Mies jätti, en jaksa yksin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton..:
Mies otti ja jätti miut... tuntuu ihan hirveeltä. Ei kuulemma halua alkaa vielä leikkiä perhettä. Mie oon raskaana viikolla 17 ja risat, mutta en haluu kasvattaa tätä lasta yksin. Mie en vaan yksin jaksa.. Eikö keskeytyksen saa vielä ennen 20rv kahden lääkärin luvalla elämäntilanteeseen vedoten? Mie en pysty tähän yksin!

Nyt vvan rauhoitut,älä tee hätäisiä päätöksiä! Mies jätti minut myös rv.19,meinasin tehdä abortin samassa hädässä kuin sinä mutta onneksi minuun saatiin taottua järkeä. Nyt vauva on 5kk ja en ikinä antais sitä pois! Kyllä sinä pärjäät yksinki:)

mulla sama tilanne mutta olin viikolla 12 raskaana kun mies jätti ja lapsi nyt 5kk. kuuluuko isän enää lapses elämään miisu?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja bibii:
ei se kannata keskeyttäää ... jos annat sen syntyy oon melkeen varma et kiinnyt siihen sitten

Kannattaa, jos yhtään siltä tuntuu.

Häh :o? Mä kyllä kadun aborttia! En silloin ajatellut, että se on myös MUN lapsi, ajattelin vain, että se on sen miehen, jota aloin inhota, koska se painosti aborttiin. Olen tosiaan katunut! Vasta myöhemmin olen tajunnut, että se oli mun..... Olisipa silloin edes toinen niistä ihmisistä sanonut, että PIDÄ SE. Mutta ei...

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja bibii:
ei se kannata keskeyttäää ... jos annat sen syntyy oon melkeen varma et kiinnyt siihen sitten

Kannattaa, jos yhtään siltä tuntuu.

Häh :o? Mä kyllä kadun aborttia! En silloin ajatellut, että se on myös MUN lapsi, ajattelin vain, että se on sen miehen, jota aloin inhota, koska se painosti aborttiin. Olen tosiaan katunut! Vasta myöhemmin olen tajunnut, että se oli mun..... Olisipa silloin edes toinen niistä ihmisistä sanonut, että PIDÄ SE. Mutta ei...

siis toinen niistä ihmisistä, joille kerroin....

pärjäät paljon paremmin ilman miestä!!
Ajattele nyt, ei tarvitse ottaa huomioon kuin itsesi ja lapsesi..
mies on usein kuin ylimääräinen lapsi porukassa huollettavana.
huolta voi tuottaa se että yhden ihmisen tuloilla on tultava toimeen, muttei suomessa siinäkään asiassa jää yksin.
naiset on vahvoja ja pärjää, miehet on heikkoja ja juoksevat karkuun...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja miisu:
Mies otti ja jätti miut... tuntuu ihan hirveeltä. Ei kuulemma halua alkaa vielä leikkiä perhettä. Mie oon raskaana viikolla 17 ja risat, mutta en haluu kasvattaa tätä lasta yksin. Mie en vaan yksin jaksa.. Eikö keskeytyksen saa vielä ennen 20rv kahden lääkärin luvalla elämäntilanteeseen vedoten? Mie en pysty tähän yksin!

Nyt vvan rauhoitut,älä tee hätäisiä päätöksiä! Mies jätti minut myös rv.19,meinasin tehdä abortin samassa hädässä kuin sinä mutta onneksi minuun saatiin taottua järkeä. Nyt vauva on 5kk ja en ikinä antais sitä pois! Kyllä sinä pärjäät yksinki:)

mulla sama tilanne mutta olin viikolla 12 raskaana kun mies jätti ja lapsi nyt 5kk. kuuluuko isän enää lapses elämään miisu?

kyllä kuuluu, tarvi aikaa ja nyt on ihan hyvä isä:) ei olla kuiten yhdessä.

Sinä pärjäät! Aivan varmasti. Älä tee nyt mitään hätiköityä ratkaisua.
Miehiä tulee ja menee mutta sä kannat sisälläsi omaa lastasi.
Voimia kovasti tulevaan!

