Mies pettää vaikka kaikki hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smurffi73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Smurffi73

Vieras
Meillä on pitkä parisuhde ( yli 20v ) olen 40 vuotias nainen enkä vaan ymmärrä.
3 ihanaa isoa lasta ja päätettiin tehdä tähän vielä yksi, joka sitten muutaman keskenmenon jälkeen onnistui, tosin alussa vasta ollaan. Sitten se pommi iski silmilleni... Muutama sananen vielä taustastani : miehelläni on siis vapaat kädet mennä ja tulla kuten haluaa eikä hän vietä öitä poissa kotoa, mutta laajan sosiaalisen verkoston kanSa kyllä käy iltaa viettämässä, matkustelee ' poikien kanssa' ja toki perheenkin kanssa. Hoidan useita omistamamme yrityksiä samalla kun paikkaan mieheni unohduksia 3 minuutin varoajalla, hoidan koirat, kodin, kaupan, ruoanlaiton, huomioin miestäni kehun häntä päivittäin ja halaan lähtiessä, toivotan hyvää työpäivää jne. Kohtuuttomalta tuntuu että tänään sain selville että kuvioissa onkin toinenkin nainen? Menen sanattomaksi enkä vaan ymmärrä. Voiko joku kertoa mitä miesten päässä liikkuu enkä siis kaipaa sääliä, kiukku viestejä vaan selityksen, miksi? Olen antanut oman elämäni ja aikani perheelleni, en ole sängyssä kieltäytynyt, liikun ja huolehdin itsestäni, otan huudot vastaan, joita tulee kun miehelläni on huono päivä, en ole koskaan huutanut tai haukkunut häntä päin naamaa vaan yritän päästä aiheisiin käsiksi ilman ritaa. Tulee täysin riittämätön olo enkä ymmärrä että mitä vielä voisin tehdä toisin? Haluan selvittää asian ja antaa anteeksi. Miten voin ymmärtää? Auta minua!

Vastauksena että et tee väärin yhtään mitään. Pettäminen lähtee ihmisestä itsestään. Olisiko jokin ikäkriisi, tunteiden väljähtyminen, jännityksen kaipuu, ihastuminen... On syy mikä tahansa, pettäjä tekee valinnan itse. Kyse ei ole siitä olisiko sinun pitänyt meikata enemmän, kehua miestä enemmän tms. vaan siitä että mies jollain tavalla on tyytymätön elämäänsä ja raukkamaisesti pettää sen sijaan että koittaisi korjata suhteen tai reilusti lähtisi siitä. Miksikö? Koska mies on raukkamainen pettäjä.

Älä ajattele miehesi tekoa sinun lähtökohdista, koska ei mieskään niin tee. Ei hänellä ole "syytä" pettää. Mutta miksi hän kuitenkin pettää; hän pettää mielestäni kahdesta syystä. Toinen syy on hänen persoonansa, joka sallii hänelle tekoja, välittämättä mitä hän niillä muille aiheuttaa. Tämä syy on se hankalampi, jos se todellakin on niin, mutta ei kai ihan lopullinen. Vielä toinen syy pettää on se, että se on mahdollista " tilaisuus tekee varkaan" .
Mikä on se sinun osuutesi sitten? Yksi provosoiva heitto voisi olla se, että olet liian "helppo" puoliso. Kiltit ihmiset tulevat jyrätyksi itselkkäiden ihmisten taholta, oli kysymyksessä sitten mies tai nainen.
Mitä sittten voisit tehdä? Ota yhteys lakimieheen ja pidä puolesi. Mieheltä lakkaa vieraissajuokseminen kuin seinään, kun tajuaa, että häneltä menee kaikki alta. Raha on hyvä konsultti, näin saat keskusteluyhteyden. Jos mies alkaa raivoamaan ja pettämään enemmän, niin toteuta uhkauksesi erosta, jos hän tulee vastaan, niin ota vastaan. Voi olla , että tällainen uhkapeli romuttaa kaiken, mutta ota takaisin vain katuva ja anteeksipyytävä mies. Voi olla , että olen aivan metsässä, mutta kunhan nyt heitin...älä ainakaan enää koskaan hae syytä itsestäsi, jos toinen pettää..

