mies lähti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle kysymys ja ehdotus:
Tiedätkö missä kyseinen bönde on? Ota selvää ja mene sinne lasten kanssa, mene ja jätä lapset sinne. Sit tuut kotiin lepäämään tai mee jonkun kaverin/sukulaisen luo. Taistele, nyt on kyse sun ihmisarvostasi ja elämästäsi.

Mökki on yli 500km:n päässä ja mies lähti meiän autolla. Sitä paitsi mies on siellä siis äijäporukassa, en veisi lapsia kattomaan ukkojen ryyppäämistä ja toilailua. Mutta kiitos sympatiasta kuitenkin.

Ei tää ihan eka kerta ollu, mutta nyt kolmen lapsen kanssa eka kuitenkin. Pienempiä reissuja on tässä tehnyt muttei koko viikonlopuksi häipynyt kuitenkaan.

ootkos varma ettei yhtään pimua siellä? Voipi olla kun sinne perheen ja sinun hyvinvoinnin sijasta meni.Tommoisia juttuja niillä ukoilla yleensä kaveriporukassa.Kuullut moniakin vastaavia ukkojen reissuja.Jos sinusta ja lapsistas välittää ja sinun väsymyksestäsi niin ei olisi mennyt.
ja hohoijaa taas. kannattaako tollasia tulla tuosta vaan väittämään, eiköhän ap:llä ole jo ihan tarpeeksi mietittävää muutenki. ei kaikki ukot vieraisiin mene. omas on tainnu mennä vieraisiin kun tuollalailla ajattelet

Tekis mieli tehdä ukolle samat joo. Ainoa vaan että mihin sitä tästä lähtis? Pihalle ehkä istumaan tai tonne lähikaupan rappusille? Siellä tököttäisin pers jäässä ja kivaa olis kaikilla

Onko teitin lähellä tai tunnin/parin päässä isoja kauppakeskuksia (ideapark, ikea tms). Joku viikonloppu sovit kaveris/kavereides kanssa shoppailu päivän. Lähette aikasin aamusta (teidän autolla ;) ) shopailette, kahvittelette ehkä käytte elokuvissa yms. Vietätte koko päivän likkaporukalla kaupungilla, mies saa sen ajan sitten hoitaa ja pärjätä kotona lasten kaa.

Uskon kyllä, että saat kavereita mukaan lähtemään. Varsinkin, jos kerrot, että tarkoituksena on osoittaa miehelle miten helposti lasten kanssa onkaan olla itekseen... Eiköhän sen osoittamiseen riitä yksikin päivä ensi alkuun...

Nyt sitten torttu pakastimeen vähäksi aikaa; jos ei "miestä" ja "isää" kiinnosta tuon verta lastensa äidin hyvinvointi niin ei tartte saada sitäkään. Eikä oikeastaan ruokakaan saati puhtaita vaatteita.

Kyllä sun pitää saada tuolle tyypille selkokielellä sanottua että poikamiespäivät meni jo ja vaihtoehtoina ovat perhe-elämä tai jokatoinenviikonloppu isyys.

Voihan pers**le! Miehet on just tommosia! Kuvittelee että ne saa tehä ihan mitä lystää, koska nainen on aina paikalla pitämässä lapsista huolta. Niiden ei tartte kysyä lupaa. Sen sijaan naisen täytyy aina joka vi*un kerta kysyä lupa jopa kaupassa käymiseen ilman lapsia.

Joo, toki! Täytyyhän jokaisen päästä välillä tuulettumaan ja pitämään hauskaa. Ylensä se on miehen oikeus. Pitkän työviikon jälkeen on pakko päästä kapakkaan tai muualle. Naisen ei tarvitse, koska hänhän on ollut kotona lasten kanssa koko viikon ja se jos mikä on lomaa. Nainen ei myöskään pääse itse yksin ulos ilman ulkopuolisen apua, koska jos nainen menee niin miehenkin on päästävä.

Tää on mun käsitys. Ei varmasti kaikkien miehet ole tollasia. Teksti on ehkä liian yleistävä, mutta sen virheen tein jo lukiossa äikän tunneilla..

