Mies kävi terapiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
Ollaan painittu miehen haluttomuuden kanssa kaksi vuotta, on tapeltu ja lähes erottu, käyty pariterapiassa (josta ei ollut mitään hyötyä) ja nyt laitoin miehen "seinää vasten" että jotain on tapahduttava.
Hän varasi itselleen ajan seksuaaliterapeutille jossa kävi eilen, siis yksin. Muutaman tunnin oli ollut kotona, ei puhunut asiasta yhtään mitään. Lopulta sitten kysyin oliko tämä asiallisempi täti kuin se missä yhdessä käytiin. Jotain ympäripyöreää vastasi.

Itselle tuli sellainen olo ettei tekis mieli udella, puhukoot sitten jos siltä tuntuu. Toisaalta tuli mieleen et jos en kysy niin luuleeko se ettei mua kiinnosta ja ajattelee sitten et mitäpä sitä mitään kertomaan jos mua ei kiinnosta. Ymmärrän ettei hänen tietenkään kuulu sanasanasta kertoa mistä siellä on puhuttu tms mutta olis kuitenkin kiva jotain tietää, edes tyyliin et saiko uutta aikaa tms. Tuntuu et tämä menee nyt taas joka tapauksessa jotenkin "väärin" :(

Juu, tiedän että eihän sieltä kerralla tule "muuttunutta miestä" takaisin mutta kun meillä tämä kommunikointi on yksi suuri ongelma, tosi usein käsitetään toisemme ihan väärin. Siksi pelkään nyt että kun en ensin kysynyt mitään niin luuleeko ettei kiinnosta ja sitten kun vähän kysyin niin oliko se sitten jo sitä painostamista.

No niin, nyt olen viikon odotellut. Silloin terapiakäynnin jälkeen sanoi että puhuu kun siltä tuntuu. Koko pyhät oltu kotona ja aikaa olisi ollut puhua vaikka kuinka ja paljon, vaan ei sanaakaan. Samaa saatanan paskaa tämä elämä on edelleen. Eilen illalla kysyin koskahan me voitais vähän puhua, se joko nukku tai mikä todennäköisempää "nukku" ettei vaan tarvis mitään puhua. Tänään aamulla otin taas asian puheeksi, oli kuulemma terapiatäti sanonut ettei saa puhua koko asiasta mitään ennenkuin minä kysyn! Eli ensin sanoo että puhuu kun siltä tuntuu ja nyt mun sitte oliskin pitänyt jotain kysellä! Herralla nyt sellanen asenne et hänen ei kuulemma tarvi mielipiteitään kertoa, ei ole selitysvelvollinen mulle mistään asiasta, näin on terapeutti sanonut.
Näillä mennään, en kyllä tiedä mihin suuntaa....

Onko muitten ukot jossain terapeutilla käynyt, olis kiva kuulla kokemuksia?

Kai se olisi ihan oikeutettua kuulla, että käykö uudestaan, saiko lisää aikoja ja käyttääkö ne? Meillä minä käyn terapiassa (tosin eri syistä kuin miehesi) ja tuntuisi jotenkin sopimattomalta käydä kotona uudestaan läpi niitä asioita mitä terapiassa puhun. Vaikka parisuhteessa muuten olisi hyvä ilmapiiri, on terapia kuitenkin hyvin yksityistä. Itselleni ainakin.
Voithan sinä sanoa, että sinua kiinnostaa, mutta et aio udella, mikäli hän ei niin halua. Annat tilaa ja rauhaa, mutta samalla annat ymmärtää, että sinulle voi koska vaan kertoa mitä haluaa.

On niin kovin ristiriitaista että kun ensin kysyin (mm. juuri tuota meneekö uudestaan) niin vastaus oli että puhuu kun siltä tuntuu. Ja nyt sitten ei saakaan puhua mitään ennen kuin kysyn. Eli ilmeisesti tällä ensimmäisellä vastauksella oli tarkoitus välttää se tilanne että kysyn enää mitään. Eli silloin ei tarvitse mitään puhua. Eikä siinä mitään, ei tarvis puhuakaan koko terapiasta mitään mutta kun mitään muutosta ei mihinkään ole tullut eikä näköjään tulossakaan. Eli hän ilmeisesti saa siellä omaa päätään selvitettyä mutta tätä suhdetta ei ole enää tarkoitus pelastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Kai se olisi ihan oikeutettua kuulla, että käykö uudestaan, saiko lisää aikoja ja käyttääkö ne? Meillä minä käyn terapiassa (tosin eri syistä kuin miehesi) ja tuntuisi jotenkin sopimattomalta käydä kotona uudestaan läpi niitä asioita mitä terapiassa puhun. Vaikka parisuhteessa muuten olisi hyvä ilmapiiri, on terapia kuitenkin hyvin yksityistä. Itselleni ainakin.
Voithan sinä sanoa, että sinua kiinnostaa, mutta et aio udella, mikäli hän ei niin halua. Annat tilaa ja rauhaa, mutta samalla annat ymmärtää, että sinulle voi koska vaan kertoa mitä haluaa.

ihme asenne sulla!! puoliso on se kenen kanssa kuuluisi jakaa arimmatkin asiat se jolle haluaa puhua! se nro.1 mä en käsitä sun ajatusmaailmaa.

Näin mäkin olen ajatellut mut meillä vissiin ainakin asia on niin et mä haluaisin jakaa kaiken nimenomaan puolison kanssa, puoliso taas on sitä mieltä et sen asiat ei mulle kuulu. Ei oikein parisuhteelta kuulosta!

No sanokaa muakin sitten hulluksi, mutta minun mielestä terapiassa puhutut asiat ei minulle kuulu, ellei mies sitten itse halua kertoa jotain. Ihmisiä on monenlaisia ja voisin kuvitella että miestä voi myös vähän hävettää jos on jostain todella arasta aiheesta puhunu mitä ei pysty vaimolleen ääneen sanomaan.Sen takia se mies siellä terapiassa käy että voi käsitellä asioita jonkun ulkopuolisen ihmisen kanssa.

Yhteistyössä