N
Nipottajan kotiväki
Vieras
Olemme noin kolmekymppinen pariskunta. Itse teen monta asiaa kerralla, olen ripeä ja huomioin kokonaisuudet. Mies tekee asioita hitaasti, kysyy paljon neuvoa ja keskittyy yksityiskohtiin. Hänen mielestään kotona kaiken pitää olla jatkuvasti tiptop. Jos hän löytää murusia tms. hän syyttää minua ja puhuu loukkaavalla tavalla. Jos tiskatessa tiputan mukin, hän älähtää sohvalta että mitä oikeen sotken ja mokailen. Kun kannan painavaa kauppakassia ja hihna ratkeaa, hän haukkuu minua huolimattomaksi parin asiaankuuluvan kirosanan tahdittamana.
Hän on oppinut tällaiset tavat kotoaan. Puutun niihin aina, mutta en jaksaisi tällaista menoa. Tuntuu uskomattomalta selittää aikuiselle ihmiselle, että toiselle ei puhuta miten sattuu ja mollata jos tekee vahingossa virheen. Enhän minäkään mollaa miestäni siitä, että hän pyytää minulta apua ja neuvoja jatkuvasti moniin asioihin. Myös kiroilu ahdistaa minua, v-sana on minusta halventava ja tuo ikävän ilmapiirin koko kotielämään. Joskus lampun vaihto voisi onnistua ilman räyhäämistäkin. Etenkään en haluaisi, että lapsi joutuu kuuntelemaan tällaista.
Hän on oppinut tällaiset tavat kotoaan. Puutun niihin aina, mutta en jaksaisi tällaista menoa. Tuntuu uskomattomalta selittää aikuiselle ihmiselle, että toiselle ei puhuta miten sattuu ja mollata jos tekee vahingossa virheen. Enhän minäkään mollaa miestäni siitä, että hän pyytää minulta apua ja neuvoja jatkuvasti moniin asioihin. Myös kiroilu ahdistaa minua, v-sana on minusta halventava ja tuo ikävän ilmapiirin koko kotielämään. Joskus lampun vaihto voisi onnistua ilman räyhäämistäkin. Etenkään en haluaisi, että lapsi joutuu kuuntelemaan tällaista.