mies muuttunu naismaiseksi

• Viestiketjun aloittaja miehen vaimo
  • Ensimmäinen viesti
9mmm
Siis kyse ei edelleenkään ole siitä, etteikö tunteitaan saisi näyttää. Kyse oli siitä, ettei kaikkea tarvitse analysoida. Meidän perheessä tunteet kyllä näkyy eikä kenenkään tarvitse niitä arkailla näyttää.

Annoin siis esimerkin siitä, millaisissa tilanteissa lasten kanssa käydään läpi tunneasioita ja riidanselvittämisiä. En niinkään kuvausta siitä, mikä niiden kanssa on hauskaa ja mitä siitä hauskastakin voi oppia.
Mut netäs sitten kun lapsi on vieraassa paikassa ja se toine ntarvii esim negaatiossa selvitystä miksi tuntee näin ei osaa selittää et se homam lähtisi purkaantumaan. mut sitten kun on analysoitu niit tunteita osaa puhua nisitä muille eikä jää esim jyrän alle ja miksi ei vois ianalysoida jos se molemmilel on se juttu se on vaan kehittävää puhaa hengellekkin kasvaa ja toiset tykkää puhua.
tietekin on se tärkeää et mennään vaan hetkessä ja mitä tunteita tuleekaan vastaa ja ei sillon tarvii mitään stoppia laittaa et hei anaysoidaas tää tunne vaan niit vo ikäydä läpi esim jälkikäteen avoimuus vaan lisää sitä perheen sisältöö ja rohekutta lisäksi kaikenlainen analysointi on hyvää aivo jumppaa ja pitää ne aivotkin virkeenä. kaikekin paras ittelle olisi jos voisin vaan lapsen kasvatuksessa keskittyy henksieen puoleen ja muissa on petrattavaa kyl. mut vaik lapsi on kolmevuotias vast niin siit tunne keksutelusta pääsee ittekin pitkälle ja on lämmin olla paljon lämpimäpi kuin toisella tapaa.
esim kun lapsi ujoilee jotai nhommaa ja ei uskalla sanoo sitä kovaan äääneen tai puhua niin hänen tunteestaan tiedän jo mitä pitää sanoa en aina. ja sit se rohkaistuu näyttämään niitä tunteitaan siksi tunteista puhuminen on tärkeää se vaan luo sitä rohekutta toimintaan.

Mun on vaikea ymmärtää, että miksi pitää tunteita aina eritellä ja analysoida niin älyttömästi. Joskus on vaan paska päivä, vituttaa. Jokaisella pitäisi olla oikeus tunteisiinsa ilman, että sitä tarvitsee analysoida yhtään kenenkään kanssa. Jos tunteista ja niiden hallitsemisesta alkaa koitua ongelmia joko itselle tai läheisille, niin silloin on varmaan syytä alkaa anlysoida ja käydä läpi omia möykkyjään.
Oikeasti uskon, että aika moni terapiassa käyvä ihminen hyötyisi huomattavasti enemmän tunnin patikoinnista metsässä kun saman ajan käyttämisestä tunteiden ja lapsuusmuistojen kelaamiseen nuppitohtorilla. Jos koko ajan pyörittelee asioita ja tapahtumia päässään, ja etsii syvempiä merkityksiä joka asiasta ja koko ajan kuulostelee MILTÄ MUSTA NYT TUNTUU, menee väkisinkin polla sekaisin.

