mies läpsii ja huutaa 10-v pojalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tessa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tessa"

Vieras
Onko teidän mielestä oikein huutaa ja läpsiä 10-v poikaa jos tämä ei tottele eri tilanteissa? Mieheni tekee niin ajoittain kun ei saa kuria poikaan :/ Ehdotin miehelleni b-vitamiinia jos saisi kontrolloitua käytöstään paremmin... Muita vinkkejä/kokemuksia?

[QUOTE="kas";30075050]Öh.. soitto lastensuojeluun..[/QUOTE]

peesi tälle! ei ole normaalia ei, ja kurja pojalle :(
ottakaa yhteyttä vaikka perheneuvolaan tai vastaavaan ja HETI

Huutaminen ja läpsiminen vahingoittaa isän ja pojan suhdetta. Lapsesta tulee helposti sellainen totuuden värittäjä/valehtelija: ei uskalla puhua totta, koska pelkää isän reaktiota. Voi myös miettiä, miten huutaminen vaikuttaa lapsen itsetuntoon.

Miksi mies käyttäytyy näin? Huomaako hän itse ongelmaa? Onko malli tullut hänen omasta lapsuudestaan? Onko hän väsynyt? Varmasti isäkin kärsii tilanteesta.

Lähtisikö mies juttelemaan asiasta psykologin/perheterapeutin kanssa? Sieltä voisi saada vaihtoehtoisen mallin toimia ja löytää sanoja, joilla ilmaista myös negatiivisia tunteita.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
P.S. perheterapeutit eivät ole yhtä tuomitsevia kuin nämä palstamammat/papat. Jos välittää lapsestaan niin paljon, että hakee apua perheelleen, ei siellä leimata huonoksi isäksi. Joten avun hakemista ei kannata hävetä/pelätä!

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Odota muutama vuosi, niin poika kasvaa ja vetää isäänsä nenuun kun tulee läpsimään.

Sen jälkeen teidän ja lapsen välit tulehtuneet ja poika häipyy elämästänne.
Sitäkö haluat.

Jos et, niin tee tuosta loppu.
Läpsäse miestä, kun mies läpsäsee poikaa, niin näkee ukko miltä se tuntuu

Kyseessä on lähinnä se, että poika tahallaan ärsyttää isää kun huomaa tämän hermostuvan... Ei pelkää tätä eikä läpsiminen ole niin kovaa mutta silti. Minun sanaa uskoo paremmin, mieheltä puuttuu tatsi näissä tilanteissa eikä saa otetta poikaan ja on keinoton hänen kanssaan..

Mun siskon mies läpsi omaa 8 vuotiasta ja oli sanonu koulussa opelle.... Juu lastensuojelu oli heti ovella ja olivat puolivuotta seurannassa.... Vaikuttaa nykyään lapsen koulun käyntiin opettajien kyyläämisenä ja uteluina mitä kotona tapahtuu! Joten suosittelen vaikka kertomaan tämän jutun varottavana esimerkkinä miehellesi ennenkuin olette itse lastensuojelun piirissä!

Yhteistyössä