Mies saa oloni arvottomaksi!;(

  • Viestiketjun aloittaja vaimo-29
  • Ensimmäinen viesti
Hope
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja aarg:
Ei nää akat osaa toitottaa kun viisaita jälkineuvojaan ja omia typeriä ideoitaan
eiköhän täältä meidän typeriä ideoita vähän kaivattu, miksi muuten olis koko aloitus laitettu? Pistä vaan akka ideas tiskiin kun ne on ilmeisesti paljon paremmat?
Ei AP taida meidän "typeriä ideoita" kaivata, vaan miehensä "julmuuden" ankaraa tuomitsemista ja tsemppausta kotona pysymiseen siihen asti että kuopuskin on kolme. Mutta mitäs sitten?
 
Sagwa harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Pointti olikin se, että jos se EI ole mahdollista (kotonaolo). Yhteisiä päätöksi edelleen, ei vain toisen päätettävissä kun koskettavat koko perhettä.
Hankalaa tossa on vaan se, että jos näkemykset ovat päinvastaiset, niin kumman näkemys on silloin se oikeampi? Kannattaa todella laskea sekin, että ilman koulutusta ei mitään ihmeellisesti palkattua työtä saa, siitä kun vähentää hoitomaksut ja työhön kulkemisen ja työapaikkaruokailun kustannukset, paljonko se parantaa perheen taloudellista tilannetta.

Lisäksi se tuo toiselle lisää työtä, ei kai voida olettaa, että kun lapsia kotona hoitanut henkilö menee töihin, hän vastaa lasten hoidosta yksin edellleen töiden jälkeen. Samoin kotitöiden uudelleenjako tulee eteen.
"Hankalaa tossa on vaan se, että jos näkemykset ovat päinvastaiset, niin kumman näkemys on silloin se oikeampi? "

Eikö se ap:n tilanteessa ollut aika selvä, että on rahapulaa. Eikö se silloin ole yhteinen näkemys, että "jottai tarttis tehrä". Joko säästää menoissa kunnolla tai hankkia lisätuloja.

Selvittäkää nyt ihan tarkkaan kunnassanne esim nuo hoitomaksujutut. Pienituloinen viisihenkinen perhe ei välttämättä joudu niitä paljoakaan maksamaan.
Rahapulaa on niin monenlaista. Toiselle se on sitä, ettei voi tehdä ihan kaikkea mitä just nyt haluaa ja ostaa sitä mitä sattuu tekemään mieli. Ja kuten ap kertoi, että palkkapäivän jälkeen menoja ei laskeskella.

Onko se nyt sun mielestä sitä, että rahat ei riitä vai sitä, että suunnitella voisi vähän sitä rahankäyttöä?

Jottain tars tehrä mutta MUN mielestä ap:n kannattaisi opiskella itselleen ammatti.
 
ap
En tarvi oikeestaan mitään ideoita tai jne.Kunhan vain purjauduin tämän aamun tunnelmista..Kyllä minä uskon,että tämä tästä kirkastuu,kunhan sinnikkäästi haen oppisopimuspaikkaa/työtä,kotiäitiys on viety loppuun minun osaltani,näin tunnen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olethan ap jutellut miehesi kanssa siitä, miten kotityöt ja lastenhoito järjestetään sen jälkeen kun sinä menet työelämään? Mies suostuu hoitamaan lapsia oman työpäivänsä jälkeen, hoitaa kotia silloin kun sinä olet töissä?
Tätä jäisinkin mielenkiinnolla seuraamaan,että miten kotihommat täällä järjestyisi..Miehellä on vapaapäiviä joskus viikollakin,koska on epäsäännöllistä vuoroa.Silloinkin minä hoidan kotihommat,kakkapyllyt,päiväjärjestyksen ym.Miehellä on siis VAPAAPÄIVÄ,minulla ei koskaan..Mutta tämähän on vain elämää.
Mies kyllä sanoilee,että sitten kun minä olen töissä niin hanellä on vapaapäivinä aikaa hoitaa kotia..Voipi olla että totuus työn määrästä lyö sitten silmille..
 
tiedän paikan harmahan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tarvi oikeestaan mitään ideoita tai jne.Kunhan vain purjauduin tämän aamun tunnelmista..Kyllä minä uskon,että tämä tästä kirkastuu,kunhan sinnikkäästi haen oppisopimuspaikkaa/työtä,kotiäitiys on viety loppuun minun osaltani,näin tunnen.
Hei,

Hauan tässä vaiheessa yrittää jotain minäkin (ehkä miehen näkökulmaa).
Olen lukenut kaikki tämän ketjun kirjoituksesi. ja saanut sinusta erittäin myönteisen kuvan!

Olen istunut työhaastatteluissa seillä pöydän toisella puolella arvoimassa tarjokkaita, ja kaiken kokemani (ja tämän ketjun kommenttiesi) perusteella valitsisin sinut.

