Mies lähdössä parin viikon työmatkalle, mitä päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton vieras

Vieras

Siinä se ongelma tulikin.
Mies ei ole pukeutumisesta erityisen kiinnostunut. Käyttää siistejä ja laadukkaita vaatteita kyllä.
Nyt lähdössä ensimmäistä kertaa työmatkalle ulkomaille (matka sisältää konferenssin ja asiakastapaamisia).
Pitäisi ostaa ainakin puku ja kauluspaitoja..voisiko joku kokeneempi auttaa mitä kaikkea kannattaa shoppailla.

Kengät! Ehdottomasti kunnon kengät puvun kanssa ja tummat, riittävän pitkät sukat. Solmiot kannattaa myös tsekata, että ovat väreihin/tyyliin sopivia. Paitoja tietenkin ja kalvosinnapit, jos siis "vanhanajan" paitoja. Antavat huolitellun vaikutelman...

petrifunin solmioita ja easycare paitoja+tumma puku+siistit kävelykengät ja vähän casualwearia myös: siistit farkut, neule, pikkutakki. Näillä se meitin mies reissaa maailmaa ristiin rastiin..

kiitos vastauksista. kengistä olen itsekin tarkka..joskus muinoin matkustelin todella paljon.kyllä suomalaisen miehen lentokentällä monesti tunnisti juuri ensimmäisenä kengistä.
täytyy katsoa petrifunin solmioita, eivät ole minulle tuttuja. yleensä Melkan paitapuseroita ollut.

-Tumma puku + kunnon (tummat) kengät
-Suorat housut ja siistit farkut
-Irtotakki
-takin/puvun alle
-kauluspaitoja ja muutama solmio (ei mtään riemunkirjavia)
-muutama siisti neule (esim pooloneule)
-Juu ja ehdottomasti sitten puvun tai kenkien väriset sukat, ja tosiaan riittävän pitkät, ettei nilkat vilku!

Riippuu mihin menee, itämaissa ehdottomasti tummapuku, takki siellä kyllä on vähällä käytöllä, mutta valkoinen kauluspaita sitten tummien housujen kanssa. Euroopassa tummakokopuku... ja hyvät kengät eikä missään nimessä uusia reissuun ja jos kylmä maa niin päällystakki sellainen joka käy puvuntakin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksista. kengistä olen itsekin tarkka..joskus muinoin matkustelin todella paljon.kyllä suomalaisen miehen lentokentällä monesti tunnisti juuri ensimmäisenä kengistä.
täytyy katsoa petrifunin solmioita, eivät ole minulle tuttuja. yleensä Melkan paitapuseroita ollut.

Solmion merkillä ei ole väliä, kunhan on kunnon paksua silkkiä!
Dressmanista voisi löytyä tuota pukupuolta edullisest ja ihan kivan näköisiäkin juttuja siellä on...jos et halua alkaa ostamaan kalliita merkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ehdottomasit sitten sellaisia paitoja jotka siliävät itsestään, ettei ole kauhea ryppykasa kun on vähän kosteaa.

Kahden viikon reissuun:
- Puhtaat pikkarit x 14kpl (ja parit extrat jos mässähtää)
- Sukkia sama satsi
- Kauluspaitoja ainakin 7 kpl erivärisiä (vaihto joka toinen päivä)
- pari T-paitaa
- yhdet prässihousut
- erilaisia solmoita paitojen väreihin sopivia
- farkut tms siistit housut
- siistit kävelykengät
- vaihtojalkineet
- tumma puku
- ulkoilutakki
- neule/neuletakki
- yövaatteeet

Hyvää matkaa!

Mieheni matkustelee paljon ulkomailla työnsä vuoksi. Hyvä, rypistymätön puku on ihan ehdoton. samoin kasa kauluspaitoja , jotka ovat myös rypistymättömiä eli laadukkaita. Solmioita mukaan jne.siisti takki.

Siis aivan järkyttävää. Kuulostaa pikemminkin siltä, että olet miehesi äiti, joka laittaa pojalle kaikki kuntoon eväitä myöten. Ymmärtäisin tätäkin asiaa paremmin jos miehesi olisi vammainen. Koska huolehdit miehestäsi noin hyvin, niin onhan tärkeintä, että miehesi viihtyy ja tuntee olonsa kotoisaksi siellä ulkomailla, joten suosittelen, että pakkaat hänelle mukaan kondomeita ja liukuvoidetta.

Auttaako se, jos ostat vaatteita ja vaikka pakkaisit omin kätösin ne miehesi laukkuun, jos mies ei osaa pukeutua, niin se varmaan salakuljettaa verkkarit mukanaan ja antaa pukujen ja paitojen rypistyä laukussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Siis aivan järkyttävää. Kuulostaa pikemminkin siltä, että olet miehesi äiti, joka laittaa pojalle kaikki kuntoon eväitä myöten. Ymmärtäisin tätäkin asiaa paremmin jos miehesi olisi vammainen. Koska huolehdit miehestäsi noin hyvin, niin onhan tärkeintä, että miehesi viihtyy ja tuntee olonsa kotoisaksi siellä ulkomailla, joten suosittelen, että pakkaat hänelle mukaan kondomeita ja liukuvoidetta.

Johan oli asiaton kommentti, mun mies on reissannut työkseen vuosia eikä ole tähän päivään mennessä mun tarvinnut niitä hankkia, on kyllä kyennyt hankkimaan ne itse. Toivottavasti nyt ei niin kuivaa kapakalaa löydy että oikein liukuvoidetta?

Yhteistyössä