Mies on laiska sohvaperuna, itse tykkään liikkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sohvapotato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sohvapotato

Vieras
Ollaan oltu pitkään yhdessä, nuoresta asti. Nuorempana mies oli liikunnallisempi mutta on laiskistunut kokoajan. Ei jaksa enää liikkua oikein ollenkaan. Kävelylle lähtee pitkin hampain, vaikka ulkona paistaisi aurinko niin laittaa verhot kiinni ja surffaa netissä. Että mua ottaa päähän miten voi olla noin laiska?

Meillä on kaksi pientä lasta eikä mies koskaan jaksa lähtee leikkipuistoon lasten kanssa, käyn aina yksin. Jos mies hoitaa lapsia mun ollessa asioilla, ei mies koskaan lähde lasten kanssa ulos, vaan kyhjää sisällä. Lapset syliin ja tietokoneelle.

Miehen vanhemmat on samanlaisia sisäkissoja, liikuntaa ei vahingossakaan. Voiko ihminen innostua liikkumaan vai onko toivo menetetty? Tuntuu että oishan sitä paljon kivempi olla jos vähän huolehtisi itsestään! Voisi paremmin ja jaksaisi paremmin, ei tulisi niskat kipeeksi ruudun tuijottamisesta. Oon yrittänyt ehdottaa että harrastaisi mitä vaan liikuntaa mikä kiinnostaisi, mutta ei.

Ihmiset vaan on erilaisia, kaikki ei nauti liikkumisesta tai ulkoilusta niin paljon ja käyttää aikansa muulla tavoin.

Lähtiskö mies jos menisitte vaikka koko perheen voimin retkeilemään tai tekemään jotain erikoisempaa? Voisiko kiinnostua jostain uudesta jutusta, vaikka geokätköilystä (joku päämäärä ulkoilussa)? Mä olen itse nimittäin todella laiska ulkoilija ja lastenkin kanssa puistoillessa meinaan tylsistyä - toisin kuin mies. Musta on kuitenkin mukavaa lähteä ulos jos mies lähtee mukaan ja on vähän juttuseuraa :) Jos pelkkä ulkoilu on liian päämäärätöntä niin sitten yhdessä kävellen kauppaan tai tekemään jotain pihahommia?

Jos mies on joskus ollut liikunnallinen ja nauttinut liikunnasta niin on mahdollista, että se sama into löytyy vielä joskus. Mutta sinä et valitettavasti voi sitä intoa miehestä kaivaa vaan sen pitää tulla hänestä itsestään.

[QUOTE="vierasvieras";29228243]Lähtiskö mies jos menisitte vaikka koko perheen voimin retkeilemään tai tekemään jotain erikoisempaa? Voisiko kiinnostua jostain uudesta jutusta, vaikka geokätköilystä (joku päämäärä ulkoilussa)? Mä olen itse nimittäin todella laiska ulkoilija ja lastenkin kanssa puistoillessa meinaan tylsistyä - toisin kuin mies. Musta on kuitenkin mukavaa lähteä ulos jos mies lähtee mukaan ja on vähän juttuseuraa :) Jos pelkkä ulkoilu on liian päämäärätöntä niin sitten yhdessä kävellen kauppaan tai tekemään jotain pihahommia?[/QUOTE]

Joo, no sitä mäkin oon miettinyt että pitäisi keksiä jotain uutta. Geokätköily vois kyllä ehkä toimia, kun tykkää kaikesta tekniikasta. Täytyypä kysyä, kiitti vinkistä!
Kaupassa käydään välillä kävellen, jos on hyvä ilma niin suostuu lähtemään. Pihahommiin ei tuu kirveelläkään. :). Munkin mielestä ois kiva ulkoilla yhdessä, kun sillon saa juteltua kaikkee ja se on leppoisaa yhteistä aikaa. Kotona helposti molemmat on omissa puuhissaan ja lapset vielä riehuu ympärillä, niin jää jutustelu vähemmälle.