mies oli fiksu kun kertoi vasta illalla parin naisen arvostelleen meidän poikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Siis jumaliste. Okei, tällä palstalla on huomannut kyllä miten julmia voi jotkut äidit olla kun kaikesta arvostellaan ja haukutaan. Mutta eilinen oli kyllä oikeesti pohjanoteeraus.

Mehän ollaan miehen kanssa pitkiä. Ja meillä on isoja poikia. Kyllästymiseen asti saadaan kuulla aina miten isoja pojat on ja miten he näyttää vanhemmilta jne.jne.

No esikoisella oli eilen talvisarjan jalkapallopeli. Ja kuten varmaan tiedätte, niin joukkueissa on aina samana vuonna syntyneitä lapsia. Eli tässä tapauksessa 2001 syntyneitä. Meidän poika on joukkueensa pisin, päätä pidempi muita. Mutta koskaan hän ei ole hyödyntänyt isompaa kokoaan. Siis että olis pelannut koollaan tönien muita yms.

Eilen sitten oli kaks jotain toisen joukkueen äitiä seissyt meidän takana. Mies oli kuullut miten nuo naiset oli paheksuvasti taivastelleet miten iso meidän poika on. Ja miten hän ei sais pelata samassa joukkueessa muiden kanssa. Jotain muutakin oli kuulemma urputtanut ja mennyt sitten aika hiljaiseksi kun poika oli tullut vaihdossa meidän luokse. Kun olivat siis ymmärtäneet meidän olevan vanhemmat.

Mies kertoi vasta illalla tästä ja hyvä niin. Mä en onneks itse kuullut kyseistä taivastelua. Muussa tapauksessa mä en olis osannut käyttäytyä ja olisin käynyt latelemassa suorat sanat noille eukoille.

Mutta on se jumaliste. Taas kerran mietin että onko se sitten ihme että lapset kärsii koulukiusaamisesta ja vaikka mistä? Jos lapsien äiditkin avoimesti arvostelee erilaista lasta tuommoisessa perhetapahtumassa?? Ei hemmetti.

Meillä ihan sama juttu, isoja ollaan....minä 178cm ja mies 197 cm. Ja poika on muita ikäisiään reilusti isompi ja usein siitä saa kuulla, mutta otan kaiken aina vain kunnialla vastaan ja ajattelen et isompi pärjää aina. Ja mitä koulukiusaamiseen tulee niin ainakaan isompia ei niin helposti uskalleta kiusata, kun aina on mahdollisuus et pienelle kiusaajalle käy vähän huonosti :laugh:

Mulle kävi kans just noin kuin ap:lle. Kentän laidalla pari kannustajaa (äitejä tai ehkä isoäitejä) taivasteli pitkää ja harteikasta poikaani "onpas toi iso kaveri, päätä pitempi kuin moni muu, onkohan se vanhempi..jne" Mä vaan käännyin näihin naisiin päin ja sanoin "Juu, ****** on luokkansa pisin poika ja aina ollut iso, eiks olekin pelottava pakki meillä?" Loppui ainakin arvostelu siihen paikkaan.

Mäkin olen saanut aina kuulla,että ei uskoisi jotta poikani on vasta 6-vuotias.
Aina luullaan vanhemmaksi ja olen huomannut,että kohdellaan ikäistään isompana:(
Itse olen ylpeä pitkästä pojastani!:)
Parempi,jos poika on pitkä,eikä pätkä;-)

Poikani on 6v. ja n.132cm pitkä.

emmä kans tajua millaset juntit alkaa päivitteleen pituutta. eihän kukaan lyhyempiäkään päivittele, et jopas on hobitti, onko vasta 2-vuotias? :) itse olen 180cm pitkä ja vaikka sen ylpeydellä kannan niin vieläkin vituttaa kun joku kommentoi, että oletpas pitkä. Daa-a.

Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Mulle kävi kans just noin kuin ap:lle. Kentän laidalla pari kannustajaa (äitejä tai ehkä isoäitejä) taivasteli pitkää ja harteikasta poikaani "onpas toi iso kaveri, päätä pitempi kuin moni muu, onkohan se vanhempi..jne" Mä vaan käännyin näihin naisiin päin ja sanoin "Juu, ****** on luokkansa pisin poika ja aina ollut iso, eiks olekin pelottava pakki meillä?" Loppui ainakin arvostelu siihen paikkaan.