Mut netäs sitten kun lapsi on vieraassa paikassa ja se toine ntarvii esim negaatiossa selvitystä miksi tuntee näin ei osaa selittää et se homam lähtisi purkaantumaan. mut sitten kun on analysoitu niit tunteita osaa puhua nisitä muille eikä jää esim jyrän alle ja miksi ei vois ianalysoida jos se molemmilel on se juttu se on vaan kehittävää puhaa hengellekkin kasvaa ja toiset tykkää puhua.
tietekin on se tärkeää et mennään vaan hetkessä ja mitä tunteita tuleekaan vastaa ja ei sillon tarvii mitään stoppia laittaa et hei anaysoidaas tää tunne vaan niit vo ikäydä läpi esim jälkikäteen avoimuus vaan lisää sitä perheen sisältöö ja rohekutta lisäksi kaikenlainen analysointi on hyvää aivo jumppaa ja pitää ne aivotkin virkeenä. kaikekin paras ittelle olisi jos voisin vaan lapsen kasvatuksessa keskittyy henksieen puoleen ja muissa on petrattavaa kyl. mut vaik lapsi on kolmevuotias vast niin siit tunne keksutelusta pääsee ittekin pitkälle ja on lämmin olla paljon lämpimäpi kuin toisella tapaa.
esim kun lapsi ujoilee jotai nhommaa ja ei uskalla sanoo sitä kovaan äääneen tai puhua niin hänen tunteestaan tiedän jo mitä pitää sanoa en aina. ja sit se rohkaistuu näyttämään niitä tunteitaan siksi tunteista puhuminen on tärkeää se vaan luo sitä rohekutta toimintaan.
Hmm. No, negatiivistenkin tunteiden kanssa pitää voida elää ja olla. Niitä puretaan sitten himassa. Mun mielestä ei ylipäätään ole hyvä puhua ihan kenelle tahansa tuntemuksistaan ja tunteistaan. Sellainen ihminen, jonka mun lapset tuntee ja joka tuntee omat lapseni, osaa kyllä purkaa heidän pahan mielensä.

Mun mielestä kenenkään tunteet ei pidä olla muille kuin avoin kirja.

Oikeasti uskon, että aika moni terapiassa käyvä ihminen hyötyisi huomattavasti enemmän tunnin patikoinnista metsässä kun saman ajan käyttämisestä tunteiden ja lapsuusmuistojen kelaamiseen nuppitohtorilla. Jos koko ajan pyörittelee asioita ja tapahtumia päässään, ja etsii syvempiä merkityksiä joka asiasta ja koko ajan kuulostelee MILTÄ MUSTA NYT TUNTUU, menee väkisinkin polla sekaisin.
Olen tästä aika pitkälle samaa mieltä. Aika usein se liika analysoiminen johtaa suurempiin ongelmiin. Pidän parempana keinona hyväksyä tunteensa, hyväksyä niiden olemassaolo ja sen jälkeen päästää irti. Tietysti jos tällaisessa perusasiassa on ongelmia, on hyvä saada tukea ulkopuoliselta. Tai mikäli tulee jokin todellinen henkinen lukko, on hyvä alkaa purkamaan niitä tunteitaan jonkun ammattitaitoisen avustuksella.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
9mmm
puhumalal ääneen toiselle niin ne häviää kyl parhaiten. mettään voi mennä huutaan vaik tilapäisen kiukun pois ja sit ihmisten ilmoille.
mut ne asiat pyörii niin kauan yleensä mielessä enenkuin on puhunut ne pois tai kirjoittanut. syvemmät merkitykset taas luo keksutelulle jatkuvuutta vaikka eivät pitäisikään paikkansa luo tilaa mielikuvtukselle.
tunne puolesta keskutelimsen ei tarvitse tarkoitta koko ajan miltä musta tuntuu tyyppiseltä vaan ihan kaikenlaisista tunteista mitä tulee vastaan ja se on taas se flow.
tosiet on vaan herkempiä kuin toiset siihen tulee balanssi ja se on koko ajan mukana et aah tykkään syödä jätskii sun päältä mitäs tykkkäät ideast ja miten toine nvastaa sekin on tunen keskustelua vaikka sitä ei nimitettäisi sellasieksi se on sitä juuri sillä hetekllä mitä msuta tuntuu . sitten on toisenalisakin tunen keksuteluita joita täytyy juuri opetella yhdessä ja näyttää ne lapsille jokka saa työkaluin siihen tunne elämäänsä nyt ja vanhemapana

