Mies risteilylle. Olenkohan nipottaja?

Laitoin tän mun viestin parisuhdepuolelle, mutta olenhan odottaja ;), niin ajattelin laittaa tännekin.

Kyselen tyhmiä, mutta tää asia on saanut mut kiehumaan. Mies on lähössä ruotsin risteilylle uutena vuotena, sillä kaverilla on 35-vuotis-synttärit. Olemme riidelleet siitä, lähteekö koko meidän perhe (minä+5-vuotias tyttö mukaan vai hän yksin).

Nyt sitten hän on näköjään lähdössä yksin, sillä eilen mies suuttui todella paljon kun kyselin, miksei me voida tulla mukaan?
Tavallaan ymmärrän, miksei mies halua meitä mukaan, bailaamisen esteenä on tietenkin meidän pieni tyttö + vielä se, että olen silloin raskaana 7:llä kuulla. Ehkä mies pelkää, että ei voi sitten hillua kavereidensa kanssa? Tulishan se hirveen kalliiksikin meiltä kaikilta, kun siellä pitäisi syödäkin yms.

En epäile miestä pettämisistä yms. sillä hän on todella luotettava, mutta paha mieli on kun hän ei edes pyytänyt meitä mukaan. Ehkä ne on nää hormonit, en tiedä... . Harmittaa sekin, että ei olla yhdessä uutena vuotena, mun mielestä silloin perheen pitäisi olla yhdessä.

Tiedän, että kyselen lapsellisia? Mies pitää minua omituisena, kun kokoajan epäilen häntä kaikesta ja hän ei saisi yksin mennä mihinkään.
 
harmittaako sua olla lapsen kanssa yksin se aika? aattelin että voisitko pyytää jotain kaveria tai sukulaista teille kylään?

meillä kyllä saisi mies lähteä risteilylle yksinään jos haluaisi. tosin se tekee niin pitkiä iltavuoroja muutenkin töissään että oon aikalailla tottunut hoitamaan taloutta yksin.
 
Kyllähän me lapsen kanssa pärjätään. Varmaankin sitten mentäisiin mun kavereiden luokse. No eihän se haittaa, että mä en voi mennä yksin, enhän mä vois mitään juodakaan :kieh:.

Harmittaa vaan se, että on juhlapyhä ja koska mä tiedän jo etukäteen, että me tullaan riitelemään tästä vielä. Lisäksi tiedän, että mä kokoajan sitten ajattelen mitä se siellä tekee yms. Minkäs itelleni voin... :|.

Mies ei ehkä myös halua, että tyttö näkee sitä örveltämistä, sillä tiedän, että mies ei siellä kuivin suin istu, vaikka oltaisiinkin mukana. Ja sillä tavallahan siinä kävisi, että mä joutuisin kuitenkin menemään nukkumaankin viimeistään kahdeltatoista tytön kanssa, eli huolehtisin hytissäkin.

Ehkä olen kateellinen myös miehen kaverille. Tuntuu, että hän joskus arvostaa kaveriaan enemmän kuin minua. Tuntuu, että olisivat paita ja peppu; mies ei pysty kieltäytymään mistään ko.kaverin ehdotuksesta.
 
Ymmärrän hyvin että pahoitit mielesi, etkä mielestäni ole tiukkapipo ollenkaan ! Käykö miehesi muuten paljon baarissa/ulkona kavereiden kanssa ? Onko risteilylle lähdössä muun kaveriporukan perheitä mukaan ? Jos ovat pelkästään poikaporukalla lähdössä niin anna mennä vaan ja toivota hauskaa reissua.. Joskus miehet vaan tarvitsee hetkellisen illusion siitä että ovat ns Camel boots-miehiä jotka kulkee omia polkujaan. :LOL:

 
Olen vähän samoilla linjoilla sun kanssa, KettuRepussa. Me käydään miehen kanssa molemmat aika paljon omilla reissuilla kavereiden kanssa, sukulaisten luona jne. ja sen jälkeen tuntuu aina rakkaammalta tulla kotiinkin. Tosin täytyy sanoa, että tänä viikonloppuna on hermot mennyt, kun viimeiseen kolmeen viikkoon ei olla nähty kuin viikon verran, ja silloinkin yleensä vasta iltamyöhällä. Ihmeesti nämä raskausajan hormonit vaikuttavat, kun en ole ennen ollut mikään kyljessä nyhjääjä, mutta nyt sitten harmittaa.

