mies löi ja potkasi mua =(

• Viestiketjun aloittaja elina
  • Ensimmäinen viesti
miss
Ajattele nyt hyvä ihminen edes lapsees ja häivy ennen kuin on myöhäistä!!!! Jos lyö kerran lyö toistekin ja seuraukset voi olla tuhoisat! Mä olen kuullut niin monta kertaa ton, et mä kuiteskin rakastan sitä...siinä ei kuule rakkaus auta kun löydät itses haudasta! Vai on ollut rankkaa töissä ja sun masennus sille rankkaa. Millanen mies sulla oikein on, sen pitäis auttaa ja tukea sua sun masennuksessa eikä pahoinpidellä. Rakas ihminen lähde nyt vielä kun voit!
T:ammatti-ihminen

Alkuperäinen kirjoittaja miss:
Ajattele nyt hyvä ihminen edes lapsees ja häivy ennen kuin on myöhäistä!!!! Jos lyö kerran lyö toistekin ja seuraukset voi olla tuhoisat! Mä olen kuullut niin monta kertaa ton, et mä kuiteskin rakastan sitä...siinä ei kuule rakkaus auta kun löydät itses haudasta! Vai on ollut rankkaa töissä ja sun masennus sille rankkaa. Millanen mies sulla oikein on, sen pitäis auttaa ja tukea sua sun masennuksessa eikä pahoinpidellä. Rakas ihminen lähde nyt vielä kun voit!
T:ammatti-ihminen
rupes ihan itkettää sun kirjoituksesta , kiitos :hug:

odottaja
En tiedä mistä maasta miehesi on kotoisin, mutta joissakin maissa naista ei arvosteta niinkuin miehiä. Juontaisiko käyttäytyminen juurensa sieltä...en tiedä, mutta kaikki syyt mitä miehes sulle kertoo ei oo tarpeeksi hyviä!!! Mieti nyt rehellisesti: Onko sun mielestä oikein käyttäytyä noin jos on rankkaa töissä! Mulla on jonkin verran kokemusta tällaisista asioista omasta lapsuudesta ja omasta parisuhteestakin (tosin en enää ole näissä tilanteissa) mutta jos jäät tilanteeseen ensinnäkin itse joudut kärsimään, lapsesi joutuu kärsimään ja todennäköisesti alkaa myöhemmällä iällä syyttämään sinua, kun et lähtenyt miehesi luota vaan annoit hänen kärsiä ellei jompi kumpi ole kuollut jo siinä vaiheessa! Vaikuttaa ettet ihan tiedosta tilanteen vakavuutta. Ajattelet ehkä että ei tässä ole elämästä ja kuolemasta kysymys vain pienestä potkusta. Yrität todennäköisesti kieltää tosiasiat etkä näe asiaa aivan selvästi. Se taas johtuu siitä että kukaan ei halua ajatella olevansa "niin huono" että ansaitsisi väkivaltaista käyttäytymistä vaan mieluummin kieltää koko asian. Ole itsellesi hyvä ja ole lapsellesi hyvä äiti ja pakkaa kamasi ja mene vanhempiesi luo. Äläkä selittele ettet halua kertoa heille miehestä! Se on pieni huoli tässä vaiheessa. Älä vähättele asiaa! Fyysisten vammojen lisäksi myös psyykkinen puolesi vaurioituu (tiedän kokemuksesta) Myös lapsesi saa väärän kuvan perhe-elämästä ja alkaa todennäköisesti toteuttamaan samaa omassa elämässään.

hymmm
Se on vaan niin pelko persuuksissa noiden ulkomaalaisten kanssa, että jos heidät nainen jättää, niin seuraavaksi on puukko kyljessä. Ei oo niin helppoo mitä suomalaisen jurrikan kanssa. Vaikka osaahan nekin puukon/aseen kanssa heilua.

Mitä lapsesi toivoisi tuossa tilanteessa, jos osais pukea toiveensa sanoiksi?
Lapsen kuuluu olla siun elämäsi tärkein ihminen, ei hakkaavan miehesi. Lapsi ansaitsee turvallisen kodin, anna hälle semmoinen.