Kyllähän nykyisin suurin osa miehistä on kiinnostunut ulkonäöstään - tosi harva enää haluaa vain sulautua seinään ja olla sen näköinen kuin olisi juuri tulossa navetasta paskanluontihommista.
Voisi sanoa, että valitettavasti.
Sen sijaan, että yritettäisiin purkaa naisten ulkonäköpaineita, ovat paineet vain kasvaneet ja levinneet myös miehille.
Itselleni on kohtalaisen iso turnoff, jos mies on yhtään pakollista enempää kiinnostunut siitä, mitä päällensä laittaa tai onko tukka hyvin. Ei nyt ehkä haisevista navettahommista palaava mies kiinnosta, mutta kyllä sellainen rustiikkisen rouheva ulkotöistä työhaalari päällä palaava uros kiihottavampi näky on kuin se samettitakissa sipsuttava huivityyppi.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Väärä foorumi mille kysymyksen laitoin, lähinnä olisin kiinnostunut matalan testosteronin vaikutuksesta
Varmaan siltä tuntuu helposti, mutta olethen lukenut uuden uutisen, sen väitöksen hanavesistä ja yleensäkin juomavesistä:

"Havaittiin, että lääkeaineiden pitoisuudet kasvavat vesistössä syvyyden kasvaessa. Lääkeaineet hajoavat ja muuntuvat pääasiassa auringon UV-valon vaikutuksesta. Auringon valo ei pääse tunkeutumaan syvempiin vesikerroksiin, jolloin auringon valon aiheuttamat reaktiot jäävät vähäisemmiksi. Vastaavasti lääkeaineiden pitoisuudet olivat suurempia talvella verrattuna kesällä havaittuihin johtuen jääpeitteestä ja auringon valon vähäisyydestä." - Kiitos tiedosta!

Jo kauan on tiuedetty, ettei läkejäämiä saada pois juomavedestä. Kannattaisi siis juoda luomumaitoa janojuomaksi, kuten monet kuntoilijatkin, palautusjuomaksi sanovat. Maidosta ne aineet jäävät lehmän maksaan. Sitä maksaa ei tietenkään kannata syödä erikseen ollenkaan!

---mistä panimoiden yms vedet tulevat, en tiedä, mutta estrogeenia on varmasti siellä, missä naisväkeäkin on enemmän;-)?

"Kymijoen vesistössä Päijänteen pohjoispuolella, Pohjois-Päijänteellä ja Vantaanjoessa on havaittu merkittäviä pitoisuuksia lääkeaineita. Väitöstutkimuksessa tutkittiin viittä yleisesti käytettyä epilepsia- ja kipulääkettä jätevedenpuhdistamoilla, pintavesissä ja sedimentoituneissa partikkeleissa. Pitemmän aikavälin seurannassa pitoisuuksia tutkittiin Chemcatcher®-passiivikeräimillä. Päijänne on Pääkaupunkiseudun raakavesilähde, josta vesi johdetaan yli miljoonan suomalaisen juomaveden valmistukseen. Vantaanjoki on vaihtoehtoinen raakavesilähde, jos Päijänteen vettä ei ole saatavilla. Siksi valittujen vesistöjen veden laadun seuranta on ensiarvoisen tärkeää".

"On the other hand, higher concentrations of ibuprofen, ketoprofen, and naproxen were found in summer at the WWTPs, possibly due to seasonal variations in consumption."
-Väitös-

Mun nähdäkseni lapset on vähän eri asia... enkä usko, että lapset oppii yhtään mitään siitä, että aikuiset jaarittelee keskenään tunteistaan ja analysoi niitä.

