Mies sai kutsun juhliin. En tiedä mitä ajatella.

Johan ap on sanonut että ovat tekemisissä joten turha verrata omaan tilanteeseen.
Helvetin nihkeetä jengiä täällä kyllä, veljeni kun seurusteli naisen kanssa jolla oli lapsia niin todellakin ne lapset olivat hänen perheensä eikä ole muiden asia pohtia geeniperimää vaan ottaa heidät avosylin vastaan ihan kuten muutkin uudet perheenjäsenet.

Niin ja joku vetosi tuolla siihen että sillä rahalla kutsuu mieluummin omia sukulaisia,niin jos on varaa jotkut juhlat pitää niin tuskin ne siihen kaatuu että siellä on pari lasta lisää mukana.Tuskin kuitenkaan kenenkään suvussa on kymmenittäin uusioperheitä ja niiden lapsia.

Onko ne juhlat niin ihania tilaisuuksia, että haluat välttämättä mukaan lapsien kanssa? Mies kutsuttu ja menee jos haluaa. Jos kutsujan moka, niin saa hävetä myöhemmin, kun tajuaa tilanteen.

No jos kaikki muut on kutsuttu perheineen, kyllä mä ihmettelisin, että meiltä kutsuttaisiin vain mies. Jos suvussa ei ole tapana kutsua puolisoita ja lapsia, miksi kaikilla muilla he on kutsuttu? Silloin jos se on tapana, siitä voi loukkaantua, mutta asian voi paremmin ymmärtää. Tässä tapauksessa ei taida näin olla, koska muut on kutsuttu. Toisekseen mun mielestä on törkeää alkaa määrittelee et puolison lapset ei kuulu perheeseen. Miettikää nyt miltä lapsista tuntuu kun heitä aletaan sillain erotteleen, vaikka itse kokevat olevansa yhtä perhettä.

Onko ne juhlat niin ihania tilaisuuksia, että haluat välttämättä mukaan lapsien kanssa? Mies kutsuttu ja menee jos haluaa. Jos kutsujan moka, niin saa hävetä myöhemmin, kun tajuaa tilanteen.
En minä sitä... Minulle tämä on vaan periaatekysymys, koska itse en kehtaisi jättää osaa perheestä kutsumatta. Jos meillä olisi yhteinen lapsi, niin jätettäisikö hänetkin kutsumatta? :O

Oikeasti selvitä asia, ettei jää vaivaamaan mieltä, ihan oikeus ja syy sinulla siihen on. Luonnollisesti toisella on oikeus mielipiteeseen ja olla kutsumatta. Ja jos siellä jotain on niin ainakin tulee sinunkin tietoisuuteen, eikä vain selän takana jupista asiasta.

Kieltämättä vähän outoa tuollainen. Oletteko ap olleet kauankin yhdessä miehesi kanssa? Lähinnä tulee mieleen että jos pari ollut vasta vähän aikaa yhdessä niin silloin ei kutsuta molempia.
Meille kävi kans muutama vuosi sitten aika erikoinen tapaus; oltiin miehen kanssa erottu ja oli miehen veljen tytön valmistujaisjuhlat. Kutsu tuli meille meidän lasten nimellä (minua ei siis oltu kutsuttu, no siinä ei sinänsä mitään) mutta kun lasten isää ei myöskään oltu kutsuttu eli olettivat että 6 ja 7 vuotiaat lapset menevät keskenään valmistujaisjuhliin.

niin provo
Lakkiaiset ovat nimenomaan juhlat, jonne ei tarvitse edes kutsua "virallisesti" . Ihmiset tulevat jos tulevat, esim naapurit ja kaukaisemmat tutut. En ikinä ole kuulluut että lakkiaisissa olisi joku VIERASLISTA tai kutsulista.
Meiddä päin sinne tulee kaikki tutut ja naapurit, on kutsuttu tai ei.

Tuolla tavalla varmaan mekin asian selvitämme.

Eikä. Kysytte suoraan. Joko sinä kysyt (samalla kun kysyt lahjatoiveita) tai sitten mies kysyy. Parempi toki, että mies kysyisi veljeltään, miehet ei ole niin herkkiä suuttumaankaan..

Mikäli kutsu on oikeasti vain miehelle, niin moukkamaista on (uusperhe pakettina!). Ja siitä voisi miehesi asiallisesti keskustella sukunsa kanssa, että hänellä on tällainen perhe nyt ja sillä sipuli. Voi kyllä hyvin olla virhe! Jos teillä on kaikilla vaikkapa eri sukunimi, niin on hankala kuoren päälle kirjoitella kaikkien nimet. Toki voisi kirjoittaa, että perheineen (lapsetkin) tai avec (vain aikuiset), mutta kaikki eivät ajattele niin tarkkaan etikettiä.

