Mies petti, mitä nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurpitsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kurpitsa

Vieras
Mieheni kertoi, että hänellä on ollut pari kuukautta suhde työkaveriinsa (naiseen) ja että asia on nyt ohi. Halusi kertoa, koska asia vaivaa kovasti ja haluaa jatkaa avioliittoa minun kanssani.
Hirvittävä olohan siitä tuli ja nakkasin miehen pihalle. Meillä on vajaa kaks vuotias lapsi ja historiaa takana yli kymmenen vuotta. Mies on halukas lähtemään parisuhdeterapiaan ja sellainen aika on tammikuulle varattu. Olo on vaan ihan hirveä koko ajan. Miten ihmeessä voin antaa tämän anteeksi ja luottaa mieheen uudestaan. Mies vaikuttaa vilpittömän pahoillaan olevalta ja huolehtii meistä ja jaksamisestamme...

Onko kokemuksia hyvistä, onnistuneista parisuhteen korjauksista, vai onko tämä nyt jo tuhoontuomittu yritys?

edes sopua. pari kuukautta on pieni aika, vrt. mun (ex)miehen kolme vuotta kestäneeseen suhteeseen työkaverinsa kanssa. tähän aikaan mahtui kolmen lapsemme syntymätkin! (3v plus kaksoset)

että sellainen vertailukohta.

Näytä minulle pari, jossa kumpikaan ei ole usean kymmenen vuoden liiton aikana kertaakaan pettänyt toista, niin minä näytän sinulle lehmän joka lentää.

Katso vanhoja onnellisia pareja, jotka käsikynkässä yhdessä kävelevät hautausmaalla ja mieti mitä kaikkea heidänkin historiansa mahtaa sisältää ja he ovat silti selviytyneet.

Tai lemppaa mies pellolle ja jatka elämän kiertokulkua löytäen itsesi aina yhä uudelleen alkuasetelmasta.

Täytyy sanoa, että se varsinainen pettäminen oli typerää, mutta melkein yhtä typerä teko mieheltäsi oli kertoa siitä sinulle. Mitä hän kuvitteli saavuttavansa sillä?

Joo, minä ainakin mielummin löydän itseni yhä uudestaan alkuasemasta!

Aikoinani turhaan yritin jatkaa ja unohtaa, omalla kohdallani se on mahdotonta, joten tästä viisastuneena se on kerrasta poikki. Itse en ole koskaan pettänyt, joten en sellaista kohtelua salli itsellenikään. Muut voi toimia parhaakis katsomallaan tavalla.

joo sitä itsekin ihmettelin! Jos kerta oli päättänyt haluta perheensä, niin eikö olisi voinut olla hiljaa ja yrittää parantaa suhdetta... No, hän oli sitä mieltä, että ajatus kalvoi mielessä niin paljon, ettei normaalista elämästä tullut mitään. Yöunet meni yms. Oli sitä mieltä, että rehellisyydestä liitto rakennetaan... Itse olisin halunnut olla tietämättä, ainakin nyt siis tuntuu, koska sattuu niin paljon. Toisaalta on hyvä, että ymmärrän nyt mieheni tekemisiä viimeaikoina paremmin. ei siis tarvitse kuvitella, että minä olisin tehnyt jotain joka aiheutti miehen huonon olon...

Mutta vaikeeta on! Oon päättänyt, etten tee mitään hätiköityä ratkaisua. en ota miestä kotiin, ennen kuin olen varma enkä hae eroakaan ennen kuin olen varma. Pariterapiasta toivottavasti saan apua ratkaisuuni.

En voi uskoa että mies ihan hyvää hyvyyttään sinulle halusi itse kertoa. Usein näiden jo loppuneiden suhteiden lopetuksesta on jotain viikon verran ja miehellä kova pelko että tuo 2 nainen tulee ja kertoo kaiken. Niinpä sinulle on kerrottava kaikki paska niin ei jää enää kiinni. Ihana joululahja tosiaan mieheltäsi.. Minä pitäisin ainakin kylmäsektiola koko joulun ja lahjoja on tultava mielellään kylpylä tai muun matkan muodossa..Niin ja tietenkin siivottava ja kaikessa kotitöissä autettava ensi huomautuksella..

Oli motiivi kertomiseen mikä vaan, niin mies on kuitenkin valintansa selvästi tehnyt ja haluaa jatkaa AP:n kanssa.

Suosittelisin yrittämistä. Parisuhdeterapiaan vaan.

Mieheni petti minua puoli vuotta. Jäi kiinni. Pienempi lapseni oli silloin alle kaksivuotias.

Olemme edelleen yhdessä, yli vuosi on kiinni jäämisestä kulunut. Alku oli erittäin vaikeaa, itsetuntoni nollassa, luottamusta mieheen ei juurikaan ollut. Tällä hetkellä olen varovaisen toiveikas tulevaisuuden suhteen. Mieheni tuntuu tosissan yrittävän parantaa suhdettamme. Ja taidan häntä rakastaa vieläkin. Joten päivä kerrallaan kuljetaan.

