Mies käy yöllä tupakalla ja jättää ulko-oven lukitsematta-suuttuisitko?

  • Viestiketjun aloittaja hermoraUNIO
  • Ensimmäinen viesti
hermoraUNIO
Noniin, eli väsynyt äiti täällä terve. Tuli aamulla kauhea riita miehen kanssa, kun huomasin, että taas on yöllä jätetty ovi lukitsematta kun on käyty röökillä. Meni niin hermot kun ei voi luottaa siihen että ovi on lukossa yöllä. Mies ei ymmärrä miksi suutuin, eihän tänne kukaan kuitenkaan tule. Ärsyttää kun pitää miettiä että onko ovi nyt lukossa vai ei, kun koittaa nukkua. Sitten jos yöllä kuuluu kolinaa niin pitää miettiä onko siellä mies vai murtovaras. Mies tulee siis paljon myöhemmin nukkumaan kuin minä. Joo, tiedän, suuret on murheet, mutta silti :D
 
"a-p"
Kiitos Sirkkeli! Hitto kun mua vähän hävettää mutta kun mies ei vaan tajua että mä stressaan sitä. Rivitalossa asutaan aika lähellä keskustaa. Mutta mies ei itse pelkää mitään. Itse olen lasten kanssa paljon öitä yksin ja mulla on varmuusketjutkin aina silloin. Täälläpäin on liikkunut hiippareita nyt paljon, tosin ei kai kesäaikaan.
 
On niitä vaarallisempia juttujakin olemassa. Itse lapsena kun asuin kotona omakotitalossa, niin saattoi olla viikonkin niin, ettei tullut ovea lukittua. Taisi olla koko omakotitaloalueen asukkaat samaa huolimatonta sakkia ja varmaan olisi pystynyt menemään sisään useimpaan taloon. Taitaa ne iskä ja äiti vieläkin unohtella lukitukset.
Nykyään on kyllä kaikenlaisia hiippareita ihan syrjäkyliä myöten, että varmaan on asiallista lukita ovet. Mutta ei kai siitä pidä riitaa saada aikaseksi, jos pikku unohtumisia sattuu.
 
Miksi mies riitelisi
Ikävä on selitellä vakuutusyhtiölle varkauskorvauksia jos ovet on sepposen selällään.

Ei nykyaikana pidä enää pitää ovia auki yöllä. Syrjäkylälläkin asuva tuttuni oli nukkunut päiväunia ilkosillaan omakotitalonsa makuuhuoneessa niin sinne oli tungetellut puolalainen maalauskauppias. Ei kovin kiva herätys ollut.

Miehesi on ilmeisesti vähän yksinkertainen tapaus. Päivänselvä huolimattomuus ja virhe, vaan itsekäs ja pösilö mies alkaa riidellä tuollaisesta asiasta?
 
"viola"
Meillä ei ole ikinä ovet lukossa, jos on joku kotona, joten huono sanoa suuntaan tai toiseen. Tosin meillä on koiria, joten minun ei tarvitse kyllä miettiä, koliseeko siellä murtovaras vai mies...
 
Riippus missä asutaan. Tässä missä nyt niin en suuttus, melkeen aina on ovet auki, ihan selälläänkin eikä sisälle tule kun muksuja ja elukoita.

Mutta tietty toinen pitää ottaa huomioon eli jos sulle on tärkeetä et ovi on lukossa niin kyllä miehen pitäs se muistaa laittaa.
 
"123"
En suuttuisi. Meillä aika usein unohtuu ovi lukitsematta öisin, joskus kesällä jopa sepposen selälleen. Veikkaan että todennäköisemmin lähtis pihalta grilli, pyörät ja ruohonleikkurit ym ennen kuin varkaat edes harkitsis sisälle tulemista.
 

Yhteistyössä