Mies olisi valmis ottamaan avoerossa lapset sekä talon. tänäänkään ei pysty lapsia hoitamaan vaikka olisi vapaapäivä!

• Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
On se vaan kumma, miten miehet kuvittelee kykenevänsä yksinhuoltaja-isyyteen eron jälkeen, vaikka liiton aikana eivät olisi laittaneet tikkua ristiin lastensa eteen...eivät edes tiedä missä vaipat on, jne :/
Harvinaisen totta.
Meilläkin mies sitä on sanonu, että hän lapset kuitenkin saa, kun minä olen tämmöinen "mielenvikanen" ja hän oikein malli-ihminen, siis muiden silmissä. Vaan totuus on usein toinen. :/
Kylläpä olette huonot isät lapsillenne valinneet!Hävetkää mokomat!!!
Missä luki että kyse on MUN miehestä....? :saint:
Ei kannattaisi tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä.
Mun mies kyllä tietää missä vaipat on, ja vaihtaakin niitä jos sikseen tulee. Eikä edes kuvittele että ottaisi lapset luokseen asumaan jos eroaisimme :whistle: .
Ja kyllä miehet muuttuu. Omani ei ollut masennukseen taipuvainen tahi peliriippuvainen kun tapasimme ja menimme naimisiin. Muutto vieraaseen maahan jossa tuntee joka päivä olevansa ei-toivottu, ero sukulaisista ja ystävistä, pitkä pimeä kausi jollaiseen hän ei ole tottunut, ja sen sellaiset asiat sai muutoksia aikaan :/ . Onneksi niistä on selvitty suht koht hyvin yli. Eikä nuo seikat siltikään tee mun miehestä yhtään sen huonompaa miestä tai isää mitä esim. sinusta, Timppa.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Miehet psyykkisesti sairaita,naisilla vaan hormonimyrsky.Näinhän se taitaa mennä.
Älä nyt sinäkin ala tulkitsemaan mun sanomisia väärin. ;)

Itsekin olet varmaan lukenut tarinoita täällä miten mies alistaa vaimoaan? Okei, varmaan naisetkin tekee sitä, mutta siitä täällä saa harvemin lukea.
Mun pointti on se, että nuo tyypit jotka alistaa sairaalla tavalla puolisoaan, eivät takuulla ole psyykkisesti terveitä.
Sellaiset narsistithan juuri etsivät heikkoluontoisia ihmisiä joita pystyy tallomaan.Sitten kun on "heikko" nainen joka on sitä mieltä että kunhan jollekin kelpaa niin ei siitä ole sitten poiskaan lähtemään.Ei mikään vahva ihminen tuollaista rupeaisi edes alunalkaenkaan kuuntelemaan.Tiedän tälläisia rassukoita myös ihan lähipiiristä.

just
AIVAN NAMELLI, osuit naulan kantaan!!!! Vastuuntuntoinen mies hommaa ja käyttää kondoomia EIKÄ JÄTÄ sitä naisen vastuulle!!!!!!

Olkoon yleistystä Timppa !!! Mä kyl tosin enemmän kuulen juttuja niistä huonoista miehistä...tuota vastuuntuntoa ei löydy monestakaan-kaikki jää naisten vastuulle ja syyt saa vielä niskoille!!

Alkuperäinen kirjoittaja just:
AIVAN NAMELLI, osuit naulan kantaan!!!! Vastuuntuntoinen mies hommaa ja käyttää kondoomia EIKÄ JÄTÄ sitä naisen vastuulle!!!!!!

Olkoon yleistystä Timppa !!! Mä kyl tosin enemmän kuulen juttuja niistä huonoista miehistä...tuota vastuuntuntoa ei löydy monestakaan-kaikki jää naisten vastuulle ja syyt saa vielä niskoille!!
Mutta sehän tässä just onkin:pitääkö niiden hulttioiden kanssa tehdä niitä kakaroita?

just
Aivan totta Timppa EI KANNATA OLLA MISÄÄN TEKEMISISSÄ TYHMIEN; ITSEKÄIDEN ja itsestään suuria myös isyydessä luulevien kanssa.

