mies joutui sit pojalle ostamaan uudet kengät,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pihi:
aijaa, meillä mä "joudun" ostamaan.
Mulla onneksi toimii exän kanssa yhteishuoltajuus niin, että se ostaa, kummalle se paremmin sillä hetkellä sopii.

Lisäys: ja käsittääkseni ap elää parisuhteessa, joten se "joutuminen" osuu välillä miehellekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
miks mies joutu ostaa uudet?
No jos toinen kenkä on liian pieni ja ulkona on kuitenkin aika kylmä, niin eikö se ole ihan normaalia ostaa lapselle sopivan kokoiset kengät?

aijaa, meillä mä "joudun" ostamaan.

Eikö se ole vähän yksi ja sama kuka ne käy ostamassa? Meillä itse yleensä olen se joka joudun/saan käydä ostamassa ne kengät. Viimeksi tuo kunnia kuitenkin osui miehelle koska hänellä oli vapaapäivä ja itse olin töissä enkä olisi kerennyt ennen reissuun lähtöä.

Ei niitä välttämättä heti huomaa. Meillä tuli poika koulusta kotiin toisessa jalassa oma kenkä ja toisessa kolme numeroa pienempi samanlainen kenkä. Seuraavana aamuna vasta ihmetteli minulle ääneen, että miksi sinä äiti ole mennyt ostamaan minulle eri paria olevat kengät :D

Koululle laitettiin tietoa heti kun väärä kenkä huomattiin, mutta sitä saatiin silti metsästellä viikon päivät ennen kuin se löytyi. Ei ollut toisessakaan perheessä huomattu, että heidän lapsellaan oli eri kokoiset kengät. Heidän kenkänsä oli vielä nimikoitu jotenkin lapsen lempinimellä, joten ei todellakaan tunnistettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Vaihtuivat siis nyt torstaina? Eikö silloin olisi luonnollista odottaa ensi viikkoon, jos edes joku huomaisi kenkien vaihtuneen? Sitä paitsi, eikö nyt oletus ole, että kengät on vaihtuneet jonkun samanryhmäläisen kanssa tai jonkun kanssa, jolla samaan aikaan harkat? Ei luulisi olevan ihan mahdotonta selvittää.

Eri asia ois, jos joku ois tahallaan vienyt, mutte nyt ei kuulosta siltä jos kolmen kengät keskenään sekaisin.

tiistaina vaihtuneet jo ja silloin heti kertoi vahtimestarille,. torstaina oli taas harkat ja silloi mies kävi pukuhuoneet läpi.

Ja siis kengät luultavast vaihtuneet jonkun sellaisen kanssa jolla harkat loppuneet aiemmin, puolituntia tai tuntia aiemmin. Siinä ryhmässä
jossa pojat judoilevat ei ole edes yhtään tyttöä ja toisessa kengäss oli tytön nimi

Jos jollakin on ollut eriparikengät ja nyt sai sitten samaa paria olevat :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaihtuivat siis nyt torstaina? Eikö silloin olisi luonnollista odottaa ensi viikkoon, jos edes joku huomaisi kenkien vaihtuneen? Sitä paitsi, eikö nyt oletus ole, että kengät on vaihtuneet jonkun samanryhmäläisen kanssa tai jonkun kanssa, jolla samaan aikaan harkat? Ei luulisi olevan ihan mahdotonta selvittää.

Eri asia ois, jos joku ois tahallaan vienyt, mutte nyt ei kuulosta siltä jos kolmen kengät keskenään sekaisin.

tiistaina vaihtuneet jo ja silloin heti kertoi vahtimestarille,. torstaina oli taas harkat ja silloi mies kävi pukuhuoneet läpi.

