Mies sai jonkun hulluus kohtauksen aamulla (vuodatusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jemina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä väitän että jää vähemmän siivoamista kun molemmat on töissä ja lapset hoidossa.
Mutta tosiaan, meillä molemmat osallistuu lastenhoitoon.

Jos päivällä tekee ruokaa, ulkoiluttaa lapsia ja kulkee niiden kanssa vaikkapa kerhoon ja kauppaan, niin ei siinä päivällä kovin paljoa muita kotitöitä ehdi tekemään. Ihanteellisessa tapauksessa (jos ei ole isompia lapsia) voi ehtiä paikkaamaan yövalvomisista tulleita univelkoja lapsen/lasten päiväuniaikaan. Kotitöitä jää yllinkyllin illaksi jaettavaksi molempien vanhempien kesken.

Aivan käsittämätöntä, että kotiäidillä saattaa olla vain puoli tuntia aikaa istahtaa, jos sitäkään koko päivän aikana, kun taas töistä kotiutuva mies vetää lonkkaa sohvalla koko illan tai suuntaa omiin harrastuksiinsa.

Jos päivällä tekee ruokaa, ulkoiluttaa lapsia ja kulkee niiden kanssa vaikkapa kerhoon ja kauppaan, niin ei siinä päivällä kovin paljoa muita kotitöitä ehdi tekemään. Ihanteellisessa tapauksessa (jos ei ole isompia lapsia) voi ehtiä paikkaamaan yövalvomisista tulleita univelkoja lapsen/lasten päiväuniaikaan. Kotitöitä jää yllinkyllin illaksi jaettavaksi molempien vanhempien kesken.

Aivan käsittämätöntä, että kotiäidillä saattaa olla vain puoli tuntia aikaa istahtaa, jos sitäkään koko päivän aikana, kun taas töistä kotiutuva mies vetää lonkkaa sohvalla koko illan tai suuntaa omiin harrastuksiinsa.

Luitko lainaamaasi viestiä lainkaan?

Minä joudun kaikki menoni varmistamaan ja kysymään monta kertaa onko ok. Lisäksi joudun kysymään onko mies toisen lapsen kanssa vai ei, ja kumman otan mukaan, vai molemmat. Omia menoja en voi tuosta noin ilmoittaa, vaan niistä pitää sopia hyvissä ajoin. Mies taas ilmoittaa että: "Minä menen nyt tuonne ja tuonne, moikka". Eikä se ota koskaan lapsia omiin menoihin mukaan.

Kieltämättä tekisi mieli lähteä parinki päiväksi jonnekin, mutta en mä voi yhteisiä lapsia tusta vaan viedä...

[QUOTE="vieras";23722288]No mun mielestä on ihan ymmärrettävää että se joka on kotona, hoitaa kodin työt ja ne lapset pääsääntöisesti. Se toinen käy töissä, mikä on ihan yhtä lailla raskasta, omalla tavallaan. [/QUOTE]

On ihan ymmärrettävää kyllä, mutta ei kai mitään sikaa tarvitse alkaa passaamaan???
Jos ei aikuinen ihminen osaa vaatteita viedä pyykkikoriin ja jättää ne lattiolle sohville yms niin jossakin mättää. Jokainen tekee oman osansa ja vaikka toinen olisikin "vain kotona päivät pitkät" ei se tarkoita sitä että se työssäkäyvä voisi olla kuin elo pellossa, porsastella, räkiä kattoon ja odottaa täyttä passausta. Vaatteiden vienti pyykkiin, astiat keittiöön, omat tavarat paikoilleen, ei se ole vain yhden ihmisen hommaa vaan jokainen hoitaa omansa!

[QUOTE="aap";23722532]

Kieltämättä tekisi mieli lähteä parinki päiväksi jonnekin, mutta en mä voi yhteisiä lapsia tusta vaan viedä...[/QUOTE]

Mikset voi viedä? Jos miestä kerran ei kiinnosta hoitaa lapsiaan, niin tottakai voit lähteä lasten kanssa reissuun.

[QUOTE="ööö";23722395]Vielä semmonen kysymys näille työssäkäyvien isien pääntaputtajille että mites jos olis toisinpäin. Jos nainen kävis töissä ja tulis kotiin, saisko se olla loppuvuorokauden vapaalla ja heitellä vaatteitaan minne sattuu, saisi jättää roskat minne sattuu ja elää kuin pellossa? Mies ottais 24/7 vastuun kodista. Olisiko oikein ja luuletteko ettei miehet sanoisi siihen mitään? ;)[/QUOTE]

No mä käyn töissä, matkoineen 10h päivässä, mies on kotona. Lasta hoidetaan iltaisin aika lailla puoliksi, ehkä mies vähän useammin vaihtaa sen iltavaipankin ja antaa ruokaa. Minä teen viikolla jotain pieniä kotihommia, pesen kaikki pyykit, järjestelen tarvittaessa, täytän ja tyhjään tiskikonetta yms. Viikolla en käy kaupassa, mutta viikonlopuna hoidan isot ostokset sekä laitan kaiken ruoan. Mies imuroi toisinaan viikolla. Jos viikonloppuna pitää siivota, niin se tehdään puoliksi. Mies hoitaa yöheräämiset.

lukemalla vain ap:n viestin niin sitä se kotiäitinä oleminen aika usein on. kotitöiden tekemistä ja lasten hoitoa. Jos äijälläsi on pinna kireellä niin teidän pitää siitä keskustella. Kun itse olin kotona niin minä ne pyykit keräsin lattioilta ja siivosin keittiön... Mutta kun palasin töihin niin molemmat tekevät oman osuutensa. meillä homma toimi niin. Keskustelkaa hyvät ihmiset keskenänne, keskustelkaa!!!!

