Mies sai perinnön - osti itselleen kalliin auton

  • Viestiketjun aloittaja arghh
  • Ensimmäinen viesti
arghh
Mies sai siis erittäin ison perinnön, ja osti koko rahalla auton. Auton josta on aina haaveillut. Siis v*ttu mikä idiootti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meillä olisi ollut tuolle rahalle muutakin käyttöä!!!!! Sitten kun sanoin että olisi ne rahat voineet fiksumminkin käyttää, niin se sanoi että "minä käyn töissä. ennenkin olemme pärjänneet minun palkallani. Sitten kun sinä menet töihin, niin ymmärrät, että jos sinun palkastasi ostetaan 99% muiden käyttöön niin ei se ole mitenkään erityisen kivaa. Nyt kun kerrankin saan niin paljon rahaa että voin ostaa hienon auton, niin sen teen, enkä aina ajattele mitä sinä ja lapset tarvitsette" VITTU ETTÄ VITUTTAA!!!!!!
 
"vieras"
Tottakai jokaisella on omilla perintörahoilla oikeust tehdä mitä tykkää. Hienoa että mies uskalsi kerrankin olla itsekäs ja käytti siihen mistä on haaveillut, mitä ei tulisi muuten saamaan luultavasti koskaan. Se oli miehen perintö, ei sun.
 
  • Tykkää
Reactions: Istafra
........
Lukiko testamentissä miehen perinnön kohdalla sinun ja lasten nimet tai oliko siinä ehtoa,että summaa ei saa kokonaisuudessaan vaan käyttää itseensä?
Miehen perintö,joten lain mukaan koko summa hänen,johon ei ahneella vaimolla ole mitään asiaa. Eri tilanne tietty se,jos perintö ois saatu yhdessä tai vainaja ois eläessää pistäny ehdon testamenttiin. Tai sitten mies vaan hyvyyttään muistanu suakin sitte.
 
helunakeijo
Kuinka iso perintö?
Kaikki tietysti puolustaa miestä, MUTTA
jos mä saisin ison perinnön, niin mun on todella vaikea kuvitella, että käyttäisin sen KOKONAAN itseeni. Yleensäkin mun elämässäni tulee muut asiat ensin, kun omat (turhamaiset?) toiveeni.
Vaikka mies kuinka olisi ainoa rahalähde teidän perheessä, niin silti. ... En muutenkaan tajua tota mun-sun-rahapolitiikkaa. Meillä kaikki on yhteistä, joten isot ostokset päätetään yhdessä.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"vieras"
Kylläpä typerän sijoituksen mies keksi. :)

Mutta joo, ymmärrän ihan hiukan miestäsi. oletko ollut pitkään kotona?
Jos teillä on paljon tarpeita ja liian vähän rahaa niitä toteuttaa, pitäisikö sinun harkita töihin menoa?

Ei se enää tuohon auto-ongelmaan auta,mutta ehkä seuraavaksi käyttää rahansa fiksummin.
Ja eihän se raha nyt ihan kadonnut vielä ole, eiköhän siitä autosta muutaman latin vielä saa kun parin vuoden päästä myy pois.
 
Ai, teistä on ihan ok käyttää rahat autoon vaikka meillä pitäisi tehdä remonttiakin?
Perintö lienee henkilökohtainen joten on ok.

Jos teillä on tiukkaa ja remonttiakin pitäisi tehdä niin ehkä sinä voisit lähteä töihin ja näin omalta osaltasi kustantaa noita perheen menoja?

(muutenkin tuo miehen sanoma kuulosti jo sellaiselta että kannattaisi miettiä onko kaikki ihan ok, ettei ukko yhtenä kauniina päivänä vaan saa tarpeekseen ja päätä erota)
 
hohoi
Mihin sä ap olisit käyttänyt rahat?

Mun mielestä toi on kyllä melko lailla ok, että mieskin saa kerrankin kunnolla ekstraa. Ei se vallan stressivapaata touhua ole elättää perhettä. Toisaalta mä kyllä ymmärrän, että olisi ollut kiva, että olisi ostanut vähän halvemman auton ja jättänyt rahaa säästöönkin, mutta jos kerran on totta, että palkka riittää elämiseen, niin hyvä sitten.

Meillä nousisi jonkinnäköinen haloo, jos jompikumpi käyttäisi ison yllätysrahan vain johonkin omaan ja "turhaan", sillä talous on varsin tiukilla. Mutta jos meillä olisi elämiseen rahaa ilmankin, niin sitten rahan omistaja saisi käyttää sen miten tykkää.
 
