Mies paljasti mitä minusta ajattelee

  • Viestiketjun aloittaja Itkenytkokopäivä
  • Ensimmäinen viesti
Itkenytkokopäivä
Edellinen teksti on oikeassa. Jos eroan, miehelle riittää ottajia. Baarissakin sain pitää miehestä kaksin käsin, naiset eivät pidä ulkonäköäni miehen tasoisena joten häpeilemättä tulevat iskemään. Tämä oli ongelma jo suhteemme alussa ja sain kuulla paljon ikäviä kommentteja erityisesti naisilta.

Ero johtaisi myös köyhyyteen. En koskaan saisi lapselleni jätettyä omistusasuntoa, jos mies ei auttaisi kuluissa. Olen ylipainoinen ja masentunut sekä ruma. Yksinhuoltajana päätyisin yksin, sillä miehet eivät ole koskaan kiinnostuneet minusta.

Tunnekylmä liitto jossa lapsella on taloudellisesti turvallisempaa taitaa olla ainoa vaihtoehtoni. En vain jaksa sitä. Lapsen takia minun on jaksettava...
 
vierailija Z
Edellinen teksti on oikeassa. Jos eroan, miehelle riittää ottajia. Baarissakin sain pitää miehestä kaksin käsin, naiset eivät pidä ulkonäköäni miehen tasoisena joten häpeilemättä tulevat iskemään. Tämä oli ongelma jo suhteemme alussa ja sain kuulla paljon ikäviä kommentteja erityisesti naisilta.

Ero johtaisi myös köyhyyteen. En koskaan saisi lapselleni jätettyä omistusasuntoa, jos mies ei auttaisi kuluissa. Olen ylipainoinen ja masentunut sekä ruma. Yksinhuoltajana päätyisin yksin, sillä miehet eivät ole koskaan kiinnostuneet minusta.

Tunnekylmä liitto jossa lapsella on taloudellisesti turvallisempaa taitaa olla ainoa vaihtoehtoni. En vain jaksa sitä. Lapsen takia minun on jaksettava...
Itsesikin takia sinun on jaksettava. Jos välität itsestäsi ja toimit sen mukaan, niin muu hyvä tulee perässä.
 
mmitä
Olen jotenkin järkyttynyt tästä viestiketjusta ja ap kirjoituksista.
Eli jos tuntee itsensä rumaksi,lihavaksi,luulee ettei yh saa miestä,elintaso alenee erotessa ja tuntee ettei oma mies välitä niin haluaa antaa lapsen pois!?
En vähättele kenenkään ongelmia,mutta teksteistä saa nyt sellaisen kuvan että ap on itsesäälin syövereissä ja päällä on vaan minäminäminä. Ei pahalla mutta kyllä meilläkin mies hermostuisi jos tuossa tilassa alkaisin soittelemaan hänelle töihin ja vaatisin juttelua.
Ei kenenkään tehtävä ole nostaa toista itsesäälistä. Jokaisen tehtävä ja tajuttava se itse.
Eikö lapsi oikeasti merkitse sulle tuon enempää? Turha kai enää kysyä miksi se on tehty....
 
vierailija
Edellinen teksti on oikeassa. Jos eroan, miehelle riittää ottajia. Baarissakin sain pitää miehestä kaksin käsin, naiset eivät pidä ulkonäköäni miehen tasoisena joten häpeilemättä tulevat iskemään. Tämä oli ongelma jo suhteemme alussa ja sain kuulla paljon ikäviä kommentteja erityisesti naisilta.

Ero johtaisi myös köyhyyteen. En koskaan saisi lapselleni jätettyä omistusasuntoa, jos mies ei auttaisi kuluissa. Olen ylipainoinen ja masentunut sekä ruma. Yksinhuoltajana päätyisin yksin, sillä miehet eivät ole koskaan kiinnostuneet minusta.

