Painostettu
Olen etäsuhteessa toisessa kaupungissa asuvaan mieheen, välimatkaa 200 km. Mies opiskelee muutaman vuoden vielä ja valmistumisen jälkeisestä sijoituspaikasta ei ole tietoa. Ongelmana on, että nyt mies painostaa minua ja murkkuikäistä tytärtäni muuttamaan samaan kaupunkiin kanssaan mahdollisimman pian. Siitä huolimatta että sekä hänen että oman lapseni etävanhemmat asuvat siellä missä minäkin tällä hetkellä. Olemme seurustelleet vasta vuoden ja minusta vaatimus ja painostus tässä kohtaa suhdetta on kohtuutonta, varsinkin kun minä olen se osapuoli joka jättäisi taaksensa aivan kaiken. Tyttäreni on oman tahtonsa ilmaissut eli haluaa elää samassa kaupungissa isänsä kanssa, mikä on aivan luonnollista. Mies voisi opiskelupaikkansa vaihtaa, mutta siihen ei näytä olevan haluja. Sen sijaan hän pitää meidän mahdollista muuttoamme pikkujuttuna eikä ymmärrä minun näkökulmaani saatikka lapseni. Seinää vasten pistäminen tuskin on otollinen lähtökohta uusperheen perustamisellekaan...Suhteemme on muutoin onnellinen, paitsi tämä jatkuva painostus ja vaatimus yhteenmuuttamisesta. Niin pahalta kuin se tuntuukin, tulee suhteemme todennäköisesti kariutumaan koska painostuksen alla on vaikea elää. Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?