Mies säästelee lomiaan ja rahojaan poikien reissuihin

  • Viestiketjun aloittaja Vaimoihminen
  • Ensimmäinen viesti
dddd
Kuule, jos se mies on kotona, se tekee jo täyttä työpäivää siinä lasta ja ehkä välillä vähän kotiakin hoitaessaan. Tosin, jos mies on kotona, kuuluu kodinhoito ehdottomasti naiselle. Ei se mies yksin ehdi ja jaksa kaikkea tehdä :mad:
Näinhän se menee. Mies kykenee päivän aikana juuri ja juuri lämmittämään lapsille vaimon valmiiksi tekemät ruoat ja siitäkin natisee, kun on niin raskasta se lasten kanssa oleminen. Vaimon kontolle jäävät työpäivän päälle vielä kaikki kotityöt. Ei miehet kykene samaan, kuin naiset, kyllä se on jo nähty.
 
dddd
On naisen velvollisuus olla kotona hoitamassa lapsia kun ne on pieniä. Miehen velvollisuus taas on katsoa, että akka hommaa koko perheelle ruuat ja kakaroille vaatteet kotihoidontuestaan ja osallistuu myös laskujen maksamiseen. Mies saa nauttia palkastaan kuten itse haluaa, vaikka sitten lähtemällä äijäporukalla lomalle etelään muutamaksi viikoksi. Akkahan ei joka tapauksessa edes pääsisi mukaan, koska jonkun ne kakarat on hoidettava ja siksi toiseksi, eihän sillä olisi rahaakaan :)
:)
 
vieras*
Näinhän se menee. Mies kykenee päivän aikana juuri ja juuri lämmittämään lapsille vaimon valmiiksi tekemät ruoat ja siitäkin natisee, kun on niin raskasta se lasten kanssa oleminen. Vaimon kontolle jäävät työpäivän päälle vielä kaikki kotityöt. Ei miehet kykene samaan, kuin naiset, kyllä se on jo nähty.
Kannattaa valita sellainen mies, joka kykenee, heitäkin on.
Meillä mies oli kotona 6 kk vuorotteluvapaalla lapsen kanssa ja teki yllätys, yllätys ihan itse päivän ruoat, kun tulin töistä oli lämmin ruoka odottamassa. Ja eikä rutissut yhtään...
 
"M33"
Onko misandria muuten sallittua tällä palstalla? Leimaava puhe miehistä tuntuu menevän moderaattoreilta läpi aika helposti. Tuohon voi vaihtaa tilalle vaikka "afrikkalainen" ja miettiä, mitän fiksusta puhetavasta onkaan kysymys.
 
Vierasmiess
[QUOTE="M33";30142569]Onko misandria muuten sallittua tällä palstalla? Leimaava puhe miehistä tuntuu menevän moderaattoreilta läpi aika helposti. Tuohon voi vaihtaa tilalle vaikka "afrikkalainen" ja miettiä, mitän fiksusta puhetavasta onkaan kysymys.[/QUOTE]

Aivan. Hyvin harvat täällä ymmärtävät, että mieskin kykenee. Suurimmalla osalla on peruslähtökohta sellainen, että "mies ei voi mennä lomalleen koska minäkään en voi mennä koska ei mies kumminkaan selviäisi lapsen/lasten kanssa. Olen minä nainen joten osaan kaikki paremmin joten kotona on oltava ja siksi miehenkin pitää olla koska muuten suhde on epätasa-arvoinen."

Näin.

Minun vaimoni saa lähteä rentouttavalle omalle lomalle jos haluaa koska selviydyn yksinkin. Siksi en itse kysele liiemmin vaan menen koska meillä saa muutkin mennä. Emme ole vajaamielisiä tai muuten vammaisia jotka eivät selviydy hetkeä ilman kumppania.
 
vieras*
[QUOTE="M33";30142569]Onko misandria muuten sallittua tällä palstalla? Leimaava puhe miehistä tuntuu menevän moderaattoreilta läpi aika helposti. Tuohon voi vaihtaa tilalle vaikka "afrikkalainen" ja miettiä, mitän fiksusta puhetavasta onkaan kysymys.[/QUOTE]

Mikä muuten kiehtoo sinua Kaksplus palstalla?
 
vieras*
Aivan. Hyvin harvat täällä ymmärtävät, että mieskin kykenee. Suurimmalla osalla on peruslähtökohta sellainen, että "mies ei voi mennä lomalleen koska minäkään en voi mennä koska ei mies kumminkaan selviäisi lapsen/lasten kanssa. Olen minä nainen joten osaan kaikki paremmin joten kotona on oltava ja siksi miehenkin pitää olla koska muuten suhde on epätasa-arvoinen."