Pelko uudelleen pettämisestä on pikkuhiljaa hiipunut. Jos näin kuitenkin tapahtuu, mieheni tietää, että silloin yhteiselämämme loppuu.

Jotenkin kummalla tavalla tämä vuosi on vahvistanut suhdettamme. Mies arvostaa minua enemmän, minä häntä.

Yhden muutoksen olen itsessäni huomannut: ennen riita- ym.asioissa halusin asiat selviksi heti samantien, nyt se ei onnistunut.. Eli anna ajan kulua, katsele rauhassa tilannetta (tiedän, kuulostaa todella utopistiselta ajatukselta...), älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä.

Puhu tunteistasi, miehesi on velvollinen kuuntelemaan!

Anna itsellesi aikaa!! Uskon, että parisuhde voi jatkua parempanakin tällaisen kriisin jälkeen.

Nanna, aletaanko seurustella? ;)

Oli kyllä viisasta tekstiä. Pitkä parisuhde on muutakin kuin yhteinen lupaus seksuaalisesta sitoutumisesta. Pitkä parisuhde on tähtäys yhteiseen vanhuuteen, silloin toisen virheet pitää hyväksyä ja niistä ottaa opikseen. Yleensäkin pettetty osapuoli ei ole täysin viaton, joku siihen vieraaseen saa sortumaan...

Todella ala-arvoista toimintaa tuollainen vehtaaminen vieraiden kanssa! Toivottavasti mies kärsii oikein kunnolla omantunnontuskia, ja toivottavasti se työpaikan halpa, toisten liittoihin sotkeutuva hupakko, saa maistaa omaa lääkettään joskus!!!

Tsemppiä AP:lle, pidä itsestäsi ja lapsestasi hyvää huolta! Mutta onhan mahdollista, että miehesi todella ottaa opikseen ja onnellinen yhteiselonne jatkuu, mikäli olet halukas antamaan anteeksi.

Lisään vielä, että eivätkö tällaiset ...tanan pettäjät ja niiden vastapelurit tajua millaista tuskaa aiheuttavat ....ipäisellä toiminnallaan, ja vielä rakkaimmilleen???

Todennäköisesti miehesi on oppinut läksynsä eli huomannut kuinka väärin on tehnyt. Jos otat hänet takaisin hän tuskin menee uudelleen vieraisiin. Kyllä luottamuksen voi rakentaa uudelleen mutta pitkän ajan se vaatii. Minulla meni vuosia ennenkuin luotin taas vaimooni. Aika parantaa haavat sanotaan ja kyllä se ilmeisesti pitää paikkansa.
Ei asia koskaan unohdu mutta kyllä sen kanssa voi elää, eikä se käy enää mielessä viikkokausiin.
Mielestäni voisit antaa miehellesi mahdollisuuden jos yhteiselo on ollut muuten sopuisaa.

Miehesi on juorujen vuoksi sinulle nyt joutunut avautumaan. Miehen työkaverit tietävät suhteesta ja miehesi tietää että on ollut vain ajan kysymys milloin juoru salarakkaasta olisi sinut kohdannut. Ei siihen tätä toista naista olisi tarvittu kertomaan mitään, tuskin kertominen hänen intresseissään onkaan ollut, usein nimittäin ei ole. Pahinta lienee että miehesi valehtelee että kertoi hyvyttään, ei kyllä hän kertoi koska muita vaihtoehtoja ei ollut. Nythän hänellä on edes pikkuriikkinen mahdollisuus selviytyä. Toki jos hän ei olisi ollut paniikissa niin hän olisi odottanut josko sittenkin kävisi niin kuin usein käy eli vaimo ei sittenkään saa pettämsiiä selville tai vaikka saisikin ei usko sanaakaan. Mielestäni sinun tulee itse miettiä, että voitko elää hyvillä mielin suhteessanne ja jos aivan hyvin voit niin ilman muuta jatka sitä. Mutta tee päätös rauhallisesti ilman kiirettä eli käy tunteet läpi ja aloita sitten puhtaalta pöydältä joko yksin tai yhdessä.

Kyllä mä näen, että mies on aidosti pahoillaan ja suorastaan fyysisesti kärsii tästä tilanteesta. Uskon, että otti opikseen, eikä kyse ole siitä niinkään vaan siitä, että pystynkö itse unohtamaan ja anteeksi antamaan. Pidemmän päälle suhde ei voi toimia, jos alistan miehen muistuttamalla virheestä joka riidan yhteydessä. Kuka sillä lailla haluaisikaan elää? Sihde on mielestäni tämä pois lukien ollut hyvä ja ilman tätä tapausta ei ero ole mielessäni käynyt. Rakastan miestäni edelleen, ei se kuollut, vaikka sydän onkin nyt sirpaleina...

