mies otti lasta kurkusta kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
poika taas touhui veljensä kanssa jotain omiaan, Ilmeisesti heittelivät jyväpussia toisiaan päin. Itse en ollut tuolloin paikalla vaan yläkerrassa puhumassa puhelimessa kun isompi (5v) poika tuli täyttä kurkkua huutaen ylös ja kaulaansa pidellen. Sanoi että isi otti kurkusta kiinni. Selvät punoittavat jäljet oli niin niskan kuin kaulankin puolella. Mies sanoi tähän että otti vain NISKASTA kiinni, eikä mitenkään kovin ja talutti pojan siitä rappusiin. Kuitenkin selvät punaiset jäljet oli myös kaulan puolella, ihan kaulakuopassa ja sitten solisluiden kohdilla.
Mies on muutenkin tosi äkkipikainen, mutta en uskonut että oikeasti kävisi poikaan käsiksi, olen nimittäin varoittanut että ensimmäisen kerran kun koskee poikiin, niin me lähdemme.
Mitä mieltä olette miten nyt pitäisi toimia?

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Olikos tässä nyt kyse siitä että ap on epävarma onko mies kuristanut vai oikeasti vain taluttanut niskasta opastaen pojan pois? Siksi ei ole lähtenyt koska ei ole varma?

tätä tässä vähän ajoin takaa. Teenkö hätäisen johtopäätöksen jos nyt lähden vaikka ei selvää nättöä ole mitä on tapahtunut..

Mun on nyt pakko kysyä, että onko mies käynyt sinuun kiinni?

Vai miksi sulle on tullut edes mieleen sanoa miehelle, että jos hän kerrankin käy lapseen kiinni, niin te lähdette?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Vai miksi sulle on tullut edes mieleen sanoa miehelle, että jos hän kerrankin käy lapseen kiinni, niin te lähdette?

peesi..

ja se että olet sanonut että kerran kun käy lapsiin kiinni niin lähdette-ja nyt jos käynyt ettekä lähde,niin varmasti toistuu ja "kierre jatkuu"..
Oletko tosiaan sanojesi mittainen äiti!!??
..vai nyt kun tämä "vihdoin" tapahtui,niin et olekkaan valmis lähtemään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

peesi..

ja se että olet sanonut että kerran kun käy lapsiin kiinni niin lähdette-ja nyt jos käynyt ettekä lähde,niin varmasti toistuu ja "kierre jatkuu"..
Oletko tosiaan sanojesi mittainen äiti!!??
..vai nyt kun tämä "vihdoin" tapahtui,niin et olekkaan valmis lähtemään

Mutta tapahtuiko se? Toisaalta jos oli jäljet kaulassakin :/ Ellei tullut leikeissä kun mitä lie pussia heittelivät. Haastattele kaikkia osapuolia!

Luultavasti sinun on nyt alettava pakkaamaan, ja palattava lapsiesi vasta kun mies käy säännöllisesti terapiassa, jossa opettelee käsittelemään vihaa ja agressioitaan.

Lapset ansaitsevat kasvurauhaa ja hyvää kohtelua, eivät kurkusta puristelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkeri Ruurikintytär:
Viet lapsesi ensiapuun ja kerrot mitä on tapahtunut. Sieltä otetaan yhteys tarvittaviin viranomaisiin. Jos mies ei ymmärrä tehneensä väärin, viranomaiset voivat avittaa siinä.

En sitten tiedä olisiko minusta tuohon, mutta noin se oikein menisi.

Näin. Mikäli et tee näin, ja jäljet ja tilanne johtavat ulkopuolisen tekemään ls-ilmoitukseen, olette molemmat syyllisiä, sinä miehesi suojelusta ja siitä, että reagoimatta mitenkään annat tilanteelle mahdollisuuden toistua ja hän teostaan.

Ja saatte sakkoja ja ties miten pitkän kanta-asiakassuhteen lastensuojeluun.

Kyllä hän on aiemmin käynyt minuunkin käsiksi, nyt ei kyllä piiitkään aikaan ole mitään tuollaista ollut kun on ollut lääkityksellä.
Olen hänelle näin uhannut koska hänen mielestään minä kasvatan lapsia liian lässysti ja hänen omien sanojensa mukaan jos lapsi häntä lyö (siis isompana) niin hän kyllä lyö takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

hänen omien sanojensa mukaan jos lapsi häntä lyö (siis isompana) niin hän kyllä lyö takaisin.

No huh huh!!eiköhän tuo ole jo selvä peli!!!

Ja ollaan keskusteltu juurta jaksain tästä. Poika näyttää että otti kaulalta, ja isä näyttää miten otti niskasta kiinni, mikä ei kyllä täysin selitä mielestäni kaikkia jälkiä.
Ihmettelen että miksi piti ylipäätään ottaa sieltä kiinni eikä esim. kädestä, muttamiehen mielestä se on täysin sama asia mistä sitä kiinni ottaa..

mä miettisin TODELLA tarkkaan mua ei miehen mielipiteek kiinnostais vaan lasten parasta ajatelle tekisin päätöksen. Ja katsoisin pitkän matkan taakse päin miten on mua kohdellut

Yhteistyössä