Voit kuule uskoa, että haluasin kirjoittaa pitkästikin ja oikein osoittaa ja kirjoittaa yksityiskohtaisesti mistä kaikeista sinua ihailen, ja miten käsitykseni sinusta perustelisin, mutta nyt minulla ei ole enää tänne kirjoitteluun paljoa aikaa, mutta nimenomaan haluan toivottaa sinulle paljon hyvää!

Haluan toivottaa sinut tervetulleeksi työelämään. Haluan toivottaa sinulle menestystä työelämässä ja kaiken näkemäni perusteella väittäsin että tuletkin menestymään.

Toivon todella, että pääset / löydät / onnistut valitsemaan hyvän työpaikan ja työyhteisön. Niin paljon näet kuitenkin on paskoja työnantajia, pomoja ja työkavereita. Sinussa aistin kuitenkin niin paljon positiivisuutta ja uskoa itseesi ja tulevaisuuteesi, että juuri siinä haluaisin ehdottomasti voivani sinua edelleen rohkaista ja kannustaa.

Miehesi on siis masentunut ja kuvaamasi käytös on siis reagointia siinä tilanteessa. Itsessänikin tunnistan vastaavanalaiseen heikkouden. Sinussa sen sijaan tunnistan rakastettavaa vahvuutta ja hyvää asennetta. Toivon myös että pian vielä miehesikin osaa/tajuaa arvostaa sinua, tai oikeastihan kysehän on siitä, että osaa vain sen myös sinulle hyvin osoittaa.

Oppisopimus on hyvä systeemi (ei kyllä heti/nopeasti rahatilanteitenne pelasta), kunhan osuu kohdalle hyvät (koulutuksen)toteuttajat . Aika paljon tuuripeliä siis siinäkin, mutta sinun osaltasi ikäänkuin työnantajan näkökulmasta olen kuitenki vakuuttunut onnistumisesta; sen suhteen ei hyvään tuuriin tarvitsisi turvautua, kun kerran motivatio ja monet muut esille tulevat seikat indikoivat mitä parhainta asennetta.

Saan kai silti Sinulle paljon onneakain toivottaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
^^ Aloittajahan sanoi että mies EI lämpene ero-ajatukselle...

Sitä mietin että minkätakia niitä lapsia täytyy tehdä niin monta pienellä välillä ja olla kotona kokoajan?? Miks ei voi olla vaikka muutama vuosi vähintään ero lapsien iällä ja olla töissä välillä,sais säästöön rahaa ja korotusta äitiyspäivärahaan ja vanhempainrahaan? Meillä on nyt 7kk tyttö ja mä menen syyskuussa töihin ihan sen takia että saadaan enempi rahaa ja ei tulis mieleenkään yrittää toista lasta pariin vuoteen just rahan takia,nyt aion säästää rahaa,jotta sitten parin vuoden päästä jos toinen tulee niin ei tarvi kituuttaa niin paljoo. Kyllä mäkin kakkosen haluisin nyt jo mutta joku järki siinäkin touhussa pitäis olla.
Mä oon ihan samaa mieltä!!!! itse meen kans töihin et ei tarvii sit nii kauheesti kärvistellä. Tietty kotiäitiys on mitä arvokkainta työtä mut, kyllä päiväkodeissaki ihan täys päisiä lapsia kasvaa.. Oon ajatellu tehä kompromissin ja teen osa-aikaisesti työtä. En mä tiedä onko se sit kenenkään etu et on rahat kokoajan tiukalla ja pinna kireellä.. Kyllä ne lapsetki sen vaistoaa.
mut törkeetä on jos ei mies osaa yhtään arvostaa sitä työtä mitä kotona teet. eihän kaikkee voi kuitenkaan rahassa mitata..
kyllähän sä tietty oot hyvän tovin ehtiny siinä kotona oleen, ja varmaan on ollu ihan oma valinta.. Meillä melko hyvät tulot molemmilla ja ei olis kyl varaa olla 6 vuotta kotona...
En haluu masentaa.. mut ei varmaan oo helppoa löytää töitä ilman koulutusta ja työkokemusta!! just oppisopimus vois olla kiva.
Kyllähän Joskus onnistuu pääsemään töihin ihan sillä et on "hyvä tyyppi" mut ei sillä pitkälle pötkitä.


Mutta onnea työnhakuun!!! kyllä se jostain tärppää varmasti!! :hug:
 
vieras
Kyllä iltasiivoushommia saa melkein kuka vaan, jos vaan viitsii työtä tehdä! Mutta se kannattaa laskea, että kannattaako sun edes mennä iltatöihin, paljoko saa tienata ku hoitaa lapsia kotona yms..
 

Yhteistyössä