Alkuperäinen kirjoittaja Helppo elämä (miehellä);11592734:
No, siksi pettää kun pitää sinua kynnysmattona ja piikana. Sehän sinä oletkin. Mies riekkuu pitkin poikin ja sinä vastaan koko arjesta?

kiitos tästäkin näkökannasta, olen kuitenkin sitä mieltä että jos ihmisellä on kaikki hyvin ja nauttii elostaa, ei ehkä tuo kynnysmatto ole ensimmäinen mikä omaan mieleeni tulee. Mielummin haluan ajatella ihmisitä hyvää kun että koko maailma on täynnä toisten ihmisten hyväksikäyttäjiä ja itsekkäitä pettäjiä. Jos usko ihmisyyteen loppuun, niin mitä meille jää :)

Ihan samankaltainen tilanne oli meillä, 15 avioliittovuoden jälkeen. En ymmärtänyt ollenkaan, kaikki oli hyvin, kaikilta osin. Olin suunnattoman pettynyt. Pitkien ja perusteellisten keskustelujen jälkeen ymmärsin, että miehellä oli tarve osoittaa lähinnä itselleen, että hän kelpaa muillekin. Hänellä oli luulo, että hyvin menee, hän voi saada kaiken, kuoria ns. kermat päältä joka puolella; kotona, töissä, vieraissa...

Hän kuitenkin ymmärsi heti, mitä menettäisi, jos minä ja lapset lähtisimme tai toisin sanoen panisin hänet lähtemään. Oma lähtökohtani oli, että kyllä tästä selvitään ja että virheitä tekee jokainen, toiset isompia ja toiset pienempiä. Virheistä kuitenkin voi ja pitää oppia ja jos niin ei tapahdu, peli vihelletään seuraavasta kerrasta poikki.

Nyt olemme olleet naimisissa jo yli 30 vuotta eikä kertaakaan tuon jäleen ole tarvinnut edes epäillä uutta virhettä. Kaikki on hyvin.

Tsemppiä ja paljon keskusteluja!

kiitos tästäkin näkökannasta, olen kuitenkin sitä mieltä että jos ihmisellä on kaikki hyvin ja nauttii elostaa, ei ehkä tuo kynnysmatto ole ensimmäinen mikä omaan mieleeni tulee. Mielummin haluan ajatella ihmisitä hyvää kun että koko maailma on täynnä toisten ihmisten hyväksikäyttäjiä ja itsekkäitä pettäjiä. Jos usko ihmisyyteen loppuun, niin mitä meille jää :)
Nimimerkin moi ajatukset ovat varteenotettavia.

Sitten tuli vielä mieleen, jospa mies saa kaiken liian helposti, ja toteuttaa sen pyydystysvietin toiseen naiseen.

Viimeksi muokattu:
kiitos tästäkin näkökannasta, olen kuitenkin sitä mieltä että jos ihmisellä on kaikki hyvin ja nauttii elostaa, ei ehkä tuo kynnysmatto ole ensimmäinen mikä omaan mieleeni tulee.

Ehkä se ei tule sinun mieleesi, mutta entäs jos miehen mieleen tulee? Eikä siinä auta, vaikka selittäisit tekeväsi mielelläsi kaiken mitä teet hänen hyväkseen. Lopputulos on joka tapauksessa, että teet elämän hänelle liian helpoksi ja hän käyttää sitä hyväkseen. Sellaisia ihmiset ovat.

Lopeta miehen palveleminen ja hyysääminen. Vaadi häneltäkin jotain, vastuun ottamista ja sinun huomioimistasi.

Viimeksi muokattu:
edes jossain, eli vieraissa käymisessä.
Sinä passaat ja palvelet, hoidat arjen pyörittämisen niin kotona kuin töissäkin.

