Mies paljastui varakkaammaksi kuin puheet, olemus ja tyyli...

  • Viestiketjun aloittaja "Meredith"
  • Ensimmäinen viesti
???
[QUOTE="ap";26810025]Johon miehellä lähes satapros käyttöoikeus ja jonka hän perii. Tontti on tosi iso ja sen voi jakaa usempaan osaan, että kaipa sitä voi sanoo merkittäväksi omaisuudeksi.[/QUOTE]

Enpä ole ajatellut asiaa noin. Vanhemmillani on Turun saaristossa rantatontti jonka perin joskus mutta ei ole tullut mieleenkään ajatella että olisin mitenkään rikas. Kyllä se varakkuus on varakkuutta vasta sitten kun on omissa nimissä omaisuus.
 
Keittiönoita
Enpä ole ajatellut asiaa noin. Vanhemmillani on Turun saaristossa rantatontti jonka perin joskus mutta ei ole tullut mieleenkään ajatella että olisin mitenkään rikas. Kyllä se varakkuus on varakkuutta vasta sitten kun on omissa nimissä omaisuus.
Samaa mieltä. Koskaan ei voi tietää, tuleeko näille perittäville vaikkapa ero ja omaisuus laitetaan myyntiin, myyvätkö omaisuuttaan ihan muuten vain ja lähtevät pariksi vuodeksi kiertämään maapalloa, tuleeko jokin tilanne, että terveydellisistä syistä tarvitseekin oletettua huomattavasti enemmän rahaa, iskeekö vanhoilla päivillä peliriippuvuus ja pelaa koko omaisuutensa jne jne. Tai muuten vaan haluaa pistää viimeiset elinvuotensa risaiseksi :)
 
Illuvatar
[QUOTE="vieras";26810166]Mies joka asuu 50 neliön koirankopissa varakas ? :D älkää tappako nauruun.[/QUOTE]

No 50 neliöö Helsingin keskustassa voi olla arvokkaampi kuin moni omakotitalo jossain Parikkalassa. Ja siitähän tässä oli puhe, että miehellä olis enempi rahaa kuin miltä näyttää.

Mun hyvä ystävä oli todella varakasta sukua ja silti se asusti 35-vuotiaaksi asti Töölössä 64 neliön kämpässä, muutti omakotitaloon miehensä kanssa vasta kun pikkulapset olivat 3 ja 1.
 
"mää"
[QUOTE="vieras";26810166]Mies joka asuu 50 neliön koirankopissa varakas ? :D älkää tappako nauruun.[/QUOTE]
No kyllä sen tuolla varallisuudella, ja sen perintötontin tuomalla, pitäis kans pukeutua, ja hommata autot ja tyyli arvonsa mukaan.
Ei muuta kuin pankkilainaa hakemaan vaan, kyllä pankki antaa vaikka miljoonan, kun lätkäisee pöytään vakuutensa.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";26808205]Eli mies on vaatimaton, mutta tuleva vaimo leuhkii sitäkin enemmän?[/QUOTE]

Niinpä, ei ihme että mies itse ei kehuskele varallisuudellaan kun sitähän ei oikeasti olekaan.
 
"mää"
Ja pitää vielä lisätä, että helvetin hyviä provoilijoita tältä palstalta joskus löytyy, tästä tulee jotenkin Sinisulka mieleen. Onko hänestä kuulunut viime aikoina?
 
"Mööh"
[QUOTE="mää";26810226]Ja pitää vielä lisätä, että helvetin hyviä provoilijoita tältä palstalta joskus löytyy, tästä tulee jotenkin Sinisulka mieleen. Onko hänestä kuulunut viime aikoina?[/QUOTE]

Mitä helvetin hyvää tässä provossa on? Tai ees puolihyvää. Jos tää on tosijuttu, se on aika valju. Jos tää on provo, niin tää on kyllä maailman valjuin provo.
 
Kyllä se varakkuus on varakkuutta vasta sitten kun on omissa nimissä omaisuus.
Ja viellä se, että varakas ei oo yhtä kuin ihminen jolla on rahaa..joskus jopa päinvastoin -ja jopa usein :/. Kun se omaisuuden hoito maksaa ja se saa aikaan sen, että yhtyeiskunta ei sitten auta senttiäkään, saat vaikka antaa muksujen kuolla nälkään, mutta sossun kansta on, että kun on tota omaisuutta...sen realosointi ei kuitenkaan koskaan käy kädenkäänteessä eikä sillä voi maksaa lähi Siwassa...
 
"ap"
No tosiaan, mä kenties oon tottunut superköyhiin ihmisiin sitten. Mun silmissä jo se, että vanhemmilla on joku iso merenrantatontti + sitten että on joku oma Helsinki-kämpää, on iso juttu. Mun vanhemmilla ei oo koskaan ollu rahaa. Eikä juuri mun sukulaisillakaan. Kädestä suuhun, jos ees niinkään.

Kuiteskin loppujen lopuksi niitäkin ihmisiä on paljon, joilla ei ole mitään omaisuutta. Suomessakin. Tänne ilmeisesti kirjoittelee vain hyväosaiset sitten.
 
ssss
[QUOTE="ap";26810319]No tosiaan, mä kenties oon tottunut superköyhiin ihmisiin sitten. Mun silmissä jo se, että vanhemmilla on joku iso merenrantatontti + sitten että on joku oma Helsinki-kämpää, on iso juttu. Mun vanhemmilla ei oo koskaan ollu rahaa. Eikä juuri mun sukulaisillakaan. Kädestä suuhun, jos ees niinkään.

