miestä, jolla on lapsia. Ikävää, mutta olen asian suhteen täysin rehellinen. Miehelläni ei lapsia ole, mutta yhteisiä kyllä pian toivomme.

Tosi kurjaa, että tyypillä kesti tosiaan 2 vuotta. Ehkäpä hänessä näkyi jo merkkejä pitkin matkaa, mutta kumpikaan teistä ei ehkä huomannut niitä.

Ole onnellinen, että sanoi noin veemäisesti. Koska nyt sinun on huomattavasti helpompaa päästää irti!=) Jos sulla olisi tosi mukava ja ihana muisto, niin se voisi olla vaikeampaa ja aina uusia kumppaneita saattaisit vertailla tähän -ihan turhaan! Nyt tiedät tarkkailla tiettyjä merkkejä, jotka toimivat hälytysmerkkinä. Ei siinä sen kummempaa voi. Harvempi kuitenkaan ajattelee noin, joten mielestäni ei kannata ajatella ettei koskaan enää luottaisi ihmisiin. Sillä tavalla ei pitkälle pötki missään merkeissä. Sinun pitää vain tutustua ehkä hitaammin ja kuulostella, kunhan et vainoharhaisuuksiin asti. Jos mies ei tiedä, onko sinulla lapsia, niin tiedustele vähän että mitä mieltä on ym.

Kun on kerta noin huono mies näemmä, niin voitkin tästä sekunnista lähtien unohtaa koko tyypin, muttet niitä hälytysmerkkejä. Olet unohtanut koko ukon jo ens viikkoon mennessä, yleensä ihmisillä on helpompi päästää irti ihmisistä, jotka ovat veemäisiä. Eiphän ole tarvetta säästellä kuvia eikä muistoja, jotka ovat muistuttamassa.

Tarkemmin ajateltuna kyllä näkyi joskus jotain merkkejä, mutta kauhean harvakseltaan. Luulin todella että hän piti perheestäni, niin älyvapaa kuin se välillä onkin.
On totta että minulla on raskas ja vaativa lapsi, tällä hetkellä työttömyys painaa mieltä ja rahat on vähissä. Ei meillä ole upeaa taulutöllöä tai design-huonekaluja. Joskus ilmapiiri meillä on väsynyt, kireä ja surullinen.

Ei mulla ole minkkiturkkia ja upeaa väitöskirjaa selkäni takana turvaamassa minulle painoarvon toisten silmissä.
Mutta en kyllä tätäkään ansaitse.

En tätä miestä unohda viikossa, tuskin koko elämäni aikana.
Rakastin niin paljon, ja rakastan vieläkin, kuitenkin, sanoista huolimatta.
Meillä oli paljon ihania, kauniita hetkiä.

Yhteistyössä