Itse en ikinä olisi moiseen passaajan rooliin ruvennut. Minusta mies osaa tehdä kotihommat ja hoitaa lapset siinä missä nainenkin. Meillä kaikki hommat jakaantuvat tasaisesti kummallekin. Molemmilla on omat harrastukset ja myös omia ystäviä

Lomat vietämme yhdessä ja meillä on myös yhteisiä harrastuksia. Eipä ole kummankaan tarvinnut vieraissa käydä kun on riittävästi muutakin puuhaa ympäri vuorokauden. Mies on ollut hoitovapailla, on pitänyt vuorotteluvapaata töistä samassa suhteessa kuin minäkin.

Minäkin olen sitä mieltä, että miehesi haluaa päteä edes jossain omin avuin.

Vastauksena että et tee väärin yhtään mitään. Pettäminen lähtee ihmisestä itsestään. Olisiko jokin ikäkriisi, tunteiden väljähtyminen, jännityksen kaipuu, ihastuminen... On syy mikä tahansa, pettäjä tekee valinnan itse. Kyse ei ole siitä olisiko sinun pitänyt meikata enemmän, kehua miestä enemmän tms. vaan siitä että mies jollain tavalla on tyytymätön elämäänsä ja raukkamaisesti pettää sen sijaan että koittaisi korjata suhteen tai reilusti lähtisi siitä. Miksikö? Koska mies on raukkamainen pettäjä.
Allekirjoitan tämän kirjoittajan ajatukset. Olen kuunnellut nykyisen mieheni kertomuksia ns edellisestä elämästään, niin hän sanoi suoraan, ettei koskaan tuntenut edes syyllisyyttä pettäessään silloista vaimoaan koska ei koskaan ollut tätä rakastanutkaan. Hän piti suhdettaan ex vaimoonsa vain siihen asti kun katsoi lapsiensa tulleen riittävän "aikuisiksi" ja otti sitten eron.

Viimeksi muokattu:
Mies on toteuttanut itseään monella eri tasolla. On firmat, kaveripiirit ja sen sellaiset. Sinä hoidat taustat hyvin. Näin ollen mies ilmeisesti kuvittelee olevansa jollain lailla toisten yläpuolella, että hän hallitsee koko elämänsä ja tekee sillä mitä tahtoo.
Kun ihminen alkaa elää tuolla tavoin, kunnioittamatta kumppania, hän tarvitsee kunnon palautuksen. Ja se, miten se tapahtuu, tulee yleensä jonkun tapahtuman kautta, joka todella järkyttää hänen mahtavuuttaan.

Pelkuruuttahan se pettäminen on, toisaalta helvetin loukkaavaa toista kohtaan. Kyllä siinä herää naisella ne perinaiselliset kysymykset kun äijä käy panemassa toista naista. Ap taitaa olla sellainen perinteinen emäntien emäntä, mutta oletkos passanut miestäsi kuitenkin kuin viidettä lasta? Voisiko tää pettäminen olla sellainen juttu, että alat ottamaan sitä vihdoin sitä omaa aikaasi. Ei kukaan loppupeleissä sitä ikuista alistujaa ja kilttiä ihmistä arvosta.

Minulle kävi aivan samoin, mies ei kuulemma tiedä mitä tapahtu, muuta kun sen verran, et tuli kiva olo , kun joku toinen flirtaili. Yritimme jatkaa ,mut elämä meni huonompaan suuntaan. Päätin hakea eron ja siitä on jo muutama vuosi. Minä voin jo hyvin ja lapset, mut mies ei. Haluaa nyt perheensä takaisin ,eikä elämä ota hänellä onnistuaakseen. Voimia sinulle valtavasti ja usko, sinä selviät!