Helmi34, voisitko yrittää selittää miehellesi oman tilanteesi ja sen, miltä susta tuntuu, riitelyn sijaan? Meillä ainakin keskustelu auttaa, kun mies vain ei monesti näytä tulevan ajatelleeksi näitä asioita niin monelta kannalta. Sitten kun oman näkemyksen on saanut selitettyä, niin toinenkin on paljon vastaanottavampi, kun ymmärtää, ettei kyseessä ole vain se, että haluat laittaa sille palloa jalkaan.
 
toi on muuten totta että jos asiaa ainakin yrittää selittää rauhallisesti niin se pointti voi mennä paremmin perille kuin riitely. joten yritä selittää miltä susta tuntuu. itteäni ei ainakaan kauheasti kiinnostaisi lähteä katsomaan muiden ryyppäämistä ja huolehtia samalla esikoisesta ja kyllä miehen se pitää ymmärtää. mutta kuten KettuRepussa sanoi, joskus miehet (ja miksei naisetkin) tarttee hetken omaa aikaa vaikka se yleensä meneekin örvellyksen puolelle.
ja meillä varmaan sovittaisiin sitten niin että mä saan kanssa lähteä vähän "lomalle" jonain toisena viikonloppuna tvs, vaikkapa kaverin luo kylään yksin, elokuviin ja syömään ystävän kanssa, kylpylään jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi34:
Laitoin tän mun viestin parisuhdepuolelle, mutta olenhan odottaja ;), niin ajattelin laittaa tännekin.

Kyselen tyhmiä, mutta tää asia on saanut mut kiehumaan. Mies on lähössä ruotsin risteilylle uutena vuotena, sillä kaverilla on 35-vuotis-synttärit. Olemme riidelleet siitä, lähteekö koko meidän perhe (minä+5-vuotias tyttö mukaan vai hän yksin).

Nyt sitten hän on näköjään lähdössä yksin, sillä eilen mies suuttui todella paljon kun kyselin, miksei me voida tulla mukaan? Tavallaan ymmärrän, miksei mies halua meitä mukaan, bailaamisen esteenä on tietenkin meidän pieni tyttö + vielä se, että olen silloin raskaana 7:llä kuulla. Ehkä mies pelkää, että ei voi sitten hillua kavereidensa kanssa? Tulishan se hirveen kalliiksikin meiltä kaikilta, kun siellä pitäisi syödäkin yms.

En epäile miestä pettämisistä yms. sillä hän on todella luotettava, mutta paha mieli on kun hän ei edes pyytänyt meitä mukaan. Ehkä ne on nää hormonit, en tiedä... . Harmittaa sekin, että ei olla yhdessä uutena vuotena, mun mielestä silloin perheen pitäisi olla yhdessä.

Tiedän, että kyselen lapsellisia? Mies pitää minua omituisena, kun kokoajan epäilen häntä kaikesta ja hän ei saisi yksin mennä mihinkään.
Pakko vastata suoraan kun kerta haluat tietää että kyllä sä mun mielestä vähä nipo olet. Äläkä ota pahalla, mä vaan rehellisesti olen sitä mieltä ett nipoilun puolelle menee.
Mä ainaki suuttuisin jos mies edes alkais tosissaan ehdottaan et tulis pojan kanssa mukaan mun tyttöjen risteilylle (jollaisella toki en ole ollut mut voisin joskus mennäkin), eli ihan täysin ymmärrän et miehes suuttui kun ees ehdotat että tulette mukaan. Hei halooo, miesten uuden vuoden risteily! EI se ole lapselle hyvä paikka ja kyllä se juhlimista häiritsee jos jonkun raskaana oleva vaimo lapsen kanssa roikkuu mukana.

