Mies pisti pihalle, miten saan tavarani kuljetettua pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa

Vieras
Mies ilmoitti, että tämä oli tässä. Olkoon.
Jouluksi meidän piti mennä yhdessä minun vanhempieni luo toiselle puolelle Suomea. Nyt joudun matkustamaan 1vee lapseni kanssa kahdestaan junalla vanhempieni luo. Miten saan kaikki tavarani mukaan?? Mitä kautta voi edullisesti esim. lähettää tavaroita tuonne vanhempieni luo? Tarkoitan nyt esim. hankkimiani joululahjoja, lapsen leluja ja vaatteita. Junassa kuljetan hyvin rattaat, turvaistuimen ja kaksi matkalaukkua, mutta mites loput tavarat? Miten toimii esim matkahuollon kautta tavaroiden lähettäminen..? Neuvokaa joku viisaampi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä soittaisin vanhemmille ja kertoisin tilanteen, että tulkaa hakemaan mut ja lapsenlapsenne paketti- tai kuorma-autolla, visiitti vähän venyy :(

Molemmat vanhempani on töissä, enkä muutenkaan haluaisi heitä enää vaivata. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta, kun oon pulassa täällä. Ja välimatkaa täältä vanhempieni luo on 500km, joten hankala heidän on tulla avuksi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pakettiauton vuokraaminen tulisi varmaan todella kalliiksi, eikä meillä tavaraa onneksi nyt niin paljoa ole.

No jos pyydät vanhempia ajamaan ja hakemaan? Jos sitä on enemmän kun pari pahvilaatikollista niin Matkahuolto maksaa enemmän kuin polttoaineet. Tai pyydät kaveria taksikeikalle? Pääsette kaikki siinä samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris:
saanko olla utelias miksi laittoi vaimonsa ja lapsensa pihalle ja justiin ennen joulua?

Hyvä kysymys. Pitkä liuta haukkuma sanoja hänen suustaan ainakin tuli ja on sitä mieltä, että minun kanssa ei voi elää. Ja tietenkää minun kanssa ei voi elää, koska minulla on OMA tahto enkä suostu miehen kynnysmatoksi.

Paljonko sulla sitä tavaraa on?? Mahtuuko ne esim. johonkin kasseihin/laukkuihin??
Ajattelin vaan että pyydä jotain kaveriasi kantoavuksi ja raahaatte kaikki kassit junaan ja sitten sun vanhemmat tulis asemalle vastaan toisessa päässä...
Tuo matkahuollon kautta kamojen lähettäminen ainakin maksaa hunajaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Ota vain välttämättömät tavarat mukaan ja hae loput myöhemmin.

Jo smies tekee tuollaisen tempun, veikkaan että ei kyllä ala säilyttelemään tavaroitakaan :(

Saisitko niitä tuttavalle talteen kunnes saat haettua? Tai soita ensikotiin ja kerro tilanne, voisivatko varastoida esim siellä viikon/pari kunnes pääset hakemaan tai saat kuljetuksen järjestettyä.

Mä kyllä hoitaisin kaikki omat tavarat heti pois.

Kellään kavereistani ei taida olla omaa autoa. Ja pitkän matkan takia kukaan ei oikein haluaisikaan lähteä yksin ajamaan tänne. Osaatteko sanoa, miten kallista se matkahuollon kautta olisi? Pari laatikollista tavaraa olisi. Jos jouluksi saisin lapselle kaikki vaatteet ja lelut ja lahjat mukaan. Voisin kai joulun pyhinä lainata vanhempieni autoa ja hakea loput tavarat sitten..

Meillä on juna matkan aikana 1-2 vaihtoa, jonka takia en uskaltaisi junaan ottaa montaa säkkiä mukaan. Kun olen lapsen kanssa matkalla, on tavaroiden kantaminen ja siirtely hankalaa.

Kyllä se maksu varmaan painosta riippuu, että sen mukaan kannattaa valikoida tavaraa. Muutaman kympin, olettaisin. Ainoa muistamani vertailukohta on lastenrattaat, se maksoi karvan alle 20. Oli bulkahtava ehkä noin 10 kg pakaasi.

Kyllä junassakin voi lähettää "rahtia" vr:n henkilökunta hoitaa sitten sen siirron. Mä oon pistäny koirankin kerran häkkeineen päivineen täältä toiselle puolelle suomea

Taidat olla pohjois-Suomessa. Ja taitaa olla niin, että lapsi ei ole miehesi, vaan sinun. No, ei kuulu tähän. Mutta eikö sillä luuserilla ole sen vertaa sydäntä, että voisit hakea loput tavarasi myöhemmin? Ihme hyypiö!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä junassakin voi lähettää "rahtia" vr:n henkilökunta hoitaa sitten sen siirron. Mä oon pistäny koirankin kerran häkkeineen päivineen täältä toiselle puolelle suomea

Mitä tämmöinen palvelu maksaa? Ja mistähän saisi lisätietoa?

Paino ? alv 0% ? alv 22%
Dokumenttikuori (maks. 1 kg) 4,75 5,80
Rahtipussi (maks. 2 kg) 5,26 6,42
2 kg 7,46 9,11
5 kg 10,01 12,21
10 kg 12,05 14,70
15 kg 14,09 17,20
20 kg 16,54 20,18
25 kg 18,33 22,36
30 kg 20,87 25,47
40 kg 23,08 28,15
50 kg 25,79 31,46