Tunnekylmä liitto jossa lapsella on taloudellisesti turvallisempaa taitaa olla ainoa vaihtoehtoni. En vain jaksa sitä. Lapsen takia minun on jaksettava...
Mitä väliä sillä on jos miehellä on ottajia? Samanlaisesti hän kohtelisi muitakin naisia, tuskin saa mitään pysyvää suhdetta aikaiseksi. Ja vaikka saisikin, miten se on sulta pois kun ei hän tee sinua onnelliseksi kuitenkaan? Anna miehen mennä, jos on mennäkseen ja keskity saamaan itsesi nyt kuntoon. Lapsesi tarvitsee sinua.
 
Nyt itkut seis!
Lopeta itsesääli heti tähän paikkaan!

Yritän kirjoittaa lyhyesti, yritä sinä sisäistää lukemasi ja lue loppuun saakka.

Olen ollut samassa jamassa kuin sinä. Luulin, ettei minua kukaan huoli, koska olin lihonut synnytysten jälkeen kaksikymmentä kiloa, näytin kauhealta, kärsin synnytyksenjälkeisestä masennuksesta, ja olin liitossa epäluotettavan miehen kanssa, joka alituiseen sai oloni paskemmaksi haikailemalla muiden naisten perään ja manipuloi minut uskomaan, että minulla oli huono luonne ja olin kehno äiti ja paska vaimo.

Välillä harkitsin itsemurhaa, välillä harkitsin murhaavani mieheni, välillä suunnittelin pakkaavani meidät kaikki autoon ja ajavani satasta sillalta alas. Jokainen päivä oli itkua ja pahassa olossa makaamista, kärsivällisyys ei riittänyt lapsiin eikä mieheen, mutta eroaminen tuntui kauhean ahdistavalta ja työläältä.

Luulin, että muuttamalla itseäni kauniimmaksi miehen tähden, mies lakkaisi haikailemasta muiden naisten perään. Luulin, että olin itse ongelman ydin ja laihtuminen ja muuttuminen olisi ratkaisu.

Lopulta tajusin, että ainoa jonka hyväksyntää minun tarvitsee kerjätä, olen minä itse, koska ihmiset jotka aidosti rakastavat minua, hyväksyvät minut jo nyt. Minun ei tarvitse kerjätä heiltä mitään. Ja ihmiset, jotka eivät minua aidosti rakasta, eivätkä siksi minua hyväksy, saavat painua helvettiin.

Tajusin myös sen, ettei mies lopeta muiden naisten jahtaamista vaikka näyttäisin miltä. Mies oli luonteeltaan sellainen, ettei koskaan ollut tyytyväinen siihen, mitä hänellä on. Vaikka hänellä olisi ollut maailman kaunein nainen ja kilteimmät lapset ja miljoonia tilillä rahaa, hän olisi ollut tyytymätön ja haikaillut jotain parempaa. Vika ei ollut minussa.

Siitä alkoi ylämäki. Otin eron, ja heti ensimmäisenä iltana omassa asunnossa voin paremmin. Tuntui kuin olisi tonni painoa lähtenyt harteilta. Minulle alkoi kehittyä suunnitelmia, hain opiskelemaan, sain lapsille hoitopaikan jne. Lopulta sain töitä ja muutin parempaan asuntoon. En edes ajatellut miehiä! Tajusin, että minähän olenkin hyvä äiti ja minähän pärjäänkin omillani. Omanarvontuntoni ei ollutkaan kiinni mieheltä saadusta hyväksynnästä vaan siitä, että minä itse arvostan itseäni.

Alku oli toki haasteita täynnä ja yksinhuoltajuus tuntui alussa tosi raskaalta, mutta se parani vähitellen. Koko ajan. Hain ja löysin uusia ystäviä, koska parisuhteen aikana mies oli vastahakoisuudellaan supistanut myös minun sosiaalisia ympyröitäni. Löysin aivan uuden rytmin elämääni.

Kun rytmi oli löytynyt, laihduin vähän kuin itsestään melkein 25 kiloa! Se laihtuminen onnistui vasta, kun kaikki muut asiat elämässäni oli kunnossa. Sain myös uuden miesystävän, mutta se ei johtanut mihinkään, koska huomasin, että olin onnellisempi omillani. En jaksanut enää hoivata miestä siinä lasten hoivaamisen rinnalla.