Näin.

Minun vaimoni saa lähteä rentouttavalle omalle lomalle jos haluaa koska selviydyn yksinkin. Siksi en itse kysele liiemmin vaan menen koska meillä saa muutkin mennä. Emme ole vajaamielisiä tai muuten vammaisia jotka eivät selviydy hetkeä ilman kumppania.
Teillä on ilmeisesti vaimosi kanssa enemmän lomapäiviä käytössä kuin normaalityöaikaa tekevällä. Tai sitten joku muu hoitaa lapsenne, kun toinen on töissä ja toinen lomamatkalla.
 
Vierasmiess
Teillä on ilmeisesti vaimosi kanssa enemmän lomapäiviä käytössä kuin normaalityöaikaa tekevällä. Tai sitten joku muu hoitaa lapsenne, kun toinen on töissä ja toinen lomamatkalla.
Niin, esim vuorotyölaisilla saattaa olla vapaat erilailla kuin muilla. Tai lomia eri aikaan, lisäksi lapsilla on hoitopaikka ja myös jokaisella on jonkinlaisia sukulaisia. Vaihtoehtoja on aika monia, pl. palstamammat joille kaikki on mahdotonta.
 
vieras*
Niin, esim vuorotyölaisilla saattaa olla vapaat erilailla kuin muilla. Tai lomia eri aikaan, lisäksi lapsilla on hoitopaikka ja myös jokaisella on jonkinlaisia sukulaisia. Vaihtoehtoja on aika monia, pl. palstamammat joille kaikki on mahdotonta.
Sinulla on käsitys vain teidän perheen tämänhetekisestä tilanteesta eli lapset ovat hoidossa. Koululaisten lomat ovatkin sitten jo paljon pidempiä.

Itse olemme muuttaneet usein, ensin opiskelun ja lopulta töiden perässä, sululaiset asuvat 300-500 km päässä ja heillä on omat työnsä ja lomansa suunniteltavina. Isovanhemmat ovat sen kuntoisia, etteivät lapsia voi päävastuulklisesti huoltaa viikkoja.

Näyttää sinullekin olevan mahdotonta ymmärtää, että eri perheissä on erilaisia tilanteita kuin teillä.
 
joopa taas joo
No ei varmaan lomailekaan, mutta mitä luulet kuinka moni haluaisi? Suurin osa on tossukoita joiden eukot on täysin älyttömällä tavalla ehdottomia ja elämää rajoittavia.
Olen taipuvainen ajattelemaan, että sinä olet justiin se mun miehen kaveri, joka aina vonkuu mun miestä mukaan ties minne reissuille, ja sitte kuvittelee että minä kiellän... kun oikeasti on kyse siitä että olet mieheni mielestä nii vajakki tyyppi ettei sun kanssa jaksa lähtee minnekään.
 
No ei varmaan lomailekaan, mutta mitä luulet kuinka moni haluaisi? Suurin osa on tossukoita joiden eukot on täysin älyttömällä tavalla ehdottomia ja elämää rajoittavia.
Tähän on kyllä pakko sanoa, että mun mies ei ainakaa kestä kavereitaan iltaa enenpää kerralla.

Enkä mäkään jaksais viikkoa olla jossai kaverin kanssa, helpompi olla sen kumppanin kanssa joka tuntee toisen tavat.
 
Viimeksi muokattu:
Vierass
Mulle se periaatteessa kävisi, että mies lähtisi joskus reissuun ilman mua ja lapsia (käytännössä tällä hetkellä ei ole varaa). Mutta mies ei halua lähteä. Pelkää, että sitten minäkin haluaisin samaa ja sehän ei mitenkään sopisi, että minä menisin. On mustasukkainen, vaikka en ole ikinä antanut siihen aihetta.
 
No ei varmaan lomailekaan, mutta mitä luulet kuinka moni haluaisi? Suurin osa on tossukoita joiden eukot on täysin älyttömällä tavalla ehdottomia ja elämää rajoittavia.
Varmaan haluaisikin, ja niin haluaisi varmaan 85% Suomen äideistäkin. Ei ehkä niinkään siksi, että olisi joku itseisarvo lomailla nimenomaan ilman perhettä, vaan siksi, että yleensä on kiva matkustella ja aikuisseurueessa voi tehdä vähän eri asioita kuin jos matkustaa perheen kanssa. Mutta näistä matkustushaluisista joillain ei ole varaa matkustaa ollenkaan, edes perheen kanssa. Joillain on sen verran varaa, että täytyy valita, matkustaako perheen kanssa vai itsekseen. Joillain sitten olisi varaa useampiin matkoihin, mutta ei riittävästi aikaa kaikkeen - heidänkin pitää valita. Joillain on riittävästi varaa ja on mahdollista järjestää matkoja niin perheen kanssa kuin itsekseen, ja he voivat sen toteuttaa.