Toki en tiä et miten paljo miehes normaalisti käy viihteellä ja onko syytä epäillä jostain kun sanoit että mies pitää omituisena kun koko ajan epäilet.... Mut näillä tiedoilla mitä annoit ekassa viestissäs nii nipolta kuulostaa.. Toki raskausaikana on herkempi ku ennen ja senki takia voi välillä vähä heittää yli noi omat jutut, mut siihen auttaa ku ajattelee tilanteen toisin päin ja niin et toinen ei olis raskaana..
B)
 
me6
Moi!

Mä en lähtisi pienten enkä isompienkaan lasten kanssa (meillä lapset 14,13, 7 ja 6) Uutena vuotena risteilylle! Silloin laivat ei todellakaan ole lasten paikka. Enkä kyllä lähtisi tämän oman möhömahanikaan kanssa risteilemään ja katsomaan kun muut kännää...

Minustakin olet pikkuisen nipo, sillä hauskinta laivalla on nimenomaan kaveriporukassa ilman puolisoja. Eipähän tule riitoja pariskuntien kesken ja pilaa tunnelmaa...

Me käydään kumpikin kerran-kaksi vuodessa kaveriporukalla risteilemässä ja kummankin mielestä ne on nimenomaan A-luokan jopa LUXUS-reissuja kun eo tarvitsee välittää ja huolehtia kuin itsestään.

Uuden vuoden merkitys ainakin itselläni on täysin vähentynyt vaikka onkin virallinen juhla. Nuorena se tarkoitti armotonta bailaamista, mutta nyt lasten kanssa rakettien ampumista, nakkeja ja lihapullia! :LOL:
 
Et ole niuho minusta. Mulla on sellainen näkemys ollut aina, että aikuinen ihminen ei menoihinsa lupia tarvitse ja meillä esim ok jos jää kavereitten kanssa kaljoille tai lähtee risteilylle kunhan vaan tietää ettei siitä koidu puoliskolle harmeja eli esim. lastenhoidosta sovitaan ja homma toimii molempiin suuntiin. Kiinnostaisi tietää, olisiko miehesi valmis samaan esim ensi uutena vuotena, siis niin, että sinä lähdet risteilemään ja hän jää lasten kanssa kotiin?

Juhlapyhät on minustakin sellainen asia, jolloin perheen erossa oleminen pitäisi olla poikkeuksellinen tapaus. Meillä niin menee väkisinkin miehen työn takia, mutta joskus on kyllä ollut yksinäisiä juhlia kun en ole sitten jaksanut minnekään kavereillekaan mennä. Sulla vielä tilanne tuollainen, että olet raskaana eli rajoittaa paljon sinun menojasi. Mun näkökulmastani ei siinä kyllä miehesi paljoa asiaa ajattele sun kannaltasi.
 
No minä kuulun varmaan sitten siihen nipo-ryhmään itsekin,mutta en hyväksyisi,että mieheni lähtisi laivalle eikä varsinkaan uutena-vuotena :D Minusta siinä ei ole mieltä,että toinen pääsee pitämään hauskaa ja toinen jää kotiin. Me ei olla oltu ukon kanssa kertaakaan yhdessä laivalla (eikä erikseenkään ) joten jos toinen olisikin lähdössä risteilylle niin en kyllä tykkäisi.

Itsekin olen raskaana joten en tykkäisi miehen riennoista senkään vertaa. Lapsi on yhdessä päätetty hankkia niin miksi silti toisen osapuolen pitää päästä rentoutumaan? Sitten tulee kaiken maailman varpajaiset vaikka minusta nekin kuuluisivat sen synnyttävän osapuolen saada jollain lailla viettää. No joo,tämä oli mun mielipide ja näin meillä =)
 
No yksi nipottaja tääläkin. :) En tykkäisi, että mies lähtisi uutena vuotena risteilemään. Mutta ärsyttävää on myös käskeä toista olemaan kotona, jos se ei itse halua. Vaikea juttu. Joskus on kyllä hyvä päästä tuulettumaan ihan yksinkin mutta nuo juhlapäivät on sellaisia, että haluais olla yhdessä.. :/

Mukaan lähtemisestä haluan kuitenkin sanoa mielipiteeni.. Älä vaan lähde! Teillä ei tule olemaan sielä kivaa yhdessä. Suuri todennäköisyys mennä kiukkuiluksi koko matka ja jälkeenpäin ajattelet, että ei olisi pitänyt lähteä. Jos mies nyt lähtee, niin anna mennä yksin.