[QUOTE="aap";23722532]Minä joudun kaikki menoni varmistamaan ja kysymään monta kertaa onko ok. Lisäksi joudun kysymään onko mies toisen lapsen kanssa vai ei, ja kumman otan mukaan, vai molemmat. Omia menoja en voi tuosta noin ilmoittaa, vaan niistä pitää sopia hyvissä ajoin. Mies taas ilmoittaa että: "Minä menen nyt tuonne ja tuonne, moikka". Eikä se ota koskaan lapsia omiin menoihin mukaan.

Kieltämättä tekisi mieli lähteä parinki päiväksi jonnekin, mutta en mä voi yhteisiä lapsia tusta vaan viedä...[/QUOTE]

Kieltääkö mies sitten, ettei voi hoitaa lapsia sen aikaa vai missä on ongelma? Ja mikset voi lähteä pariksi päiväksi jonnekin lasten kanssa? Tarviiko sitä riidoissa lähteä, lähde hyvällä mielellä rentoutumaan vaikka vanhempiesi luokse lapsien kera... Jos sua haittaa ottaa lapsia menoihisi mukaan, niin älä edes ehdota sellaista....

Kaikista rasittavinta voi olla se, että toinen on marttyyrirengas päänpäällä, "ettei voi lähteä mihinkään ilman lapsia"-tyyliin, mutta ei edes kysy toiselta senkummemmin voiko toinen katsoa lapsia sen aikaa, kun menee jonnekin. Ja sit mököttää jo valmiiksi, ettei pääse mihinkään ja marmattaa siitä toiselle. Lähteminen jonnekin pitää tulla itsestä ja jokaisella pitää olla senverran kanttia, että sanoo asiat suoraan toiselle. Ei tähän tyyliin: Nainen: "Menetkö tänään lenkille" Mies: "No en mää tiiä, voisin ehkä mennäkin ruuan jälkeen" Nainen miettii itsekseen: hö, taaskaan en voi lähteä ilman lapsia minnekaan harrastaan ku tuo ukko vain...

Kuulostaa siltä, että olet kolmen lapsen yksinhuoltaja. Pärjäisit varmasti paremmin, ainakin henkisesti, kahden lapsen yksinhuoltajana.

Samaa mieltä, itse en kyllä kestäisi päivääkään tuollaista miestä. Ei se mies varmaan töissä ole kun sen normaalin 8 tuntia, joten kyllä hänenkin vastuullaan on kodista ja lapsista huolehtiminen iltaisin ja viikonloppuisin.

[QUOTE="vieras";23722288]No mun mielestä on ihan ymmärrettävää että se joka on kotona, hoitaa kodin työt ja ne lapset pääsääntöisesti. .[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole koskaan ymmärrettävää, että aikuisen ihmisen jäljiltä pitää kerätä likaisia sukkia lattialta tai tämän roskia roskiksen vierestä.

Mies töissä 5,5-6,5tuntia/päivä ja työmatkat yhteensä kestää 15min. Myönnän että olen monesti sanonut tosta vaatteiden ripottelusta, mutta se on niin raivostuttavaa kompastella niihin aamusta iltaan! Mulle riittää jo se että lapsien jälkiä pitää siivota koko päivä, niin en enää jaksaisi miehen jälkiä siivota koko ajan. Ainoat kotityöt mitä mies tekee on roskienvienti ja joskus tiskikoneen täyttö.

Voihan tsiisus sentään.. Jos ap olet aikuinen tasavertainen ihminen miksi pyytelet ja anelet miestäsi tekemään? Jos sinulla on omia menoja mene, ilmoita miehelle että millon lähdet ja millon tulet eikait se ole sen kummempaa . Et ikävä kyllä ole korvaamaton kuten ei kukaan muukaan meistä kyllä ne siellä kodin saa pystyssä pidettyä keskenäänkin.
Muista että koti on myös miehesi ja jos häntä ei sukkapari lattialla haittaa yritä sinäkin vähän relata. Se onnellisuuskun ei tule minuutilleen olevasta ruoka-ajasta ja tiptop siististä kodista vaan kaikkien viihtyvyydestä.
Toista ei voi muuttaa mutta entä jos yrittäisitte kumpikin ymmärtää toistenne väsymystä ja tulla puolitiehen vastaan?

Yhteistyössä