Mies jätti, mutta ei kuitenkaan. Mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Kaipaisin jonkinlaisia kokemuksia ja näkemyksiä tämän hetkiseen tilanteeseeni... Eli olemma olleet mieheni kanssa n. 5 vuotta yhdessä, kihloissa (ei lapsia) ja meillä on ollut ylämäkiä ja alamäkiä suhteemme aikana niinkuin tietysti kaikilla. Viimeaikoina mieheni on suhtautunut seksiin tympeästi ja se on tuottanut riitaa meidän välille, koska minä haluan selkeästi enemmän.

Lähdin pariksi kuukaudeksi toiselle paikkakunnalle töihin ja näimme kyllä siinä pari kertaa. Kotiintuloni kunniaksi mies veti maton jalkojeni alta: "en oikein tiedä haluanko suhteeltamme enempää."

.......

En suuttunut, huutanut tai raivonnut niinkuin yleensä meidän isoissa riidoissa. Keskustelimme kerrankin rauhassa ja oikeastaan kokoyö. Annoin hänelle mahdollisuuden tottakai muuttaa pois tai yrittää, koska olin itse siihen valmis. Mies sanoin, että hänen täytyy miettiä onko järkeä enää yrittää, että hän ei tiedä rakastaako minua enää niin paljoa, että viitsisi yrittää. Se tietysti sattui.

Hän mietti päivän ja sanoi, että ei halua heittää pois suhdettamme ja haluaa yrittää ja että, kyllä hän minua oikeasti rakastaa, että se oli vain turhautuneena sanottu asia.

Nyt kaikki on mennyt ihan hyvin, ei riitaa ja seksiäkin on (ottaen humioon, että tästä tapahtumasta on 2viikkoa). Nyt hän kuitenkin haluaa ostaa kanssani yhdessä talon (mitä olimme ennen tätä episodia jo miettineet), mutta nyt pelkään jokaista liikettäni, että mitä os taas hän parin riidan jälkeen toteaa, että ei homma maistukkaan enää.

Onko kellään muilla kokemuksia tällaisesta, että mies tarvii miettimisaikaa ja vetoaa vanhoihin riitoihin? Ja siihen, että oli kiva olla yksin kotona?

Mies ei rakasta enää, mutta tuli siihen loppupäätökseen ettei uskalla kuitenkaan erotakaan. On varmasti sinuun kiintynyt mutta ei enää rakasta niinkuin pitäisi. Talon haluaa ostaa, koska kuvittelee että sillä lailla saa teille muutosta ja "vakiinnutettua" itsensä.

Suosittelen että ette tee yhtään mitään isoja sitoumuksia ainakaan puoleen vuoteen, vaan katsot mihin tilanne kehittyy. Palaako miehen rakkaus vai ei.

Mies ei rakasta enää, mutta tuli siihen loppupäätökseen ettei uskalla kuitenkaan erotakaan. On varmasti sinuun kiintynyt mutta ei enää rakasta niinkuin pitäisi. Talon haluaa ostaa, koska kuvittelee että sillä lailla saa teille muutosta ja "vakiinnutettua" itsensä.

Suosittelen että ette tee yhtään mitään isoja sitoumuksia ainakaan puoleen vuoteen, vaan katsot mihin tilanne kehittyy. Palaako miehen rakkaus vai ei.

Näin minäkin sen taloasian otin... Ja sanoinkin, että ymmärräthän, ettei talo korjaa mitään jollet enää vaan rakasta. Ymmärsi sen kuulemma ja totesi, että oikeasti rakastaa ja, että tämä oli hänen ns. heikko hetki kun on ollut aiemmin riitoja ja hän oli niitä miettinyt kun olin poissa. Aika kauan kuitenkin on sellaisia miettinyt..

Yleensä kylläkin erossa oleminen saa huomaamaan kuinka toista kaipaa. Miehellä kävi päinvastoin, huomasi että olikin kivaa olla ilman sinua. Sitten tuli pupu pöksyyn ja ei uskaltanutkaan erota. Katselkaa rauhassa vielä jonkin aikaa, ei tuollaiseen tilanteeseen mitään talonostoja.

Ps: toista voi rakastaa (ja etenkin välittää) vaikkei hänen kanssaan sopisikaan parisuhteeseen. "Mutta kun rakastan" ei siis koskaan ole syy aloittaa tai jatkaa suhdetta. "Olemme molemmat onnellisia yhdessä" on oikeampi syy. Oletteko onnellisia?

