Mies salaa jotain (rahajuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omat rahat mutta silti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omat rahat mutta silti

Vieras
Meillä on teoriassa omat rahat, kuitenkin niin, että yhteisistä menoista vastataan ennen omia menoja.

Mies sai viikko sitten palkkaa melkein 1000€ ja nyt väittää että kaikki rahat on menny. Kysyin että mihin, ni kuulemma ruokaan ja bensaan.

On kyllä käynyt pari kertaa kaupassa (minkä mä yleensä hoidann) ja varmaan tankannutkin, mutta vaikka kuinka pyöristän hinnat ylöspäin, pitäisi puolet rahoista olla vielä jäljellä... Mitähän tuo touhuaa. Ja miksi valehtelee? Hmmm...

Miten tämä raha-asia tuli ilmi? Olitko vailla mieheltä rahaa? Jospa mies ei halua sulle rahaa antaa ja sanoi ettei enää ole. Todennököisesti elänyt luottokortilla ja maksanut nyt lainaa pois tai sitten ostanut itselleen jotain eikä uskalla sanoa sulle, kun on sulle tilivelvollinen ostoistaan. Helpommalla pääsee, kun sanoo ettei rahaa ole.

Jos teillä on omat rahat (niinkuin kuuluisikin olla), ja mies hoitaa osuutensa perheen yhteisistä menoista niin sinulle ei kuulu tippaakaan mihin hän rahansa käyttää tai on käyttämättä. Ymmärrätkö? Ei tippaakaan. Ei yhtään. None of your fucking business. Miten hel-ve-tin vaikeaa on naiselle tajuta, että ei voi eikä saa kontrolloida kaikkea?

Fiksu mies, kun ei päästä naista käsiksi tilitietoihinsa. Sellainen on äärimmäistä typeryyttä.

Joo. Olen nainen. Ja joo. Olen vailla miehen rahoja, koska tässä männä viikolla kustansin yhden lapsen jutun (useamman satasen juttu) täysin omista rahoista (meillä mies saa lapsilisät eli sen puolesta sais enemmän osallistua myös niiden kuluihin) ja nyt on tili koko lailla tyhjä :( Saan palkan ens viikolla, mutta taidan ostella itselle jotain. Kun se on kerran ihan ok?

Vai miten se mieskommentoijat menee? Onko se niin, että naisen rahat=perheen rahat ja miehen rahat=miehen rahat??
ps. Mä muuten tienaan selvästi enemmän ku mies eli jos meillä joku siipeilee.....

• Tykkää
Reactions: Kumma
Jos teillä on omat rahat (niinkuin kuuluisikin olla), ja mies hoitaa osuutensa perheen yhteisistä menoista niin sinulle ei kuulu tippaakaan mihin hän rahansa käyttää tai on käyttämättä. Ymmärrätkö? Ei tippaakaan. Ei yhtään. None of your fucking business. Miten hel-ve-tin vaikeaa on naiselle tajuta, että ei voi eikä saa kontrolloida kaikkea?

Kun ei ole hoitanut osuuttaan, vaan mä maksoin esim. Toukokuussa yli 90% meidän YHTEISIÄ menoja...

Fiksu mies, kun ei päästä naista käsiksi tilitietoihinsa. Sellainen on äärimmäistä typeryyttä.

Lakkaa elättämästä miestäsi. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että parisuhteen toinen osapuoli (oli sitten mies tai nainen) suostuu siihen, että maksaa kohtuuttoman paljon omistaan ja toinen elää siivellä. Jos ei osaa vaatia tasa-arvoa, ei sitä tasa-arvoa tule koskaan saamaan.

Joo. Olen nainen. Ja joo. Olen vailla miehen rahoja, koska tässä männä viikolla kustansin yhden lapsen jutun (useamman satasen juttu) täysin omista rahoista (meillä mies saa lapsilisät eli sen puolesta sais enemmän osallistua myös niiden kuluihin) ja nyt on tili koko lailla tyhjä :( Saan palkan ens viikolla, mutta taidan ostella itselle jotain. Kun se on kerran ihan ok?

Vai miten se mieskommentoijat menee? Onko se niin, että naisen rahat=perheen rahat ja miehen rahat=miehen rahat??
ps. Mä muuten tienaan selvästi enemmän ku mies eli jos meillä joku siipeilee.....

Täällä haisee marttyyriksi heittäytyminen.