Tekis mieli tehdä ukolle samat joo. Ainoa vaan että mihin sitä tästä lähtis? Pihalle ehkä istumaan tai tonne lähikaupan rappusille? Siellä tököttäisin pers jäässä ja kivaa olis kaikilla...

Mä lähen tästä takomaan päätäni seinään ja koitan pieraista iltapuurot lapsille. Alakerrasta kuuluukin jo lupaava karjunta, kaksi isointa ovat jatkuvasti toistensa kimpussa...

Voi plääh. Kuulostaa kurjalta... Koita jotenkin kääntää tilanne semmoiseksi, että pidätte lasten kanssa luvan kanssa "lötköilyviikonlopun". Eli syötte kaikkee helppoo ja hyvää, katotte videoita, nukutte vaik päivävaatteissa ettekä stressaa sotkusta tai peseytymisistä... Kuulostaa kummalliselta, mutta voi olla ihanan vapauttavaa ja rentoa! Ei ne lapset siihen kuole ja äidilläkin vähemmän stressattavaa! Selvittelet sitten tilanteen puolison kanssa myöhemmin. Eihän tää tilanne kuitenkaan oo lasten vika.

mutta kotona vois silti olla se väsynyt äiti ja kiukkuiset lapset, vaikka miehes olis kotona. eihän se aika toisen lähteä ole koskaan sopiva. no ehkä sillon kun ei ole vielä lapsia, tai sitten kun ne ovat isompia. ilmoittihan se miehes kuitenkin ajoissa menostaan ettei vaan kylmästi lähtenyt. ei niillä miehilläkään aina ole helppoa. että olis vaan työtä ja kotonaoloa. ei se ole uhrautumista se sun kotiinjäämises. otat rennosti nyt ja annat isännän pitää hauskaa. ja oletat ilman muuta että kaikenlaiset menot on sullekkin sallittuja. shoppailut ja lenkkeilyt. ja pienet illanistujaiset likkakavereiden kanssa. jos et taas saa lähdetyksi, ja luulet olevasi korvaamaton, niin älä siitä marttyyrisyyttas vieritä miehellesi syytä.

Täällä myös äiti jolla kolme pientä lasta. Päästän kyllä ilomielin mieheni viikonlopuksi rentoutumaan ja silloin nautin lasten seurasta. Eihän se aina kivaa ole, mutta itse olen kolme lasta halunnut ja toisaaltaan miehet on sellaisia että ei niitä voi kahlita. Ja töiden ohella miehenkin täytyy saada rentoutua.

No, jos mun miehestä olisi kyse, niin ei selviäisi kovin vähällä. Mitäpä jos ilmoittaisit, että olet itse "vapaalla" koko ensi viikonlopun ja jättäisit miehen hoitamaan kotia ja lapsia? Tai olisit ainakin yhden yön jossain muualla ja ottaisit vähän omaa aikaa?

Mun mielestä perhe ja parisuhde on kahden kauppa. Oma mieheni ei tekisi koskaan vastaavaa ja jos tekisi, tietäisi jo tehdessään seuraukset. On turha puhua että "miehet on just tollasia", niitä kun on monenlaisia. Itse en ainakaan koskaan moista kusipäätä olisi koskaan saman katon alle huolinut.

Tasa-arvo "kukoistaa" suomen maassa, mutta toisten parisuhteet on kun sota-ajalta. Miksei naiset taistele oman arvonsa puolesta!?

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Mun mielestä perhe ja parisuhde on kahden kauppa. Oma mieheni ei tekisi koskaan vastaavaa ja jos tekisi, tietäisi jo tehdessään seuraukset. On turha puhua että "miehet on just tollasia", niitä kun on monenlaisia. Itse en ainakaan koskaan moista kusipäätä olisi koskaan saman katon alle huolinut.