Lasten kanssa keskustelu on aika yksinkertaista.
- Osaatko kertoa mikä ottaa aivoon?
- Kun tolla on just toi musta tussi.
- Mutta sullahan 20 täysin samanlaista mustaa tussia?
- Mutta toi on paras, ja mä haluan sen...
jne. jne.
:D Joidenkin nykyohjeistusten mukaanhan tätä tilannetta pitäisi lähteä purkamaan, kysymällä lapselta, "Miltä sinusta tuntuu, kun simoliisalla on tuo haluamasi musta tussi". Ja sitten tunnin verran analysoidaan sitä tunnetta ja pohditaan yhdessä, miten saataisiin parempi mieli kaikille...

vierailija
:D Joidenkin nykyohjeistusten mukaanhan tätä tilannetta pitäisi lähteä purkamaan, kysymällä lapselta, "Miltä sinusta tuntuu, kun simoliisalla on tuo haluamasi musta tussi". Ja sitten tunnin verran analysoidaan sitä tunnetta ja pohditaan yhdessä, miten saataisiin parempi mieli kaikille...
toihan on niitä helpompii. sanoo vaan laspselel et aina ei saa kaikkea ja välillä joutuu odottaan vuoroa. esim siitä sanottiin juuri päikyssä kuinka skidis osaa odottaa rauhassa vuoroaan.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Nykyisin on joka paikka täysi hormonihäiritsijöitä, muovipulloista lähtien (Bisphenolit jne). Miehesi testosteronitasot voi olla ok, mutta estrodiaolit tapissa. Mikäli miehen rinnat ovat kasvaneet, on tämä silloin täysin selvää.
Niin onki. Kauan sitten on tiedetty, ainakin 1975 kertoi opettaja koulussa, mutta silloin ei ollut vielä nettiä. Moni vanha asia siis puuttuu täältä!

Esaimaa-lehden lukijapalstalta kopsaan yhden tekstin, kun on niin hyvin kirjoittanut eikä kaikki niitä linkkejä halua avata:

"Estrogeeni pilaa vesistöt
18.7.2009 4:00

Mediassa on julkaistu tietoja vesistömme tilasta ja toisin kuin levätiedot, juttu on nyt vakava. Pelästyin itsekin, sillä niin todelliselta uhka tuntuu.

E- pillereiden sivuvaikutukset liittyvät kalojen paritteluun ja ajavat kaloja sukupuuttoon niin, että koiraiden kosintahalukkuus vähenee ja vastakkainen sukupuoli tuntee suoranaista välipitämättömyyttä koko hommaan.

Noin 200 000 naista syö päivittäin e-pillereitä. Lappeenrannan osuutta en tiedä. Nämä synteettiset myrkyt päätyvät vessan kautta jätevesiin ja sieltä luonnon vesistöihin.

Pelkoni ei ole tuulesta temmattu, sillä järvistämme on muodostunut suuria ehkäisyvesialtaita. Kaupungin etelälaidasta alkava Rakkolanjoki vie mutkitellen jätevetemme Haapajärveen ja sieltä Venäjän kautta Suomenlahteen.

Jos joku luonnosta nauttiva kulkusälli kahmaisee huomaamatta kupillisen Haapajärvestä, saattaa hänen eturauhastaan vähän paleltaa. Jos juo pullollisen, on sukuonni ja lapsilisät mennyttä kalua.

Vesistöjen tuhoa on torjuttu monella tavalla ja tulokset puhuvat puolestaan. Saimaan kanavan vesi ei enää kuohu ja haise sellulle. Mutta nyt estrogeenijätevettä menee pieniin järviin ja lopuksi mereen. Hukumme estrogeeniin. Kauniimman sukupuolen edustajat ovat kohta pillereineen tuhoamassa hydrologisen kierron.

DDT:n haittavaikutukset ravintoketjun yläpäässä on saatu aisoihin, mutta estrogeenin vaikutusta alapäähän saattaa vain arvailla. Kalojen häiriintynyt sukupuolikehitys on tarttumassa ihmiseen.