Täällä haisee marttyyriksi heittäytyminen.

Ihan miten vaan. Mutta sovittu on, että yhteiset menot ensin. Mulle on aivan sama mitä mies tekee rahoillaan siinä vaiheessa kun kaikki yhteiset menot on hoidossa. Mutta rehellisesti vois vastata, kun mä kysyn. Eikä selittää, että ruokaa tai bensaa...

Mä koen että lasten menot on yhteisiä menoja ja koska ei niihin osallistunut niin maksakoon jotain muuta. Sillon ei tuhlata 500 omaan kivaan jos tietää että toinen vähissä rahoissa ja tilipäivä vasta viikon päästä.

Minä en ollenkaan ymmärrä perheitä, joissa on vanhemmilla on omat rahat ja sitten laskeskellaan, että kuka on maksanut mitäkin ja kuinka paljon! Rahojen tulisi olla yhteisia ja yhdessä pitäisi neuvotella menoista.

Ai että AP voi isopalkkaisempana huvitella ja shoppailla, mutta miehen tulisi sitten kaikki rahansa käyttää perheeseen, jos ei mene ansiot tasan ja jäädä itse vaille mitään omia hankintoja?

Itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että lasketaan pennejä ja osuuksia eri kuluista. Rahaa tienataan yhteensä noin 9000 euroa kuussa josta maksetaan perheen kaikki menot ja siitä mitä jäljelle jää neuvotellaan yhdessä. Jos on isompia yhteisiä hankintoja tai jos toinen haluaa ostaa jotain merkittävänhintaista itselleen, niin keskustellaan ja sovitaan etukäteen. Samoin säästöihin menevä osuus sovitaan yhdessä. Ei sellainen peli vetele, että toinen joutuisi elämään jossain köyhyysloukussa, kun toinen suuripalkkaisempi voisi elää luxuselämää. Ilot ja surut sekä kaikki maallinen on luvattu jakaa aviolupauksessa.

Meillä on niin, että mulla on miehen pankkitunnukset. Tosiaan kun mies pelaisi kaiken rahansa ja valehtelisi huoletta asiaan liittyen. Kyllä mun mielestä mulla on oikeus tietää mihin mies rahansa laittaa. Mä hoidan kotona lapsia ja saan sen vähän, mitä siitä hyvästä saan. Mä en oo ostanut itelleni mitään kivaa tän vuoden puolella ollenkaan, kun miehelle ja lapsille on hommattu vaikka mitä. On kyllä aika aivovammasta väittää, että mä siipeilen mieheni kustannuksella.

Meillä on niin, että mulla on miehen pankkitunnukset. Tosiaan kun mies pelaisi kaiken rahansa ja valehtelisi huoletta asiaan liittyen. Kyllä mun mielestä mulla on oikeus tietää mihin mies rahansa laittaa. Mä hoidan kotona lapsia ja saan sen vähän, mitä siitä hyvästä saan. Mä en oo ostanut itelleni mitään kivaa tän vuoden puolella ollenkaan, kun miehelle ja lapsille on hommattu vaikka mitä. On kyllä aika aivovammasta väittää, että mä siipeilen mieheni kustannuksella.
No hohhoti hohhoijaa. Samaa uusfeminististä marttyyrisontaa taas, mitä saa palstalta lukea päivittäin, kun työssäkäymättömät mammat yrittävät oikeuttaa tilanteensa itsepetoksella, suggestiolla ja marttyyriasenteella. Älkää nyt jumaliste viitsikö, tuohon halpaan menevät vain muut naiset sekä sinisilmäiset selkärangattomat miehet.

"Hoidat kotona lapsia" = elää öllöttelet miehen ja todennäköisesti myös yhteiskunnan kustannuksella.
Lastenhoito ei ole työtä eikä tuota mitään. Kelan korvaukset on veronmaksajien selkänahasta revitty eikä mitään mamman omaa ansiotuloa.
Omien lasten hoitamisella ei osteta ruokaa, makseta laskuja, vuokria tai asuntolainoja. Veroista puhumattakaan. Ei yhtään mitään.

Miehesi on joko munaton, ohjailtavissa oleva vässykkä, umpipösilö tai molempia kun antaa sinulle kontrollin omista rahoistaan. Sinä voit tietysti täällä maalailla sellaisia kuvia kuin näppäimistöltäsi irti lähtee. Realiteetit ovatkin sitten toinen juttu.