Mies sanoi, ettei halua enää lisää lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tittta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tittta

Vieras
Meillä on kaksi pientä lasta, eikä olla puhuttu useammasta lapsesta oikeastaan. Jostain syystä puhe kääntyi lapsilukuun ja sanoin miehelle jotain että "...seuraavan lapsen nimi.." tms.

Mies katsoi mua ja sanoi ettei oikeasta halua enää lapsia ja että on varaamassa aikaa sterilisaatioon. Olin vähän että "häh?!" ja nyt kun asiaa olen pari päivää mietti nyt, huomaan että mua harmittaa aika lailla. En itsekään ole ajatellut että kahden aika peräkkäin syntyneen lapsen jälkeen kolmas tulisi siihen perään vaan ehkä myöhemmin. Nyt kuitenkin sitä mahdollisuutta ei enää taida edes olla. En ole edes tiennyt kaipaavani kolmatta lasta mutta kun se mahdollisuus viedään pois tollai..

:(

Teidän kannattanee jutella tuo asia kahdestaan ihan kunnolla läpi.

Saattaa olla, että mies ei ole miettinyt asiaa aivan joka kantilta ja loppuun saakka. Tai saattaa olla niinkin, että et todellisuudessa halua edes kolmatta lasta, mutta ajatus siitä, että mahdollisuus siihen kolmoseen viedään, on nyt vain jostakin syystä vähän turhan dramaattisesti pinnalla.

Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa. Itse haluan sterilisaation, mies ei. Mies ei tosin halunnut enempää lapsia, mutta kun kerroin meneväni sterilisaatioon, alkoikin mies yhtäkkiä jossittelemaan ja hän piti sterilisaatiota huonona ideana.

Kävimme asiaa sitten kunnolla läpi ja lopulta mies sai puettua sanoiksi sen, miksi hän ei halua, että käyn steriloitavana. Syy oli periaattessa jopa ihan ymmärrettävä, mutta aika kaukana kuitenkin sitten todellisuudesta.

Kummallinen suhde jos noin isoista asioista ei voi kumppaninsa kanssa keskustella etukäteen. Ainakin sulle on nyt selvää ettei miehes halua enempää lapsia, sinä haluat vielä kolmannen.Olisko kunnon keskustelun paikka?

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="ukko";30076046]Onhan sulla mahdollisuus, miehesihän sterlioidaan - ei sua. Vaihat vaan miehen tai käyt vieraissa.[/QUOTE]

Juu, toki näin mutta ehkä en halua vaihtaa miestä enkä käydä vieraissa. En myöskään halua puhkoa reikiä kondomeihin tms. lapsellista.

Meillä mies oli suunnitellut samaa kahden jälkeen. Noh, ihan ei kerennyt, tuloksena kolme pientä lasta putkeen. Itse en ole ihan varma asiasta. Mutta toisaalta empä tiedä olenko valmis enää koskaan uusiin raskauksiin jne. Ehkä parempi siis, että toinen tietää kantansa.

Ehkäpä ap olisi aika hyväksyä se miehen tahto tässä kohtaa elämää?
Steri voidaan purkaa kuitenkin tarvittaessa tai voitte ottaa talteen siemeniä, jos sitten myöhemmin mieli muuttuu. ;)

En tiedä teistä mutta monilla mies alkaa miettimään steriä kun laskee ettei vaan rahkeet riitä elättämään koko sakkia. Oletko ap kykenevä itse myös elättämään koko perheen, mies mukaan lukien tarvittaessa? Jos olet niin tällöin voisin, jos olisin, miehenä olla huoleton ja antaa paukkua vaan. :D
Muuten en ymmärrä.. Monella naisella katoaa se todellisuudentaju lasten myötä. Kiva kun ukko tuo rahaa ja luo olosuhteet kotimammailulle mutta.. rajansa tulee vastaan kaikilla.
Tulevaisuudessa en uskaltaisi luottaa sossuihin tms jos niiden varaan laskee elämän, mikäli huonosti kävisi.