Kyllä sä pärjäät, nyt on pääasia, että selvität pääsi. Jos olet kovin nuori, niin kannattaa mennä neuvolaan juttelemaan, vaikka asiasta. Koita etsiä ihmisiä, jotka ovat samassa elämäntilanteessa kuin sinä itse! Netin kautta voit etsiä muita raskaana olevia, kyllä sinä saat tukea. Ei sinun tarvitse yksin jäädä, vaikka miehesi lähtikin.

Kyllä mie tietenkin toivon ja halusin lasta, nyt vaan tuntuu etten mie pysty tähän yksin. Ehkä olen jotenkin shokissa, kun mies jätti ihan yllättäen vaikka luulin et kaikki on hyvin. Miusta vain tuntuu etten jaksa yksin... Ja miten mie pärjään..

Ymmärrän sua täysin,minä olin jo lääkärin luona hakemassa aborttia. mut onneksi minut saatiin järkiin. Sulla on viel aikaa tohon rv.20 vai olisko se ollu rv.21 että onnistuu viel mut kuiten kaikki lääkärit ei siihen muuten noilla viikoilla suostu enää että voi olla ettei sitä abortin mahdollisuutta edes ole. Mutta oli miten oli niin rauhoitu,tärkeintä on että mietit asiat loppuun asti. Mies voi tulla takas kunhan saa aikaa ja vaikka ette yhteen menis ois kuiten lapsen elämässä ja vaikkei olis pärjäätte silti. Ota yhteys sosiaalityöntekijään ja hänen kans voit keskustella asioista ja hän osaa ohjata sut oikeille ihmisille jos tarvit vaik henkistä apua yms.

missä se mies on? minä vetelen ympäri korvia kun saisin käsiin? puhu sille ettei tässä itsekään p.. kele saa tehdä mitä huvittaa että palaa vaan ruotuun ja lopettaa sun ja teidän tulevan vauvan kärsimykset siellä mahassa. jos ei se ymmärrä niin puhu sen sukulaisille (äidille,isälle) että puhuu sille järkeä. se on hyvin tyypillistä että just mies alkaa jänistää eikä tiedä onko itsestä siihen ja sit kun lapsi on valmis niin sitten halutaan olla niin polleeta..

Niin lähti minunkin mieheni, kun kuuli minun olevan raskaana. Takana 3 vuotta seurustelua. Nyt olen vasta raskausviikolla 6 ja kaikki keskeytykseen liittyvä on siis vielä "helppoa" ja mahdollista. En vain pysty keskeytyspäätöstä tekemään!! Jos mies on niin munaton, että ei kykene kantamaan vastuuta teoistaan niin täytyykö minun olla samanlainen? Käytännössä en tiedä mitä tehdä!! Raskaus yksin ja tulevaisuus yksin vauvan kanssa pelottaa..jaksanko, riittävätkö voimavarani yksin? olen jo 37 ja tiedän, että tässä saattaa olla viimeinen tilaisuuteni...

Alkuperäinen kirjoittaja Zebra10:
Niin lähti minunkin mieheni, kun kuuli minun olevan raskaana. Takana 3 vuotta seurustelua. Nyt olen vasta raskausviikolla 6 ja kaikki keskeytykseen liittyvä on siis vielä "helppoa" ja mahdollista. En vain pysty keskeytyspäätöstä tekemään!! Jos mies on niin munaton, että ei kykene kantamaan vastuuta teoistaan niin täytyykö minun olla samanlainen? Käytännössä en tiedä mitä tehdä!! Raskaus yksin ja tulevaisuus yksin vauvan kanssa pelottaa..jaksanko, riittävätkö voimavarani yksin? olen jo 37 ja tiedän, että tässä saattaa olla viimeinen tilaisuuteni...

Pelkään pahoin, että katuisit keskeytystä loppuikäsi. Se voi olla viimeinen mahdollisuutesi lapseen. Ehkäpä lapsi on sinulle tarkoitettu. Pärjäätte varmasti hienosti kahdestaankin :)

Yhteistyössä