Mies paljon poissa

Onko kellään samanlaista?Meillä mies paljon töissä,myös reissuhommia.Lapsi on vajaa 3vuotias ja itekeskelee paljon isänsä perään(aina ollut isin tyttö). :'( Vaikeaa selittää lapselle että isä kuitenkin rakastaa ja välittää...Tytöstä on tullut aikas "pirullinen",jos niin voi omasta lapsestaan sanoa,ei usko mitään kiusaa pikku siskoaan ja uhittelee(heittelee leluilla yms.).Ollaan kokeiltu sylihoitoa,arestiin laittamista,mutta mistään ei tunnu olevan apua!Rakkautta piisaa mutta konstit alkaa olla loppu!Itekin olen jo niin väsynyt etten tiedä mitä tehdä?Kolmas lapsi vielä tuloillaan..Jopas tuli vuodatus :) Olisi kiva kuulla miten muilla?
 
syksy
Meillä ihan sama tilanne, mies ei aina tule edes kotiin yöksi kun ei voi työnsä takia. Nytkin ollut kohta kuukauden putkeen työreissulla, ja meillä viisi ja kaksi vuotiaat lapset. Tiedän siis ettei helppoa selitellä lapsille tätä tilannetta. Meilläkin lapsilla, ainakin isommalla tämän tilanteen takia uhmaa ja kyl meikäläisenkin voimat alkaa olla vähissä. Ja itelläkin ikävä miestä mutta ei parane paljon lapsille sitä näyttää tai heille tulee vielä vaikeampi olo, joten salaa sitten heiltä itkeskelen. Voimia sulle. :ashamed:
 
kiva kuulla että jollakin muulla on sama tilanne..itsekkin aina salaa itkeskelen ku en viitsi lasten nähden,kun heillä on jo muutenkin paha olla :/ tuntuu vain ettei kohtalontovereita ole,vai eikö tästä vaan puhuta?meilläkin mies on öitä pois tai tulee vasta silloin kun lapset on jo nukkumassa ja lähtee ennen kuin lapset herää..
 
nousukausi
Meillä mies välillä reissuhommissa, välillä kotona, paljon poissa kuitenkin. Miehelle ja lapsille tuntuu ihan toimivalta järjestelyltä, mutta mulle ei. Lasten kanssa pärjään ihan hyvin, ehkä jopa paremmin yksin, mutta joudun näyttelemään tutuille että munkin mielestä reissuhommat on ihan ok, ja se vasta väsyttääkin :'(
 
Muillehan se pittää esittää että reissuhommat on ok.Vaikka ne ei ole,lasten kanssa kyllä pärjään,mut ei se mukavaa ole yksin olla.Tuntuu ettei ketään ymmärrä :/ ..Tuttavatkin aina vaan hokee että töitä pitää tehdä ja saahan siitä rahaa.Onko raha sitten se tärkein??Ei minusta eikä kyllä miehestänikään..kiva kun on ainakin joku joka ymmärtää :)
 
JackTimberjohn
Kyllähän meitä on paljon,ja kyllä se välillä sapettaa kun tuntuu että joutuu kaiken hoitamaan yksin.....mutta onneksi meillä ainakin mies yrittää sitten vapaa-ajallaan auttaa kotitöissä ja touhuaa sitten lasten kans paljon :heart: :heart:
 
Vapaa-ajalla miehenikin touhuaa lasten kanssa ja auttaa kotitöissä ja on aivan mahtava isä :heart: :heart: !!!Harmittaa vaan tytön puolesta ku on niin isisn perään!Ja onhan se itelläkin ikävä..Kiitoksia vaan kaikille! :hug:
 
hottentotti
Sori, mut mä olen MELKEIN kateellinen teille. Mun miestä ei työt huvita, makaa vain sohvalla ja valittaa, ettei töitä kannata tehdä, ettei ulosoton jälkeen jää käteen sen enempää kuin työttömyyskorvaus on nyt. Tässä tilanteessa sitä todella kaipaa jo omaa aikaa vain lapsen kanssa. Enkä nyt tarkoita sitä, että teidän tilanteenne olisi mitenkään mukava, että on helppoa kasvattaa lapset "yksin", mutta teidän miehenne ovat vastuuntuntoisia perheenELÄTTÄJIÄ.
 
