mies on alkanut määräileen mua ja huutaa mulle kun hermostunut vanhempi lapselleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoraunio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23423015]En tiedä onko lapsellinen neuvo, mutta entäs näin: oletko kokeillut mitä tapahtuu jos et vastaa miehellesi mitään vaan poistut toiseen huoneeseen surullisena. Sen näköisenä, että mies huomaa sinua sattuneen sen mitä sanoi. Jos vastaat kärkkäästi niin ei tajua satuttavansa sinua vaan siinä on taistelu kyseessä. Tavallaan näytät, että alistut, mutta samalla mies huomaa satuttaneensa sinua.
Oma mieheni äkäilee joskus, mutta ei suoraan minulle vaan muuten on sellainen tosi ärtynyt ja sotkut kotona tms. ärsyttää sitä niin olen kokenut hyväksi poistua siitä tilanteesta toiseen huoneeseen vähin äänin ja aika pian se on laantunut ja jopa tehnyt sillä aikaa sen ärsyttävän asian josta motkotti. Joskus olen ollut samassa tilanteessa muuten vaan kovin pitkään toisessa huoneessa niin tulee vaivihkaa kyselemään mitäs puuhaan siellä ja on niin kiltti. Sillä on työssä ja muuten stressiä ja joskus tuo pinna palaa. Itse en jaksa alkaa tappelemaan vastahuutokuorolla ja olen todennut poistumisen tilanteesta olevan parempi.[/QUOTE]

Meillä tämmöinen keino ei auttanut, vaan pahensi tilannetta huomattavasti. Miehellä oli niin paha olla, että ei hän tajunnut lohduttaa, vaan käperty vielä enemmän itseensä ja masennus pääsi vielä enemmän muhimaan ja tuomaan kurjia ajatuksia mieleen. Paskaltahan tuo tuntui, mutta se vaan pitää muistaa, että kyseessä on sairaus eikä mies ole oikeasti kylmä ja tunteeton muita kohtaan.

joo ei toi toiseen huoneeseen häippääminen meillä toimi...
mut meillä nyt ei tunnu toimivan yhtään mikään.

tulin äsken töistä ja mies tuli vartti mun jälkeen. kuulin kun käveli jääkaapille ja huikkasin, et "siinä vihreessä kipossa on makaronilaatikkoo jos on nälkä" johon mies tiuskas: "mitä sitte?!" öh... en vastannu enää mitään.

oon myös huomannu, et ennen mies pärjäs 5-7 tunnin yöunilla, nyt nukkuu / torkkuu kaikki illat sohvalla.. nytkin kuorsaa täyttä häkää ja yöunet päälle.

mä oon ihan neuvoton ja väsynyt, mä haluaisin et kotona olis hyvä olla. taidan ruveta kirjottaan sitä kirjettä.. kiitos kaikille vastauksista :)

Täällä kans vähän samanlainen tilanne.. :/ enkä tiiä miten tästä pääsee yli.. huoh.. vaikeeta tää yhessä elo ja lapset vielä siinä saa osansa kyllä tuosta hommasta :(

Toivottavasti mies ei sentään ole fyysisesti väkivaltainen. Jos on, älä katsele hetkeäkään. Voithan kirjoittaa miehelle ja jos ei auta, joudut ehkä ottamaan etäisyyttä oman asunnon muodossa. Jostain mies on stressaantunut, voisko olla loppuunpalaminen töissä? Toinen nainen?

narsisti. lähde vielä kun voit. lupaan että pahenee tuosta... Tai sitten se on käyny lääkärissä ja saanut kuulla huonoja uutisia, jäämässä työttömäksi yms. Toinen nainen?

Yhteistyössä