MARKUS MALMI, Lappeenranta"

Ja kalatkin syövät nykyään soijaa, joten kasvihormonista saa kans sitä, lisäsin. Katso Raisioagro kalanrehut, jos et usko. Soijaa ja maissia kaloille, mutta myös niiden lääkitykset...! t.paula

Mä oon sillälailla paska mutsi, että yleensä noissa tilanteissa tokaisen törkeästi, että koita nyt päästä tämän asian yli....

Mutta siis tokihan me keskustellaan, jos lapsella on pahamieli jostain ihan oikeasta asiasta tai syystä.

vierailija
Lausahdukset, eleet ja ilmeet ovat kyllä usein ihan vaan opittuja, ja esimerkiksi lausahdukset ovat vahvasti kulttuuriin ja aikakauteen sidoksissa. En usko, että johtuu hormoneista, jos vain tuollaiset ovat "oireena".
Se on totta! Mutta kun ihmiselle, joka haluaa naiseksi, aletaan syöttää hormoneja, onhan niillä vaikutusta moneen asiaan. Tietty ihmistyyppi muuten on kuin pesusieni; muiden ihmisten seura muuttaa hetkessä samanlaiseksi kuin ne muut - enkä ala ruotimaan niitä asioita tässä. Olen todennut sen vuosien varrella, mutta ei siitä väitöstä tarvi alkaa rustaamaan. Mutta tuossa on hyvä kirjoitus:
http://www.kouvolansanomat.fi/Mielipide---

Sen sijaan, että yritettäisiin purkaa naisten ulkonäköpaineita, ovat paineet vain kasvaneet ja levinneet myös miehille.
Itselleni on kohtalaisen iso turnoff, jos mies on yhtään pakollista enempää kiinnostunut siitä, mitä päällensä laittaa tai onko tukka hyvin. Ei nyt ehkä haisevista navettahommista palaava mies kiinnosta, mutta kyllä sellainen rustiikkisen rouheva ulkotöistä työhaalari päällä palaava uros kiihottavampi näky on kuin se samettitakissa sipsuttava huivityyppi.

Tällasiako perusduunareita työhaalareissaan meinasit?

Lausahdukset, eleet ja ilmeet ovat kyllä usein ihan vaan opittuja, ja esimerkiksi lausahdukset ovat vahvasti kulttuuriin ja aikakauteen sidoksissa. En usko, että johtuu hormoneista, jos vain tuollaiset ovat "oireena".
Itse näkisin, että maneerit tulee jostain hyvin syvältä ja ovat nimenomaan sidoksissa hormoneihin ja niiden pitoisuuksiin. Mies, jonka testosteroni tasot ovat luontaisesti korkeat, on myös rakenteeltaan ja maneereiltaan miehekkäämpi. Myös nainen, jonka estrogeenitasot ovat korkealla luonnostaan on naisellisempi käytöksenltään, maneereiltaan ja ulkomuodoltaan.
Muutos näkyy selkeästi hormonihoidoissa. Naisille, jotka saavat mieshormonia, tulee miehisiä ominaisuuksia niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Sama toisinpäin.

• Tykkää
Reactions: m1es
:D Joo, jotain tämän suuntaisia minun kuvitteelisella navetallani pyörii.
:ROFLMAO:

upload_2016-9-27_11-40-16.jpeg

Mut ei niinkään näitä?
((( Ei siis sillä, että onhan kuvassa nuori oikein söötti poika...mutta näitä ei vaan varmaan näy kuvitteellisissa navertoissa? )))

Ja etsiessäni ylläolevaa törmäsin samassa kategoriassa tähän...
voi hyvä jumala!!!! Tuossa vasemmanpuoleisessa on jotain jumalaista...

(((( Mä en itsekkään tiedä mikä mua tällä hetkellä vaivaa... mutta mä olen ihan hekumoissani... liekö jotkin hormonitasot pilvissä )))

:ROFLMAO:

katso liitettä 1152

Mut ei niinkään näitä?
((( Ei siis sillä, että onhan kuvassa nuori oikein söötti poika...mutta näitä ei vaan varmaan näy kuvitteellisissa navertoissa? )))

Ja etsiessäni ylläolevaa törmäsin samassa kategoriassa tähän...
voi hyvä jumala!!!! Tuossa vasemmanpuoleisessa on jotain jumalaista...