nousukausi
Niinpä. Kaikessa on hyvät ja huonot puolet. Tiedän että perheen takiahan tuo mies on pois ja rahat todellakin tuo kotiin asti, mutta sitten yksin kotona ollessa on aikaa ajatella kaikkea kurjaa (kun ei harrastuksiinkaan pääse), esim kuinka helppoa olis pettää toista. Tosin täällä palstailu ei taida kuin pahentaa asiaa, kun kaiken aikaa lukee niitä ikäviä tapauksia, niin alkaa epäillä toista. Vaikka eipä se mieskään tiedä mitä viikolla puuhailen ja kenen kanssa... Ei kai tässä muu auta kuin pitää huolen siitä että on itse luottamuksen arvoinen. Purraan hammasta ja jaksetaan! =)
 
mulla mies merillä puolet vuodesta. homma toimii, sillä kun hän on kotona, niin on sitten 100% kotona. :) mieluummin näin, kun pitkiä päiviä töissä joka päivä. ja rahaakin säästyy paremmin, kun mies merillä =pystyn olemaan kotiäitinä. ja välillä olen hypänny kyytiinki reissuille. alkuaikoina oli raskasta, mutta nyt olen oppinut nauttimaan tilanteesta, enkä enää välttämättä haluaísi miestä maihin töihin. etsikää tilanteesta positiiviset puolet ja koettakaa keskittyä niihin! :)
 
Onhan ne perheenelättäjiä,mutta ei se rahakaan kaikkea tuo :/ .Onneksi ei sentään aina ole näin kiirettä töissä =) !Harmittaa just se kun ei itse ehdi mihinkään harrastuksiin kun ei ole mies kotona.Eikä lapsenvahteja juuri ole..Positiivisesti ajatellaan ja rakkaus pitää meidät yhdessä!! :heart: :heart:
 
Joo, mä olen samaa mieltä siitä et ei raha tuo kaikkea onnea. Mä olisin noin 99% onnellisempi kun mies olis päivähommissa. Meillä myös mies paljon poissa kotoa, tällä viikolla lähtee taas toiselle mantereelle pariksi-kolmeksi viikoksi. Nyt on jo ikävämpää senkin puoleen kun poika alkaa ymmärtämään et isi on pois ja kyselee kaiken aikaa. Mä olen välillä ajatellut et olis parempi et olis mies sit vaikka merillä ni olis esim 5 viikkoa pois mut sit olis taas 5 viikkoa täysin kotona. Kun nyt kun on vaikka 4 viikkoa pois ni sit menee taas päivätöihin heti kotiin päästyään. Joskus voi pitää päivän vapaata et saa järjesteltyä asiat mut ei se yks päivä paljon auta.
Mut tätä se on ja tulee ilmeisesti aika pitkään ainakin olemaankin, mies kun ei oikein kuuntelekaan puheita "normaaleihin" töihin jäämisestä. Mut kaipa tää tästä, nyt vaan on asia taas tapetilla kun ihan piakkoin jäädään yksin :/
 
Meilläkin on eletty rekkamiehen akkana kohta 25 vuotta.Nyt on parempi kun se on viikon reissussa ja sitten kotona 3-5pv.Ennen se ajo jatkuvaa yötä ja nukku päivät ja minä yritin olla hiljaa ja hyssytellä lapsia ja kesällä "asua" hiekkalaatikolla nin uh huh.Kyllä se kiva olis kun olis toinen aikuinen jakmassa arjen.Lapsilla on ikävä ja itseä joskus talvella pelottaa kun on liukasta ja Norjan vuoristotiet on vähä eri juttu talvella kun kotoiset lakeuden "oikooset".Mutta näin on elämä mennyt ja yritettävä on..... :/
 

Yhteistyössä