Tsemppiä teille. Tehkää jonkinlainen sopimus, että sinäkin pääset vuorollasi ja pidä siitä sopimuksesta kiinni!
 
Mun mielestä et ole nipottaja. Ymmärän hyvin tunteesi. Itse olisin todella loukkaantunut, jos mieheni edes harkitsisi tuollaista risteilyä uutena vuotena.

Me käymme kyllä muutenkin todella vähän erikseen juhlimassa. Toki sitäkin joskus harrastamme, mutta kumpikaan ei siitä erikoisemmin välitä.
Ei sitä kuitenkaan ole toisiltamme kielletty. Olemme molemmat olleet juuri esim. risteilyllä erikseen, mutta mielummin menemme yhdessä.

Mutta kuitenkin uusi vuosi on yksi sellainen juhla jonka mielelläni vietän perheen parissa. Vaikka ei mitään erikoista tehtäisi. Esim. pelkkä tinan valaminen on jo ihan riittävää toimintaa.

Toisaalta ymmärrän, että onhan kyseessä kaverin syntymäpäivät, mutta ei ne mielestäni "saisi" mennä perheen edelle. Tietenkään ei voi aikuista ihmistä kieltää menemästä. Ja miehesi itse valinnan tekee, mutta toivottavasti pääsette molempia tyydyttävään ratkaisuun.
 
Minä tunnustaudun kans sitten nipottajaksi :kieh: Meilläkin mies on lähdössä työporukalla risteilylle marraskuussa ja täytyy sanoa että päähän ottaa. Meillä tyttö on kohta 4v ja poika silloin kuukauden ikäinen. Minua tympäsee jäädä lasten kans kotiin ja vielä sekin että itse en pääse mihinkään kun nuorimmainen on vielä niin pieni.

Minä olen silti sitä mieltä, että älä lähde mukaan risteilylle lapsen kans ja vielä kun itse olet raskaana niin ethän voi edes mitään alkoakaan ottaa edes muutamaa lasillista. En minä ainakaan nauttisi jos joutuisin katsomaan selvinpäin kun muut istuu iltaa ja alkavat puhua sontaa päihtyessään. Vähemmällä mielipahalla pääset kun jäät tällä kertaa kotiin. Varmasti meidänkin vuoro tulee kunhan saadaan nämä pienokaisemme ensin sen verran isoiksi että pärjäävät myös isänsä kanssa.
 
Meillä mies käy noin kerran pari vuodessa laivalla työporukan kanssa, siis ei itse maksa matkaa ja ruokia :) eikä se minusta ole ollut ikinä ongelma. ja olen minäkin sitten käynyt kaverien kanssa laivalla vähän niinkuin vastapainona :kieh:
ja aina molemmat on tullut takaisin hyvällä omallatunnolla ja tuliaisia mukana. on toisaalta ollut mukavaakin se että on saanut olla hetken yksin kotona.
tuo uusivuosi nyt vaan vähän hamää mutta sekin oikeestaan vaan siksi että ollaan menty kihloihin silloin joskus milleniumina....
 
Ymmärrän hyvin että olet mielesi pahoittanut, minuakin vähän kirpaisi kun isäntä suunnitteli työkavereiden kans reissuun lähtöä. En mitään kumminkaan sanonut, koska tosi harvoin käy missään, ja oma paha mieli menee kuitenkin ohi, siitähän se vaan johtuu että toinen on innoissaan menossa muiden kanssa ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi vaikkei siitä oikeasti ole kysymys :)
Ihan yhtälailla itse touhotan tyttöjen kans shoppailureissuille lähdöstä tms. Eli olisin sillä kannalla että kehitä itsellesi jotain yhtä hauskaa odotettavaa, vaikka toisen sukulais- tai kaveriperheen kanssa yhteinen juhla, tinanvalantaa porukalla yms. Ja jos uusivuosi on sinulle juhlapyhänä tärkeä, niin voisithan vaikka esittää miehelle että kaipaisit sitten joulusta niin ihanan ja perhekeskeisen että sillä "pärjää" vuoden yli, mies varmasti ymmärtää ja on valmis panostamaan pientä ekstraa jouluunkin :)

