Kai tuollaisilla on osalla peli-tai huumeriippuvuus taustalla?
Mulla kävi niin, että ex-ukon kans molemmat oltiin töissä. Mies makseli laskut, vain hänellä oli nettipankkitunnukset. Erotessa sain tietää, että oli ostellut vaikka ja mitä kalliimpaa kyselemättä, siirrellyt firman tilille rahoja ja asuntolainoisita kysymättä (en olis antanut lupaa) 20 000e yrityksen tilille. Asista tehtiin tutkintpyyntö, mutta ei sille enää mitään voinut. Osituksessa lähes kaikki jäi ukolle, mutta pääasia että pääsin eroon siitä :/
Isänsä oli aikaaan (kuollut vuosia sitten) ottanut tän pojan nimiin opintolaina 10 000 tai 15 000mk. Jätti maksamatta ja minä hyväuskoinen typerys maksoin ne, kun seurusteltiin. Kertoi tosin vasta myöhemmin opintoainan oikean syyn.
Isänsä ja veljensä oli veljensä ex-puolisonkin (nuorempana) saaneet johonkin lainajuttuun takaajaksi (kuulemma sen naisen tietmättä että takaus, käsketty vain laittaa nimi paperiin ja kerrottu, että ei sido mihinkään rahallisesti). Tällä naiselle tulleet kauheat summat maksettaviksi ja erosi sen takia. Taitaa olla vähän sukuvikakin tuo hyväksikäyttö.
Vitutti tosi ankarasti hävitä avioerossa n. 60-70 000e mutta oon onnellinen, että ylipäätään selvisin hengissä sen miehen kynsistä.