SIIS KYSY SUORAAN! Säästytte kaikelta kyräilyltä ja riidoilta tai saatte asiat puhuttua halki.

Olen asunut pohjanmaalla ja nyt oulussa. Minulla on tuttuja helsingissä ja Tampereella ja jokaisessa näistä kaupungeista on tapana, että lakkiaisiin ei kutsuta vaan sinne tulevat kaikki tutut, jotk animen lehdestä ovat lukeneet. Ja en ikinä ole kuulluutkaan muusta tavasta.

provo

Mies sai veljensä tyttären valmistujaisjuhliin kutsun. Kuoressa oli vain miehen nimi. Muut sisarukset on kutsuttu perheineen. Kuitenkin me olemme eniten tämän kyseisen veljen perheen kanssa tekemisissä, kyläillään usein, kutsutaan syömään puolin ja toisin sekä vietettään porukalla mm. juhannukset ja uudet vuodet.

Nyt kutsu tuli pelkästään miehen nimellä, siis minua ja lapsia ei kutsussa mainittu. Sinänsä lapset jollain tavalla ymmärrän, koska ovat vain minun. Miellä ei siis vielä ole yhteisiä. Toisaalta kyllä mieheni ajattelee minun lapset osaksi perhettään.

Vähän on nyt paha mieli:( Mitä mieltä olette?

Ehkä he ajatteli että ottavat vain sukulaisia juhliin ja ehkä he ajatteli että sinä jäät kotiin hoitamaan omia lapsiasi

Kun kyseessä on lakkiaiset, niin kyseessä on sukujuhlat. Sinne on muutenkin menossa koko suku, niin jos ei olla naimissa, eivätkä tyttöystävän/naisystävän lapset ole edes yhteisiä, niin he eivät ole sukua. Sukulaisissa on jo varmasti tarpeeksi porukkaa. En kyllä kehtaisi kysellä kutsusta mitään, vaan anna olla, ja älä mene.

Meilläpäin lakkiaisiin ei ole tapana virallisesti edes kutsua. Toki sukulaisille kerrotaan, että juhlat on tulossa. Mut esim. mun omissa juhlissa kävi naapuritkin,kun olivat lehdestä nähneet että olen ylioppilaaksi päässyt. Eikä niitä pois ajettu vaikkei sukua olekkaan :)

Kannattaa oikeasti tarkistaa. Meillä tapahtui kerran samankaltainen tilanne kun kutsu häihin tuli vain miehen nimellä. Mies meni sitten yksin ja hääpari (joka oli meille ja lapsilleni läheinen) oli kamalan ihmeissään ja jopa vähän loukkaantuneita siitä, että minä ja lapset ei tultu.

[QUOTE="ruu";23807825]Olen asunut pohjanmaalla ja nyt oulussa. Minulla on tuttuja helsingissä ja Tampereella ja jokaisessa näistä kaupungeista on tapana, että lakkiaisiin ei kutsuta vaan sinne tulevat kaikki tutut, jotk animen lehdestä ovat lukeneet. Ja en ikinä ole kuulluutkaan muusta tavasta.

provo[/QUOTE]

Kyllä niitä muitakin tapoja on olemassa kuin että kutsutaan avoimella kutsulla lehdessä. Osa tykkää juhlia ihan vaan sukulaisten ja tuttujen kesken.

[QUOTE="vieras";23807726]Kieltämättä vähän outoa tuollainen. Oletteko ap olleet kauankin yhdessä miehesi kanssa? Lähinnä tulee mieleen että jos pari ollut vasta vähän aikaa yhdessä niin silloin ei kutsuta molempia.
Meille kävi kans muutama vuosi sitten aika erikoinen tapaus; oltiin miehen kanssa erottu ja oli miehen veljen tytön valmistujaisjuhlat. Kutsu tuli meille meidän lasten nimellä (minua ei siis oltu kutsuttu, no siinä ei sinänsä mitään) mutta kun lasten isää ei myöskään oltu kutsuttu eli olettivat että 6 ja 7 vuotiaat lapset menevät keskenään valmistujaisjuhliin.[/QUOTE]

Kaikki eivät tosiaan tiedä, miten kirjekuoren nimillä on merkitystä!!!
Eli ehkä ajattelivat, että te riitaisat eronneet saatte päättää, kumpi tulee lasten kanssa?
Kysyvä ei tieltä eksy! Eli aina kannattaa kysyä suoraan.

Mielestäni voi hyvin olla vahinko. Esim. nimiä kirjoitettu urakalla kuoriin ja joku on vain kirjoittanut vahingossa, suuremmin ajattelematta pelkästään miehesi nimen eikä ole ajatellut mitään muuta kuin sitä, että posti löytää kirjeen perille. Mulle voisi käydä noin. Lapsiakaan ei niin muista selkärangasta, kun eivät ole aina olleet veljen elämässä.
Tai jospa eivät muistaneet sinun sukunimeäsi ja tuntui nololta kirjoittaa vain etunimi? Tai jospa eivät tiedä lasten sukunimeä? Unohtui sitten vain se perheineen.