Luulen että se mikä tässä eniten kiukuttaa sinua on juuri se että kyseessä on se isännän paras kaveri, on ikävää kun tuntuu että on toisella sijalla. Varmasti löydätte kompromissiratkaisun :)
 
juu
Et ole nipo! Mutta jos mies ehdottomasti haluaa lähteä, niin anna mennä ja suosittelen kotia jäämistä... Meillä miehen kanssa tyttö 1v8kk ja toinen lapsi tulossa huhtikuussa. Meillä on yhteinen monivuotinen harrastus, joka nyt minulta jäänyt taka-alalle mutta mies vielä siinä vahvasti mukana, ja se vie paljon viikonloppuja ja muutakin aikaa. Harrastukseen kuuluu myös kosteat illanvietot, joissa minäkin ennen viihdyin mainiosti, mutta nyt tytön ja varsinkin vielä raskauden myötä ei itse tietenkään juopottele saatika edes kestä katsella muiden juopottelua... Ja varsinkin oman miehen juopottelu ärsyttää, ja se haju ja kuorsaava ukko vieressä - EI KIITOS! Viime viikonloppuna oli tämän harrastusporukan pikkujoulut, ja oltiin tytön kanssa mukana, tosin tietenkin lähdettiin jo alkuillasta omaan kämppään. Mieheni taas tempaisi molempina iltoina semmoiset hiprakat että minua todella raivostutti, ja siinä samalla tein päätöksen että tältä erää saa nämä reissut omalta kohdaltani riittää, mies menköön itsekseen jos haluaa, perhe jää kotia tai lähtee sukuloimaan tms. Ja tämä ihan oman mielenterveyteni kannalta, vieläkin alkaa raivostuttaa kun mietin tuota viikonloppua...
Joten Helmi34, oman kokemuksen perusteella suosittelen että älä lähde mukaan, keksikää jotain omaa kivaa, kutsu vieraita tai kutsuta itsesi kylään jos yksinolo lapsen kanssa ahdistaa, ja anna miehen mennä mesoamaan - tilaa hyvät tuliaiset tietenkin!
 
Sen verran haluan kommentoida asiaa että kannattaa tälläisissa asioissa miettiä asioita niin että miten olisi jos osat vaihtuisivat miehen ja itsesi välillä. Eli se kuuluisa kehotus siitä että kohtele toista niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Ainakin minua loukkaisi jos mieheni vähättelisi minun ystävieni merkitystä elämässä tai kokisi ystäväni uhkana meidän liitossa. Ystäviä tarvitaan aina, tämä minun mielipide.

Mitä sitten uutena vuotena risteilyyn tulee niin nämä juhlapyhät ovat tietysti kovin henkilökohtainen juttu.Itselleni uusivuosi ei mikään niin kummallinen tapahtuma ole ettenkö sitä voisi viettää myös kaveripiirissä ilma miestäni. Joulu kirpaisee itselläni enemmän, mutta olen sellaisiakin joutunut viettämään ilman miestä kun hän on ollut töissä muilla mailla. "Reppurin" puolisona tosi olen toki tottunut siihen että joudun viettämään paljon aikaa ilman miestä, tämä tietysti vaikuttaa siihen miten ajattelen. Minusta jokainen päivä kun saamme olla yhdessä on "juhlapäivä", oli se miten harmaa maanantai aamu tahansa...Mutta nämä taas minun mietteitä

[/b]LilliMenninkäinen: Koetko nyt ihan tosissaan varpajaisetkin "pahana" asiana? Kyllä minusta miehellä tuollaiseen juhlistamiseen on täysi oikeus, onhan hänestä juuri tullut isä, pitäähän sitä kaverien kanssa vähän kilistää ja kehuskella kuinka ihana pienokainen on juuri syntynyt (miehinen tapa juhlia kun tupaa olemaan kostea). Ja ei raskaus kai miehellekään aina niin helppo ole, joutuvathan he tottumaan hormooni tyrskyihin ja mielialan vaihteluihin, siihen että rakkaasta saattaakin raskauden aikana tulla ihan toinen ihminen ;) Minä ainakin kiitän miestäni että jaksaa kuunnella vollotuksiani ja kaiken maailman kotkotuksia mitä mieleen putkahtelee näin raskaana ollessa.
 
