Mies on käyttänyt ohjelmaa, jolla on saanut mun salasanat urkittua...

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mitä väliä sillä on, jos mies tietää salasanat? Eikö luottamus ja toisen kunnioittaminen pelaa?
Ei näköjään pelaa. Ja miks miehen pitää päästä mun posteihin käsiks, kun se ei halua näyttää omiaan mulle?! Jos se ei ole valmis siihen, niin haluan kyl pitää omanikin omina tietoinani.

erilaisia ihmisiä
Mitä väliä sillä on, jos mies tietää salasanat? Eikö luottamus ja toisen kunnioittaminen pelaa?
Kyllä mun mielestä ihmisellä pitää jotain "omaakin olla". Vaikka oltaisiin kuinka naimissa tai parisuhteessa keskenään, niin omaa elämääkin saa ja pitää olla. En mä ainaskaan haluaisi, että puolisoni käy lukemassa, mitä mä tänne kirjoitan ja milloin.

erittäin vakavasti
Miehesi on sairas, vakavasti ja vaarallisesti. Vaarallisesti sinun kannaltasi.

Tuo vainoharhaisuus pahenee koko ajan ja tekee koko perheestäsi sairaita ja jättää mielettömän rumat jäljet lapsesi kykyyn luottaa ja uskoa elämään, ihmisiin ja maailmaan.

Vaadi miestäsi hakemaan apua itselleen tai jätä hänet. Vai otatko vastuun lastenne psyyken häiriöistä?

ss-polt
Mun mielestä kysyt nyt vähän väärinpäin. "Mitä väliä jos MIES tietää salasanat?" Niin ja urkkii sähklöposteja ym? Eiköhän pitäis ihmetellä mihin mies niitä tietojaan tarvitsee. Työsähköpostien lukeminen ei ole vain vaimon vaan usein saattaa sisältää hyvinkin arkaluontoisia tietoja, jotka ei työpaikan ulkopuolisille yksinkertaisesti kuulu.

ok
Menikö sulta nyt pointti ohi?
Tottakai on väärin vakoilla toisen salasanat tietoonsa ja lukea toisen posteja salaa. Vieläpä pitkä aika, ja muitakin kuin yksitysasioita, siis firman asioita. Rikollista jopa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten tollanen ohjelma toimii? Se on ladannut netistä jonkun sellasen ohjelman, jolla saa vakoiltua käytössä olevat salasanat, ja nyt se tietää kaikki mun tunnukset ja on käynyt jopa mun työsähköpostissa... :( Vaihdoin suurimman osan noista salasanoista (Facebook, sähköpostit jne.) mut voiko se saada ne uudelleen tietoonsa? Olen poistanut kaikki sivuhistoriat ja evästeet nyt joka kerran kun olen ollut koneella, mut voiko se saada nää uudet salasanat myös jollain tavalla tietoonsa?
No heh hehe, siihen ei tarvita edes mitään ohjelmaa, tietokoneen vas. reunasta netisivuilla löytyy kohta: yksityisyysasetukset... ja siellä on kaikki sun salasanat, ellet ole estänyt niitä tallentumasta!

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Osaako kukaan sanoa minkänimisiä tällaiset ohjelmat ovat, jotta osaan poistaa oikeita ohjelmia koneeltani?
key log
Kiitos! tarkistan koneeni, josko siitä löytyy tommonen!
Ihmettelinkin aikasemmin kun aika riidellessä mies tiesi ihmeen hyvin mun elämästä ja kirjeenvaihdosta kaikkien kanssa... Selityskin löytyi sitten lopulta...
Googlaa "keylogger" niin löydät paljonkin tähän asiaan liittyviä ohjelmia. Ne siis tallentavat jokaisen näppäinpainalluksen jonka näppäimistöllä teet. Siitä jonosta on helppo sitten poimia vaikka sähköpostin salasana, jos kirjautuessasi olet esim. kirjoittanut ensin vaikka sähköpostisivun osoitteen, sitten kirjautumisikkunaasi sähköpostisi, sitten seuraava merkkijono onkin todennäköisesti salasana, enter.

Meidän koneelta löytyi Family Keylogger - niminen ohjelma, mutta niitä on lukuisia muitakin. Täältä voi ostaa ja ladata tuon Family Keyloggerin:

http://www.spyarsenal.com/familykeylogger/

Sen poistamisessa onnistuu ainakin esim. HiJackThis ja CCleaner - nimiset ohjelmat. Pistä tiedostohakuun vaikka keylog ja katso mitä löytyy.

mies, 37v
Siitä on tullut vainoharhainen ja luulee, että petän sitä! Eniten vituttaa se, että se on mennyt myös mun työsähköpostiini sisälle. Ei ole hyvä, että käy lukemassa firman asioita...
Miten ihmeessä se tuon teki?
Minkälainen nakkikioski pitää olla, että tarjotaan työnantajille sähköposti johon pääsee julkisesta internetistä pelkän tuunuksen/salasanan turvin?