Ylioppilasjuhliin ei tarvitse lähettää kutsua. Jos kuitenkin jostakin perheestä kutsutaan yksi, se tarkoittaa, etteivät muut ole tervetulleita.

"Ylioppilasjuhlat: Juhlan kulku
Perjantaina 13.4.2007, Satu Karstunen, Juhlatieto

Vaikka valtaosa ylioppilaista valmistuu keväällä, uusi tutkintomuoto antaa mahdollisuuden päättää lukio-opinnot myös syksyllä. Siten lakkiaisjuhlia voi nykyisin viettää yhtä hyvin joulu- kuin toukokuussa.

Kaikki tahtovat nähdä sen hetken, jolloin tuoreet ylioppilaat painavat valkolakin päähänsä. Koska tilat ovat rajalliset, etusija annetaan ylioppilaiden vanhemmille ja lähisukulaisille. Muut voivat odotella kukitusta pihamaalla.

Ylioppilaan kotiin saa juhlapäivänä periaatteessa pistäytyä ilman erillistä kutsua. Tuttaville ja sukulaisille voi silti postitta kutsun, josta käy ilmi, mihin kellonaikaan (esim. klo 14–18) pöytä on koreana.
Maljakot täyttyvät ruusuista

Talon kaikki kukkamaljakot on syytä ottaa esiin jo ennen vieraiden saapumista. Niille löytyy varmasti käyttöä.

Juhlan luonteeseen kuuluu, että ihmiset tulevat, ojentavat ruusunsa, juovat kahvit ja kiiruhtavat ehkä seuraaville kekkereille. Tarjoilu tapahtuu siis noutopöydästä.

Lakkiaiset ovat leppoisa juhla, mutta ilman puheita ei selvitä tästäkään päivästä. Kun vieraita on koossa sopiva joukko, joko kummi, toinen vanhemmista tai joku sukulaisista muistelee sankarin koulutien alkutaivalta tai muuta merkittävää etappia elämässä. Päätteeksi hän pyytää läsnäolijoita kohottamaan maljan ylioppilaalle."

htt p://kotiliesi.fi/juhlat/juhlatieto/ylioppilasjuhlat-juhlan-kulku

Outoa.

Meillä on uusioperhe, minul on 2 lasta ennestään ja sit yks yhteinen ukkoseni kanssa.
Ei olla naimisissa mut myö ollaan perhe, ja perheenä mennään sukujuhliin. Jos ei se käy, niin sit meilt ei mee kukaa.
Jos ukolta kysyy, monta lasta hänel on, niin vastaus on 3 (vaikka vaan yks biologisesti oma).
Mein suku on onneks mukava, koskaan ei oo mitään tommosta tullu ettei esim. miestä sais mukaan ottaa kun ei oo sukua/myö ei olla naimisissa.
Ukon puolelta yhet isot juhlat ollu ja kutsuttiin mies perheineen, eli miä ja miu muksut mukaan.

Minuu vois tuolla loukata verisesti et vaan miut pyyettäs mut ei miun rakasta avopuolisoa jonka kanssa ollaan perhe kaikkine lapsineen. Vois löytyä soppatarpeet kerralla :whistle:

Kun kyseessä on lakkiaiset, niin kyseessä on sukujuhlat. Sinne on muutenkin menossa koko suku, niin jos ei olla naimissa, eivätkä tyttöystävän/naisystävän lapset ole edes yhteisiä, niin he eivät ole sukua. Sukulaisissa on jo varmasti tarpeeksi porukkaa. En kyllä kehtaisi kysellä kutsusta mitään, vaan anna olla, ja älä mene.

Lakkiaisethan nimenomaan on avoimet ovet -juhla. Eli naapurit ja tutut myös tervetulleita. Totta kai niihin kutsutaan myös veljen puoliso ja tämän lapset, varsinkin jos ollaan niin läheisiä, että uudetvuodet yms. vietetään yhdessä. :O

[QUOTE="pöh";23807921]Lakkiaisethan nimenomaan on avoimet ovet -juhla. Eli naapurit ja tutut myös tervetulleita. Totta kai niihin kutsutaan myös veljen puoliso ja tämän lapset, varsinkin jos ollaan niin läheisiä, että uudetvuodet yms. vietetään yhdessä. :O[/QUOTE]

No niinpä! Omissa lakkiaisissani kävi naapurit ja mummon kaimat, joten tottakai myös sisaruksen puoliso lapsineen on enemmän kuin tervetullut!