Pakoon ja äkkiä kun sellaiseen törmää ja juuri ne SUURIA PUHUVAT ja itseään hyvänä isänä pitävät suosittelenkin kiertämään kaukaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Miehet psyykkisesti sairaita,naisilla vaan hormonimyrsky.Näinhän se taitaa mennä.
Älä nyt sinäkin ala tulkitsemaan mun sanomisia väärin. ;)

Itsekin olet varmaan lukenut tarinoita täällä miten mies alistaa vaimoaan? Okei, varmaan naisetkin tekee sitä, mutta siitä täällä saa harvemin lukea.
Mun pointti on se, että nuo tyypit jotka alistaa sairaalla tavalla puolisoaan, eivät takuulla ole psyykkisesti terveitä.
Sellaiset narsistithan juuri etsivät heikkoluontoisia ihmisiä joita pystyy tallomaan.Sitten kun on "heikko" nainen joka on sitä mieltä että kunhan jollekin kelpaa niin ei siitä ole sitten poiskaan lähtemään.Ei mikään vahva ihminen tuollaista rupeaisi edes alunalkaenkaan kuuntelemaan.Tiedän tälläisia rassukoita myös ihan lähipiiristä.
Totta, he yleensä etsivät tietynlaisia tyyppejä. Mutta, moiset tyypit osaavat aluksi esittää, antavat itsestään ihan erilaisen kuvan. Sitten aikaa myöten alkaa totuus pikkuhiljaa paljastua. Niin pikkuhiljaa, hivuttamalla että sitä ei välttämättä huomaakaan, siihen tottuu, alkaa pitää normaalina. Siinä sitten alkaa varomaan tekemisiään, puheitaan jne... Ja tadaa, vähän vahvempikin ihminen saadaan tuollatavoin lannistettua, hetkessä se ei tosin käy. :(

just
Lisäisin vielä ettei ero ole helppo prosessi lapsille eikä vahvallekaan naiselle!!!
Naurettavaa haukkua miehen törttöilystä vielä naista kun "ON niin alistettu rasssukka eikä osaa pois lähteä." Tuon sanominen Timppa osoittaa että sinulla on aikas sikamainen asenne naisia kohtaan tässä asiassa.

Aivan totta Timppa EI KANNATA OLLA MISÄÄN TEKEMISISSÄ TYHMIEN; ITSEKÄIDEN ja itsestään suuria myös isyydessä luulevien kanssa.

Pakoon ja äkkiä kun sellaiseen törmää ja juuri ne SUURIA PUHUVAT ja itseään hyvänä isänä pitävät suosittelenkin kiertämään kaukaa!!
Just!Ei ne puheet vaan teot!Kannattaa ottaa sellainen naimisissa oleva perheenisä lastensa isäksi niin on varma valinta!

Lisäisin vielä ettei ero ole helppo prosessi lapsille eikä vahvallekaan naiselle!!!
Naurettavaa haukkua miehen törttöilystä vielä naista kun "ON niin alistettu rasssukka eikä osaa pois lähteä." Tuon sanominen Timppa osoittaa että sinulla on aikas sikamainen asenne naisia kohtaan tässä asiassa.
En tarkoittanut tuota mitenkään loukkaavaksi,anteeksi jo niin tein.Mutta eikö se olisi jo lastenkin kannalta parempi olla erossa kuin alisteisessa perhessä eläminen.Se ei voi olla vaikuttamatta lapsiin jos äitiä koko ajan pahoinpidellään,vaikkakin henkisesti.Totta on sekin ettei siitä vain joskus ole mahdollista lähteä koska mies on tehnyt sen selväksi.Mutta juuri sen takia siihen olisi puututtava jo aikaisemmin ennen kuin ne asiat pääsee tuohon pisteeseen.Mutta jos ei ole rahkeita.

just

Just!Ei ne puheet vaan teot!Kannattaa ottaa sellainen naimisissa oleva perheenisä lastensa isäksi niin on varma valinta!
Hehhhehhehhh!!! No, ei sulla ole taas ajatuksen juoksussa päätä eikä häntää!!!
Paskat, nyt ukkomiestä ikimaailmassa kannattaa ottaa!!!!!!!!!!
Ajattele, mikä elatusmaksujen sekamelska ja uusioperheen "IHANUUS" jne. jne. jne.

Toi Timppa on kyllä yks... ärsyttää ja viisastelee tahallaan. Viisastelun se osaa. :x
Ärsyttääkö "asiallinen" keskustelu vai se että olen joistakin asioista eri mieltä?Miehen näkökulmasta ei aina vaan voi olla käsi pystyssä :wave: "peesi" !

Hehhhehhehhh!!! No, ei sulla ole taas ajatuksen juoksussa päätä eikä häntää!!!
Paskat, nyt ukkomiestä ikimaailmassa kannattaa ottaa!!!!!!!!!!
Ajattele, mikä elatusmaksujen sekamelska ja uusioperheen "IHANUUS" jne. jne. jne.
No millä sen sitten voisi sinulle osoittaa että olisi kunnon isä?Jos ei puheet vakuuta eikä teot?