Eli nyt ap. ota itseäsi niskasta kiinni! Ensimmäinen vaihe on vaikein. Jätä asuntohakemus vuokra-asunnosta tai hae vuokra-asuntoa yksityisten ilmoituksista. Tee se HETI! Koska tuossa jamassa parisuhdeterapiaa ei kannata aloittaa. Jos uskot, että nykyisen suhteen korjaaminen vielä onnistuu, se kannattaa tehdä vasta, kun asut erossa miehestäsi. Muuten vanhat haavat estävät eheytymisen.

Hanki ystäviä, jos niitä ei vielä ole. Saat turvaa ja tukea. Ja aloita ensimmäisenä oman itsetuntosi korjaaminen. Se on tärkeintä.

Toivon sinulle ja lapsellesi jaksamista ja voimia! Kyllä sinä pystyt muuttamaan elämäsi, kunhan lopetat takertumasta siihen kuvitelmaan, että fyysinen ulkonäkösi on onnen avain. Onnen avain on ELÄMÄN muuttaminen, ei ULKONÄÖN muuttaminen.
 
vierailija
Entä jos kaikki johtuukin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Masennus saa ihmisen tuntemaan, ettei puoliso välitä eikä rakasta. Masentunut on ikävää seuraa, sillä kaikki on negatiivistä ja eikä mikään ole hyvin ja kaikki sanomiset ja tekemiset tulkitaan ikäviksi teoiksi.

Masennus pitää saada ensin hoitoon. Masentuneena ei pitäisi tehdä mitään suuria päätöksiä.
 
Sivulle eksynyt
Samaa mieltä "nyt itkut seis" nimimerkin kanssa. Välimatkaa mieheen, se pitää ottaa heti. Etäältä näkee selvemmin vai miten se sanonta menikään..? Masennus ei parane jos ympärillä on ihmisiä jotka pahentavat sitä. Masentunut tarvitsee tukevia, empaattisia ihmisiä eikä kritisoivia ja lannistavia. Jos aloittaja ei pääse omilleen asumaan, on pehmeämpi lasku muuttaa ensialkuun vaikka sukulaisten luo, kunhan ottaa välimatkaa mieheen ja saa tukea välittäviltä ihmisiltä. Ei miehet ymmärrä naisia.
 
vierailija
Harmi että noin miehestä riippuvaisia naisia on vieläkin olemassa.
Ihmetyttää myös, että jos olette naimisissa niin ukkosi silti omistaa kaiken, etkä itse ole älynnyt kirjotella nimiäsi mihinkään.

Koita nyt jumalauta ryhdistäytyä. Kaiva raivo esiin sieltä turhan itsesäälin alta ja toimi sen voimalla.
Yhdenkään naisen ei kannata tuudittautua miehen varaan. Pitää olla omat rahat ja oma elämä, muistakaa se, ei sitten tule tällästä romahdusta.
 
vierailijamies
No niin!

Koska lihavana yyhoona on toki erittäin helppoa sitten löytää tilalle parempi mies, joka on vielä sokeampi naisensa ulkomuodolle ja ottaa vielä toisen miehen siittämät lapsetkin kaupanpäälle hoteisiinsa.

Mitäpä sitä suotta yrittää nykyistä tilannetta mitenkään korjata esim. itsestään huolehtimalla tai miestä huomioimalla. Siinähän joutuisi itse antamaan periksi ja ponnistelemaan ja sehän ei nykynaiselle sovi. Ehei, kaksplussalla tarjotaan aina sitä modernia perusratkaisua kaikkiin parisuhdeongelmiin - ota ero!
Ei mulkero mies muutu ikinä paremmaksi. Oikea mies rakastaa naistaan sellaisena kuin tämä on, tukee ja auttaa vaikeiden aikojen yli. On aivan turha yrittää korjata suhdetta koska vika on nyt miehessä. Jonkun muun miehen kanssa ap pärjäisi hienosti, ja lapset ovat pelkkää plussaa.
 
vierailija
Edellinen teksti on oikeassa. Jos eroan, miehelle riittää ottajia. Baarissakin sain pitää miehestä kaksin käsin, naiset eivät pidä ulkonäköäni miehen tasoisena joten häpeilemättä tulevat iskemään. Tämä oli ongelma jo suhteemme alussa ja sain kuulla paljon ikäviä kommentteja erityisesti naisilta.