Mä olen varmaan kans sitten nipottaja.. Uutenavuotena varsinkaan! Mut meillä mies ei kyl varmaan sellaista edes pyytäisi..joku tavallinen viikonloppu on aivan eri asia muttei uusivuosi. Viime vuonna miehellä olisi ollut työporukan pikkujoulut laivalla, mutta kieltäytyi ihan itse. Oli ajatellut, että hän ei kovasti tykkäisi jos minä lähtisin pikkujouluja viettämään risteilylle. Oli tuumannut, että joko yhdessä tai ei lainkaan ja mun mielestä ihanaa huomaavaisuutta mieheltä, joka muuten on kova menemään kavereiden kanssa.

Meillä mies on tosin nyt raskausaikana käynyt juhlimassa millon mitäkin kissanristijäisiä, mutta joka kerta kysynyt mitä mieltä minä olen asiasta. Risteilykutsuja on sadellut myös kavereilta, mutta mies on niistä kieltäytynyt ja sanonut, että minä olen raskaana eikä hän halua silloin laivalle.
 
mä sitten eroan. Minusta olisi ihan OK jos mies haluis lähteä kavereiden kanssa risteilemään, synttäreitä viettämään. lapsille tuskin mukava paikka laiva tosiaan uutenavuotena enkä itsekään viihtyis mahapystyssä väsyneenä katsomassa muiden örvellystä :x
Vuorotyöläisenä ei ole tottunut siihen että olis mikään juhlapyhä vapaata. olen tehnyt töitä kaikki juhannukset, viime vuonna oli ekaa kertaa (!!) joulu ja uusivuosi vapaat, tänä vuonna taas takuulla onkin sit töitä.
 
Mies on nyt sitten tänään lähdössä sinne risteilylle ja mä olen huolesta soikeena. Luulin jo, että on perunut risteilyn kun ei ole siitä mitään puhunut, mutta eilen räväytti, että lähtee. Ja siitähän taas syntyi riita. Nyt en ole sitten nukkunut viime yönä kuin 5 tuntia ja itkenyt. Tosi kiva uusi vuosi :(.
Mies taas vannoi, että siihen voi luottaa yms. mutta miksi silti epäilen? Olen kuullut niin kauheita juttuja mitä laivoilla tapahtuu, en sitten tiedä onko ne vaan liioittelua?
Tiedän, että sekoan tässä kahdessa päivässä, miten voisin rauhoittua?
 
Koita jaksaa, uskon kyllä, että miehesi on sinulle uskollinen! :hug: :flower:

Meillä Uutta Vuotta vietetään ensimmäisen kerran siten, että masussani on vauva! Olemme niin Onnellisia asiasta! :heart:

Voisitko pyytää Jotain ystävääsi viettämään kanssasi Uutta Vuotta, voisi olla helpompaa sinulle! :heart:

Voit laittaa minulle yv:täkin jos haluat, ja se helpottaa oloasi!

Uuden Vuoden aattoterveisin

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme, tänään rv 8 :heart:
 
Kiitti vastauksesta Rouva Pikkumyy!
Onneksi ollaan tytön kanssa menossa mun kavereiden kanssa kotijuhliin. Jos ne ajatukset vähän lähtisi pois tästä typerästä risteilystä. Mun on vaan pakko saada nukkua ennen sitä :/ .
Yritän ajatella, että mun on pakko vaan luottaa. Jos tekee jotain, sitten se vaan ei ole mun vika. Itsehän sitten rikkoo perheen, en minä.

Onneksi olkoon masuasukista!!! :flower: Hauskaa uutta vuotta teille kaikille :).
 

Yhteistyössä