Mies sanoi lapselle, että kun kerta olet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
noin tuhma, joulupukki ei tuo kyllä yhtään lahjaa sulle!! Lapsi (3v.) tuli minun luo alahuuli väpättäen ja kuiskas, että joulupukki ei tuo mulle lahjaa.

Että minä inhoan joulupukilla pelottelua!! Muistan ite kun pelkäsin aina sitä vaihetta kun pukki kysyi onko kilttejä lapsia, että isä sanoo että "liisa" on ollu aika tuhma. Se oli iso helpotus sitten kun pukki lähti ja sain lahjan.

Mua on kanssa aina ärsyttänyt lahjoilla kiristys, lahjanhan pitäis olla pyyteetön juttu, muutenhan se on palkka tehdystä työstä eikä mikään lahja. Minä sanoinkin meidän 2veelle että meillä saa lahjan vaikka olis miten tuhma tahansa!

Vaikka eihän meillä ikinä ole tuhmia lapsia :saint: , tää on niinkun periaatteen asia.

Täytyy myöntää, että on tullut yhden jos toisenkin kerran kiristettyä itsekin uhmista joululahjojen menettämisellä, jos käytös ei parane. Vielä en ole kumminkaan sanonut että ei saa yhtään eli uskottavuus tuskin menee sitten jouluaattona. Aika tavallista näin joulun alla, luulisin...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Mua on kanssa aina ärsyttänyt lahjoilla kiristys, lahjanhan pitäis olla pyyteetön juttu, muutenhan se on palkka tehdystä työstä eikä mikään lahja. Minä sanoinkin meidän 2veelle että meillä saa lahjan vaikka olis miten tuhma tahansa!

Vaikka eihän meillä ikinä ole tuhmia lapsia :saint: , tää on niinkun periaatteen asia.

Etkös ole lukenut kasvatusoppaista, että lasta ei saa sanoa tuhmaksi, vaan niin, että hänen käytöksensä on tuhmaa ; )
Kun nyt kerran olet niin hyvä kasvattaja...

Minäkin miestä infosin, että lahja on lahja ei palkinto. Ja että jos käyttäytyy tuhmasti, niin se pitää huomioida heti eikä vain parin päivän päästä!

Ja tuosta tuhmuudesta vielä... Ite kans olen panostanut siihen, että tuomitsen lapsen teon en lasta elin sanon että teitpä tuhmasti tms.

Oon sanonut että kaikki saavat lahjoja. Kuinka paljon ja kuinka mieluisia se riippuu siitä mitä tontut pukille ovat kertoneet lasten ns. kiltteydestä. Tämä on ollut meidän mielestämme hyvä kultainen keskitie näissä pukkiasioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Tuon takia meidän pojalle ei ikinä opeteta, että joulupukki tuo lahjat vaan että ne tulee niiltä keiltä ne oikeasti tulee.

Meillä pukki tuo lapsille kaksi lahjaa, aikuisille yhden, loput tulee sitten keneltä tulee.

Yhteistyössä