Ero johtaisi myös köyhyyteen. En koskaan saisi lapselleni jätettyä omistusasuntoa, jos mies ei auttaisi kuluissa. Olen ylipainoinen ja masentunut sekä ruma. Yksinhuoltajana päätyisin yksin, sillä miehet eivät ole koskaan kiinnostuneet minusta.

Tunnekylmä liitto jossa lapsella on taloudellisesti turvallisempaa taitaa olla ainoa vaihtoehtoni. En vain jaksa sitä. Lapsen takia minun on jaksettava...
Ei tuollaisen mulkvistin takia kannata ainakaan itseään tappaa ja tehdä lapsestaan äiditöntä. Mies on tehnyt selväksi, ettei häntä perhe-elämä ja sinun hyvinvointisi kiinnosta, joten ala tehdä elämästäsi itsellesi mieluista. Se on vaikeaa vielä, jos sinulla on vauva, mutta muutaman vuoden päästä alkaa helpottamaan.

Nauti hyvällä omallatunnolla ulkoisista puitteista ja turvatusta taloudesta ja etsi hyvinvointisi muualta. Mieheltäsi sitä et saa.
 
vierailijamies
Olen jotenkin järkyttynyt tästä viestiketjusta ja ap kirjoituksista.
Eli jos tuntee itsensä rumaksi,lihavaksi,luulee ettei yh saa miestä,elintaso alenee erotessa ja tuntee ettei oma mies välitä niin haluaa antaa lapsen pois!?
En vähättele kenenkään ongelmia,mutta teksteistä saa nyt sellaisen kuvan että ap on itsesäälin syövereissä ja päällä on vaan minäminäminä. Ei pahalla mutta kyllä meilläkin mies hermostuisi jos tuossa tilassa alkaisin soittelemaan hänelle töihin ja vaatisin juttelua.
Ei kenenkään tehtävä ole nostaa toista itsesäälistä. Jokaisen tehtävä ja tajuttava se itse.
Eikö lapsi oikeasti merkitse sulle tuon enempää? Turha kai enää kysyä miksi se on tehty....
Ap on yrittäny parhaansa ja nyt voimat uhkaavat oikeasti loppua - miehen takia. Mies on myös latistanut ap:n itsetunnon. Voisipa jakaa voimia ihmisten kesken, niin antaisin niitä ap:lle. Voimia asioiden muuttamiseen parempaan suuntaan.
 
Vihaksi pistää
No niin!

Koska lihavana yyhoona on toki erittäin helppoa sitten löytää tilalle parempi mies, joka on vielä sokeampi naisensa ulkomuodolle ja ottaa vielä toisen miehen siittämät lapsetkin kaupanpäälle hoteisiinsa.

Mitäpä sitä suotta yrittää nykyistä tilannetta mitenkään korjata esim. itsestään huolehtimalla tai miestä huomioimalla. Siinähän joutuisi itse antamaan periksi ja ponnistelemaan ja sehän ei nykynaiselle sovi. Ehei, kaksplussalla tarjotaan aina sitä modernia perusratkaisua kaikkiin parisuhdeongelmiin - ota ero!
MITÄ HELVETTIÄ! Ukko ei välitä paskaakaan vaimostaan, huitelee menemään selittämättömillä reissuillaan ja vähättelee vaimoaan, mutta vika on siinä, ettei vaimo HUOLEHDI MIEHESTÄ? Miten vitun kieroutunut ja tunteeton pitää olla, että toisen ihmisen pahan olon voi ohittaa noin helposti? Ei ap:n henkiset voimavarat enää riitä laihduttamiseen tai mihinkään, kun hänet on henkisesti lyöty niin maahan, että hädintuskin jaksaa pitää lapsestaan huolta, saati sitten itsestään, ja siinä pitäisi vielä paapoa sitä miestä, joka omalla toiminnallaan pahentaa tilannetta entisestään???? Ei jumalauta, miten paskoja miehet osaa olla.

