Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hmm....meillä on myös molemmilla omat rahat. Kaikki elämiseen menevät kulut maksetaan puoliksi eli auto, sähköt, lapsen vaatteet ja harrastukset jne. Ruokaan mies laittaa tietyn summan kuukaudessa, mä maksan ruuata enempi kun oon pph ja osa ruokalaskusta tulee mun palkan päälle. Sitten tietty molemmat maksaa omat laskunsa. Ja se mitä jää yli-kumpikin tekee omilla rahoillaan mitä lystää.

Joo. Kyllä lähtis kiertoon. Mihin se sitä rahaa niin kamalasti tarvii? Reilumpaa olisi molempien laittaa sama PROSENTTIMÄÄRÄ tuloista yhteiselle tilille mistä maksetaan kaikki perheen kulut ja loput sitten omiin menoihin. Perhe on yritys, ei sun ja mun yritys vaan yhteinen yritys.

Kai teillä nyt pitäisi olla jotain suhteutettua juttua tohon maksamiseen, jos sä saat noin paljon vähemmän? Silloin sun kuuluis maksaakin vähemmän. En kyllä muutenkaan tajua, että jos perheenä eletään, niin miksei myös perheenä käytetä rahaa. Olettaen tietty että molemmat on "järkeviä" rahankäyttäjiä ja samaa mieltä menoista.

Siis ei ole todellista, ei ikimaailmassa toimis meillä. Meillä on yhteinen perhe, yhteiset lainat ja yhteiset rahat, jotka menevät yhteiselle tilille. Ja tollanen tili sun miehellä ja vielä kehtaa valittaa omien lastensa kuluista...

meillä myös sama homma vähän mies saa 2000 käteen ja minä 1200 maksan kaiken mutta mies maksaa omistaan asumisen kustannuksista osan eli 900, lopuilla voi hän tehdä mitä vaan mutta minulla menee kaikki laskuihin ja ruokaan. En saa itselleni mitään koskaan.

Minä en ymmärrä miten yhteiselo toimii tuolalsiilla pareilla. Perhe on yksi ja yhtenäinen yksikkö, ei mikään hierarkinen köyhät kyykkyyn instituutio. Röyhkeetä käytöstä tuollainen.

Meilläkin on omat rahat, mutta kyllä kulut hoidetaan suhteessa omiin tuloihin. Eli kun mies tienaa tällä hetkellä seitsenkertaisesti sen mitä mä, sen verran se suunnileen hoitaa laskuistakin. Ne menee yhteiseltä tililtä jolle molemmat automaattisesti siirtää kuukausittain rahaa.

Miten voi olla että yhteisen lapsenne sairaalalasku on vain sun vastuulla??

Teillä on ihan perusasiat sekaisin. En kertakaikkiaan ymmärrä yhteisessä taloudessa asuvien tapaa ajatella että sun rahat ja mun rahat ja sun vuoro maksaa ja sun vuoro nyt!
Ehdota miehelle yhteistä tiliä, joille otatte molemmille pankkikortin ja KAIKKI tulot ja menot menee sen kautta. Jos ei suostu tämmöiseen, niin sitten kyllä olisi vakavan keskustelun paikka!

Ilmeisesti et ole töissä, koska toi 700 on vähemmän kuin mun vuorottelukorvaus... Juttele sen miehesi kanssa ja ilmoita, että et suostu enää. Joko rahat on yhteisiä tai mies maksaa kaikki laskut ja sinä vain ruoat tai sitten menet töihin. Jos se nimittäin on mahdollista. Jos et voi mennä töihin, niin kiristä jollain muulla... Ei tollanen peli vetele. Ei mies ole mikään korkeampi olento vaikka saisi hyvää palkkaa. Ja mihin se sen palkan sitten käyttää ellei oman lapsensa sairaalalaskuun???

Mulla on tulot ton tyyppiset kun sulla, ja on ihan itsestään selvää, että mä maksan vain mitä lähikaupasta maitoa haen + sitten jonkin verran lasten vaatteita. Mies maksaa aina kun on kaupassa mukana ja maksaa suurimman osan laskuista. Jos (perheessä) rahaa kerran on, niin ei siitä sitten kannata tapella. Ymmärrän, jos mies haluaa sun olevan säästäväinen, mutta ei noilla sun tuloilla voi noin suurta osaa perheen laskuista maksaa. Ja miksi pitäisi??? Säästyyhän sitä rahaa, kun sä olet kotona eikä tarvitse tarhamaksuja maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä myös sama homma vähän mies saa 2000 käteen ja minä 1200 maksan kaiken mutta mies maksaa omistaan asumisen kustannuksista osan eli 900, lopuilla voi hän tehdä mitä vaan mutta minulla menee kaikki laskuihin ja ruokaan. En saa itselleni mitään koskaan.

Miksi ihmeessä sinä suostut tuollaiseen? Mies siis syö ilmaiseksi, käyttää vettä, sähkö jne...

Ja tuollaiseen hyväksikäyttöön suostutte.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Siis ei ole todellista, ei ikimaailmassa toimis meillä. Meillä on yhteinen perhe, yhteiset lainat ja yhteiset rahat, jotka menevät yhteiselle tilille. Ja tollanen tili sun miehellä ja vielä kehtaa valittaa omien lastensa kuluista...

Uijui! Ei kaikkia rahoja yhteiselle tilille!

Jos toinen kuolee, tili jäädytetään, ja milläs sitten ostat ruokaa ym? Tai tulee ero? Toinen tyhjentää tiin ja milläs sitten itket rahojesi perään?

Molemmille omat tilit jonne palkka- ja muut tulot menee, ja sieltä siirretään rahaa yhteiselle "taloustilille".