Kuiteskin loppujen lopuksi niitäkin ihmisiä on paljon, joilla ei ole mitään omaisuutta. Suomessakin. Tänne ilmeisesti kirjoittelee vain hyväosaiset sitten.[/QUOTE]

Meneekö tässä nyt sekaisin asiat? Sinä puhut miehestä joiden VANHEMMILLA on omaisuutta. Miten tämä liittyy nyt tähän mieheesi? Hän on edelleen mies jonka vanhemmilla on omaisuutta. Tämä omaisuus voi siirtyä hänelle / jaettavaksi sisarruksien kesken 50v päästä. Siihen asti tämä miekkonen on ihan tavallinen tallaaja.
 
Niin, no en mä ainakaan ole koskaan ajatellut, että mun vanhempien tai miehen äidin omaisuus olisi jotenkin meidän. En edes ajattele, että miehen osuus isänsä jakamattomasta kuolinpesästä olisi varsinaisesti miehen omaisuutta.
 
"minn"
Jaa -a. Me ollaan tavallisessa duunissa, ei ole peritty mitään ja omaisuus on luokkaa 400te. Joskin velkaakin on edelleen 150t€. Ihan ilman vanhempien rahoja ja perintöjä. Nuoresta lähtien vaan eletty säästeliäästi ja tuuria ollut asuntojen kanssa (ollaa tyvestä puuhun kiipeäjiä omistusasuntojen suhteen...yksiöstä kaksioon jne). Ja maata osteltu matkan varrella, suuri osa omaisuudesta kiinteää siis. Eli ap, ihan kaikilla on mahdollisuus kun vaan osaa elää säästeliäästi. Mutta kuten itsekin mainitset, oma sukusi on elänyt kädestä suuhun ja sinä kai olet saman mallin oppinut.

Muista. Perintö ei ole omaa varallisuutta. Sen varaan ei koskaan voi mitenkään laskea. Tämä tuttavasi taitaa sen tietää kun asuu itse maltillisesti pienessä asunnossa. Älä sä annan homman nousta päähän, vaikka tuntuiskin susta oudolta. Työllä ja säästeliäisyydellä voi saada ihmeitä aikaan.
 
Keittiönoita
[QUOTE="minn";26810572]Jaa -a. Me ollaan tavallisessa duunissa, ei ole peritty mitään ja omaisuus on luokkaa 400te. Joskin velkaakin on edelleen 150t€. Ihan ilman vanhempien rahoja ja perintöjä. Nuoresta lähtien vaan eletty säästeliäästi ja tuuria ollut asuntojen kanssa (ollaa tyvestä puuhun kiipeäjiä omistusasuntojen suhteen...yksiöstä kaksioon jne). Ja maata osteltu matkan varrella, suuri osa omaisuudesta kiinteää siis. Eli ap, ihan kaikilla on mahdollisuus kun vaan osaa elää säästeliäästi. Mutta kuten itsekin mainitset, oma sukusi on elänyt kädestä suuhun ja sinä kai olet saman mallin oppinut.

Muista. Perintö ei ole omaa varallisuutta. Sen varaan ei koskaan voi mitenkään laskea. Tämä tuttavasi taitaa sen tietää kun asuu itse maltillisesti pienessä asunnossa. Älä sä annan homman nousta päähän, vaikka tuntuiskin susta oudolta. Työllä ja säästeliäisyydellä voi saada ihmeitä aikaan.[/QUOTE]
Juuri näin :flower: Jos vielä nämä appivanhemmat kuuluvat suuriin ikäluokkiin, voipi olla, että mies ei tule juuri mitään ikinä perimäänkään. Tällä sukupolvella kun ei ole vielä sellaista perinnettä - paisti jos puhutaan vanhan rahan suvuista - , että lapsille pitäisi yhtään mitään jättää. He eivät ole perineet itse ja jos ovatkin, perintö on jaettu useamman sisaruksen kesken. Suuret ikäluokat ovat lapsuudessaan nähneet niukkuuden ja nuukuuden eivätkä he aio moista nähdä enää eläkepäivinään. He mieluummin myyvät omaisuuttaan ja käyttävät yksityisiä palveluita kuin kuolevat julkisen sektorin hoitojonoihin. Tämä sukupolvi on tottunut siihen, että rahalla saa laadukkaampaa palvelua. Lähivuosina alkaa syntyä yhä enemmän erilaisia yksityisiä terveyden- ja hyvinvoinnin palveluita, joihin suuret ikäluokat mielellään upottavat omaisuuttaan, jos sitä omaisuutta vaan on.

Poissa on ne ajat, jolloin mummelit istuivat keinutuolissa lapsenlapsilleen sukkaa kutoen ja kaurapuuroa ja suolakalaa syöden. Tämän päivän mummelit reissaavat maailmalla, kuluttavat ja pitävät huolta terveydestään. Pahimmassa tapauksessa käy vielä niin, että se vävy/miniä kärvistelee jo nivelkivuissaan ja muissa vaivoissaan, mutta appivanhemmat senkun mennä porskuttavat terveinä ja hyvinvoivina.
 

Yhteistyössä