Ja hyvä ihminen, rakasta elämää, älä sitä hakkaavaa sanonkomitä :hug:

Jos yhtään näitä kirjoituksia "tottelet", niin haluan mäkin tähän sanoa jotain. Mä olen seurannu vierstä, miten ulkom isä vainosi perhettään vuosia ja lopulta sai vankeustuomion lukuisista pahoinpitelyista ym. Tilanne ei parane. On varmasti mies myös masentunut, kun kulttuuriero ym ja täällä työpaikoilla voidaan olla rasistisia ja on tiukat säännöt ym. Sitten viel päälle se, että hän tuskin tajuaa, miten suomessa naista kohdellaan, täällä nainen on vähintään tasavertainen. Noin väkivaltaan taipuvainen tarvitsee kyllä tosiaan sen avun, mutta mä en todella antaisi oman läheiseni jäädä tohon tilanteeseen. Nyt on kyse myös vauvasta ja sun ykköstehtävä on suojella häntä, vaikka omalta isältä. Tulee varmasti suo kiristämään ja uhkailemaan, jos lähdet. Voisitko lähteä niin, ettet puhu asiasta mitään. Onhan sulla joitain läheisiä. Nyt lähdet ja pian!!

puska
Alkuperäinen kirjoittaja Niksu:
Jos yhtään näitä kirjoituksia "tottelet", niin haluan mäkin tähän sanoa jotain. Mä olen seurannu vierstä, miten ulkom isä vainosi perhettään vuosia ja lopulta sai vankeustuomion lukuisista pahoinpitelyista ym. Tilanne ei parane. On varmasti mies myös masentunut, kun kulttuuriero ym ja täällä työpaikoilla voidaan olla rasistisia ja on tiukat säännöt ym. Sitten viel päälle se, että hän tuskin tajuaa, miten suomessa naista kohdellaan, täällä nainen on vähintään tasavertainen. Noin väkivaltaan taipuvainen tarvitsee kyllä tosiaan sen avun, mutta mä en todella antaisi oman läheiseni jäädä tohon tilanteeseen. Nyt on kyse myös vauvasta ja sun ykköstehtävä on suojella häntä, vaikka omalta isältä. Tulee varmasti suo kiristämään ja uhkailemaan, jos lähdet. Voisitko lähteä niin, ettet puhu asiasta mitään. Onhan sulla joitain läheisiä. Nyt lähdet ja pian!!

miehen kotimaassa kanssa naiset tasaarvoisia joten mistään tollasesta ei ole kyse...

ainii lääkärissä käyty ei mitää ihmeellistä löytynyt.. sanoin vaan lääkärille et kaatusin niin sit epäili et tärähdyksestä alkanut vuotaa, mut käski seuraamaan jos alan vuotaa kunnolla niin sit päivystykseen ettei mahassa ole mitää verenvuotoa

Alkuperäinen kirjoittaja puska:

miehen kotimaassa kanssa naiset tasaarvoisia joten mistään tollasesta ei ole kyse...

ainii lääkärissä käyty ei mitää ihmeellistä löytynyt.. sanoin vaan lääkärille et kaatusin niin sit epäili et tärähdyksestä alkanut vuotaa, mut käski seuraamaan jos alan vuotaa kunnolla niin sit päivystykseen ettei mahassa ole mitää verenvuotoa
Voi jumankauta!! OIsit nyt kerran ottanu ittees niskasta kiinni, kun mahdollisuus ois apuun ollut!! |O

miksi suojelet miestäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Voi jumankauta!! OIsit nyt kerran ottanu ittees niskasta kiinni, kun mahdollisuus ois apuun ollut!! |O

Peesi. Anteeksi nyt ap, mut mun mielestä (en oo oikeessa mut mun mielipide...) oot tyhmä kun et lääkärille sanonut...
:/ Jos et itsesi takia lähtisi, niin lähde lapsesi takia!

Mun tuttava sai jo ekaa odottaessaan mieheltään selkäänsä, kävi röngenissä kun "oli lyönyt nyrkin kiukuissaan seinään", "kaatumisen vuoksi verta vuotaessaan" ym. Silmä mustana sanoi et unissaan käveli seinää päin... Et tiedä, kuinka pahalle tuntui vieressä katsoa kun ystävä kärsi? Ei auttanut mun sanomiset. Nainen koitti kaikkensa; rakasti miestään, teki ruoat, siivosi kodin ym, koskaan mies ei sitä huomioinut, ei edes toisen lapsen syntymän jälkeen. Paitsi pettämällä ja hakkaamalla. Heidän erosta on pian 2v, ja edelleen kaverin esikoinen pelkää isäänsä ja alkaa kiljua niin että hengitys pysähtyy jos isä menee äidin lähelle. Kuopus pelkää isäänsä, eikä halua mennä tämän syliin saati lähteä isälle tapaamisviikonloppuina... :|

