Mies joi eilen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Miten niin?

1. Missä kohdassa sanoin että 10 EI ole paljoa?
2. Missä kohdassa sanoin että ap:n mies "saa" juoda tolkuttomasti koska muutkin niin tekevät?

Missä kohdassa mä edes sanoin yhtään mitään muuta kuin että (itse arvelin) että ap:n mies juo humalahakuisesti ja siksi joi 10. Joten mitä sä sekoot?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten niin?

2. Missä kohdassa sanoin että ap:n mies "saa" juoda tolkuttomasti koska muutkin niin tekevät?

Missä kohdassa mä edes sanoin yhtään mitään muuta kuin että (itse arvelin) että ap:n mies juo humalahakuisesti ja siksi joi 10. Joten mitä sä sekoot?

Luepa vielä oma viestisi, se vain kuulostaa minun korvaani siltä, että puolustelet miestä:

"Ei kaikillä mene tuollainen päähän ja usea ihminen juo humalahakuisesti."

Mutta ehkä minä vain "sekoon". :D

Miten niin?

Luepa vielä oma viestisi, se vain kuulostaa minun korvaani siltä, että puolustelet miestä:

No mä en edes juo alkoholia, joten miksi puolustelisin? Täys idiootti ap:n mies, kun käyttäytyy noin. :/ Sanoin vain noin sivukommenttina tuon, en siis miltään kannalta ottaen ;)

Miten niin?

No mä en edes juo alkoholia, joten miksi puolustelisin? Täys idiootti ap:n mies, kun käyttäytyy noin. :/ Sanoin vain noin sivukommenttina tuon, en siis miltään kannalta ottaen ;)

Okei, yritän ymmärtää. =)

10 kaljaa on liikaa ja paljon, laski sen miten tahansa. Mites kun lapsi on syntynyt? Isä aina lauantaisin kännissä?? Ei hyväksi ole lapsen nähdä sellaista! Kyllä oli paha moka mieheltä juuri kun synnytys saattaa käynnistyä.

silloinko mie ootin ja la oli lähellä, mies läksi juomaan, sanoin että se on hänen oma hölmöys jos jää pois sen takia. miulla oli isoveikka valmiudessa joka ois lähtenyt sit kuskaamaan. tulikin pari supistusta jotka oli tosi kovia ja aattelin et ny on menoo eikä ukko pääse mukaan. kyl se sit olikii juomatta ku vissii tajus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos mallura kun yrität ymmärtää=)
Mies kyllä muuten ollut tosi kannustava raskaudessa mutta lauantai illan juominen ei vaan onnistu jäämään pois. Mikään muu ilta ei tuota ongelmia, kai se on sit se työviikko kun täytyy nollata tilannetta.
Ja ei meillä 10 kaljasta kukaan örvellä (en edes minä ennen raskautta) jos hitaasti juo.
Tympii vaan kun ollaan tästä asiasta puhuttu koko raskaus että sitten kun la aika on lähellä se lauantai juominen jää pois, niin ei...

No tsempata yritin mutta meni tämäkin keskustelu hiekkalaatikkoikäisten tasolle että huhhuh. Ymmärrän sua tosi hyvin. Kuten sanottua ei oma ukko 10 kaljasta oo edes kännissä mutta kyllä minäkin asiasta kiukuttelin että jos lähtö tulee ja toinen on juonut. Muutoin en pidä pahana sitä jos toinen nollaa työviikkoaan kunhan ei tosiaan ympäripäissään örvellä.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
mut 10 kaljaa ei ole paljon

Ns. asiantuntijat ovat tästä kyllä aika jyrkästi eri mieltä. Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan

"alkoholiohjelmassa juomisen rajat ovat tiukat. Naisella jo kuudes pullo keskikaljaa kerralla on liikaa. Miehillä puolestaan kahdeksas keskikaljapullo on kerta-annoksena liikaa. Viikossa naisen kohtuukäytön raja on 16 annosta, miehellä vastaava luku on 25."

Näin ollen ap:n mies on kyllä selvästi mennyt kohtuukäytön yli, vaikka sinusta tämä kaljamäärä on vielä täysin normaalin ja kivan kulutuksen rajoissa.