Sinänsä tunnsuten kalastelu on asiansa osaavalle helppoa, näppäinten painallukset ja paljon muutakin saa talteen ohjelmallisesti tai jos käytössä irtonäppäimistö, näppisjohtoon kiinni laitteen joka tallentaa kaiken kirjoitukse. yleisesti saatavilla,, eikä maksa juuri mitään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Siitä on tullut vainoharhainen ja luulee, että petän sitä! Eniten vituttaa se, että se on mennyt myös mun työsähköpostiini sisälle. Ei ole hyvä, että käy lukemassa firman asioita...
Minkälainen nakkikioski pitää olla, että tarjotaan työnantajille sähköposti johon pääsee julkisesta internetistä pelkän tuunuksen/salasanan turvin?

Sinänsä tunnsuten kalastelu on asiansa osaavalle helppoa, näppäinten painallukset ja paljon muutakin saa talteen ohjelmallisesti tai jos käytössä irtonäppäimistö, näppisjohtoon kiinni laitteen joka tallentaa kaiken kirjoitukse. yleisesti saatavilla,, eikä maksa juuri mitään.
Sehän tässä onkin naurettavaa, koska oon luullu, ettei se oo mikään hyvä tietokoneiden kanssa. Mut on näköjään opetellut! :(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Osaako kukaan sanoa minkänimisiä tällaiset ohjelmat ovat, jotta osaan poistaa oikeita ohjelmia koneeltani?
key log
Kiitos! tarkistan koneeni, josko siitä löytyy tommonen!
Ihmettelinkin aikasemmin kun aika riidellessä mies tiesi ihmeen hyvin mun elämästä ja kirjeenvaihdosta kaikkien kanssa... Selityskin löytyi sitten lopulta...
Googlaa "keylogger" niin löydät paljonkin tähän asiaan liittyviä ohjelmia. Ne siis tallentavat jokaisen näppäinpainalluksen jonka näppäimistöllä teet. Siitä jonosta on helppo sitten poimia vaikka sähköpostin salasana, jos kirjautuessasi olet esim. kirjoittanut ensin vaikka sähköpostisivun osoitteen, sitten kirjautumisikkunaasi sähköpostisi, sitten seuraava merkkijono onkin todennäköisesti salasana, enter.

Meidän koneelta löytyi Family Keylogger - niminen ohjelma, mutta niitä on lukuisia muitakin. Täältä voi ostaa ja ladata tuon Family Keyloggerin:

http://www.spyarsenal.com/familykeylogger/

Sen poistamisessa onnistuu ainakin esim. HiJackThis ja CCleaner - nimiset ohjelmat. Pistä tiedostohakuun vaikka keylog ja katso mitä löytyy.
Kiitos! Pitää koittaa poistaa kaikki löytyvät haittaohjelmat!

jahas
Alkuperäinen kirjoittaja erittäin vakavasti:
Miehesi on sairas, vakavasti ja vaarallisesti. Vaarallisesti sinun kannaltasi.

Tuo vainoharhaisuus pahenee koko ajan ja tekee koko perheestäsi sairaita ja jättää mielettömän rumat jäljet lapsesi kykyyn luottaa ja uskoa elämään, ihmisiin ja maailmaan.

Vaadi miestäsi hakemaan apua itselleen tai jätä hänet. Vai otatko vastuun lastenne psyyken häiriöistä?