[QUOTE="A p";29452443]Näin minäkin sen taloasian otin... Ja sanoinkin, että ymmärräthän, ettei talo korjaa mitään jollet enää vaan rakasta. Ymmärsi sen kuulemma ja totesi, että oikeasti rakastaa ja, että tämä oli hänen ns. heikko hetki kun on ollut aiemmin riitoja ja hän oli niitä miettinyt kun olin poissa. Aika kauan kuitenkin on sellaisia miettinyt..[/QUOTE]

Minun mieheni on myös kerran suhteemme aikana ollut sitä mieltä, että meidän pitäisi erota. Tätä kesti ehkä yhden päivän. Meilläkin oli ollut kovasti riitaa ja erimielisyyttä ja oli varmaan sitten turhautuneena tullut tuohon lopputulokseen. Nyt ollaan oltu jo 4 vuotta vielä senkin jälkeen yhdessä, oma talokin on ja kaikki hyvin, vaikka riideltäisiinkin. Mieskin on sanonut, että olisi ollut iso virhe silloin erota. En nyt ehkä kuitenkaan teinä lähtisi ihan heti sitä taloa hankkimaan. Odotelkaa vielä hetki.

[QUOTE="Miukuli";29452742]Minun mieheni on myös kerran suhteemme aikana ollut sitä mieltä, että meidän pitäisi erota. Tätä kesti ehkä yhden päivän. Meilläkin oli ollut kovasti riitaa ja erimielisyyttä ja oli varmaan sitten turhautuneena tullut tuohon lopputulokseen. Nyt ollaan oltu jo 4 vuotta vielä senkin jälkeen yhdessä, oma talokin on ja kaikki hyvin, vaikka riideltäisiinkin. Mieskin on sanonut, että olisi ollut iso virhe silloin erota. En nyt ehkä kuitenkaan teinä lähtisi ihan heti sitä taloa hankkimaan. Odotelkaa vielä hetki.[/QUOTE]

Tarviko hän myös miettimisaikaa, että rakastaako sinua niin paljon, että on järkeä yrittää? Tuo minua tosiaan eniten mietityttää, että noin sanoi ja se, että oli kuulemma miettinyt tätä jo pari kuukautta eikä vain ollut uskaltanut sanoa. Ja sittenkun uskalsi sanoa, niin päivän päästä kaikki onkin taas hyvin? Olen koittanut miettiä onko toisia naisia vai mitä, mutta en todella tiedä... Mies tietysti kiistää.

Kuulostaa siltä, että mies rakastaa tai tunteita ainakin on. Hän on kyllästynyt riitelyyn. Se tuo hetkeksi niin pahan mielen että eroa miettii ja rakastaako niin että jaksaa. Ja sussa voi olla ärsyttäviä piirteitä. Itse seurustelin 5 vuotta ja loppuun asti rakastin. Kyllästyi tappelemiseen ja toisen luonteessa tiettyihin juttuihin jne... päätös erota oli oikea. Toinen ei ymmärtänyt minua.

Luottaisin tuohon, että mies sanoi ikävästi turhauduttuaan. Jotain perää jutuissa kuitenkin varmasti on, joten ehdottomasti kannattaa jutella kunnolla ja rauhassa korjata suhdetta. Kauhean suinpäin ei kannata tossa tilanteessa edetä (esim. taloasia) koska ne lisäävät myös painetta suhteeseen ja ovat myös hankalia sitoumuksia jos päädyttekin eroon. Itse katsoisin tilanteen kehittymistä nyt ainakin tuon puoli vuotta ennen mitään talokauppoja..

Pakko tulla kirjoittamaan tänne nyt näin puolen vuoden jälkeen kun löysin tämän vanhan aloitukseni! Olemme onnellisesti yhdessä edelleen :) emme riitele enää oikeastaan mistään ja molemmat ovat löytäneet uuden tavan keskustella, ilman nälvimistä ja tympeää sävyä. Olemme muuttamassa nyt asunnostamme, mutta kuitenkin vieläkin vuokralle - hyvä niin. Asunto-ostos olisi ollut hätiköityä ja olin niin sekaisin aiemmin, että olisin vaan ns. "Laahautunut" miehen valintojen perässä. Nyt on ollut hyvää aikaa jutella ja keskittyä toisiimme ilman mitään stressiä. Halusin lähinnä siksi tulla kertomaan teille tilanteemme, koska aina on toivoa ja tärkeiden asioiden eteen pystyy aina työstämään jos vain halua riittää!

Elämä on liian lyhyt ainaiselle riitelylle, varsinkin seksin suhteen. Sitä innostaa jos innostaa ja jos toista ei niin aina on omat kädet olemassa! ;) kiitos kaikille, ketkä vastasi rohkaisevasti ja kiitos niillekin joiden mielestä mies on käynyt vieraissa. Toiset kommentit piristi ja toiset lannisti, mutta omaksi pääteltäväksenihän se jäi mikä tilanne on. Itseä aina välillä jää mietyityttämään toisten vaikeat aloitukset elämänsä suhteen, että "mitenköhän tossakin tapauksessa kävi/käy?" Niin tässä on nyt oma loppuni tälle kriisille :)

Yhteistyössä