Ei kai toi nyt arvostelua ole? ;) Ei ainakaan pahansuopaa sellaista.
Mulla myös iso poika 147cm ja pelaa jalkapalloa 00 syntyneissä.
Pari kertaa olen kuullut kommenttia pojan koosta, mutta eivät ne pahansuopia ole olleet.
Totta on myöskin se, että tuon ikäisillä kokoeroa saattaa olla todella paljon, ja joskus saattaa ulkopuolisen silmissä näyttää, että pojilla olisi enemmän ikäeroakin.

Onpa kyllä törkeää! Meillä aikalailla sama juttu. Poika on paljon pidempi, kuin ikäisensä ja näyttääkin vanhemmalle. Pienempänä äidit supisivat puistonlaidalla miten noin iso poika vielä rattaissa istuu yms..
Yhden olen huomannut. Hyvin usein ottaa lasten harrastuksen juuri ne vanhemmat aivan liian vakavasti. Lapset harrastaavat omasta ilosta, mutta vanhemmat huuteleevat sieltä kentän laidalta naama punasena otsasuoni pullistellen neuvoja ja haukkuu siinä samalla kaikki muut kanssa pelaajat. Voisi olla hyvä noissa lasten seuroissa pitää aina joku vanhempainilta, jossa käsiteltäisiin vanhempien omia tunteita lapsen harrastuksen suhteen ja muistutettaisiin, että kyseesä on kuitenkin vain lapsen harrastus ja että vanhempien tulisi muistaa käytöstavat siellä kentän reunalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Yhden olen huomannut. Hyvin usein ottaa lasten harrastuksen juuri ne vanhemmat aivan liian vakavasti. Lapset harrastaavat omasta ilosta, mutta vanhemmat huuteleevat sieltä kentän laidalta naama punasena otsasuoni pullistellen neuvoja ja haukkuu siinä samalla kaikki muut kanssa pelaajat. Voisi olla hyvä noissa lasten seuroissa pitää aina joku vanhempainilta, jossa käsiteltäisiin vanhempien omia tunteita lapsen harrastuksen suhteen ja muistutettaisiin, että kyseesä on kuitenkin vain lapsen harrastus ja että vanhempien tulisi muistaa käytöstavat siellä kentän reunalla!

tuokin riippuu niin paljon seurasta. Meillä 2000 syntyneiden jalkapallossa on juuri noin. Vanhemmat kannustaa, mutta maltilla.
Oltiin kesällä yhdessä jalkapalloturnauksessa, ja siellä oli vastassa Tupsin pojat. (tuusula)
Meinasin lentää perseelleni kun kuulin kuinka valmentajat ja vanhemmat huusi lapsille :(
Valmentaja huusi 8- vuotiaalle pojalle joka kaaatui kun yritti ottaa palloa: Anna olla viimeinen kerta! Jos yrität sitä palloa, niin pysy pystyssä, muuten saat tulla pois sieltä. :(
Törkeetä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:

tuokin riippuu niin paljon seurasta. Meillä 2000 syntyneiden jalkapallossa on juuri noin. Vanhemmat kannustaa, mutta maltilla.
Oltiin kesällä yhdessä jalkapalloturnauksessa, ja siellä oli vastassa Tupsin pojat. (tuusula)
Meinasin lentää perseelleni kun kuulin kuinka valmentajat ja vanhemmat huusi lapsille :(
Valmentaja huusi 8- vuotiaalle pojalle joka kaaatui kun yritti ottaa palloa: Anna olla viimeinen kerta! Jos yrität sitä palloa, niin pysy pystyssä, muuten saat tulla pois sieltä. :(
Törkeetä!

Huomaamatta tässä(kin) ketjussa isojen/pitkien lasten vanhemmat alkoivat herjaamaan pieniä lapsia. Esim. No onneks on pitkä eikä pätkä..Aika tekopyhää sitten arvostella pienikokoisten lasten vanhempia, jos he arvostelevat teidän isoja lapsia..:/

Alkuperäinen kirjoittaja PIenen pojan äiti:
Huomaamatta tässä(kin) ketjussa isojen/pitkien lasten vanhemmat alkoivat herjaamaan pieniä lapsia. Esim. No onneks on pitkä eikä pätkä..Aika tekopyhää sitten arvostella pienikokoisten lasten vanhempia, jos he arvostelevat teidän isoja lapsia..:/

Juu ei sais arvostella, ei pitkiä eikä lyhyitä. Eikä kyllä niitä keskivertojakaan. Meillä kaikilla on oma paikkamme ja erityislahjamme.