Ja että eroaminen on naisen syy, eroon johtaneet syyt ovat naisen aiheuttamia? Aaarrgghh! Miehet aina pesevät kätensä siitä mitä parisuhteessa tapahtuu ja syyttävät kaikesta naista! Eivät näe itseään syylliseksi mihinkään!

Mikä ihme tuokin olettamus on, että eron jälkeen pitäisi ottaa tilalle uusi mies? Miksi ihmeessä pitäisi? Kyllä nainen osaa elää omillaankin!
 
Itkenytkokopäivä
En aio antaa lastani pois enkä halua, mutta jos minusta tuntuu etten pysty huolehtimaan hänestä kuten äidin pitäisi mitä muutakaan voin? Pitäisikö antaa äidin kiukkuilla lapselle. Ennen niin naurava vauva on kuin haamu, leikkii yksinään ja katsoo vakavana. Joku sanoi että olen itsekäs. Varmasti olen itsekäs eikö kaikki masentuneet ole. En osaisi olla vähemmän itsekäs vaikka kuinka yritän. Kun peilikuva oksettaa enkä ole ottanut yhtään valokuvaa itsestäni vauvan kanssa koko sen elinajan, niin kuvottavana pidän itseäni.

Olen saanut aina kuulla olevani ruma. Kaverini tokaisi kerran että olet ihan siedettävän näköinen kun hymyilet. Kaikki ihmetteli miestäni että miten hän on valinnut minut kun saisi kenet tahansa. Eikö rumallakin naisella voisi olla mies, miksi aina rumalta ihmiseltä evätään oikeus avioliittoon. Nyt on mieskin tullut siihen johtopäätökseen että olen lihava ja ruma. Mistä näitä sympaattisia naisia oikein löytää, kun baareissa ja ulkona naiset yleensäkin hyökkäävät mieheni kimppuun ja ehdottelevat vaikka näkevät sormuksen mieheni kädessä. Miksi ihmiset ovat netissä ystävällisiä ja haluavat auttaa, mutta tosimaailmassa ovat todella julmia ja haluavat rikkoa liittomme testatakseen omaa viehätysvoimaansa.?

En kerjää sääliä vaan puhun anonyymisti rehellisesti mitä pohdin. Puhun vain totta, jos se on säälin kerjäämistä niin aika vähän se sääliminen minua on auttanut. Ero on edessä mutta en jaksa nyt erota, olen väsynyt ja vauvanhoito on tärkeintä. Elämä on tuskainen ja turha lahja, vain lapsi on syy jatkaa.
 
No tässäpä neuvo
En aio antaa lastani pois enkä halua, mutta jos minusta tuntuu etten pysty huolehtimaan hänestä kuten äidin pitäisi mitä muutakaan voin? Pitäisikö antaa äidin kiukkuilla lapselle. Ennen niin naurava vauva on kuin haamu, leikkii yksinään ja katsoo vakavana. Joku sanoi että olen itsekäs. Varmasti olen itsekäs eikö kaikki masentuneet ole. En osaisi olla vähemmän itsekäs vaikka kuinka yritän. Kun peilikuva oksettaa enkä ole ottanut yhtään valokuvaa itsestäni vauvan kanssa koko sen elinajan, niin kuvottavana pidän itseäni.

Olen saanut aina kuulla olevani ruma. Kaverini tokaisi kerran että olet ihan siedettävän näköinen kun hymyilet. Kaikki ihmetteli miestäni että miten hän on valinnut minut kun saisi kenet tahansa. Eikö rumallakin naisella voisi olla mies, miksi aina rumalta ihmiseltä evätään oikeus avioliittoon. Nyt on mieskin tullut siihen johtopäätökseen että olen lihava ja ruma. Mistä näitä sympaattisia naisia oikein löytää, kun baareissa ja ulkona naiset yleensäkin hyökkäävät mieheni kimppuun ja ehdottelevat vaikka näkevät sormuksen mieheni kädessä. Miksi ihmiset ovat netissä ystävällisiä ja haluavat auttaa, mutta tosimaailmassa ovat todella julmia ja haluavat rikkoa liittomme testatakseen omaa viehätysvoimaansa.?