Luulen myös, että läjes 100% suomalaisista äideistä ja isistä toivoisi loma-aikansa olevan pitempi. Valitettavasti tämäkään toive ei ihan niin vaan toteudu. Elämä asettaa rajoituksia, ja onhan se harmi. Jos olisi enemmän lomaa, enemmän aikaa, enemmän rahaa, jne. niin varmaan ihmiset noin yleisesti ottaen matkustelisivat paljon enemmän - niin perheen kuin muidenkin kanssa. Suurimmalla osalla menee kuitenkin lähes koko vuosi töissä ja lomaa on vain se tietty määrä - ja joskus sitäkin vähemmän, jos on esim. vaihtanut työpaikkaa eikä lomaa ole ehtinyt kertyä. Joillain pätkätyöläisillä ei välttämättä ole varsinaista lomaa ollenkaan.

Summa summarum: rajoitukset rajattomaan matkusteluun asettaa yleensä jokin muu kuin puoliso.
 
Niin, esim vuorotyölaisilla saattaa olla vapaat erilailla kuin muilla. Tai lomia eri aikaan, lisäksi lapsilla on hoitopaikka ja myös jokaisella on jonkinlaisia sukulaisia. Vaihtoehtoja on aika monia, pl. palstamammat joille kaikki on mahdotonta.
Voi kun asiat olisivat noin yksinkertaisia. Ei niitä sukulaisiakaan voi aina pyytää/velvoittaa lastenvahdiksi päiväkausiksi, ja kesäaikaan kaikki tuntemani vanhemmat mieluummin minimoivat lapsen päivähoidon päiväkodissa, koska usein kesäisin päiväkoteja yhdistetään, oma päiväkoti voi olla suljettuna ja varahoito on aina uusi paikka, tutut hoitajat voivat olla poissa, jne. Joten yleensä kesäisin yritetään pikemminkin maksimoida lasten lomat eikä aikuisten omat vapaat.

Mikään ei toki tähän velvoita, vaan kesäsuunnitelmat voi tehdä aikuislähtöisemminkin, mutta jokainen perhe päättää sen itse. Tuo lastenhoito ei kuitenkaan toimi samalla lailla kuin joku kukkien kastelu lomamatkan aikana - jälkimmäiseen voi pyytää kenet tahansa naapurin, ja homma hoituu kohtalaisen vaivattomasti. Lastenhoidossa on otettava huomioon vähän enemmän asioita ja sen järjestäminen tuottaa ihmisille päänvaivaa muulloinkin kuin kesäaikana.
 
"random"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30142840:
Tuo lastenhoito ei kuitenkaan toimi samalla lailla kuin joku kukkien kastelu lomamatkan aikana - jälkimmäiseen voi pyytää kenet tahansa naapurin, ja homma hoituu kohtalaisen vaivattomasti. Lastenhoidossa on otettava huomioon vähän enemmän asioita ja sen järjestäminen tuottaa ihmisille päänvaivaa muulloinkin kuin kesäaikana.
Tämä on se asia, jota nuo lapsettomat miehet eivät mitenkään kykene käsittämään. Siksi tämä heidän kanssaan aiheesta vääntäminen on koko lailla turhaa: on näköjään mahdoton ymmärtää asioita, joihin ei ole minkäänlaista kosketuspintaa (eikä todenäköisesti edes kiinnostusta).
 
"jjjj"
[QUOTE="random";30144393]Tämä on se asia, jota nuo lapsettomat miehet eivät mitenkään kykene käsittämään. Siksi tämä heidän kanssaan aiheesta vääntäminen on koko lailla turhaa: on näköjään mahdoton ymmärtää asioita, joihin ei ole minkäänlaista kosketuspintaa (eikä todenäköisesti edes kiinnostusta).[/QUOTE]

AAMEN.
 
Ennen omaa lasta mäki olin sitä mieltä, että ainahan lapsen voi vaan heittää hoitoon. :LOL: olipas ne naiivi ajatus, noihan on ihmisiä joilla on hyvin voimakas tarve olla vanhempien kanssa ja ei niitä noin vaa heitetä sukulaisten luokse asumaan.

Lähemmäs teini-ikää olevan kanssa on tietty ihan eri meininki.
 

Yhteistyössä