Ja siis kengät luultavast vaihtuneet jonkun sellaisen kanssa jolla harkat loppuneet aiemmin, puolituntia tai tuntia aiemmin. Siinä ryhmässä
jossa pojat judoilevat ei ole edes yhtään tyttöä ja toisessa kengäss oli tytön nimi

luitko viestiä lainkaan. Nää kengät on KUMMATKIN ERI LAPSEN, toinen on 35 ja toinen 34.
Luuulis että omat olis kivemmat kun meidän pojan kuomat on takasaumasta paikattu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

luitko viestiä lainkaan. Nää kengät on KUMMATKIN ERI LAPSEN, toinen on 35 ja toinen 34.
Luuulis että omat olis kivemmat kun meidän pojan kuomat on takasaumasta paikattu.

Luin luin! Mutta jos ne jo vaihtuneet tälle toiselle lapselle ja halusi samaa kokoa olevat? Ymmärrätkö?

meillä kyllä ihan 1.luokkalainen tyttökään huomannut mitään, kengät oli vaihtunu maanantaina koulussa, ja huomasi Heurekassa keskiviikkona että "joku on vienyt hänen kengät". Eli sinne opettajat jätti ilmoituksia jne Heurekaan, vaikka oikea omistaja löytyi onneksi omalta koululta, toisen tytön vanhemmat olivat ehtineet omiaan kaivata =)
kannattaa ottaa huomioon että lapsi on voinut kulkea väärissä kengissä jo sinne harkkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x4:
meillä kyllä ihan 1.luokkalainen tyttökään huomannut mitään, kengät oli vaihtunu maanantaina koulussa, ja huomasi Heurekassa keskiviikkona että "joku on vienyt hänen kengät". Eli sinne opettajat jätti ilmoituksia jne Heurekaan, vaikka oikea omistaja löytyi onneksi omalta koululta, toisen tytön vanhemmat olivat ehtineet omiaan kaivata =)
kannattaa ottaa huomioon että lapsi on voinut kulkea väärissä kengissä jo sinne harkkoihin.

meidän pojalla oli ainkin oamt harkoihin lähriessä. koulusta tuli omla kengillään,jonka jälkeen ne oi samana iltana vasta seuraavan kerran jalassa harkkoihin mennessä. lishan poika huomanut että toinen kenkä puristaa.
No eipä tuolla väliä nyt pojalalon ainakin lämpimät kengät.

Alkuperäinen kirjoittaja möntti:
ja talous meni konkkaan kun piti uudet kengät ostaa? Kirjoitustasi kamala lukea

Sanoiko tuo tässä että talous meni nurin?

Täytyypi lukea ketju uudetsaan jos jäi vahingossa huomaamatta... Minua kuitenkin harmittaa nuo "turhat" kenkien hankinnat eikä taloudellinen menetys ole meillä edes se isoin harmin aihe.

Onhan se mahdollista ettei ne kengät ole edes kenekään rovaniemeläisen, jos siellä on ollut vaikka jotain leirikouluja tms. samaan aikaan ?

mutta hyvä kun on kengät nyt saatu lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Siis oliko vain ap:n lapsen kengissä nimet vai myös näissä kengissä jotka on nyt heillä?

Näköjään on nimet.
Miksi ei voi laittaa seinälle lappua:

A. Saarinen ja B.Virtanen HUOM! Kengät vahingossa vaihtuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Mä laitoin pienimmälle tarhassa väärät kengät jalkaan :saint: Muutaman päivän ihmettelin et miks ihmeessä mä pidän pojalla noin isoja kenkiä, ei ne ennen nuin isot ollu :whistle: :saint:

Meille kävi kerran sillai että jonkun mummo oli hakenut lapset tarhasta ja oli ottanut kaiken mitä oli ollut kyseisen lapsen naulakon lähellä.
Siinä meni meidän talvikengät, onneksi oli rattaat millä sain vietyä pojan kotiin villasukat jalassa.
Tälle perheelle oli hoitajat sitten soittaneet perään että palauttavat kengät, oli äiti ollut vähän nolona, mutta eihän sille mitään voinut, kerran mummeli ne pölli.

en ymmärrä miksi pitää vastailla ilkeästi. Harmittais minuakin ostaa uudet kengät jos vaihtuis, eikä entisiä sais takaisin heti. Näin talvella kun on aika hankala kulkea ilman kenkiä.

Yhteistyössä