(Ihmetyttää muuten, että miksi ap:n miehen piti nukkua pitkälle iltapäivään, jos kerran hän vain ihan pikkuisen otti normimäärän...)

Mies kyllä muuten ollut tosi kannustava raskaudessa mutta lauantai illan juominen ei vaan onnistu jäämään pois. Mikään muu ilta ei tuota ongelmia, kai se on sit se työviikko kun täytyy nollata tilannetta.
Ja ei meillä 10 kaljasta kukaan örvellä (en edes minä ennen raskautta) jos hitaasti juo.
Tympii vaan kun ollaan tästä asiasta puhuttu koko raskaus että sitten kun la aika on lähellä se lauantai juominen jää pois, niin ei...

Sano sille, että ei se voi kuitenkaan lapsen synnyttyä aina juoda. Niin sama kai se lopetaa nyt jo. Älä katsele tuollaista miestä, joka juo noin paljon.

Ns. asiantuntijat ovat tästä kyllä aika jyrkästi eri mieltä. Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan

"alkoholiohjelmassa juomisen rajat ovat tiukat. Naisella jo kuudes pullo keskikaljaa kerralla on liikaa. Miehillä puolestaan kahdeksas keskikaljapullo on kerta-annoksena liikaa. Viikossa naisen kohtuukäytön raja on 16 annosta, miehellä vastaava luku on 25."

Näin ollen ap:n mies on kyllä selvästi mennyt kohtuukäytön yli, vaikka sinusta tämä kaljamäärä on vielä täysin normaalin ja kivan kulutuksen rajoissa.

(Ihmetyttää muuten, että miksi ap:n miehen piti nukkua pitkälle iltapäivään, jos kerran hän vain ihan pikkuisen otti normimäärän...)

jos lähdetään jokaista suositusta katsomaan on jokainen jonkinlainen liikakäyttäjä

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

jos lähdetään jokaista suositusta katsomaan on jokainen jonkinlainen liikakäyttäjä

Ei näitä kohtuukäyttösuosituksia kai kovin monta tai kovin erilaisia ole. Ja oikeasti: kaikki EIVÄT ole liikakäyttäjiä, mutta joillekin liikakäytön tunnistaminen ja tunnustaminen ovat vaikeampia kuin muille.

Juoko miehesi useinkin noin valtavia määriä kerralla? En ole tosiaankaan niuho alkoholin suhteen, mutta ei meidän huushollissa tuollaisia valtavia juomamääriä kukaan juo yhden vuorokauden sisällä.

eihän 10 kaljaa oo mitään, hyvä ku pienen huppelin saa aikaan

Mä oon tässä samaa mieltä et ei toi nyt mikään kauhee määrä olis meillä.

annoin sen nukkua noin myöhään ihan vaan sen takia että ulkona on ihana ilma ja harmittaa sitä sitten kun tulee nukuttua koko päivä, olis vaan nukkunut neljään asti niin olisin tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Juoko miehesi useinkin noin valtavia määriä kerralla? En ole tosiaankaan niuho alkoholin suhteen, mutta ei meidän huushollissa tuollaisia valtavia juomamääriä kukaan juo yhden vuorokauden sisällä.

Eipä ole kauhee määrä sinänsä mutta ajokykyyn huomattavasti vaikuttaa. Tai vaikka ei vaikuttaisikaan, niin kännissä ei lain mukaan saa ajaa :)
Käsitin, että tästä oli kysymys.

no asiantuntijat voivat olla sitä mieltä mutta tälleen maatiaisjärjellä( tosin en tiedä, vetääkö ap:n mies sitten joka päivä tuon 10 pulloa) että jos lähtee tinaamaan ja ihan tarkoituksen mukaisesti hakee humalaa, 10 pulloa olutta on aika normi, ehkä sanoisin jopa pieni määrä humaltumiseen. itelläni mene sellainen 14 alkoholi-annosta annosta mut sit olen kyllä kanttuvei, mutta valehtelematta 18 vuotis-synttäreillä join 32 pulloa olutta 2 päivässä, josta nukuin 5 tuntia. se on aika paljon.

Sano sille, että ei se voi kuitenkaan lapsen synnyttyä aina juoda. Niin sama kai se lopetaa nyt jo. Älä katsele tuollaista miestä, joka juo noin paljon.