En kerjää sääliä vaan puhun anonyymisti rehellisesti mitä pohdin. Puhun vain totta, jos se on säälin kerjäämistä niin aika vähän se sääliminen minua on auttanut. Ero on edessä mutta en jaksa nyt erota, olen väsynyt ja vauvanhoito on tärkeintä. Elämä on tuskainen ja turha lahja, vain lapsi on syy jatkaa.
KESKITY SITTEN OLEMAAN PAREMPI ÄITI LAPSELLESI. Jos kerran neuvot eivät kelpaa ja tulet tänne syyttelemään naisia julmiksi avioliiton rikkojiksi (vaikka miehesihän se tuntuu liitonrikkoja olevan) paljastaen samalla, ettet ikinä pysty elämään riippumattomana, itseään kunnioittavana naisena. Juuri tuo asenne, että naiset ovat syyllisiä kaikkeen, mies ei ole vastuussa mistään, sinä ja rumuutesi ja toiset naiset ovat syyllisiä, ei pinnallinen, välinpitämätön, toisiin naisiin oleva miehesi, kertoo siitä, että sinut on ilmeisesti jo lapsena aivopesty nöyräksi miehen edessä. Ei tuosta aivopesusta pääse eroon edes sillä, että parantuu masennuksesta. Ehei! Tuolla aivopesulla on taipumusta vain siirtyä vanhemmilta lapsille, syödä tyttölasten itsetuntoa, ja pönkittää poikalasten vääristynyttä kuvaa parisuhteen sisäisestä tasa-arvosta eli siitä, ettei naisella ole muuta kuin ulkoinen arvo ja rooli lapsenhoitajana ja pilluna, jota voi paremman puutteessa naida. Että toivonpa vaan, että lapsesi on edes poika. Poika tulee aikuisena kärsimään harhakuvitelmistaan, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin tyttö, jonka itsetunto ja käsitys naisen arvosta murskataan heti alkuunsa.
 
vierailija
.....tiedän tunteen.
Olen myös kokenut sen tunteen miten mukavaa minulla ja lapsella on silloin kun mies on piiiiitkällä työreissulla.
Tykkään olla lapsen kanssa -silloin kun saamme olla täysin kahdestaan.

Onhan se välillä rankkaa. Mutta parisuhteessa olo on vielä rankempaa! Ikinä ei voi olla iloinen, koska toisen näkeminenkin aiheuttaa pahaa oloa kun miettii että tuo kuitenkin taas halveksii mua.
Lapsestakaan ei pysty iloitsemaan miehen läsnäollessa.

.."tee itsesi onnelliseksi", eli aloita elämä ilman miestä.
Nosta käteisellä yhteiseltä tililtä takuuvuokrarahat valmiiksi.
Muuta et tarvitse.
Katso lähialueen vuokra-asuntoja, mielellään sellaista missä sähkö kuuluu vuokraan. Laita hakemus!!! Vaikka et vielä muuttaisikaan!

Anna itsellesi mahdollisuus!

Ota se asunto.
Tee itsesi onnelliseksi.
Kaikki me tarvitsemme elämän millä pärjäämme, emme parisuhdetta mikä saa voimaan pahoin..
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Virtaa
vierailija
Tosiaan, tutkituta kilpirauhanen (täällä yksi äiti myös, jolla on vajaatoiminta.)

Kuulostaa siltä, että mies on itsekeskeinen narsisti. Hän on luultavasti ottanut ap:n vaimoksi siksi, että ap:lla on huono itsetunto ja hänet on ollut helppoa alistaa. Sellainen mies haluaa tuntea olevansa toisen yläpuolella ja voi itse hyvin silloin, kun puoliso voi huonosti.