(((( Mä en itsekkään tiedä mikä mua tällä hetkellä vaivaa... mutta mä olen ihan hekumoissani... liekö jotkin hormonitasot pilvissä )))
Jooeikiitos ekalle :LOL:
Alemmista saisi täydellisen, jos molemmista ottaisi parhaat puolet.
Ilmeisesti lähestyvä kylmä talvi tekee sen, että pidemmän ja paksumman karvapeitteen omaavat vetävät nyt minua puoleensa...

Tässä mun tämän päivän navettamiehet:

Tuo vipo ei olisi muuten päässyt, mutta oli niin söpö koira, että menköön. Laitan sen vaikka keittiöhommiin piiloon.

vierailija
Ilmeisesti lähestyvä kylmä talvi tekee sen, että pidemmän ja paksumman karvapeitteen omaavat vetävät nyt minua puoleensa...

Tuo vipo ei olisi muuten päässyt, mutta oli niin söpö koira, että menköön. Laitan sen vaikka keittiöhommiin piiloon.
Kaikki sattuu vain olemaan homppeleita :)

Oikein hyvät päivän valinnat...
Eikä näy kaulahuiveja eikä vakosamettitakkeja eikä viinilaseja... niiden sijaan voi vaan toivoa pääsevänsä heinäpaalin paikalle :D

Makuasia tosiaan, mistä kukakin tykkää. Itse olen aina pitänyt aika tylsän näköisinä sekä miehiä että naisia, joita ei yhtään kiinnosta miltä he näyttävät. Joku peruslyhyttukka, ihan mitkä tahansa farkut ja ihan mikä tahansa t-paita lienee se miesversio tästä. Mutta onhan niitä toki muitakin tapoja olla kiinnostunut ulkonäöstään kuin tässä ketjussa parjattu samettitakki ja kaulahuivi.

Ja se, että on kiinnostunut siitä, minkä näköisenä tuolla kulkee, ei tarkoita vielä, että on ulkonäköpaineita.

Mutta nämä miehethän ovat selvästi laittautuneet - on tatuointia, ilmeisesti vähän ajeltu karvojakin, on valikoitu vaatteita... Tämähän on nyt ihan ristiriidassa sen äskeisen kanssa, että mies ei saisi olla kiinnostanut ulkonäöstään. Kuvien jätkät ovat käyneet salilla - ei noita kroppia ole heinätöillä hankittu. Ja voisin vaikka lyödä vetoa, että jos nämä kuvat nostaisi yleiseksi miesihanteeksi, se aiheuttaisi enemmän ulkonäköpaineita miehille kuin se, jos mieksuva olisi oikeasti laajempi ja moniulotteisempi.

Vähän epäuskottavat vaatteet on kyllä pojilla heinätöihin, mutta mikäs siinä. Mutta eri vaatteet eri tilanteissa - tuskinpa se samettitakkimieskään samettitakissaan menisi heinätöihin, eli hän voisi olla tällainen ihan samannäköinen vastaavissa tilanteissa. Sitten taas nämä kaverit joutuvat tahtomattaankin pukemaan paidat ja takin kaupungilla liikkuessaan ja varsinkin nyt syksyllä. Ei sitä tiedä, vaikka jollakulla olisi samettitakki ja kaulahuivikin.

vierailijatrrrrr
En myöskään tykkäisi naismaisuudesta esim.
-tunnepuhe
-huivit
-stresch-farkut
-huiskahiukset, värjätyt hiukset
-hihittely, kyynelehtiminen
-siiderin lipittely
-korut
-punainen auto
-itsensÄ sively, voiteet tms
-liikaa sisustusjuttuja, koristeita, tauluja jne

• Tykkää
Reactions: ruuttis ja Echo