Keittiönoita
Ai, teistä on ihan ok käyttää rahat autoon vaikka meillä pitäisi tehdä remonttiakin?
Mä ajattelen niin, että perintö on ylellisyyttä, jonka voi ylellisyyteen käyttääkin. Miehesi kohdalla tämä oli auto, itse käyttäisin johonkin muuhun kuten vaikkapa sapattivapaavuoteen ja maailmanympärysmatkaan. Remontit taas joutuu tekemään ihan riippumatta siitä, saako perintöä vai ei eli rempat tehdään palkkatuloilla.
 
vierass
Kuinka iso perintö?
Kaikki tietysti puolustaa miestä, MUTTA
jos mä saisin ison perinnön, niin mun on todella vaikea kuvitella, että käyttäisin sen KOKONAAN itseeni. Yleensäkin mun elämässäni tulee muut asiat ensin, kun omat (turhamaiset?) toiveeni.
Vaikka mies kuinka olisi ainoa rahalähde teidän perheessä, niin silti. ... En muutenkaan tajua tota mun-sun-rahapolitiikkaa. Meillä kaikki on yhteistä, joten isot ostokset päätetään yhdessä.
Näinpä just. Ja tuntuu oudolta, että näin monen mielestä on ok, että PERHEESSÄ yksi voi käyttää sumeilematta rahaa vain itseensä viis veisaten muiden hyvinvoinnista. Etenkin lapsista ja niiden hyvinvoinnista on ihmisellä tietty vastuu.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Vaikka mies kuinka olisi ainoa rahalähde teidän perheessä, niin silti. ... En muutenkaan tajua tota mun-sun-rahapolitiikkaa. Meillä kaikki on yhteistä, joten isot ostokset päätetään yhdessä.
Mies ei ole vuosiin päättänyt yhtään mistään, vaan kaikki mitä on tienannut, on mennyt koko perheen eduksi, jos aapeen tekstiä ymmärsin. Tuli ylimääräistä rahaa, joka "korvamerkitty" perinnönsaajalle. Miksei voisi kerrankin käyttää itseensä ne varat? Yksi ainoa asia, jonka avulla aapeen mies varmaan jaksaa taas tulevat ajat olla se tienaaja. Miksi miehen elämän täytyisi olla pelkkää toisten ajattelemista?
 
"vieras"
Näinpä just. Ja tuntuu oudolta, että näin monen mielestä on ok, että PERHEESSÄ yksi voi käyttää sumeilematta rahaa vain itseensä viis veisaten muiden hyvinvoinnista. Etenkin lapsista ja niiden hyvinvoinnista on ihmisellä tietty vastuu.
Lasten hyvinvointi on siitä kiinni, onko olohuoneessa uudet vai vanhat tapetit??? En minä ainakaan menisi miehen perintöä pyytelemään mihinkään, mihin hän ei sitä halua käyttää. Esimerkiksi siskonsa käytti saamansa perinnön olemalla lasten kanssa kotona, kun he olivat pieniä, mun mies käytti firmansa perustamiseen, remonttitarvetta meilläkin on vanhassa talossa, mutta jospa sitä sitten tehdään lisää kun minäkin alan tienaamaan kunnolla, olen osa-aikainen opiskelija.
 
"Arja"
Näinpä just. Ja tuntuu oudolta, että näin monen mielestä on ok, että PERHEESSÄ yksi voi käyttää sumeilematta rahaa vain itseensä viis veisaten muiden hyvinvoinnista. Etenkin lapsista ja niiden hyvinvoinnista on ihmisellä tietty vastuu.
Minua taas ihmetyttää, miksi jonkun haaveet ovat niin täysin perheestä irrallisia. Perin tässä joitain vuosia sitten isäni ja niillä rahoilla upgreidattiin perheemme asunto. Minä halusin lapsilleni ja miksei miehellenikin sekä itselleni kivemman kodin. Sen toteuttaminen teki minut onnelliseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
huohhhh
Kieltämättä lyhytnäköinen ratkaisu perheellisenä upottaa rahat vain autoon. Pitäähän se auto vuosikuluja sisällään ja mitä kalliimpi sen enemmän onkin huolta, että pysyy kunnossa. Joten toivon mukaan miehesi on muistanut laskea kokonaishinnan ostoksessaan? Jos muuten palkasta menee 99 % perheelle ja siitä yhdestä, miehesi käteen jäävästä prossasta pitäisi riittää autoon, tuleekin teille mielenkiintoista elämää jatkossa. Hoitaako mies vain autoaan ja sen kuluja vai muistaako ruokkia lapsennne?!

Olisin yhtä suivaantunut kuin ap. Jos kerran on päättänyt lyöttäytyä yksiin toisen kanssa ja siittää jälkeläisiä ei kai pitäisi olla yllätys, että siihen elämään tulee kulumaan rahaa ihan varmasti. Auton ostaminen ei tule muuttamaan sitä totuutta mihinkään, vaan siellä se perhe odottelee kaikesta huolimatta autoajelun jälkeenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Yhteistyössä