Vika ei ole ap:n painossa tai ulkonäössä vaan siinä, että hän kituuttaa elämäänsä väärän miehen kanssa. Olisit onnellisempi vaikka yksinhuoltajana. Olen itsekinollut yh ja minä olin ihan onnellinen silloin, turha pelätä sitä. Ala hoitaa käytännön asioita kuntoon, jotta pääset lähtemään. Kannatta avarautua siihen, että tuollainen mies ei tule päästämään sinua helposti eroamaan. Hän tarvitsee lähelleen ihmisen, jota voi kohdella kaltoin. Löytäisitkö jostain ulkopuolista apua, esim. soita naisten puhelimeen tms. Mies siis aivan varmasti tulee tekemään kaikkensa, jotta estää sinua lähtemästä. Mutta lähde kuitenkin!

Tottakai lapsi voi huonosti tuollaisessa ilmapiirissä. Lapsi olisi onnellisempi, jos eroaisit ja tulisit itsekin onnellisemmaksi ja tyytväisemmäksi itseesi.
 
vierailija
Onko teidän suhteessa ollut aiemmin tuollaista vai ilmennyt nyt sun masennuksen aikana? En automaattisesti lähtisi eroamaan, jos kaikki liittyy vain tähän masennustilaan. Mies voi olla myös hukassa, ärsyyntynyt kun toinen ei saa aikaiseksi mitään ja on masentunut. Ehkä väsynyt siihen, eikä osaa käsitellä asiaa. Oletko sinä ap hakenut apua masennukseen. On se oikeasti rankkaa puolisollekkin kun toinen makaa, valittaa, on aina allapäin. Tiedän kokemuksesta. Siihen päälle pitäisi käydä töissä kun toinen vieatittelee sinne ja vaatii vastauksia. Kun tilannetta ei osaa kumpikaan pysäyttää, mennään äärimmäisyyksiin ja sanotaan hulluja asioita. Totta on se, ettet voi kerjätä mieheltä hyväksyntää ja on hyvä ottaa etäisyyttä. Sun pitää tajuta oikeasti että alat tekemään asioita itseäsi varten, etkä kerjää mieheltä hyväksyntää. Haette ehkä yhdessä apua? Jos mies ei ole suostuvainen mihinkään yhteistyöhön, sitten kannattaa miettiä muuttoa pois. Pieni vauva ja masennus ei ole helppoa kellekkään. Sillon ei kannata tehdä radikaaleja ratkaisuja ellei toinen oikeasti ole kohtuuton eikä suostu hakemaan apua.
 
vierailija
No niin!

Koska lihavana yyhoona on toki erittäin helppoa sitten löytää tilalle parempi mies, joka on vielä sokeampi naisensa ulkomuodolle ja ottaa vielä toisen miehen siittämät lapsetkin kaupanpäälle hoteisiinsa.

Mitäpä sitä suotta yrittää nykyistä tilannetta mitenkään korjata esim. itsestään huolehtimalla tai miestä huomioimalla. Siinähän joutuisi itse antamaan periksi ja ponnistelemaan ja sehän ei nykynaiselle sovi. Ehei, kaksplussalla tarjotaan aina sitä modernia perusratkaisua kaikkiin parisuhdeongelmiin - ota ero!
aika erikoinen kommentti ett miehen etsiminen olis päällimmäinen huoli tässä? Kyllä minä lähtisin paskan luota vaikken ikinä miestä enää saisi.
 
vierailija
aika erikoinen kommentti ett miehen etsiminen olis päällimmäinen huoli tässä? Kyllä minä lähtisin paskan luota vaikken ikinä miestä enää saisi.
Kukaan järkevä mies ei ottaisikaan naista, joka viettää aikansa vastaillen uusfeministejä kuhisevilla nettifoorumeilla vuosikausia vanhoihin ketjuihin, joiden aloitukset on tehty perinteiseen tapaan todella vahvalla värikynällä ja täysin yksipuoleisesti maalaamalla tarinan mies itsekkääksi roistosiaksi ja nainen eli aloittaja itse lapsen kanssa yksin kärsiväksi marttyyriksi. Sama kaava joka kerta. Oksettavaa.
 

Yhteistyössä