Älä ihmeessä potkaise niin ihanaa miestä pellolle,joka jopa terapian avulla haluaa jatkaa ja TUNNUSTI.Kyllä elämään mahtuu monenlaista,mutta noin ihania miehiä vähän.

Älkää olko aaseja!
Mulla takana helvetillinen vuosi. Mies jäi kiinni pettämisestä ja alkoi oikein kunnolla juosta lutkansa kanssa.
Samalla yritti käydä meidän luona ja palailla takaisin- muka.
Ja pas...t, ei ollut mitään aiettakaan paluuseen. Piti meitä yleisenä sirkuspellenä.
Ero hakuun. Nyt on aika hakea kakkosvaihetta, niin jo alkoi marina. Kuinka hän tajusi liian myöhään miten arvokasta hänellä onkaan- oma perhe. Juu taas kaksi viikkoa ja sen jälkeen lutkallensa.

Niin on mennyt vuosi. Nyt olen valmis heittämään otuksen pellolle lopullisesti. Ja mikä marina taas ja uhkailu miten vie lapset ja omaisuuden. Yrittää sillä kiristää mut nyt jäämään.

Mieti tarkkaan mitä teet ja ajan kanssa. Ei eroa kannata heti laittaa hakuun. Mieti rauhassa, voitko antaa anteeksi ja pystytkö unohtamaan. Itse totesin etten pysty!
Riitojen yhteydessä aihe nousee esille ja sillä on helppo ja halpamaista puukottaa, mutta niin vaan käy.
Jos jatkat, tee päätös, että asia todella jää taakse. Älä pidä oikeutenasi muistuttaa siitä silloin kun haluat. Ja jos annat anteeksi, tee se omasta halustasi ja sydämestäsi.
Mutta jos tunnet olosi epävarmaksi sano se myös miehellesi.

Ja muista päätöstä tehdessäsi, että sun on elettävä asian kanssa loppuikäsi. Pystytkö katsomaan miestä, joka petti luottamuksesi.

Itse olen paininut noiden asioiden kanssa vuosia ja ne on tosi vaikeita. Lisäksi vielä, jos tiedät kuka se nainen on. Viha ja yökötys nousee huippulukemiin kun näet sen naisen.

Yritä tehdä oikea ratkaisu, itse olen tehnyt väärän.

Meillä muuten mies halusi myös jatkaa ekan kerran jälkeen ja teki sen temppunsa mulle uudestaan.
Nyt hän haluaisi jatkaa ja sanoo ettei enää uutta kertaa tule. Kuinka voin luottaa, en mitenkään.

Jaksamista, mitä ikinä päätätkin.Älä kuitenkaan aivan heti ota takaisin, ettei toinen pidä teitä itsestään selvyytenä, joille voi tehdä mitä vaan.

Kerroit muuten juuri erittäin hyvän syyn sille, miksi pettämistä ei koskaan, ikinä, pitäisi tunnustaa, vaikka oma tunto painaisi kuinka.

Miehesi teki sen ja mikä on seuraus? Ei kannattaisi olla liian rehellinen. Mutta ehk hän olikin tosissaan sinun suhteesi? No, tuskin hän yksin jää vaikka hänet lemppaisitkin lopullisesti. Mieti sinä mitä voisit menettää.

Tuo on totta, jokaisella parilla on historiansa, niin meillä kuin teilläkin. Meillä on mies pettänyt, monestikkin ja ensimmäisen kerran jälkeen, se on ollut jo faktaa.
Mutta jostain kumman syystä tämä liitto on pysynyt koossa, eikä voi puhua edes kaikki kestävästä rakkaudesta.

Tässä on yksi hyvä puoli. Miehellä on ollut huono omatunto ja hän haluaa jatkaa JA on hän itse tunnustanut. Se osoittaa ettei ihan toivottomasta kaverista ole kysymys. Ehdottaisin että kokeilisit vielä, ihan lapsen takia. Tulevaisuus näyttää oliko se oikea ratkaisu vai väärä.

Kurpitsa, mietipä vielä asiaa tältä kantilta - tuo sivusuhde on saattanut olla oikeasti tunnetasolla kova juttu miehellesi. Hän on saattanut olla kovastikin ihastunut/hullaantunut. Nyt kun itse olet hänet heittänyt pihalle, suorastaan työnnät häntä tämän kakkosnaisen syliin.

Miehesi ei siis välttämättä ole mitenkään ""ohi"" tästä toisesta naisesta, ja jos sinä käännät hänelle selkäsi, hän löytyy tiensä hyvin helposti kakkosnaisen luo takaisin. Varo sitä.

>Katso vanhoja onnellisia pareja, jotka käsikynkässä >yhdessä kävelevät hautausmaalla

Miksi juuri hautausmaalla? :) Olisiko toisen oma mies/vaimo kuollut, ja sitten se toinen vanhus onkin uusi mies/nainen?

Yhteistyössä