Tasa-arvo "kukoistaa" suomen maassa, mutta toisten parisuhteet on kun sota-ajalta. Miksei naiset taistele oman arvonsa puolesta!?
juu, ja kun kaikki sanoo, että MUN MIES EI KOSKAAN MENIS VIERAISIIN, silti ne vain joskus menee, ei koskaan voi olla varma toisesta ihmisestä

Ap, kaikkia kommentteja ei kannata täältä lueskella nyt liian vakavasti. Ei varmasti ainakaan oloasi paranna. Miehesi teki tietenkin väärin jättäessään sinut noin väsyneenä yksin hoitamaan lapsia koko viikonlopuksi. Miehillä on menoja, mutta tälläsissä tapauksissa kun toinen on todella väsynyt, pitäisi miehen jäädä kotiin. Senhän jo tiesitkin. Eli siis asiaan... vahinko on jo tapahtunut. Keskustelette sitten viikonlopun jälkeen asiasta. Nyt kannattaa tehdä niin kun joku jo täällä neuvokin, että koitat ottaa mahollisimman rennosti koko viikonlopun. Rauhotat lapset yhteiseen ajanviettoon olohuoneeseen tms. katselemaan leffoja, pelailemaan jne. Tee mahdollisimman helppoja ruokia. Käykää vähän raitista ilmaa haukkaamassa (se piristää), mutta älä ota mitään ylimääräisiä paineita mistään. Älä suunnittele sen kummempaa tekemistä. Ja toivotaan, että pian tulee sinulle tilaisuus rentoutua, nukkua jne. Voimia sinulle! Mieleni tekisi kipaista avuksi... en kylläkään tiedä missäpäin suomea edes asut...
Tsemppiä :)

Koita kestää!
Nauti viikonlopusta ja tee semmoisia ruokia mistä sinä tykkäät, mutta mies ei. ( samaa linjaa voit jatkaa tietysti myös ensiviikolla?)
jätä tiskit ja kotityöt väliin ja tee vain välttämätön.
Katkeruus ei auta, parhaiten teet itsellesi ja lastesi kannalta, kunpäätät ottaa ilonirti ja nautit lasten kanssa elämästä. Tehkää jotain höpsöä, mitä mies ei hyväksyi tai ymmärtäisi.

täällä ollaan samassa jamassa paitsi että mies on työmatkalla ja meillä on 4 lasta....
2 uhmista, vauva ja eskarilainen.
otin tossa just yhen oxaminin kun alkoi hermot kiristyy tosi pahasti valvottujen öiden jäljiltä

Eipä siinä muuta kun alat suunnitella omaa mökki-viikonloppua nyt heti. Saat mukavaa ajateltavaa ja mieshän sanosi selviytyvänsä lasten hoidosta joten sitäkään ongelmaa ei ole. Puhelin käteen ja kavereita keräämään.

Ja mitä tähän viikonloppuun tulee, niin muistan kun olin pieni ja isä oli reissussa, niin meillä oli äidin ja siskojen kanssa oikein kekkerit, haettiin nakkisämpylöitä ja muita herkkuja ja katsottiin vaikka elokuvia tai luettiin sarjiksia. (meitä oli kolme lasta eikä äiti aja autoa, jotenka aika sama tilanne kuin sulla nyt) Mä muistan noita lapsuuden viikonloppuja todella lämmöllä, se oli äidin ja meidän salaisuus että kuinka kivaa meillä olikaan keskenämme kun isä oli reissussa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Eipä siinä muuta kun alat suunnitella omaa mökki-viikonloppua nyt heti. Saat mukavaa ajateltavaa ja mieshän sanosi selviytyvänsä lasten hoidosta joten sitäkään ongelmaa ei ole. Puhelin käteen ja kavereita keräämään.

Ja mitä tähän viikonloppuun tulee, niin muistan kun olin pieni ja isä oli reissussa, niin meillä oli äidin ja siskojen kanssa oikein kekkerit, haettiin nakkisämpylöitä ja muita herkkuja ja katsottiin vaikka elokuvia tai luettiin sarjiksia. (meitä oli kolme lasta eikä äiti aja autoa, jotenka aika sama tilanne kuin sulla nyt) Mä muistan noita lapsuuden viikonloppuja todella lämmöllä, se oli äidin ja meidän salaisuus että kuinka kivaa meillä olikaan keskenämme kun isä oli reissussa ;)

Täytää tähän sanoa,että oli todella ihanasti kirjoitettu =) Meillä oli kanssa noita äidin kanssa viikonloppu bileitä pienenä..Niitä on nyt kiva muistella!!
Jaksamisia sinulle :hug:

Voi harmi...tois ikävä juttu :hug: ei voi muuta sanoa, kuin että älä anna miehes kohdella sua noin, yhdessä on lapset tehty ja yhdessä niistä huolehditaan, se on mun motto.