Greippi
Minustakin tuollaista p*skiasista on ihan turha suojella siksi, ettei oleskelulupa mene. Ei tuollaista tarvitse täällä hyysätä. En tosiaankaan tajua, miksi haluat itsesi ja lapsesi altistaa tuollaiselle kohtelulle. Mahtaa olla tosi alhainen itsetunto ja käy jo etukäteen lastasi sääliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
anteeks jos nyt tulee rasistiselta tuntuva kommentti, ei oo yleistys ulkomailta tuleville miehille, vaikka... mut siltiki

mun mielestä tuollasia ei sais päästää edes tullista läpi!!

peesi tähän....mut mä en ikinä huolis ulkomaalaista miestä!
ja tätä ketjua seuratessa tullut kyl sellane olo et ei voi kukaa
olla noi alistettu ettei tajua tehdä sitä mikä itelle ja ennenkaikkea vauvalle parasta, eli häipyä ja äkkiä!!!

Heiiii.. Vaikuttas vähän et sun miehelläkin on paha olla? Käsitinkö et hän oli pyytänyt varaamaan itselleen ajan psykiatrille ja oli itkenyt lähtiessään töihin? Jos näin on niin mieskin pitää saada puhumaan ja hoidon alle. Jos miehelläkin on hätä niin tottakai hänkin pitää hoitaa kuntoon, ja jos mies löi sua ja sä miestä niin ei sekään ole oikein vaikka nainen oletkin et saisit mäiskiä miestä. Hermot ne on miehilläkin. Selvittäkää asiat ja hankkikaa YHDESSÄ apua ja jutelkaa. Miehelläskin on hätä.

Minä keskustelisin mieheni kanssa pitkään ja vakavasti illalla, kun vauva jo nukkuu. Kertoisin olostani, tunnoistani ja mielipiteistäni, ja hän saisi kertoa omistaan.

Tekisin myös hyvin selväksi sen, että jos lyöminen / potkiminen vielä kerran toistuu, lähden pois. Korostaisin sitä, että vauva on perheessä se, jota on suojeltava. Jos on olemassa uhka, että vauvaa tai hänen äitiään satutetaan kotona, jossain muualla on silloin parempi asua.

Ymmärrän, että perheessänne on vaikea tilanne kaiken kertomasi jälkeen. Jos saatte keskusteltua asiasta ja mies ymmärtää huolesi ja sitoituu olemaan käyttämättä väkivaltaa, suosittelisin ehdottomasti jotain perhe/ parisuhdeneuvolaa teille. Onko kunnassanne lisäksi jotain kansainvälistä keskusta / tapahtumia, jossa voi käydä tutustumassa muihin vastaavassa tilanteessa oleviin (siis sekä sinä että miehesi).

Menestystä elämäänne, olet varmasti ihana äiti suloisille lapsellesi.

Mitäs sitten jos se joskus lyö lastasi? jasyynä on se että lapsi vaikka kiukuttelee ja hän itse väsynyt töistä... jäätkö odottamaan sitä?

muista, muista hyvä ihminen se että toista ihmistä ei voi muuttaa vaikka kuinka paljon rakastaisi!!

Voi hyvänen aika. Onko naisella oikeus mätkiä miestä? Hermot ne on miehilläkin. Tuosta kirjoituksesta kuultaa niin läpi epätoivo, pelko ja rakkaus. Miksi mies pitää jättää huomiotta jos hän on itse ilmaissut tarvitsevansa apua kuten käsitin ainakin kirjoituksesta. Illalla kunnon keskustelut, molemmat kertoo omista tuntemuksista ja tehdään päätökset avun hakemisesta ja jos mies tuntee itsensä arvaamattomaksi niin sitten mies voi mennä vähäksi aikaa kotoa pois tai toisinpäin et ap lapsen kanssa. En sano et lyöminen olisi oikein, mutta kun molemmat tarvitsee apua niin miksei ne voisi alkaa selvittämään ihan eri kautta.

jöppis
Ja nykyään kun saa joka päivä lukea lehdestä kuinka on joku äiti/vaimo/tyttöystävä tapettu ja syy on justiinsa ollut joku aivan mitätön. Sitäkö sinäkin vartut että, sattuu jotain aivan kauheata. Älä hyvä ihminen, ajattele omaa lastasikin. Nyt on tässä jo monen monta sinua neuvonut ja varoittanut....

Yhteistyössä