Mistä voi tietää kuka on kunnon isä ennenkuin se on isä?
Epäillähän voi suuntaan tai toiseen mutta onko varmaa tietoa?

Tiedän muutaman miehen, ketkä eivät juuri tikkua ristiin laittaneet lasten hoidossa ennen eroa.
Nyt he ovat sitten muutunet niiksi hyviksi isiksi. Jopa saavat kehuja ex-vaimoiltaan.

Meitä on niin m.oneen junaan ja moni jää asemallekin

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Tiedän muutaman miehen, ketkä eivät juuri tikkua ristiin laittaneet lasten hoidossa ennen eroa.
Nyt he ovat sitten muutunet niiksi hyviksi isiksi. Jopa saavat kehuja ex-vaimoiltaan.

Enpä minäkään voi sanoa millainen isä olisin jos ero tulisi.Sitä ei edes tiedä jäisikö lapset minulle vai äidille.Sitä voi vain arvailla.

Enpä minäkään voi sanoa millainen isä olisin jos ero tulisi.Sitä ei edes tiedä jäisikö lapset minulle vai äidille.Sitä voi vain arvailla.
Palstasinusi tuntien olisit varmasti enemmän kuin erinomainen :kieh:
:saint:

Joskus tuotakin tapahtuu.
Ja joskus taas ne ennen niin hyvät, osallistuvat isät muuttuu totaalisesti kun ero tulee: eivät pidä mitään yhteyttä lapsiin, eivät tapaa, eivät maksa elatusmaksuja. :/

Joskus tuotakin tapahtuu.
Ja joskus taas ne ennen niin hyvät, osallistuvat isät muuttuu totaalisesti kun ero tulee: eivät pidä mitään yhteyttä lapsiin, eivät tapaa, eivät maksa elatusmaksuja. :/
Niinpä. Kuinka surku se onkin.
Siksi laitoin tuon päinvastaisen todellisen esimerkin kun tuntuu että noita sun mainitsemia tapauksia riittää ihan tarpeeksi :|

Palstasinusi tuntien olisit varmasti enemmän kuin erinomainen :kieh:
:saint:
Niin kyllä luulisin...

poikia3
On se vaan kumma, miten miehet kuvittelee kykenevänsä yksinhuoltaja-isyyteen eron jälkeen, vaikka liiton aikana eivät olisi laittaneet tikkua ristiin lastensa eteen...eivät edes tiedä missä vaipat on, jne :/
Harvinaisen totta.
Meilläkin mies sitä on sanonu, että hän lapset kuitenkin saa, kun minä olen tämmöinen "mielenvikanen" ja hän oikein malli-ihminen, siis muiden silmissä. Vaan totuus on usein toinen. :/
Kylläpä olette huonot isät lapsillenne valinneet!Hävetkää mokomat!!!
No en tiä, miks mun pitäis mitään hävetä. En häpeä omaa masennustani, niinkuin ei varmaan syöpää sairastava häpeä syöpäänsä (luulisin näin olevan) ja mies on muuttunut ajan myötä ilkeäksi. Ei kai kukaan samana ihmisenä pysykkään aina (sama käytös, samat ajatukset), mutta kyllä jokainen oman miehensä käytöksen tietää, että...

Kyllä mua surettaa, ei hävetä.
Ei kai ihminen lopulta niin hirveästi muutu,ehkä sitä vaan katsoo eri lailla vuosien jälkeen.Varsinkin kun alkuhuuma haihtuu,kenellä aiemmin kenellä myöhemmin,niin ehkä se tosiminä paljastuu sieltä.Aiemmin ei ole vaan tullut sanottua niitä totuuksia toisesta.

Kyllä minunkin exäni on muuttunut melkoisesti. Ne asiat, joihin hänessä aikoinaan rakastuin ovat kärjistyneet ja muuttuneet negatiivisiksi.

Hän oli huumorintajuinen (nykyisin kieleltään piikikäs ja jopa ilkeä), keskusteleva (ei kuuntele kuin omia sanojaan, muut eivät saa puheenvuoroa), pukeutui huolitellusti ja uskalsi laittaa vaikkapa vaaleanpunaisen paidan (nykyään vaatii, että lapsen t-paidatkin pitää silittää ja poikalapsen itselleen valitsemat punaiset kengät eivät hänelle kelpaa), nautiskeli hyvästä ruuasta viinin kanssa (nykyään kuvittelee olevansa maailman paras kokki, vaikka rehellisesti sanottuna tavallinen kotiruoka vaatii enemmän vaivan näköä kuin pihvin ja pakastevalkosipuliperunoiden valmistus ja alkoholia kuluu enemmän kuin laki sallii). Nykyään on kaikessa tärkeintä myös se, miltä asiat näyttävät ulospäin. Esimerkkejä on vaikka kuinka, ja oma lapsi pelkää isäänsä.