Kyllä pitäisi kuunnella myös toisen mielipide ja yhdessä pohtia, että onko järkevää lähteä, varsinkin jos toisella jo valmiiksi kova väsymys.

No mutta pidät huolen, että seuraavalla kerralla saat itse omaa aikaa ja miehes huolehtii lapsista kokonaisen v-lopun.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:

juu, ja kun kaikki sanoo, että MUN MIES EI KOSKAAN MENIS VIERAISIIN, silti ne vain joskus menee, ei koskaan voi olla varma toisesta ihmisestä

Onkohan sulle käynyt just noin? Harmi, mun mies ei ole kyllä käynyt vieraissa. Tiedän sen jo siitä, että hän ei juuri ole muualla kuin töissä, kotona tai sitten ollaan yhdessä viihteellä. Viimeiseen kahteen vuoteen ei ole edes yhtään tilaisuutta kun olisi voinut vieraissa käydä.

No nyt veit jalat suustani!

ap täällä. Aika hirveä viikonloppu ollut. Vauva on herättänyt ennen kuutta, keskimmäisen uhma on jotain ihan hirveää. Kaupassa oli eilen pakko käydä, reissu päättyi minun, keskimmäisen ja esikoisen kilpahuutoon ja itkuun, raivoamiseen. Keskimmäisen päiväunet ovat kahden tunnin taisto, eikä sittenkään vielä nuku. Mulla on ollut helvetinmoinen päänsärky perjantai-illasta lähtien, ei auta kahvi ei lääke. Kaikkea yritin, mitä täältä mua neuvoitte ja tuitte (kiitos siitä! ), mutta kun oma olo on paska niin ei mikään onnistu.

Viiminen niitti oli kun mies tuossa hetki sitten soitteli. Krapulaiselta kuulosti ja kertoi tyytyväisenä VASTA HERÄNNEENSÄ!!! Perkele kehtaakin vielä, kyllä se tietää että täällä on herätys ennen sian pierua! Kysyin koska tulee niin venytteli siinä, että varmaan vielä kalalle lähtevät ennen kotimatkaa. Ja kun ovat siellä hornan kuusessa niin kotiutuu sitten varmaan vasta iltamyöhällä. Yritin sanoa että mua väsyttää niin totesi vaan "voi voi" ja lopetti puhelun.

Nyt laitoin esikoisen tohon naapuriin leikkimään, pääsee edes se välillä pois täältä.

Ei muuta kuin nostat itse kytkintä heti ensimmäisen tilaisuuden tullen - ota kaveri mukaan ja lähdette tyttöjen viikonloppua viettämään. Puhelin kiinni (tai ainakin äänettömälle) ja mies saa pärjätä lasten kanssa miten tahtoo. Ja muista! Lähdet sinne reissuun teidän autolla, ettei käy isännälle liian helpoksi... ;). Tsemppiä ja :hug:,

toivoo kohtalotoverisi (mies kalareissulla), tosin meillä pojan kans vkl on ollut oikein leppoisa ja naurua täynnä, eikä mieskään ollut krapulassa ja kotiutuukin kohta...

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:

Onkohan sulle käynyt just noin? Harmi, mun mies ei ole kyllä käynyt vieraissa. Tiedän sen jo siitä, että hän ei juuri ole muualla kuin töissä, kotona tai sitten ollaan yhdessä viihteellä. Viimeiseen kahteen vuoteen ei ole edes yhtään tilaisuutta kun olisi voinut vieraissa käydä.

Tiedätkös muyten mitä:
töissäkin voi pettää, valitettavasti. Tai vaikka työmatkalla töistä kotiin tai toisinpäin. Elämä on.

Yhteistyössä