Aika nopee diagnoosi ja aika hepposin perustein!
Mustasukkaisuus on ihan normaali tunne joka kuuluu suhteeseen, on väärin vakoilla toisen posteja, mies on mustasukkainen ja aika pieni "rikos" mieheltä kumminkin kyseessä!(sairaan mustasukkaisuuden tunnusmerkki on väkivalta)
Oma mies teki alkuaikoina samaa ja selvitettiin asia PUHUMALLA. syyt miksi on mustasukkainen, mikä tunne on taustalla ja tulevasuudessa miten hoidetaan jos tulee mustasukkaisuuden tunteita,niin ettei tarvitse tonkia mitään.
Ap:lle suosittelen ihan rehellistä juttutuokiota miehen kanssa. Miksi epäilee? onko saanut "aihetta" esim. kylmästä käyttäytymisestä? Mitä pelkää? hylätyksi tulemista? eikö tunne olevansa tarpeeksi arvokas?Millaisissa tilanteissa tunteita tulee ja mitä niissä tilanteissa voisi tehdä että tunne ei karkaa käsistä? (miehenkin pitäisi pystyä tunnustamaan että pelkää että menettää sinut) Tunteen ääneen sanominen tilanteessa usein jo auttaa sekä lämmin ja rakastava vastareaktio tunteeseen sinulta.
Ja myös että millälailla mies toivoo sinulta "vakuuksia" siitä että rakastat ja haluat olla hänen kanssaan,halaus? silitys,kerrot että et ole lähdössä? jne..
PUhukaa asiat selväksi. Noi tietokone ohjelmien poistot,ym. vain lisää miehen hätää että sinulla oikeasti on jotain salattavaa.
Istukaa alas ja selvittäkää mistä oikeasti on kyse.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tollanen ohjelma toimii? Se on ladannut netistä jonkun sellasen ohjelman, jolla saa vakoiltua käytössä olevat salasanat, ja nyt se tietää kaikki mun tunnukset ja on käynyt jopa mun työsähköpostissa... :( Vaihdoin suurimman osan noista salasanoista (Facebook, sähköpostit jne.) mut voiko se saada ne uudelleen tietoonsa? Olen poistanut kaikki sivuhistoriat ja evästeet nyt joka kerran kun olen ollut koneella, mut voiko se saada nää uudet salasanat myös jollain tavalla tietoonsa?
No heh hehe, siihen ei tarvita edes mitään ohjelmaa, tietokoneen vas. reunasta netisivuilla löytyy kohta: yksityisyysasetukset... ja siellä on kaikki sun salasanat, ellet ole estänyt niitä tallentumasta!
Mistä ihminen voi tietää tommosesta! Poistin tästä työkoneelta sen kohdan, missä lukee, että tallenna salasanat, mutta kun katsoin sitä listaa niin ei siellä ollut yhtään salasanaa tallennettuna! Jos mulla on kotikoneella tollein samalla tavalla, niin mihin se ne tallentaa ja mistä ne saa selville?

männ
Luottamus on sitä että otetaan riski. En tiedä vaimon eikä vaimo minun salasanojani, mitä ihmeellistä siinä on.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja männ:
Luottamus on sitä että otetaan riski. En tiedä vaimon eikä vaimo minun salasanojani, mitä ihmeellistä siinä on.
Mä haluaisin kanssa säilyttää jonkinlaisen yksityisyyden vielä. Mies saa kuitenkin istua sohvalla mun vieressä kun olen esim. facebookissa, enkä siltä mitään salaile, mutta se ei nähtävästi riitä sille.

Juu
Minkälainen nakkikioski pitää olla, että ei tarjota työntekijälle läppäriä etäyhteydellä? Ei siinä mitään julkista internettiä tarvita kotoa työpostiin menemiseen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Minkälainen nakkikioski pitää olla, että ei tarjota työntekijälle läppäriä etäyhteydellä? Ei siinä mitään julkista internettiä tarvita kotoa työpostiin menemiseen.
Meillä pääsee netin kautta outlookin sähköpostia lukemaan mistä tahansa koneelta. Joskus tämä yhteys on välttämätön kun illalla vielä pitää tarkistaa työtilanne omalta koneelta. Tämän salasanan mies on urkkinut käyttöönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja erilaisia ihmisiä:
Kyllä mun mielestä ihmisellä pitää jotain "omaakin olla". Vaikka oltaisiin kuinka naimissa tai parisuhteessa keskenään, niin omaa elämääkin saa ja pitää olla. En mä ainaskaan haluaisi, että puolisoni käy lukemassa, mitä mä tänne kirjoitan ja milloin.

En minä sitä, että mies saisi mun posteja lukea vaan sitä, että miksi ihmeessä mies menisi niitä lukemaan, vaikka salasanatkin tietäisi. Tai näin siis meillä eli mun mies kyllä tietää salasanani, mutta ei luvatta mun henkilökohtaisia juttuja mene lukemaan.

onnellisesti eroamassa
Perinteistä naisten puhetta. Mies on sairas ja luulotautinen sekopää ollessaan mustasukkainen. Yllätys yllätys nainen on tämän itse aiheuttanut. Sanompa vaan että naiset ne vasta helvetin sairaita ovatkin. Omia vieheitään ei voi myöntää ja kaikesta on aina hyvä syyttää omaa miestä.

"Pööh"
Perinteistä naisten puhetta. Mies on sairas ja luulotautinen sekopää ollessaan mustasukkainen. Yllätys yllätys nainen on tämän itse aiheuttanut. Sanompa vaan että naiset ne vasta helvetin sairaita ovatkin. Omia vieheitään ei voi myöntää ja kaikesta on aina hyvä syyttää omaa miestä.
Tässähän juuri todistat tyhmyytesi. Lisäksi kannattaisi opetella tajuamaan lukemansa ja olla pahastumatta, koska asia ei edes kosketa sua;) Tässähän ei yleisttty ja syytetty miehiä, vaan miestä. Itse yleistät :) Ja pitäiskö sitten vierasta miestä syyttää? :D

En minä pidä kaikkia miehiä tyhminä ja pettureina. Naisetkin osaavat olla hankalia ja pettää.
Mutta turha olla meille katkera, katkeruus paistaa kovasti läpi sun kirjoituksessa.

Yhteistyössä