Meillä on sikäli onnekas tilanne, että poitsu on itse suorastaan ylpeä pituudestaan ja siitä että on luokkansa pisin. Ja enimmäkseen sitä ollaan kyllä asiasta kehuttu. Nuo pari äitiä vaan olivat kertakaikkisen typeriä ja täytyy vaan toivoa että siinä ei ollut ainakaan lapsia lähellä kuulemassa heidän taivastelujaan.

Meillä on eräs tuttavaperhe, jossa jokainen on pieni. Heidän 1-vuotias lapsensa on jo nyt paljon pienempi kuin meidän 1/2-vuotias. Kuitenkaan koskaan he eivät ole tehneet pienuudestaan ongelmaa, kuten me itsekään ei olla tehty suuruudestamme.

Kun annettais vaan kaikkien kukkien kukkia ja otettais erilaisuus rikkautena. Olis se aika hemmetin tylsää jos kaikki olis vaan samaa harmaata massaa.

Mut hei naiset,muistakaa että osa höpöttää ihan vaan lämpimikseen...
Ehkei tarkoittaneet sen ihmeempää.

Mä joskus myös sorrun :ashamed: moiseen typeryyteen enkä tarkoita pahaa.
Siis tulee taivasteltua jonkun kokoa tai pienuutta.
Mutten tarkoita mitään pahaa,se vaan on niin että erilaisuus pistää silmään.

En tosin mene sanomaan vanhemmille että jessus sun tyttö on iso tai pieni.
Mut joskus miehen taikka jonkun läheisen kanssa tulee jonkun ulkonäköä arvosteltua...
Hävettää ihan.

Mulla ei ulkonäkö ole ollut mitenkään arka aihe,tietty jos joku sanoo mun lapsista jotain-voin kysyä mitä tarkoitit?
Mutta mun puolesta saa ihmetellä kuinka ovat laihoja-muttei arvostella eikä haukkua.

Siinäkin on ero.
Mutta ikävästi teillä käynyt.Olis ehkä ollut parempi jos siitä olis puhunut noiden äitien kanssa.
Että mikä siinä koossa heitä mietitytti...

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Mut hei naiset,muistakaa että osa höpöttää ihan vaan lämpimikseen...
Ehkei tarkoittaneet sen ihmeempää.

Mä joskus myös sorrun :ashamed: moiseen typeryyteen enkä tarkoita pahaa.
Siis tulee taivasteltua jonkun kokoa tai pienuutta.
Mutten tarkoita mitään pahaa,se vaan on niin että erilaisuus pistää silmään.

En tosin mene sanomaan vanhemmille että jessus sun tyttö on iso tai pieni.
Mut joskus miehen taikka jonkun läheisen kanssa tulee jonkun ulkonäköä arvosteltua...
Hävettää ihan.

Mulla ei ulkonäkö ole ollut mitenkään arka aihe,tietty jos joku sanoo mun lapsista jotain-voin kysyä mitä tarkoitit?
Mutta mun puolesta saa ihmetellä kuinka ovat laihoja-muttei arvostella eikä haukkua.

Siinäkin on ero.
Mutta ikävästi teillä käynyt.Olis ehkä ollut parempi jos siitä olis puhunut noiden äitien kanssa.
Että mikä siinä koossa heitä mietitytti...

Juu. Siis mua ei yhtään häiritse jos joku taivastelee meidän poikien kokoa. Kyllästyttää toki joskus kun aina samat hämmästelyt :D. Mutta nyt ei ollut kyse harmittomasta taivastelusta. Meinaan mies ei olis semmosta mulle edes kertonut. Nää äippät oli tosissaan olleet sitä mieltä että meidän poika ei sais pelata muiden ikäistensä kanssa kun on niin iso. Ja se ottaa päähän.

Niin ja on vallan eri asia taivastella hyvällä kuin pahalla. Se hyvälläkin sanottu voi tosiaan joskus kyllästyttää, mutta silloin on omassa asenteessakin tietty vikaa. Pahalla taivastelu on kyllä aina naurettavaa ja hemmetin moukkamaista. Kun meistä yksikään ei omalle pituudelleen voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Kyllä taas on ollut fiksuja ihmisiä liikenteessä, oikein harmittaa ap:n puolesta. :headwall: Noh, toisesta korvasta sisään ja..