Ehkä mies nyt vaan on tyytyväinen teidän kahteen rakkauslapseen ja niille mukavan, leppoisan ja taloudellisesti turvatun elämän kaikkine herkkuineen mahdollistaminen on helpompaa takuulla ilman kolmatta. Äidin soisi myös miettivän Miestään, eikä vain lasten siittäjää. Himot ne on hiirilläkin..

Minun mies on menossa myös sterilisaatioon. Lapsia on jo kolme. Itse olisin ehkä halunnut vielä yhden lapsen lisää, mutta olen erittäin tyytyväinen myös näin. Silti nyt muutama päivä ennen toimenpidettä olen pohtinut asiaa paljon ja jonkin asteista "vauvakuumetta" on ilmassa. Silti päätös pitää, en aio suostutella miestä enää hankkimaan lisää lapsia kanssani. Minun vauvakuume ei mene varmaan koskaan ohi, joten täytyy yrittää ajatella järjellä ei tunteella :)

Nämä on tietysti sellaisia asioita, joista pariskunnan pitää puhua ennen kuin päätöksiä tehdään. Ja molempien pitää ymmärtää ja kunnioittaa toisen osapuolen näkemystä ja tunteita. Jos olette vielä kovin nuoria (alle 30-32v.) niin ehkä itse ehdottaisin miehelle sitä, että miettisitte vaikka muutaman vuoden vielä ja sinä otat siksi aikaa esim. hormonikierukan. Kahden ihan peräkkäin syntyneen lapsen jälkeen voi olla väsymysta, mutta se saattaa menä ohi ja sitten kaduttaa.

Steri voidaan purkaa kuitenkin tarvittaessa tai voitte ottaa talteen siemeniä, jos sitten myöhemmin mieli muuttuu. ;)

Kyllä minun mielestäni sterilisaatioon menvän ihmisen pitää olla varma, että mieli ei muutu vaikka mitä tapahtuisi. Jos ei ole täyttä varmuutta, niin silloin käytetään jotain ehkäisya jonka voi sitten mielen muuttuessa lopettaa/poistaa.

[QUOTE="akka";30075710]Kummallinen suhde jos noin isoista asioista ei voi kumppaninsa kanssa keskustella etukäteen. Ainakin sulle on nyt selvää ettei miehes halua enempää lapsia, sinä haluat vielä kolmannen.Olisko kunnon keskustelun paikka?[/QUOTE]

Jaa, ei me seurustelun tai suhteen alussa tiedetty että kuinka monta lasta halutaan. Kun ei tiedetty edes toisiksi viimeisen kohdalla että halutaan vielä yksi. Kunnes sitten keskusteltiin ja tulitiin siihen tulokseen.

En tiedä teistä mutta monilla mies alkaa miettimään steriä kun laskee ettei vaan rahkeet riitä elättämään koko sakkia. Oletko ap kykenevä itse myös elättämään koko perheen, mies mukaan lukien tarvittaessa? Jos olet niin tällöin voisin, jos olisin, miehenä olla huoleton ja antaa paukkua vaan. :D
Muuten en ymmärrä.. Monella naisella katoaa se todellisuudentaju lasten myötä. Kiva kun ukko tuo rahaa ja luo olosuhteet kotimammailulle mutta.. rajansa tulee vastaan kaikilla.
Tulevaisuudessa en uskaltaisi luottaa sossuihin tms jos niiden varaan laskee elämän, mikäli huonosti kävisi.

Ehkä mies nyt vaan on tyytyväinen teidän kahteen rakkauslapseen ja niille mukavan, leppoisan ja taloudellisesti turvatun elämän kaikkine herkkuineen mahdollistaminen on helpompaa takuulla ilman kolmatta. Äidin soisi myös miettivän Miestään, eikä vain lasten siittäjää. Himot ne on hiirilläkin..

Olen kykynevä elättämään perheeni myös itse, palkkani on parempi kuin miehen ja kotona olo vuosien aikana olen töitäkin tehnyt. Meillä on ns. omat rahat ja kumpikaan ei "elätä" toista, ei edes mies minun kotona ollessani.

Niin, en ole häntä puhumassa ympäri.. huomasin vain itsessäni, että olen hieman hämmentynyt, en itsekään tiennyt että ehkä kaipaisinkin kolmatta lasta, joskus ehkä..

Yhteistyössä