Tuli tosi paha mieli ap. kirjoituksesta. Mies ei mieti, miltä sinusta tuntuu tai einakaan tunne pistosta. Muuten sen olisi kertonut. Ja kun on helppoa pettää, kun saa mennä ja tulla. Niin minkä tähden sitten mies tekisi muuta kuin pettäisi kun tilaisuus tulee. No ymmärrän ajatuksesi, mutta ei miehesi ajattele noin. Niin minäkin ajattelen ihmisistä hyvää. Mutta et varmaan ole ajatellut, että kuinka sinua kohdellaan ja mitä aiot tehdä asialle.Itse sain miehen kiinni pettämisestä ja kaikki silloin muuttui myös ajatukset toisista ihmisistä ja myös itsestäni. Eipäs mieheni osannut tarkasti sanoa, että miksi petti. Mutta kun tilaisuus tuli ja jos jotain riitaa oli, niin helppoa oli pettää. Sen olen oppinut, että enemmän ajattelen itseäni ja mitä en enää salli. En halua olla jonkun ihmisen nauran alaisena ja että kuljen laput silmillä. Jälkeenpäin kun on tutut kertoneet, että kuinka mies käyttäytyi ravintoloissa ja kenen mukaan lähti. No tottakai joku saattoi ilkeyttään kostaa.

Kuulen työn kautta usein saman. Ja aina naiset miettivät, mikä heissä oli vialla. Pettäminen ottaa jokaiseen minuuden osa-alueeseen. Sanoisin, niin kuin toinenkin vastaaja, että älä yritä ymmärtää. Kukaan ei tiedä, mitä toisen päässä liikkuu....mutta laita mies koville. Yhteys lakimieheen on oikea vaihtoehto. Tee miehelle selväksi, että olet tosissasi.
Jos molemmat haluavat jatkaa yhdessä ja petetty osapuoli on riittävän vahva, voi liitto jatkua ihan hyvänä. Useimmiten tulos on kuitenkin se, että petetty on tyytymätön ja ero tulee jossakin vaiheessa. Joskus pettäjä myös jatkaa....haluaa ns. Varmistaa selustan, koska pelkää jäävänsä yksin.

Meillä on pitkä parisuhde ( yli 20v ) olen 40 vuotias nainen enkä vaan ymmärrä.
3 ihanaa isoa lasta ja päätettiin tehdä tähän vielä yksi, joka sitten muutaman keskenmenon jälkeen onnistui, tosin alussa vasta ollaan. Sitten se pommi iski silmilleni... Muutama sananen vielä taustastani : miehelläni on siis vapaat kädet mennä ja tulla kuten haluaa eikä hän vietä öitä poissa kotoa, mutta laajan sosiaalisen verkoston kanSa kyllä käy iltaa viettämässä, matkustelee ' poikien kanssa' ja toki perheenkin kanssa. Hoidan useita omistamamme yrityksiä samalla kun paikkaan mieheni unohduksia 3 minuutin varoajalla, hoidan koirat, kodin, kaupan, ruoanlaiton, huomioin miestäni kehun häntä päivittäin ja halaan lähtiessä, toivotan hyvää työpäivää jne. Kohtuuttomalta tuntuu että tänään sain selville että kuvioissa onkin toinenkin nainen? Menen sanattomaksi enkä vaan ymmärrä. Voiko joku kertoa mitä miesten päässä liikkuu enkä siis kaipaa sääliä, kiukku viestejä vaan selityksen, miksi? Olen antanut oman elämäni ja aikani perheelleni, en ole sängyssä kieltäytynyt, liikun ja huolehdin itsestäni, otan huudot vastaan, joita tulee kun miehelläni on huono päivä, en ole koskaan huutanut tai haukkunut häntä päin naamaa vaan yritän päästä aiheisiin käsiksi ilman ritaa. Tulee täysin riittämätön olo enkä ymmärrä että mitä vielä voisin tehdä toisin? Haluan selvittää asian ja antaa anteeksi. Miten voin ymmärtää? Auta minua!

'miehelläni on siis vapaat kädet mennä ja tulla kuten haluaa'

ja kotona odottaa sinisilmäinen vaimo joka hoitaa ihan kaiket, ja oven ulkopuolella miehesi käyttäytyy kuin olisi vielä vapaa poikamies? tulee ja menee koska lystää " vapaat kädet "
aivan kuin tulee kotiin vaan syömään ja ulkona juoksee ja panee toisia naisia, kuin kollikissa!
plaaaaaaaaaaaaaaah! ;D

Viimeksi muokattu: