Mies löi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero

Vieras
mua nyrkillä päähän kovaa monta kertaa niin että pää onihan kipeä. Potki ja repi hiuksista. aamulla ei muistanut koko tapahtumaa (oli kännissä). Harvoin me juodaan ja nyt kun juotiin ja mies otti liikaa niin näin kävi. Katuu kauheesti ja ihmettelee että miten niin pääsi käymään, kun hänellä ei oo mitään muistikuvaa eikä tiedä miksi näin teki, jostain hermostui. Yleensä on rauhallinen eikä todellakaan väkivaltainen ketään kohtaan, ei suutu helposti, joten itekin oon ihan järkyttynyt. Pyytelee anteeksi kauheesti. Mutta mä en halua jäädä sellaseen suhteeseen jossa edes kerran lyödään. Mitä teen, ollaan naimisissa ja meillä on lapsi (huom, lapsi ei todellakaan ollut kotona tuolloin). Eli mistä saan paperit avioeroa varten? Entä huoltajuusasiat yms...?

Eropaperit saat vaikka netistä, tai käräjäoikeudesta.

Lapsen asiat voitte sopia keskenänne, tai lastenvalvojan kanssa, tai erohakemukseenkin voi ruksittaa esim. että "yhteishuoltajuus, lapsi asuu äidillä".

Käväise lääkärissä, voit tarvita mustaa valkoisella myöhemmin.

Sinä soitat nyt ensimmäisenä poliisille ja teet rikosilmoituksen. Sitten pakkaat kimpsut ja kampsut ja menette lastesi kanssa sellaiseen paikkaan turvaan, mihin miehellä ei ole mitään asiaa. Sitten alat ottamaan selvää niistä eroon liittyvistä käytännön asioista.

[QUOTE="vieras";27275913]
Noloa muuten tuommonen. Tänne tulla "kantelemaan" kuin pikkulapsi.[/QUOTE]
Joo, aina on tosi noloa purkaa sekavia ajatuksiaan ja kysyä neuvoa jos ei tiedä.

[QUOTE="vieras";27275910]Sinä soitat nyt ensimmäisenä poliisille ja teet rikosilmoituksen. Sitten pakkaat kimpsut ja kampsut ja menette lastesi kanssa sellaiseen paikkaan turvaan, mihin miehellä ei ole mitään asiaa. Sitten alat ottamaan selvää niistä eroon liittyvistä käytännön asioista.[/QUOTE]

duh-1007.gif

Katuu kauheesti ja ihmettelee että miten niin pääsi käymään, kun hänellä ei oo mitään muistikuvaa eikä tiedä miksi näin teki, jostain hermostui.

Joo, eka kerta on aina miehelle "järkytys", se väittää kyllä, että se on järkyttynyt lyömisestään. Oikeasti se pelkää niin saatanasti, että sä otat eron ja/tai menet lääkäriin ja soitat poliisille.

Jos sä et lähde nyt, se huomaa, että sä annat sille lyömisen anteeksi. Loppuja mun ei tarvitse edes kertoa.

Käy siellä lääkärissä, saavat katsoa, ettei sulta ole paikkoja rikki.

Lastenvalvojalla kannattaa käydä vaikka eroaisitte ns. sovussa, sillä juttu voi mutkistua myöhemmin ja lapset joutua kärsimään eron lisäksi huoltajuusriidastakin, ellei nyt laiteta mustaa valkoiselle siellä lastenvalvojan toimistossa noista huoltajuus- ja tapaamisasioista.

no höh, hirveä teko tietysti, mutta kannatasko tosiaan ensin vakavasti pysähtyä miettimään, että mitäs jos absolutismi olis parempi vaihtoehto kuin ero. Jos mies ei koskaan selvinpäin ole ollut väkivaltainen ja suhde muutoin ok, niin sehän voi olla vaan, että alkoholi saa hänet käyttäytymään pirun lailla. Lopetatte siis alkon käytön ensin kokonaan niin voi olla että tilanne ei koskaan tule toistumaan.

[QUOTE="vieras";27275910]Sinä soitat nyt ensimmäisenä poliisille ja teet rikosilmoituksen. Sitten pakkaat kimpsut ja kampsut ja menette lastesi kanssa sellaiseen paikkaan turvaan, mihin miehellä ei ole mitään asiaa. Sitten alat ottamaan selvää niistä eroon liittyvistä käytännön asioista.[/QUOTE]

Kummasti muuten miehillä se muisti palautuu, viimmeistään siinä vaiheessa, kun ilmoitat haluavasi erota. Siihen tilanteeseen ottaisin veljen tai miespuolisen sukulaisen tai kaverin mukaan. Ettei tule turpaan uudestaan. : / Vit*u mikä äijä, muka ei muista, ja paskat eroa vaan, seuraavalla kerralla voi tulla turpaan pahemmin, tai lapsen aikana tms...Ja nää neidit(lue "miehet") jotka syyllistää sua nalkuttamisesta, nalkutus ei ole mikään hyvä syy väkivallalle, ei ainakaan päde oikeudessa.;)

[QUOTE="vieras";27275927]
duh-1007.gif
[/QUOTE]

Ja sun mielestä pitäis tehdä niin mitä? Painaa villasella, kun toinen hakkaa? Pahoinpitely on mun tiedon mukaan tässä maassa rikos, siitä ei tarvitse kenenkään päästä kuin koira veräjästä.

Viina on viisasten juoma. Kaikenmoiset tappelut, turhat onnettomyydet ja typeryydet vähenisivät selvästi, jos ihmiset pysyisivät alkoholista erossa. Vaikea sanoa mitä tehdä tuossa tilanteessa. Paras olisi molempien teidän lopettaa juominen, kun siitä pahaa seuraa. Tee poliisille ilmoitus ihan vain varmuuden vuoksi ja oma asunto hakuun jos pelottaa. Muuten kai miestä ei tarvitse pelätä, mutta tuo alkoholi muuttaa ihmisen persoonallisuuden ja silloin ihminen voi tehdä mitä vain.

Mutta jos mies muuten normaali ja kiltti? Mikset voi antaa anteeksi. Alkoholi on sellainen aine ettei kaikilla pääkoppa kestää ja käytös voi muutua. Vaikka toisalta ymmärrän: /

Mutta jos mies muuten normaali ja kiltti? Mikset voi antaa anteeksi. Alkoholi on sellainen aine ettei kaikilla pääkoppa kestää ja käytös voi muutua. Vaikka toisalta ymmärrän: /

Mulle on ihan sama, vaikka mies olis itse enkeli, mutta jos menee hakkaamaan kerrankin niin en todellakaan jäis odottamaan lisää. Anteeksi voisin antaa varmaankin jossakin vaiheessa, mutta vain tyhmät ihmiset jää odottelemaan lisää.

[QUOTE="vieras";27276491]Mulle on ihan sama, vaikka mies olis itse enkeli, mutta jos menee hakkaamaan kerrankin niin en todellakaan jäis odottamaan lisää. Anteeksi voisin antaa varmaankin jossakin vaiheessa, mutta vain tyhmät ihmiset jää odottelemaan lisää.[/QUOTE]
Mutta tiedätkö että on ihmiset kelle vaan alkoholi ei sopii. Mun mielestä jos on kuitenkin elämää ollut pitkään yhden kanssa, kaikista voi keskustella ja ongelmista myös. On ihmiset olemassa jotka ovat muuten kilttejä ja hyviä, mutta alkoholi tekee sellaiset temput mitä ihminen itse ei olisi ikinä tehnyt. Jos mun mies olisi mua lyönyt, joo olisin lähtenyt myös ja heti. Mutta jos se olisi tehnyt kännissä ja muuten olisi ollut kiltti niin kuin ap:n puhestä voi päätellä. Mä olisin keskustellut ja varma olisin jopa antanut anteeksi. Mä veikaan ap ei vaan kerro kaikki. Yhdessä varma joivat ja sekoilivat ja mies vaan suutui jostai ja alkoholi teki sille sellaiset temput mistä varma hänkin kärsi henkisesti nyt

mua nyrkillä päähän kovaa monta kertaa niin että pää onihan kipeä. Potki ja repi hiuksista.

Ensiks, miehet ei revi hiuksista ja potki. Eli a.p. on provo.

Toiseks, jos MIES löis nyrkillä (oikealla tahi vasemmalla, suoralla tahi koukulla) niin pää olis enemmän ku kipeä. Eli a.p. on provo.

Läpsäsy on aaaaaaivan eri juttu. Eli ei saa liioitella.

[QUOTE="mjo";27276065]no höh, hirveä teko tietysti, mutta kannatasko tosiaan ensin vakavasti pysähtyä miettimään, että mitäs jos absolutismi olis parempi vaihtoehto kuin ero. Jos mies ei koskaan selvinpäin ole ollut väkivaltainen ja suhde muutoin ok, niin sehän voi olla vaan, että alkoholi saa hänet käyttäytymään pirun lailla. Lopetatte siis alkon käytön ensin kokonaan niin voi olla että tilanne ei koskaan tule toistumaan.[/QUOTE]

Alkoholi ei muuta ihmistä, tuo esiin vain piileviä puolia, jotka eivät tule esiin selvinpäin. Alkoholi poistaa estoja. Ja jos ilman estoja ihmisellä on taipumusta väkivaltaan, silloin hänellä on ainakin sellaisia ajatuksia selvinpäinkin, ja tarpeeksi provosoituna voi lyödä selvänäkin. En siis ottaisi riskiä, vaan lopettaisin suhteen heti.

Parhaiten ihmisen todellisesta luonteesta pääsee selville juottamalla hänet känniin. Jos joku on kännissä hyvä tyyppi, hän on sitä selvinpäinkin. Puhun kokemuksen syvällä rinta-äänellä.

[QUOTE="vieras";27276854]Ensiks, miehet ei revi hiuksista ja potki. Eli a.p. on provo.

Toiseks, jos MIES löis nyrkillä (oikealla tahi vasemmalla, suoralla tahi koukulla) niin pää olis enemmän ku kipeä. Eli a.p. on provo.

Läpsäsy on aaaaaaivan eri juttu. Eli ei saa liioitella.[/QUOTE]

Minua on kyllä revitty hiuksista ja potkittu "miehen" toimesta, joten enpä niiden perusteella vielä provoksi sanoisi. On myös vedetty nyrkillä naamaan, josta sain toisen puolen kasvoista turvonneeksi ja punaiseksi, mutta mitään ei ihme kyllä mennyt rikki.

Ja ap:lle: ehdottomasti lääkärikäynti ja rikosilmoitus.

Yhteistyössä