No niinpä. Mutta jos itse joskus tommosta päivittelyä kuulen, niin voi olla varma etten pureksimatta niele. Aivan takuulla kerron mitä mieltä olen arvostelemisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
jos ne äidit luuli että pokasi on vanhempikuin v 2001 synynyt

Miksi olis luullut? Kun siis vanhemmat oli siellä lapsiensa kanssa ja kyllä jokaisen pitäis tietää miten nuo joukkueet jaetaan. Ihan järkikin sen jo sanoo.

Siis on yleistä että jouukkeissa on myös 1-2vanhempia (näitä saa olla maks3 joukkueessa). Ja on ihan yleistä, että jos porukassa on selvästi "vanhemman" oloisia kuin muut ikäryhmästä puhutaan, että on vanhempi jne.

Minä en tuosta olisi moisiskaan kun tiedän kuviot. Älä turhaan suutu, tästä he vain puhuvat :) ps. mun pojan joukkueessa ei ole "yli-ikäisiä" mutta se on käytäntö monissa joukkeissa ja tätä siis myös minusta ihan aiheesta protestoi. Lapsesi varmastikin näytti tällaiselta "yli-ikäiseltä". Kyllä ne pituuserot haihtuu viimeistään yläasteella.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
jos ne äidit luuli että pokasi on vanhempikuin v 2001 synynyt

Miksi olis luullut? Kun siis vanhemmat oli siellä lapsiensa kanssa ja kyllä jokaisen pitäis tietää miten nuo joukkueet jaetaan. Ihan järkikin sen jo sanoo.

Siis on yleistä että jouukkeissa on myös 1-2vanhempia (näitä saa olla maks3 joukkueessa). Ja on ihan yleistä, että jos porukassa on selvästi "vanhemman" oloisia kuin muut ikäryhmästä puhutaan, että on vanhempi jne.

Minä en tuosta olisi moisiskaan kun tiedän kuviot. Älä turhaan suutu, tästä he vain puhuvat :) ps. mun pojan joukkueessa ei ole "yli-ikäisiä" mutta se on käytäntö monissa joukkeissa ja tätä siis myös minusta ihan aiheesta protestoi. Lapsesi varmastikin näytti tällaiselta "yli-ikäiseltä". Kyllä ne pituuserot haihtuu viimeistään yläasteella.

Miehen mukaan naiset puhuivat ja taivastelivat pojan kokoa, ei ikää. Mutta voihan se toki noinkin olla. Itse kun en kuullut naisten puhetta enkä äänen sävyjä.

Vaan eipä tuo tilannetta muuta. Siis vaikka olisivat protestoineet tuosta syystä. Siltikään sitä ei kannata ääneen taivastella ja arvostella. Olis valittanut asiasta sitten vaikkapa valmentajillemme tai joukkueen johtajalle.

Toivottavasti pituuserot haihtuu, mutta pahaa pelkään ettei niin käy. Nimim. miehensä yläastekuvia katsellut :D

voi juma |O kyl mäkin päästäisin muutaman sanan,miehestäni puhumattakaan,miksi miehesi ei reagoinut mitenkään??? :o
Meilläkin on aika pitkä poika,so what olen vaan ylpeä siitä,ja kyllä poikakin on :D
Mut niin kuin kirjoititkin,se lähtee meistä vanhemmista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
voi juma |O kyl mäkin päästäisin muutaman sanan,miehestäni puhumattakaan,miksi miehesi ei reagoinut mitenkään??? :o
Meilläkin on aika pitkä poika,so what olen vaan ylpeä siitä,ja kyllä poikakin on :D
Mut niin kuin kirjoititkin,se lähtee meistä vanhemmista :whistle:

Mies on semmoinen sovittelija, vähän liiankin pitkälle. Se on ollut ongelmana hällä aina. Toisaalta ehkä se välillä on fiksuakin pitää turpavärkkinsä pienemmällä...ja sitä taitoa mä taas en osaa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Mä olisin varmaan kehottanut heidän lastaan siirtymään minigolffin pariin jos pituus ei riitä tähän peliin.

Niin sehän on ihan miten asian näkee. Voihan tosiaan olla että muut ovat lajiin liian lyhyitä ja meidän poika sopivan mittainen :D :D

Juu ei sais arvostella, ei pitkiä eikä lyhyitä. Eikä kyllä niitä keskivertojakaan. Meillä kaikilla on oma paikkamme ja erityislahjamme.

