H
"hmmm"
Vieras
Olisko mahdollista, että muuttaisit lähimpään kaupunkiin (siis lähimpänä tuota maalaispitäjää)? Sellaiseen, josta työmatka ei olisi miestäsi ajatellen älytön.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
just. Nää on just näitä naisia jotka talloo miehen haaveet ja urakehityksen...
Mä muutin miehen työnperässä naapurimaahan kotiäidiksi lapsen ja mahassa asuvan lapsen kanssa. Puoli vuotta asuttiin, ahdistuin ja masennuin. Muutettiin takaisin sinne mistä lähdettiin eikä elämä muuttunut kuin hetkelllisesti hyväksi. Ei onni todellisuudessa ole asuinpaikasta kiinni. Se on nyt todettu. Ahdistus ja masennus silti jäi, joten voi olla että ei olisi silti kannattanut lähteä, jos se sai alkunsa sieltä. Olen silti sitä mieltä, ettet voi yksin päättää miehesi puolesta. kokeilkaa edes, ottakaa riski. Voi olla että nautitte oikeasti elämästänne siellä. Meillä ainakin suhde lähentyi, olimme enemmän perheen kesken, kun ei ollut oikein muuta elämääkään. nyt kun asumme taas lähtöpisteessa, muistelemme usein niitä hetkiä, kun olimme ulkomailla asuessamme perheen kesken, laatuaikaa viettäen. täällä elämä on paljon hektisempää, ei ehdi olla perheen kanssa.
se mies lähteä lapsen kanssa pohjoiseen ja sitten viikonloppuisin perhe kokoontuu jompaan kumpaan suuntaan. Hmmm, eikö mies haluisikaan ottaa lapsesta vastuuta viikolla. Kappas vaan...
No tuo toki vain heitto, mutta yllättävän usein tuntuu siltä, että perheen pitää joustaa vaikka mihin suuntaan miehen uran takia. Naisen urasta viis.
se mies lähteä lapsen kanssa pohjoiseen ja sitten viikonloppuisin perhe kokoontuu jompaan kumpaan suuntaan. Hmmm, eikö mies haluisikaan ottaa lapsesta vastuuta viikolla. Kappas vaan...
No tuo toki vain heitto, mutta yllättävän usein tuntuu siltä, että perheen pitää joustaa vaikka mihin suuntaan miehen uran takia. Naisen urasta viis.
No en mä nyt miehestä heti tuollaisia johtopäätöksiä vetäisi, etenkin, kun välimatka on noin älytön, 1000km. Tosi kivaa sille lapsellekin matkustaa tuollaista matkaa edestakaisin. Ja millä ihmeen rahalla?
jatkaa, että mikä estää äitiä sitten viikonloppuna sinne pohjoiseen lähtemään? Sitäpaitsi miksi se rahakysymys nostettaisiin esiin vain lapsen lipun kohdalla, millä rahalla se äiti elää sitten siellä pohjoisessa menetettyään etelässä hyvän työpaikkansa?
Kinkkinen tilanne ap:llä. Ja koko perheellä.
Heittäkääpä asetelma toisin päin. AP -> nainen saa hyvän uraa avittavan työtarjouksen pohjoisesta, pitääkö miehen jäädä koti-isäksi tai kaupankassaksi, lapsi repiä irti tutuyista kuvioista vain koska yksi perheenjäsen hyötyy siitä...?
Ikävä tilanne sinulla ollut:/
Voisin mä periaatteessa lähteä kokeilemaan, jos mulle löytyisi sieltä jotain edes vähän järkevää työtä, mutta kun sitä ei löydy. Kotiäitiys taas ei ole millään tavalla realistinen vaihtoehto.
Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että onni on kiinni myös siitä asuinpaikasta, hvyin paljonkin. Tästä on ihan empiiristäkin kokemusta. Mutta jokainen kokee toki asiat eri tavalla.
Minulle se onni muodostuu, miehen, lapsen ja sen asuinpaikan lisäksi, mielekkäästä työstä, ihmisistä ympärillä, harrastusmahdollisuuksista, palveluista ja arjen helppoudesta. Siis se arkinen onni. Tuo uusi paikka ei tarjoaisi mitään noista, ei vaikuta hyvältä.
Kuinka vakaasta työpaikasta olisi kyse? Mitäs jos menee alta parin vuoden päästä?
Muutto noin kauas ilman toisen osapuolen intressejä olisi kyllä todella hyppy tuntemattomaan. Seuraukset voivat olla kurjat. Niin moni asia muuttuisi elämässänne. En itse kyllä rohkenisi muuttaa.
Meillä ei tuossa tilanteessa lähteneetkään heti kaikki, vaan ainoastaan se nainen. Ja kyllä meillä ainakin vaimon palkan noustessa tilanteesta hyötyi taloudellisesti koko perhe. Meillä tuo tilanne jatkui reilun vuoden, kolme lasta oli siis mun kanssani ja viikonloppuisin plus lomilla äitikin oli normaalisti kuvioissa. Tosiaan reilun vuoden päästä vaimon muutosta hän sai huippupaikan läheltä kotipaikkakuntaamme ja muutti takaisin kotiin. En usko, että kyseistä paikkaa olisi hänelle tarjottu, ellei hän olisi rohkeasti lähtenyt silloin aiemmin työn perässä. Tosin minä annoin silloin hänelle täyden tukeni.
Asioilla on tapana järjestyä. Luota siihen että työtarjouksella on tarkoituksensa. Elämänne voi muuttua oikeasti parempaan suuntaan huimasti, vaikka et nyt uskoisi. Jos ei, muutatte takaisin ja toteatte ettei ollut teidän paikka. Ettekä kumpikaan näinollen katkeroidu. Joustaminen kuuluu hyvään parisuhteeseen, puolin ja toisin.