Eli kyllä ihminen vuosien varrella muuttuu, niin minäkin, jopa arvoni ovat vuosien varrella muuttuneet, kun on nähnyt maailmaa ja tiedän etten vieläkään ole valmis ihmisenä. 18-vuotiaana kuvittelee tietävänsä kaiken, nyt 40-kymppisenä maailmassa onkin paljon asioita, joita ei teidä, eikä maailma olekaan enää niin mustavalkoinen, tilalle on tullut harmaan sävyjä.

Mutta sehän tässä just onkin:pitääkö niiden hulttioiden kanssa tehdä niitä kakaroita?
Minä en ollut naimisissa narsistin kanssa, mutta tunsin kyllä ukon kuin omat taskuni 12 vuoden liiton jälkeen, silloin meille syntyi esikoinen. Paljon hyvää oli koettu yhdessä paljon huonoakin. Eka vuosi lapsen kanssa meni hienosti, mutta seuraavat kaksi vuotta osoittivat miehen muuttuneen käsittämättömän paljon. Hänen kykenevän asioihin, joihin en ikinä uskonut hänen kykenevän ja lopulta vielä pettävän minua. Senkin olisin vielä antanut anteeksi ja rakentanut elämämme uudelleen .... mutta ilmeisesti mies koki toisen naisen tarvitsevan häntä enemmän kuin minun ja lapsemme.

Mutta toisaalta näin kävi onneksi, löysin elämääni ihanan miehen, jolle olen saanut antaa kaksi lasta. Ja jonka kanssa nyt 7 vuotta on sujunut hyvin, toki meilläkin ongelmamme on, mutta on myös halua selvittää ne ja rakastaa toista.

Lyylikki
Hetkinen! Miten nämä ketjut menee aina siihen, että NAISET ovat lapset tehneet ja valinneet itselleen huonon miehen? Miehillä ei ole mitään osuutta lasten tekemisessä?

Harvoja on ihmiset, jotka ei mitenkään kehity elämänsä aikana. Eikä aina todellakaan voi arvailla minkälainen vanhempi ihmisestä tulee. Oman lapsen syntymä kun laukaisee ne kotoa opitut perhemallit tehokkaasti. JOILLAKIN yksilöillä. Joten miten sitten tunnistaa ne, joilla perhemallit laukeavat?

huh
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Hetkinen! Miten nämä ketjut menee aina siihen, että NAISET ovat lapset tehneet ja valinneet itselleen huonon miehen? Miehillä ei ole mitään osuutta lasten tekemisessä?

Harvoja on ihmiset, jotka ei mitenkään kehity elämänsä aikana. Eikä aina todellakaan voi arvailla minkälainen vanhempi ihmisestä tulee. Oman lapsen syntymä kun laukaisee ne kotoa opitut perhemallit tehokkaasti. JOILLAKIN yksilöillä. Joten miten sitten tunnistaa ne, joilla perhemallit laukeavat?
Vautsi Lyylikki!!! Silmäni avautuivat!! Minun miehelläni todellakin on ollut "edustusperhe" lapsuuden kotonaan-hyvin koulutetut, sosiaalisesti aktiiviset vanhemmar MUTTA ERITTÄIN RIITAISA AVIOLIITTO jota kesti niin kauan kunnes lapset muutti kotoaan ja NYT mieheni käyttäytyy aivan kuin isänsä aikoinaa.

Lisäksi lapsemme synnyttyä miehelläni oli valtavia pelkoja vauvan hoitamista kohtaan. Varmasti shokki oli huomata ne omat tunteet jotka pintaa nousivat ja muistot/turvattomuuden tunne-heidän perheessän vanhemmat tosiaan edustivat ja viettivät aikaa paljon pois kotoa ja lapsella hoitajat vaihtuivat tieheään ja perhe muutti paljon paikkakunnalta toiselle!!

Jos oma perusturvallisuudentunne ei ole vauvana saanut kehittyä tasapainoiseksi nouseeko se turvattomuus esiin kuin paise oman vauvan synnyttyä???

Yhteistyössä