Tsot tsot...kukin elää tyylillään. Jos ukko yhtenä iltana ottaa kotosalla muttei perskänniä vedä ni se nyt ei o maailmanloppu. Pahempiakin miehiä on. Mä uskon että ap itse tietää missä mennään ja mitä sietää, niinkuin minäkin. Ei pidä katsoa kaikkea mustavalkosesti eikä se elämä siihen lopu että vauva syntyy. 10 kaljaa miehelle ei ole paljon. Tokihan sitä vois viikonlopun välillä ilmankin viettää mutta se on jokaisen oma asia. Ja nyt tää asia on mun osilta loppuun käsitelty. Minen jaksa alkaa kättä vääntämään rouva täydellisten kanssa. Tsemppiä ap:lle edelleen, hyvin kaikki lopulta menee usko pois :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
Tsot tsot...kukin elää tyylillään. Jos ukko yhtenä iltana ottaa kotosalla muttei perskänniä vedä ni se nyt ei o maailmanloppu. Pahempiakin miehiä on. Mä uskon että ap itse tietää missä mennään ja mitä sietää, niinkuin minäkin. Ei pidä katsoa kaikkea mustavalkosesti eikä se elämä siihen lopu että vauva syntyy. 10 kaljaa miehelle ei ole paljon. Tokihan sitä vois viikonlopun välillä ilmankin viettää mutta se on jokaisen oma asia. Ja nyt tää asia on mun osilta loppuun käsitelty. Minen jaksa alkaa kättä vääntämään rouva täydellisten kanssa. Tsemppiä ap:lle edelleen, hyvin kaikki lopulta menee usko pois :hug:

Hyvänen aika sentään, minusta on erikoista, että nyt yhtäkkiä aletaan puolustella miehen juomista ja pitämään runsasta juomista kerran viikossa säännöllisesti ihan tavallisena!

Miten ihmeessä miehen alkoholinkäytöstä huolestuneet ja naista ja lasta puolustavat palstalaiset ovatkin yhtäkkiä "rouva täydellisiä"!!?? Itsehän ap oli tästä asiasta huolissaan ja otti sen esille, ja nytkö sitten pitäisikin vain sanoa, että "kaikkihan niin tekevät ja että 10 kaljaa on tosi vähän"?

Tämä logiikka ei kyllä mene minun järkeeni enää mitenkään.

tommonen on tosi typerää ja ikävää. muistan vieläkin miten ystäväni odotti toista viimeisillään. mies lähti kaveriporukalla liikenteeseen ja ystäväni pyysi ettei mies joisi paljoa. yöllä synnytys käynnistyi ja sai miehensä kiinni.. tämä oli ympärikännissä. tuli kyl kotiin mutta mitään apua ei ollut kun hoki vaan eteisessä että "anteeks kun olen humalassa". ystäväni keräsi omat tavaransa ja pojalle tavarat supistusten lomassa ja ehtivät sairaalaan. mies ei nähnyt synnytystä kun oli nukkumassa päätään selväksi avomaimonsa siskon luona jonne esikoinen vietiin hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Eipä ole kauhee määrä sinänsä mutta ajokykyyn huomattavasti vaikuttaa. Tai vaikka ei vaikuttaisikaan, niin kännissä ei lain mukaan saa ajaa :)
Käsitin, että tästä oli kysymys.

Ei tietenkään rattiin mennä päihtyneenä ja kyllähän tosta määrästä on päihtyny jo vaikka sen olis juonu useammankin tunnin aikana.

siis 10 kaljaa on valtavia määriä?? ihan normiannos jos kaljaa lähtee ottaan, itseasiassa mäyris se ainaki menee.

Alkuperäinen kirjoittaja tia:
ei nyt tarttenu kuitenkaan synnyttämään lähtee mutta mistäpä sen voi tietää milloin alkaa..Niin ja ukko väittää että "ei se synnytys noin vaan ala" kyllä se enteilee etukäteen että tietää olla juomati..

Kuulostaa sille, et se ei ole ollut sun kanssa ainakaan äitiysvalmennuksessa?? Monesti on niin, et tieto lisää tuskaa..

Yhteistyössä