Aloituksesta jo huomaa, että ap itsekin tuntuu tiedostavan, että lähtökohdat lapsentekoon on nyt persiillään. Kyllä ehdottomasti pitäisi hoitaa kuntoon tuo riitelyasia sekä talousasiat. Jos jo nyt tekee tiukkaa, tulee äitiyspäivärahoilla olemaan todennäköisesti vielä tiukempaa, varsinkin kun talousasianne tuntuisivat olevan hyvinkin tarkkaan jaoteltu (omat rahat, omat laskut..)
Myöhäistähän se nyt on, kun pulla on jo uunissa. Mutta vähintä mitä voit tehdä, on oikeasti ottaa asiat käsittelyyn miehesi kanssa. Miehesi on siinä oikeassa, ettei voi vain turvautua ajattelemaan että kyllä kaikki järjestyy jotenkin, vaan on suunniteltava, miten ne asiat ratkaisee. Vauva-arki rasittaa monesti niitäkin parisuhteita, joissa ongelmia ei ole aikaisemmin ollut, teillä se voi olla vielä rankempaa aikaa, jos kerta ette osaa asioista rakentavasti keskustella ja provosoidutte herkästi.