Meillä on sikäli onnekas tilanne, että poitsu on itse suorastaan ylpeä pituudestaan ja siitä että on luokkansa pisin. Ja enimmäkseen sitä ollaan kyllä asiasta kehuttu. Nuo pari äitiä vaan olivat kertakaikkisen typeriä ja täytyy vaan toivoa että siinä ei ollut ainakaan lapsia lähellä kuulemassa heidän taivastelujaan.

Meillä on eräs tuttavaperhe, jossa jokainen on pieni. Heidän 1-vuotias lapsensa on jo nyt paljon pienempi kuin meidän 1/2-vuotias. Kuitenkaan koskaan he eivät ole tehneet pienuudestaan ongelmaa, kuten me itsekään ei olla tehty suuruudestamme.

Kun annettais vaan kaikkien kukkien kukkia ja otettais erilaisuus rikkautena. Olis se aika hemmetin tylsää jos kaikki olis vaan samaa harmaata massaa.

Muistan vaan sunkin arvostelleen pieniä naisia, että ovat tyttösiä sun mielestä. Jonkun miestä sanoit pedofiiliksi, leikin päin kylläkin kai, kun piti jostain pienestä naistähdestä. Itse oon 156cm enkä kyllä tyttöseksi itseäni tunne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Muistan vaan sunkin arvostelleen pieniä naisia, että ovat tyttösiä sun mielestä. Jonkun miestä sanoit pedofiiliksi, leikin päin kylläkin kai, kun piti jostain pienestä naistähdestä. Itse oon 156cm enkä kyllä tyttöseksi itseäni tunne...

Niin siis tuossa naistähdestä. Kun se on niin NUORI. En osaa edes kuvitella että hän on jo kuitenkin täysikäinen. Pidän häntä vaan vielä lapsena :D. Ja juu, vitsi se oli, ei kai voi edes olla pedofiili jos tykkää täysi-ikäisestä naisesta :).

Enkä ole koskaan arvostellut lyhyitä naisia. Olen kyllä kertonut että itse ihailen pitkiä naisia. Siis semmoisena kauneusihanteena. Samoin kuin jotkut ihannoi lyhyitä naisia.

Mutta sillä nyt ei ole tämän kanssa mitään tekemistä :)

Pitkillä lapsilla ei ole aina niin helppoa...Meidän pojalta alkoi bussikuski tiukkaamaan lippua kun "ihan varmasti on jo ainakin 7v. Turha yrittää kusettaa." Poika on 6vuotias mutta tosiaan näyttää isommalta, pakko kai hankkia joku henk.tod. jossa kuva niin ei tarvii poikaa enää nöyryyttää bussin ovella...

Tuollaisista törkeyksistä ei -ainakaan vielä, onneksi- ole kokemusta mutta meiltäkin löytyy tuollainen pitkä tyttö. Joskus vaan jään miettimään sitä miksi ihmisten on pakko, vielä lapsen kuullen, päivitellä tämän pituutta. :/

En ole siitä niin itseeni ottanut mutta eilen kun oltiin avoimessa päiväkodissa ja siellä oli pari uutta äitiä jotka kysyivät tytön ikää. Sen kuullessaan taas niin kuin on tapana ihmettelivät miten voi olla noin pitkä kun oma/siskon/kaverin samanikäinen on paaaaljon lyhyempi. Totesin siinä vaan että onhan tuo pitkä tyttö, isäänsä tullut.

Vähän myöhemmin sinne tuli tytön poikakaveri, samaa ikää oleva mutta vielä tyttöäkin huomattavasti pidempi poika. Taas tälle samat kysymykset ja päivittely lapsen pituudesta. Tuon pojan äiti sitten sivummalla huokaisi että jos edes kerran osaisi joku kysyjä jättää nuo päivittelyt pois. Kyllähän sitä luulisi ihmisten tajuavan että pitkän lapsen vanhemmat ovat kyllä tietoisia lapsen pituudesta, ei sitä tarvitse kokoaikaa mainostaa. Sanoi vielä että heillä kun molemmat vanhemmat ovat pitkiä (mies 198cm ja vaimo 175cm) niin kysymykset "miten ihmeessä poika voi olla noin pitkä?" tuntuvat naurettavilta...

Yhteistyössä